Ученики во время урока знаний в школе

Schimbări pentru preșcolari: se întâmplă săptămâna aceasta

2231
Scenariul de funcționare se schimbă, săptămâna aceasta, pentru un număr de 14 unități de învățământ din București, care vor trece fie la scenariul galben, fie la cel roșu.

BUCUREȘTI, 30 sept – Sputnik. Pandemia de coronavirus face ca învățământul românesc să cunoască o dinamică nemaiîntâlnită. Și aceasta pentru că situația epidemiologică face ca unitățile de învățământ să se încadreze, pentru anumite perioade de timp, într-unul din cele 3 scenarii: verde, galben sau roșu. Astfel, 14 unități de învățământ vor trece fie la scenariul galben, fie la cel roșu.

Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar al Municipiului București, Roxana Cercel, spune că, în cursul zilei de astăzi, dosarele cu propunerile înaintate de școli vor fi avizate de ISMB și de către Direcția de Sănătate Publică, iar joi se va întruni Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență.

”Am în față 14 dosare de schimbare a scenariului. Este vorba despre unități care fie și-au încheiat perioada de carantină, fie au rezolvat problema cu spațiul și pot începe cursurile în scenariul galben. Nu toți trec din galben în roșu”, a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar al Municipiului București - ISMB, Roxana Cercel

De astăzi, unitățile de învățământ care au găzduit secții de votare au revenit la programul normal de funcționare, în conformitate cu scenariile de până acum.

În acest an școlar, unitățile de învățământ din București au început anul școlar în sistem hibrid, adică în scenariul galben. Însă, multe școli, din cauza numărului de cazuri COVID-19, multe școli au intrat în scenariul roșu. Un alt motiv pentru care unitățile de învățământ au intrat în scenariul roșu a fost cel referitor la întârzierea lucrărilor de reabilitare a clădirilor.

 

 

2231
Tagurile:
Preșcolari, școli
Tematic
Aceste școli vor face numai cursuri online – situația în Capitală
Tinerii vor educație sexuală în școli: solicitare către Iohannis
S-a dat startul angajărilor în școli: unde se dă concursul
Ludovic Orban

Ultima oră: Orban spune ce se întâmplă cu after-school-urile

282
Premierul României a declarat că s-a permis funcționarea after-school-urilor încă din perioada vacanței școlare și că, din informațiile deținute, s-au respectat măsurile sanitare și nu au fost cazuri de îmbolnăviri.

BUCUREȘTI, 21 oct – Sputnik. Ludovic Orban, premierul României, a făcut, astăzi, câteva declarații cu privire la funcționarea after-school-urilor și a creșelor în contextul în care unitățile de învățământ preuniversitar sunt închise pentru o perioadă de două săptămâni în București ca urmare a intrării municipiului în scenariul roșu. Astfel, cursurile se desfășoară exclusiv online.

Întrebat de ce a susținut închiderea școlilor și a grădinițelor din Capitală, dar menținerea deschisă a after-school-urilor și a creșelor, Orban a precizat că sunt mulți părinți care efectiv sunt ajutați de aceste after-school-uri. De asemenea, a mai spus, premierul, ele nici nu au fost incluse în Hotărârea de Guvern și ordinul comun al ministrului educației și al ministrului sănătății

“Am permis funcționarea tipurilor de after-school încă din perioada vacanței școlare. Din informațiile pe care le avem, au fost respectate măsurile și nu au fost cazuri la after-school-uri”, a declarat premierul Ludovic Orban.

Direcția de Sănătate Publică, în raportările sale cu privire la situația epidemiologică în mediul școlar, nu transmite nicio informație referitoare la eventuale cazuri în after-school-uri, informează edupedu.ro.

Luni, 19 octombrie, Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență a decis ca de ieri, 20 octombrie 2020, toate școlile și grădinițele de stat și private din București să fie închise pentru 14 zile, după ce Capitala a depășit pragul de infectare de 3 la mia de persoane.

În schimb, creșele și after-school-urilor pot funcționa, după ce în cursul dimineții premierul Ludovic Orban declarase că aceste tipuri de unități nu sunt afectate de depășirea pragului de infectări de 3 la mie.

282
Tagurile:
Școală, Ludovic Orban

Загрузка...
Școală

Profesor: Punem lacătul, încetăm cu mascarada numită școală

1056
Dascălul Cristina Tunegaru reacționează după ce fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, a afirmat că problema școlii o reprezintă părinții prost educați și elevii leneși.

BUCUREȘTI, 21 oct – Sputnik. Daniel Funeriu, fostul ministru al Educației, declara, în urmă cu câteva zile, că trebuie să nu mai fim ipocriți și că trebuie să privim adevărul în față.

Acesta susținea că vina pentru eșecul școlar al elevilor o poartă ”prostia părinților și lenea elevilor”.

”În genere, e vina a orice altceva în afară de prostia părinților și lenea elevilor. Da, sistemul are mari hibe - pe care le-am reparat prin Legea 1, dar PSD le-a stricat din nou. Dar dragii mei: căutați problemele acolo unde ele sunt: la părinții prost educați și elevii leneși”, sublinia Funeriu.

Profesorul de limba română Cristina Tunegaru îl contrazice, însă, afirmând că școala are datoria să ofere tuturor copiilor șansa la educație și că datoria este a școlii, nu a familiei.

”Dacă educația copiilor români se bazează pe familie, și nu pe școală, punem lacătul și încetăm cu mascarada numită școală. Fiecare s-ar descurca după putință, părinții care își permit vor face meditații; cei săraci și-ar orienta copiii către universul limitat de acasă, muncile câmpului. Cei din urmă vor fi, desigur, condamnați la sărăcie, un ciclu care nu s-ar rupe niciodată”, este de părere Tunegaru.

Potrivit sursei citate, în paradigma lui Daniel Funeriu, educația copiilor este direct influențată de părinți. La rândul lor, părinții merituoși își îndeamnă copiii la învățătură și îi urmăresc îndeaproape. Problema se pune în situația copiilor ce au părinți fără prea multă educație, părinți care nu au avut șansa de a merge la școală.

Profesorul de limba română se întreabă pe bună dreptate, dacă acești copii sunt din start condamnați la sărăcie și ignoranță, având unica vină – și aceea absurdă – de a se fi născut într-o familie săracă.

Scopul principal al educației, consideră Cristina Tunegaru, este acela de a asigura șanse egale, un start echitabil în viață și oferirea mediului și a instrumentelor necesare pentru dezvoltarea copilului, astfel încât acesta să devină un cetățean competent.

”O școală care nu poate să scoată un copil din sărăcie lucie, care nu-i permite să depășească nivelul de educație al părinților, care nu îi poate asigura o viață decentă este inutilă”, precizează cadrul didactic.

Mai exact, aceea este o școală care nu elimină, ci propagă cele mai profunde inegalități din societatea noastră. De asemenea, Tunegaru spune că refuză să-și înțeleagă rolul de profesor ca meditator pentru copiii din familii bune.

1056
Tagurile:
școală, Profesor

Загрузка...
Ministerul rus de Externe

MAE rus, despre intenția Armeniei și Azerbaidjanului de a se întâlni la Moscova

0
Anterior, purtătorul de cuvânt al președintelui rus Dmitri Peskov a declarat că Moscova continuă să lucreze la nivel diplomatic cu Baku și Erevan pentru soluționarea situației de conflict din zona Nagorno-Karabah.

CHIȘINĂU, 21 окт - Sputnik. Moscova a salutat intenția autorităților din Armenia și Azerbaidjan de a găsi o soluție pașnică a conflictului. Acest lucru a fost anunțat de ministrul adjunct de Externe al Rusiei, Andrei Rudenko, relatează RIA Novosti.

Miercuri, miniștrii de Externe ai Armeniei și Azerbaidjanului au ajuns la Moscova în contextul unei vizite de lucru.

"Am auzit aceste interviuri (despre disponibilitatea primu-ministrului armean și a președintelui azer de a veni în Rusia). Salutăm dorința lor de a căuta pacea",le-a declarat Rudenko reporterilor.

Potrivit lui Rudenko, este necesară încetarea focului și să se pună capăt suferințelor populației civile.

Anterior, purtătorul de cuvânt al președintelui rus Dmitri Peskov a declarat că Moscova continuă să lucreze la nivel diplomatic cu Baku și Erevan pentru soluționarea situației de conflict din zona Nagorno-Karabah.

Luptele de pe linia de contact din Nagorno-Karabah au început pe 27 septembrie. Armenia și Azerbaidjanul se acuză reciproc de declanșarea ostilităților în Karabah, raportând bombardarea așezărilor pașnice ale republicii nerecunoscute, inclusiv a capitalei acesteia, Stepanakert.

Armenia a instituit legea marțială și - pentru prima dată - mobilizarea generală, susținând că Ankara sprijină activ Baku. Mobilizarea parțială și legea marțială au fost introduse și în Azerbaidjan.

0
Tagurile:
Azerbaidjan, Armenia
Tematic
Armenia și Azerbaidjan, acord de încetare a focului în Karabah
Vor putea oare Azerbaidjanul și Armenia să înceteze focul și să se înțeleagă
Armenia, gata de reluarea procesului de pace în Karabah - detalii

Загрузка...