Școsală

Motive pentru care profesorii refuză predarea online

806
Anul școlar 2020-2021 vine la pachet cu mai multe probleme, unele dintre acestea referindu-se la temerile profesorilor privind colectarea ilegală a datelor personale, ca urmare a folosirii platformelor pentru lecțiile online.

BUCUREȘTI, 23 sept – Sputnik, Georgiana Arsene. Începutul anului școlar 2020-2021 aduce cu sine o serie de dificultăți. Și aceasta pentru că mulți elevi învață în sistem online, fapt care face ca unii dintre profesori să aibă o adevărată problemă cu predarea de acest tip.

Unele cadre didactice refuză să intre pe internet, afirmând că nu vor să folosească platformele pe care le-ar fi colectate ilegal date cu caracter personal.

Nici cei care predau online nu sunt feriți de probleme, aceștia luptându-se cu o serie de dificultăți de ordin tehnic.

La ora actuală, aproximativ 4600 de școli din România fac cursuri exclusiv online.

Cornelia Popa, vicepreședintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, spune că sunt mai multe motive pentru care profesorii nu vor să predea online, printre acestea enumerându-se absența dotărilor tehnice necesare sau confruntarea cu situații ”ciudate” în a doua jumătate a anului școlar anterior, când unii elevi au dat link-urile altor colegi care au intrat și au deranjat ora, jignind profesorii.

Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor, a relatat că mai mulți profesori din România nu vor să predea online pentru că școala nu le-a pus la dispoziție aparatura necesară și nu doresc să folosească laptopurile personale.

Popa spune că profesorii așteaptă dotările tehnice și a garantat că dascălii sunt pregătiți să meargă mai departe.

”Și există soluții și cu o bază legală adecvată, astfel încât profesorii să nu fie expuși”, a punctat Popa.

Probabil că o schimbare va veni după data de 27 septembrie 2020, data alegerilor locale, fiindcă, acum, 60% dintre inspectorii școlari și doi secretari de stat din Ministerul Educației și Cercetării sunt implicați în campania electorală. Aceștia candidează pentru un mandat la alegerile locale.

806
Tagurile:
online
Radu Szekely

Szekely: ”Alternativa pe care am încurajat-o: descentralizarea”

156
(reînnoit 13:01 26.10.2020)
Expertul educațional și, totodată, fost consilier al ministrului Educației Ecaterina Andronescu, a explicat, în contextul în care tot mai multe școli trec în scenariul roșu, că alternativa online-ului este descentralizarea pentru o mai bună organizare.

BUCUREȘTI, 26 oct – Sputnik. Radu Szekely, fostul consilier al ministrului Educației Ecaterina Andronescu susține că închiderea școlilor este cea mai bună soluție dintre multe opțiuni proaste pe care le avem la dispoziție.

În opinia sa se puteau pregăti mai multe alternative dacă exista o descentralizare reală la nivelul instituțiilor de învățământ.

Radu Szekely a explicat că unitățile școlare nu au libertatea să se poată organiza singure și de a găsi soluții în funcție de propriile resurse ca să asigure protecție sanitară elevilor și cadrelor didactice.

”Alternativa pe care eu am încurajat-o este descentralizarea până la nivel de școală a deciziei privind modul de organizare a cursurilor. Adică fiecare director de școală, cu susținerea consiliului de administrație, ar avea posibilitatea să decidă care este modalitatea în care poate furniza educație în cele mai bune condiții pedagogice și în cele mai sigure condiții sanitare - nu 100% sigure, că așa ceva nu există, dar cele mai sigure posibil”, susține Szekely.

În cazul în care există spații suficiente pentru a menține distanțarea și a lucra cu grupe mai mici, și dacă există toate condițiile sanitare corespunzătoare prevăzute de lege - măști, dozatoare cu dezinfectanți, personal medical, poate că directorul și-ar asuma să continue școala în spațiul fizic, nu virtual, pentru că, din punct de vedere pedagogic, ar fi mai bine.

Pe de altă parte, mai spune expertul educațional, ar încuraja directorii și Consiliile de Administrație să găsească soluții alternative mai adaptate situației din școala respectivă. Și aceasta fiindcă varianta online li prezența fizică nu reprezintă unicele alternative.

Mai exact, poate că unii ar găsi potrivit să organizeze învățarea la distanță - pentru că, de fapt, despre asta este vorba, iar mediul online este doar o manifestare a învățării la distanță - deci să organizeze învățarea la distanță folosind metode clasice, cum ar fi materiale de studiu trimise și returnate săptămânal cu Poșta Română, gratuit sau înregistrări video scurte trimise de profesori pe whatsapp și răspunsuri trimise la fel sau prin poștă, convorbiri telefonice unu la unu cu profesori, folosirea radiourilor locale pentru ore.

”Știu că poate sună amuzant pentru anul 2020, dar orice soluție realistă care sprijină educația ar trebui folosită, nu să ne cramponăm în așteptarea unor panacee. Adică ar trebui să lăsăm oamenii din sistem să gândească creativ și să aplice soluțiile pe care simt că le stăpânesc și cu care cred ei că își pot face cel mai bine meseria”, a adăugat Radu Szekely.

Acesta subliniază că discursul a mers mereu spre online, spre platforme complexe, pe care mulți nu le stăpânesc, și unde nu știu să își facă meseria. Și aceasta fiindcă mulți nu au avut ocazia să învețe, iar pedagogia digitală nu se poate învăța peste noapte.

156
Tagurile:
Descentralizare
Tematic
Szekely, despre incertitudinea de ce va fi în toamnă: ”Putem vorbi de risc de abandon”
Szekely, despre sistemul finlandez și răspuns neașteptat pentru un fost șef MEN
Szekely, fostul consilier al Ecaterinei Andronescu, noul ministru al Educației?

Загрузка...
Oana Moraru

Moraru, avertisment: sunt vizați preșcolarii și școlarii mici

51
(reînnoit 13:00 26.10.2020)
Expertul educațional atrage atenția că școlile și grădinițele au fost închise fără să se calculeze termenele pe termen lung pentru copii și societate.

BUCUREȘTI, 26 oct – Sputnik. Mutarea cursurilor exclusiv online atrage după sine o serie de probleme, în special pentru preșcolari și pentru școlarii mici.

Ученики во время урока знаний в школе
© Sputnik / Александр Кряжев

Expertul educațional Oana Moraru subliniază că la preșcolari și școlarii mici, vârsta biologică e dramatic împletită cu dezvoltarea unor abilități cognitive și socio-emoționale.

Asta înseamnă că, dacă un individ a trecut de un anumit prag al vârstei și nu are competența specifică lui, e mai greu apoi să o recupereze altfel decât prin intervenție pedagogică expresă.

Copiii mici care stau acum acasă nu pierd doar o literă-două sau o poezie de memorat.

”Pierd acele pietre de hotar ale formării intelectuale, fizice și emoționale care greu se mai recuperează după ce a trecut o fereastră de oportunitate neuro-biologică. (…) Noi am închis grădinițe și școli primare fără să calculăm pierderile pe termen lung pentru copii și societate”, spune Oana Moraru.

Aceasta nu neagă existența pericolului infectărilor cu noul coronavirus, însă atrage atenția că acum este nevoie să gândim toți nuanțat și strategic.

Moraru mai precizează că la clasele preșcolare și primare nu au existat focare și că nu există niciun exemplu de școală în care copiii sub 6-10 ani s-au infectat unul de la altul, necontrolat.

”Avem câteva statistici grosiere, între 0 și 18 ani, de la începutul pandemiei. Nimic analitic, nimic studiat și aplicat. Copiii stau acasă și pierd timp prețios pentru că noi, adulții, nu știm cum să gestionăm mulțimile pe stradă, nu știm să purtăm măști, nu știm cum să ne organizăm aglomerările, distanțările”, adaugă expertul educațional.

În opinia sa, statul acasă al copiilor va face o tristă diferență în dezvoltarea lor, pentru că vor pierde oportunități de creștere pe care școala românească nu e pregătită să le așeze remedial în programe după întoarcerea lor în clase.

Urmarea este tragică: vom avea și mai mult analfabetism funcțional, și mai mare dezangajare școlară - pentru că vitalitatea, motivația și organizarea sănătoasă a gândirii se câștigă între 2 și 10.

51
Tagurile:
Oana Moraru, Preșcolari
Tematic
Inspectorii școlari, în vizorul ministrului Educației. Ce se întâmplă
Inspectorii școlari generali, umiliți: ”Unii dintre dumneavoastră vă considerați Zei”
Vacanță de iarnă elevi și preșcolari: când se reiau cursurile, premieră
Prima zi de școală: bucurii și emoții pentru părinți, preșcolarii se vor trezi școlari
Lecții online: părinții, apel la inspectorii școlari generali

Загрузка...
Titus Corlatean

Corlățean, dezvăluirea zilei în scandalul Biden-România!

0
(reînnoit 07:36 27.10.2020)
Fostul ministru de Externa aruncă o adevărată nucleară în scandalul care îl vizează pe candidatul la președinție SUA, Joe Biden

BUCUREȘTI, 27 oct – Sputnik. O adevărată dezbatere privind ancheta care îl vizează pe Joe Biden a fost organizată de Mihai Gâdea, la ”Sinteza zilei”.

Printre invitați a fost și Titus Corlățean, iar ex-ministrul român de Externe a aruncat o adevărată nucleară: se dorește ca implicarea României în scandal să fie trecută sub tăcere, să nu se dezvolte ancheta.

”S-au făcut demersuri pentru a nu se continua scandalul”, a declarat Titus Corlățean, sugerând că ar fi vorba de intervenții de la nivel înalt - probabil al președinției.

De altfel, președintele Iohannis, întrebat de scandalul în care este implicat fiul lui Biden, a încercat să iasă simplu din ”afacere”, spunând că nu l-a cunoscut pe ”acest personaj”.

Scandalul este însă uriaș, pentru că implică și pe fostul președinte Băsescu – dar și ambasada SUA – care primea terenul pe care se află acum amplasată… chiar în anul de grație 2009. An în care, printr-o ciudată răsturnare a procentelor ”peste noapte”, Băsescu a câștigat al doilea mandat.

Reamintim că terenul în cauză a fost obținut pe cai ilegale de Puiu Popoviciu, în perioada mandatului primarului… Traian Băsescu, același care, peste câțiva ani, l-a primit cu multă prietenie pe… Joe Biden și pe vremea căruia ex-ambasadorul SUA, Gitenstein, a obținut controlul Fondului Proprietatea.

Sigur, Titus Corlățean s-a abținut să dea mai multe detalii… dar ele apar la iveală. Pas cu pas!

0
Tagurile:
România, scandal, Joe Biden, Titus Corlățeanu

Загрузка...