Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române

Președintele Academiei Române: Școala despărțită complet de Biserică este una fără reper

321
Academia Română și Asociația pentru Protecția Consumatorilor au luat atitudine împotriva tehnologiei 5G, prima avertizând asupra pericolelor acestei tehnologii, iar cea de-a doua acționând Guvernul în judecată pe această temă

BUCUREȘTI, 28 aug - Sputnik. Președintele Academiei Române, istoricul Ioan-Aurel Pop, a arătat legătura care trebuie să existe între Biserică și școală într-o emisiune a televiziunii online Prodocens Media.

Academicianul crede că școala trebuie să îmbine dobândirea de cunoștințe cu formarea de atitudini și valori, iar pentru acestea din urmă rolul crucial le revine familiei și Bisericii.

 „La noi, la români, familia a fost formată de obicei din părinți, dar și din bunici. Părinții i-au învățat aspecte practice pe copii,… iar bunicii i-au învățat partea spirituală. De multe ori copiii învățau dragostea de Biserică și de Dumnezeu prin mijlocirea bunicilor”, a declarat academicianul.

El a amintit de valorile pe care le predau bunicii și despre rolul lor în familie, menționând că și el a învățat să se roage de la bunici.

„Bunicii au știut să ne spună care sunt valorile perpetue. De ce trebuie să avem și curaj și semeție de-a lungul vieții, dar și smerenie. Astăzi se vorbește foarte puțin despre smerenie”, a observat academicianul.

El a arătat că distincția între bine și rău e foarte important să fie învățată în familie, familia fiind prima școală.

”Dumnezeu a lăsat lumea în această formă, în care familia mică sau lărgită e prima școală pe care copiii o văd, o înțeleg. Și prin jocurile copilăriei se face educație”, a explicat Ioan-Aurel Pop.

Academicianul a vorbit apoi despre școală și profesori, arătând că meseria de profesor e una din cele mai delicate din această lume, iar misiunea dascălului este de a transmite valori și virtuți.

„Orice profesor care-și îndeplinește corect misiunea de profesor, indiferent că predă educație fizică sau matematică, face educație. Și educația înseamnă tocmai transmiterea acestor valori”, a arătat academicianul.

El a indicat și câteva valori care se transmit prin școală: dorința de a face bine și de a distinge binele de rău sau ideea solidarității între oameni.

”Ne-am obișnuit mai mult în ultima vreme cu lupta între oameni, cu critica exacerbată. Or, profesorii transmit acest simț de echilibru, și valorile morale pe care părinții și bunicii le-au sădit inițial trebuie continuate prin școală”, a arătat el felul în care școala trebuie să continue sădirea valorilor învățate de acasă.

Rolul Bisericii în educație

Aici apare și rolul Bisericii, în opinia academicianului, care a arătat că în cadrul creștinismului, virtuțile se transmit de 2.000 de ani încoace și prin intermediul Bisericii, subliniind însă că ele trebuie transmise și prin intermediul Școlii”, pentru că virtuțile și valorile sunt esențiale pentru speranța din suflete.

Ioan-Aurel Pop a amintit apoi despre handicapul universal impus o dată cu Marea Revoluție Franceză, și anume laicizarea, care a încercat să despartă complet sau aproape complet Școala de Biserică, deși, a făcut el referire la istorie, dacă ne uităm în trecut, nu există Școală fără Biserică.

„Credința creștină a fost un far pentru omenire în ultimele două milenii. Și nu avem nici un motiv să credem că societatea s-ar fi putut dezvolta la nivelul de astăzi fără existența acestei educații din familie care a fost continuată de Școală. Școala despărțită complet de Biserică este una fără reper”, a insistat președintele Academiei Române.

De altfel, academicianul a explicat că religia este o disciplină care te învață în primul rând valorile morale ale societății, motiv pentru care, la fel ca și Patriarhul României, Președintele Academiei crede că materia școlară religie trebuie să rămână în trunchiul comun al programei școlare.

El a oferit și câteva soluții simple pentru îmbunătățirea educației copiilor: părinții să petreacă mai mult timp cu copiii, iar profesorii să fie mai mult valorizați în societate, așa cum erau cândva.

Dar e importantă și schimbarea de atitudine în  copiii: „Dacă noi reușim să inoculăm în sufletul tinerilor cultul muncii și ideea că, fără școală, nu putem reuși în viață, atunci nu este nimic pierdut”, a adăugat academicianul.

În spiritul altor declarații anterioare, Ioan-Aurel Pop i-a îndemnat pe români să nu se teamă să își cunoască specificul și identitatea. C

”Ca eu să pot înțelege omenirea, cred că trebuie să înțeleg mai întâi grupul din care m-am format și să-l iubesc. Și, iubind această patrie și acest popor, cu siguranță îmi voi putea revărsa dragostea asupra tuturor celorlalte popoare și asupra întregii omeniri”, și-a încheiat el pledoaria pentru educație.
321
Tagurile:
Biserica, Academia Română
Tematic
Rebecca Rudolf, singurul elev român admis la Academia de Balet Vaganova – Sankt Petersburg
Înscriere Academia de Poliție 2020-2021: numărul locurilor disponibile
Academia Română atrage atenția asupra pericolelor cu care se confruntă România
Demers împotriva 5G de la Academia Română și Asociația pentru Protecția Consumatorilor
Сдача экзамена

Definitivat 2021: schimbări haotice, anunțate de MEC

1230
Proba scrisă a examenului de definitivare în învățământ nu va mai începe la ora 10.00, cum era în anii trecuți, ci va fi păstrată ora care a fost impusă în acest an, adică 9.00. Ce mai spune metodologia.

BUCUREȘTI, 18 sept – Sputnik. Metodologia de desfășurare a examenului național de definitivare în învățământul preuniversitar, publicată în Monitorul Oficial, aprobată prin Ordinul nr. 5211/2020, cuprinde prevederi confuze pentru proba scrisă a examenului.

Astfel, candidații află că aceasta va începe la ora 9.00, ca și în 2020, numai că subiectele vin la ora... 10.00, potrivit metodologiei!!!

“Președintele comisiei de examen, împreună cu secretarul comisiei, distribuie în sălile de examen plicurile secretizate cu subiecte, astfel încât, la ora 10.00, acestea să poată fi desfăcute, în prezența candidaților”, prevede metodologia.

Reguli pentru proba scrisă de la definitivat 2021

Candidații vin la centrul de examen în intervalul 7.00-7.15. Ei trebuie să aibă un act de identitate valabil.

Accesul lor se va face până la ora 8.00, pe baza actului de identitate.

Ca la orice examen, este interzisă introducerea în sala de examen a oricăror materiale ajutătoare. Acestea se depun în sala de depozitare și vor fi luate după ce candidatul părăsește sala de examen, predând lucrarea.

Candidații ce introduc în sala de examen materiale nepermise, din categoria materialelor menționate sau compatibile cu acestea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistați, sunt eliminați din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a președintelui comisiei de examen, situație în care profesorii-asistenți sau membrii comisiei de examen încheie un proces-verbal.

Ei pot avea, în sala de examen, dicționare – pentru disciplinele latină sau greacă veche – și planuri de conturi – pentru disciplinele economice.

Profesorii asistenți care furnizează soluții ale subiectelor de examen, falsifică lucrări, tolerează acțiuni sau intenții de fraudă ale candidaților sau manifestă neglijență în îndeplinirea atribuțiilor răspund disciplinar, în conformitate cu art. 280-282 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, sau penal, după caz.

Candidatul care se retrage din proprie inițiativă poate solicita anularea lucrării, pe baza unei declarații, predă lucrarea și foaia cu subiecte și părăsește sala după cel puțin o oră, dar nu la mai mult de 3 ore de la deschiderea plicului cu subiecte. În acest caz, lucrarea scrisă nu este evaluată, iar în statistici candidatul respectiv se consideră retras, cu dreptul de a se înscrie în sesiunea imediat următoare, conform prevederilor legale, mai notează sursa citată.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

1230
Tagurile:
definitivat
Tematic
Calendar definitivat 2020: precizări, de câte ori poate fi dat examenul
Modele subiecte definitivat 2020, publicate de edu.ro
Definitivat 2020: Subiecte și bareme, publicate de edu.ro
Definitivat, grade didactice și titularizare 2020: modificări importante
Definitivat 2020: cum se calculează nota la examen

Загрузка...
Один день ученика в пандемии

Guvernul reduce valoarea tichetelor ”Școală după școală”

366
Statul ar fi trebuit să finanțeze, începând cu acest an școlar, programul ”Școală după școală”, prin acordarea de tichete educaționale în valoare de 400 lei lunar/copil. Guvernul Orban vrea să înjumătățească valoarea tichetelor.

BUCUREȘTI, 17 sept – Sputnik. Preșcolarii și elevii de ciclu primar ar fi trebuit să beneficieze, începând cu anul școlar 2020-2021, de tichete educaționale în valoare de 400 de lei/copil.

Această măsură a fost propusă ca proiect de lege de vicepremierul Raluca Turcan, înainte ca liberalii să ajungă la guvernare. De asemenea, măsura a fost adoptată de Parlament și promulgată de președintele Klaus Iohannis.

Acum, însă, liberalii nu mai vor să se țină de promisiune – și de respectarea legii, așa că intenționează să taie la jumătate valoarea tichetelor pentru următorii ani școlari și să restrângă categoria copiilor care le primesc, respectiv a școlilor participante.

Ministerul Educației și Cercetării, aflat chiar în coordonarea vicepremierului Raluca Turcan, a pregătit un proiect de Ordonanță de Urgență care reduce la jumătate valoarea tichetelor pentru următorii doi ani școlari și reduce categoria copiilor ce ar urma să beneficieze de acestea, informează profit.ro.

Potrivit Guvernului, forma aprobată a legii ar presupune un efort bugetar de aproximativ 3,8 miliarde de lei/an pentru 1,28 milioane de beneficiari. În opinia guvernanților liberali, alocarea acestor sume în totalitatea lor din bugetul de stat pentru activități de tip ”școală după școală” ar periclita grav echilibrul bugetului de stat în în contextul epidemiei de coronavirus”.
Ordonanța de Urgență prevede ca valoarea tichetelor să se reducă la jumătate, respectiv 200 de lei.

Decontarea tichetelor educaționale va fi făcută de organizatorul programului ”Școală după școală” în funcție de zilele în care a fost prezent copilul în program și de fondurile alocate cu acest scop.

De asemenea, este limitată categoria beneficiarilor. Preșcolarii sunt eliminați din rândul beneficiarilor, pentru că ei nu se încadrează în categoria activităților ”Școală după școală”.

În program vor fi incluse doar școlile care ”dispun de infrastructura și de personalul de specialitate necesare implementării acestor programe”.

Potrivit proiectului de act normativ, în acest an școlar Ministerul Educației și Cercetării va demara și implementa un program național pilot ”Școală după școală” care se adresează elevilor aflați în risc de părăsire timpurie a școlii. Sunt vizați, în special, elevii din grupurile vulnerabile. Bugetul programului se va încadra în limita a 30 de milioane de euro. Este alocat în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020.

Ordonanța prevede ca tichetele să fie acordate în sistem electronic.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

366
Tagurile:
tichete
Tematic
Din nou la școală: În Italia au fost reluate orele după o carantină îndelungată
PSD, gafă la început de școală! Au pierdut-o pe Ecaterina Andronescu!
Școală online: de ce nu primesc părinții elevilor zile libere

Загрузка...
Супермаркет

Alimentele de calitate slabă cresc mortalitatea cu 7%

0
(reînnoit 18:40 20.09.2020)
Un studiu francez realizat pe baza datelor colectate în 10 țări europene de la peste 500.000 de participanți cu vârsta de peste 17 ani a confirmat că există o mortalitate mai mare în cazul consumului de produse alimentare de calitate slabă.

BUCUREŞTI, 20 sept – Sputnik. O echipă de cercetători de la Institutul Național de Sănătate și Cercetare Medicală (INSERM), Institutul Național de Cercetare în domeniul Agriculturii, Alimentației și Mediului (INRAE), Conservatorul Național de Arte și Profesii (CNAM) și Sorbonne Paris Nord au dezvăluit că consumul de alimente de proastă calitate creşte mortalitatea. Acest nou studiu a fost publicat pe 16 septembrie în British medical journal.

Mortalitate în creștere

„Oamenii care consumă alimente de o calitate nutrițională mai slabă vor avea o mortalitate crescută de aproximativ 7%”, a explicat, la Radio Europa 1, Mélanie Deschazaux, cercetător INSERM.

Cercetătorii au ajuns la această concluzie după cercetări efectuate pe 500.000 de persoane din 10 țări europene, timp de 17 ani.

Cercetătorii au analizat alimentaţia acestora în funcție de scorul nutrițional, un logo prezent tot mai des pe ambalajele alimentare, care clasifică produsele de la A la D, printr-un logo colorat în verde, portocaliu sau roșu, potrivit Sputnik France. Apoi aceştia au comparat aceste diete cu sănătatea consumatorilor.

Potrivit cercetătoarei Deschazaux, alimentele cu cea mai slabă clasificare sunt cele bogate în sare, zahăr, acizi grași saturați și, prin urmare, destul de sărace în fibre, fructe și legume sau proteine.

În ceea ce privește produsele clasificate cu portocaliu, dar mai ales în roșu, acestea ar putea provoca apariția cancerului și a bolilor cronice.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
produse
Tematic
Marea Britanie interzice antenele 5G produse de Huawei
Opt produse care te feresc de cancer - detalii
Produse periculoase pentru slăbit

Загрузка...