Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române

Ioan Aurel Pop, despre școala online: ”am constatat ușor ineficiența ei”

676
Președintele Academiei Române susține că, de când cu pandemia, ne bâlbâim și în privința educației și contestă ideea unora potrivit căreia lecțiile online ar reprezenta o soluție salvatoare și unică.

BUCUREȘTI, 7 aug – Sputnik. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române se întreabă, pe bună dreptate, dacă există viață civilizată și demnă, trăită în comunitate, fără educație. Acesta susține că, de când a început pandemia, ”ne cam bâlbâim și în privința educației și nu este chiar de mirare”.

Școala online, care este, pentru mulți, soluția unică și salvatoare, pentru alții este și aducătoare de profit.

În opinia sa, școala online este doar o soluție de avarie, provizorie, până la depășirea situației. Pop nu neagă însă și aspectele pozitive dobândite de la această experiență.

Cu toate acestea, școala generalizată online nu poate să fie decât temporară, iar aspectul temporar trebuie relevat mereu. Mai mult, susține sursa citată, nu se cuvine să creăm o psihoză din care să reiasă că această criză va însemna de-acum normalitatea.

Și aceasta pentru că a sugera sau a spune direct că școala online sau „hibridă” va fi permanentă de-acum încolo și că această soluție este foarte bună ”înseamnă a semăna vânt”.

”Școala online este alternativa impusă și necesară în acest moment. Am făcut școală în afara școlii din martie 2020 încoace și am constatat ușor ineficiența ei. Dovada cea mai palpabilă este faptul că materia „predată” în acele luni păcătoase nu a devenit materie de examen nicăieri, în nicio împrejurare. Guvernul a făcut bine prevăzând trei „scenarii”, dar deopotrivă guvernul și noi trebuie să tindem spre aplicarea soluției firești”, subliniază președintele Academiei Române.

Acesta subliniază că este nevoie de o structură specială a materiilor pentru perioada de pandemie și că, dacă trebuie redus numărul de ore și chiar de discipline școlare, atunci trebuie procedat în consecință, dar să fie pentru un timp limitat.

Pop este de părere că problemele școlii românești nu constau atât în numărul excesiv de mare de ore pe săptămână, în condițiile în care părinții sunt tot mai ocupați cu serviciul și nu mai sunt dispuși să le lege copiilor lor cheia de gât. Problema reală o constituie supraîncărcarea programelor școlare.

Acesta militează pentru ca școala să se facă în mod clasic, prin interacțiune.  

”Altminteri, pentru oameni, școala trebuie să fie umană, iar pentru roboți, robotizată. Există scenarii ale literaturii de anticipație care păreau de-a dreptul fantastice și care, unele, s-au adeverit. Dacă oamenii vor deveni cândva roboți sau dacă roboții vor domina lumea umană, cu oameni transformați în sclavi, în mecanisme fără voință, educația – câtă va mai fi – se va face, probabil, în chip integral, cu aparate artificiale”, a punctat președintele Academiei Române

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

676
Tagurile:
online, școală, Ioan Aurel Pop
examen

Evaluarea Națională 2021: Cîmpeanu face precizări de ultim moment

205
Ministrul Educației vine cu explicații privind gradul de dificultate al subiectelor pe care le vor avea de rezolvat absolvenții claselor a opta, iar instituția pe care o conduce a pus la dispoziția școlarilor un ghid pentru Evaluarea Națională.

BUCUREȘTI, 15 iun – Sputnik. A mai rămas puțin timp până când absolvenții de clasa a opta vor susține probele din cadrul examenului de Evaluare Națională 2021.

Și aceasta deoarece prima probă, cea de Limba Română, este programată pentru data de 22 iunie 2021, iar cea de Matematică, pe 24 iunie.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a vorbit despre gradul de dificultate al subiectelor pe care absolvenții de clasa a opta le vor avea de rezolvat la examenul din acest an. 

Demnitarul spune că au fost informații contradictorii cu privire la gradul de dificultate al subiectelor pentru simularea la Evaluarea Națională, acuze care, în final, s-au dovedit a fi nefondate prin rata de promovare de peste 65% la simularea pentru Evaluarea Națională.

”Ministerul Educației a adaptat tematica de examen la specificul acestui an școlar total atipic. Ministerul Educației a luat acele măsuri administrative pentru a veni în sprijinul elevilor, înțelegând dificultățile pe care le-au întâmpinat”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației a subliniat că este vorba de micșorarea numărului de note necesare încheierii situației școlare la minimum două, de prevederi precum posibilitatea de a face construcții pe foaia de examen, la matematică și geometrie, de a sublinia textele la examenul de limba română - nu mai sunt considerate semne distinctive, deoarece toți au posibilitatea să facă acest lucru - prin creșterea timpului alocat cu 15 minute pentru a completa casetele.

Până acum, la Evaluarea Națională 2021 s-au înscris 132 630 de elevi, 90% din totalul celor 147 660 de elevi de clasa a VIII-a. Înscrierile continuă până astăzi, 15 iunie 2021, iar astăzi la orele 17.00 va exista numărul final al celor care s-au înscris la Evaluarea Națională.

Ghid pentru Evaluarea Națională 2021

Ministerul Educației a publicat Ghidul pentru Evaluarea Națională 2021.

Potrivit documentului, la intrare, după dezinfectarea mâinilor și distribuirea măștilor, candidații vor fi direcționați către sălile de examen.

  • Accesul candidaților în săli este permis în intervalul 8.00-8.30.
  • Examenul va începe la ora 9.00.
  • Timpul de lucru este de două ore.

De asemenea, Ghidul cuprinde și o serie de sfaturi pentru ziua examenului. Astfel, elevii sunt îndemnați să se asigure că dețin actul de identitate, stilou sau pix de culoare albastră, creion, gumă de șters, riglă, apă, șervețele.

Când primești broșura, citește subiectele pentru a te familiariza cu ele, apoi citește din nou, în întregime, toate subiectele și folosește cel puțin 5 minute pentru a te obișnui cu cerințele, se arată în documentul menționat.

Elevilor li se cere, apoi, să identifice tipul de cerințe specific fiecărui tip de subiect și să se concentreze să înțeleagă cerințele. Ei sunt sfătuiți să înceapă să lucreze subiectul pe care îl stăpânesc cel mai bine și să facă un plan de rezolvare.

”Repartizează pe ciornă timpul pentru fiecare subiect. Urmărește să te încadrezi în timpul pe care ți l-ai propus, păstrând o rezervă de timp pentru a citi și a corecta la final, dacă este cazul” este un alt sfat pe care cei din Ministerul Educației îl dau școlarilor.

Oficialii le recomandă elevilor să îi rezerve cam 15 minute la final pentru a-și verifica întreaga lucrare.

205
Tagurile:
2021, Sorin Cîmpeanu, Evaluarea Naţională

Загрузка...
Sorin Cîmpeanu

Cât credeți mai suportă profesorii batjocura, domnule Cîmpeanu?

1696
Am urmărit și eu, ca mulți români, declarația ministrului Educației care ne spunea că profesorii își vor primi banii pentru orele remediale lucrate. Este inadmisibil ca acei oameni să lucreze degeaba, iar de la vârful învățământului să primească numai promisiuni.

Profesorii au început încă din martie 2021 să facă ore remediale, însă Ministerul Educației întârzie să le dea banii.

Asta cu toate că, pentru a nu-i face să renunțe, ministrul Cîmpeanu, dar nu numai, au ieșit cu promisiuni frumoase.

Iar cadrele didactice au continuat munca. O activitate neplătită, dar, la cât scot profesorii bani din buzunar pentru a-și susține activitatea didactică, mai contează?!

Ei bine, aceasta pare a fi și ideea pe care se bazează Cîmpeanu&Co acum, când, iată, s-a ajuns la finalul anului școlar, iar profesorii tot nu și-au primit banii pe orele remediale.

Ministrul Educației a ieșit, recent, la televizor, unde a promis iar că profesorii își vor primi sumele restante. Mai mult, demnitarul a subliniat că întârzierile sunt nepermis de mari.

”În opinia mea, întârzierile au fost nepermis de mari, chiar dacă au existat justificări. Întârzierile sunt inadmisibile, dar, din punct de vedere legal, vă asigur că am făcut toate demersurile pentru ca aceste plăţi să se realizeze în cel mai scurt timp”, a declarat Cîmpeanu.

Ei bine, același Cîmpeanu dădea asigurări ferme că profesorii își vor primi banii înainte de Paște.

“Facem tot posibilul să se plătească orele pe luna martie încă înainte de sărbătorile pascale, astăzi a fost validat proiectul deci de astăzi se pot transmite solicitarea de plată pentru 146.000 de elevi din învățământul primar și gimnazial și 90.000 de elevi din învățământul liceal, care erau oricum cuprinși într-o altă formă de decontarea orelor remediale”, spunea, în aprilie, ministrul Educației.

Evident că nu s-a întâmplat nimic. Și cred că nici acum nu se va întâmpla.

Ca o supremă bătaie de joc, cei din Ministerul Educației pot transmite școlilor să dea profesorilor care au făcut ore remediale câte o adeverință care să le folosească la dosarul pentru gradația de merit și care să ateste, încă o dată, că dascălii au făcut ceea ce se cheamă muncă patriotică, adică voluntariat.

Este inadmisibilă o asemenea umilință. Sindicatele, evident, tac, că nu le privește soarta profesorilor, atâta vreme cât își primesc cotizațiile.

Profesorii tac și ei, pentru că știu că nu-i susține nimeni și pentru că speră că, poate, își vor primi banii.

Iar Ministerul Educației profită din plin de această situație nefericită și promite la nesfârșit că vor fi alocați niște bani pentru care profesorii au muncit.

Și atunci, apare întrebarea legitimă: ”Cât credeți că mai suportă profesorii batjocura, domnule Cîmpeanu?”.

1696
Tagurile:
Sorin Cîmpeanu, Salarii, profesori

Загрузка...
Înghețată

Alertă alimentară în Franţa: mărci de înghețată şi fursecuri posibil periculoase, retrase

0
Mai multe mărci de înghețată şi fursecuri au fost retrase din supermarketurile din Franţa deoarece s-a stabilit că există în acestea un conținut prea mare de oxid de etilenă, considerat cancerigen. Se aşteaptă rezultatele investigațiilor.

BUCUREŞTI, 15 iun – Sputnik. În Franţa, mai multe mărci de înghețată și prăjituri, precum și alte produse alimentare care conțin susan, cum ar fi cuşcuşul și unele fursecuri, au fost retrase din vânzare, a anunţat Direcția Generală pentru Concurență și Controlul Fraudelor din Franţa (DGCCRF), citată de Sputnik France

Motivul pentru care au fost retrase este prezența oxidului de etilenă, un pesticid clasificat drept cancerigen, „la o concentraţie, în anumite loturi, mai mare decât limita maximă reglementată” a acestor semințe, a explicat autoritatea.

Peste 7.000 de produse se află în prezent pe lista publicată pe site-ul DGCCRF, listă care este actualizată în mod regulat în așteptarea rezultatelor investigațiilor lansate.

Cazuri anterioare

Conținutul ridicat al acestei substanțe chimice, interzisă în Europa, dar care poate fi tolerată la doze mici în anumite produse importate, a fost raportat încă din toamna anului trecut. Urme ale acestei substanţe au fost detectate în peste 250 de tone de semințe de susan din India, a avertizat asociația de consumatori UFC-Que Choisir la începutul lunii noiembrie. Oxidul de etilenă este într-adevăr suspectat de a fi cancerigen și dăunător fertilității, a precizat organizaţia.

În consecință, o primă listă cu produsele amintite a fost publicată la jumătatea lunii noiembrie de către DGCCRF, fiind vorba de cereale, prăjituri, hummus, ciocolată și alte câteva produse vândute de mai multe lanțuri mari de comerț cu amănuntul.

0
Tagurile:
Înghețată, Franța

Загрузка...