Bac 2020: absolvenții de liceu, cobai a 18 miniștri ai Educației

298
(reînnoit 17:10 29.06.2020)
În 2008, absolvenții care au susținut anul acesta examenul de Bacalaureat au început școala. Ce s-a întâmplat în Educație în 12 ani.

BUCUREȘTI, 29 iun – Sputnik, Georgiana Arsene. În septembrie 2008, începeau cursurile școlilor cei care anul acesta au susținut examenul național de bacalaureat.

Elevii au intrat în învățământul obligatoriu într-o perioadă cu maximă creștere economică. Din păcate, acel an a precedat cea mai amplă criză economică recentă. Din păcate, au încheiat școala tot într-o situație de criză, generată de pandemia de coronavirus.

Examen
© Sputnik / Кирилл Каллиников

După 18 ani de școală, după 18 ani de școală, din generația 2020 unul din trei elevi - peste 74.000 în total - intrat în clasa I nu a mai ajuns la Bacalaureat, exceptându-i pe cei care au ales școlile profesionale.

Pe 14 septembrie 2008 intrau în clasa I aproximativ 230.000 de elevi, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației, informează edupedu.ro.

Această generație urma să fie numărată precis abia în 2014, când elevii erau deja în clasa a șasea. Potrivit datelor oficiale, 197.700 de elevi erau înscriși în anul școlar 2013-2014 în clasa a VI-a.

Dacă ne uităm atent la cifre vedem că, până la acest moment, 32.300 de elevi nu se mai regăsesc în clasa a șasea dintre cei raportați oficial că au intrat în clasa întâi în urmă cu șase ani.

Conform raportului oficial de la simularea de la Evaluarea Națională din 2016, în clasa a VIII-a mai erau înscriși 187.018 elevi.

În doar doi ani de zile au dispărut încă zece mii de elevi.

În examenul propriu-zis de Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a s-au înscris 153.673 de elevi.

Din nou avem o scădere a efectivelor de elevi, cu 32.000. Față de numărul inițial, diferența ajunge la 76.327 de elevi.

Media cinci la Evaluarea Națională este obținută numai de 111.598 elevi, adică 75,1%, potrivit datelor de la Ministerul Educației.

Din 2016, o dată cu admiterea la liceu, generația acestor elevi se împarte în două. Astfel, din 119.578 de elevi câți au completat fișele de înscriere, 118.661 de elevi au fost repartizați la licee. Alți peste 32.000 de elevi au mers spre învățământul profesional și vocațional.

La Bacalaureat au ajuns în acest an 123.800 de absolvenți de clasa a XII-a din actuala promoție. Față de numărul inițial, 106.200 de elevi s-au pierdut pe drum.

Pentru cei 32 de mii de elevi care au ales învățământul profesional și vocațional situația este explicabilă, dar mai rămân 74 de mii de elevi din această generație despre care în mod oficial nu există o explicație. Asta înseamnă 32,17% din elevii acestei generații.

Miniștri care s-au perindat la conducere

Nu doar numărul elevilor a fost într-o dinamică permanentă, ci și al miniștrilor care s-au perindat la șefia Învățământului. Evident, fiecare a încercat să își impună propria viziune și reformă, iar elevii și profesorii au fost terenul de testare al acestor idei. Ca să nu spunem ”cobai”…

În perioada 5 aprilie 2007 — 6 octombrie 2008, la cârma Educației s-a aflat liberalul Cristian Adomniței. A fost schimbat la nici o lună de la începutul anului școlar, după un an și jumătate de mandat.

El a introdus tezele unice la clasele a VII-a și a VIII-a, în 2007 și 2008, pentru a înlocui examenele.

În locul său vine alt liberal, Anton Anton - 6 octombrie 2008 — 22 decembrie 2008. O dată cu schimbarea Guvernului pleacă și Anton de la Educație. Nu se remarcă prin nimic.

La 22 decembrie 2008 la șefia Educației ajunge social democrata Ecaterina Andronescu, care va sta în funcție până la 1 octombrie 2009. Este deja la al doilea mandat. Desființează Școlile de Arte și Meserii.

Din 1 octombrie 2009 și până pe 23 decembrie 2009 șefia Educației este asigurată, interimar de Emil Boc de la PD-L.

Imediat după aceea este instalat în funcție Daniel Funeriu, care va sta la ministerul Educației până pe 9 februarie 2012. Este membru PD-L. El promovează actuala Lege a Educației prin asumarea răspunderii Guvernului în Parlament, introduce camere de luat vederi în sălile de clasă, la examenele naționale.

Timp de trei luni, din 9 februarie 2012 și până pe 7 mai 2012, la cârma Ministerului Educației vine un alt pedelist, în persoana lui Cătălin Baba.

Din 7 mai 2012 și până pe 15 mai 2012 vine ministru Ioan Mang de la PSD. Demisionează, însă, după o săptămână, în urma a numeroase acuzații de plagiat.

În intervalul 15 mai 2012-2 iulie 2012, la Educație este ministru Liviu Pop. El a ajuns în fruntea ministerului ca politician independent, fiind  președinte al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ – FSLI Maramureș. Printre primele sale măsuri ca ministru s-a numărat reintroducerea reținerii cotizațiilor sindicale direct prin statele de plată ale profesorilor membri de sindicat.

În 2 iulie 2012, la șefia Educației revine Ecaterina Andronescu, care va ocupa funcția până pe 21 decembrie 2012.

Între 21 decembrie 2012 – 14 decembrie 2014, vine ministru, din partea PSD, Remus Pricopie. Are al doilea cel mai lung mandat de ministru al Educației, deținut alături de Mihnea Costoiu – ministru delegat pentru Cercetare și Învățământ Superior.

Acum se petrec cele mai ample modificări ale Legii educației Miclea-Funeriu din 2011. Mai exact, concursurile de angajare a profesorilor trec de la școli înapoi la inspectorat.

În locul său vine Sorin Mihai Cîmpeanu - 14 decembrie 2014 – 17 noiembrie 2015, membru al Partidului Conservator. La scurt timp de la intrarea sa în guvern, executivul a modificat legea educației astfel încât doctorii să poată renunța la titlul de doctor. Nu s-a pus în aplicare, pentru că niciun ministru nu a mai aprobat și metodologia care să operaționalizeze modificarea legislativă.

La șefia Ministerului Educației vine și un tehnocrat, în persoana lui Adrian Curaj. Acesta va ocupa fotoliul de ministru în intervalul 17 noiembrie 2015 – 5 iulie 2016. Este schimbat de premierul Dacian Cioloș cu Mircea Dumitru.

Acesta este tot tehnocrat. El a ocupat funcția de ministru între 7 iulie 2016 – 4 ianuarie 2017. A organizat pentru prima dată la nivelul școlilor și al liceelor un concurs cu teste de nivel internațional pentru funcția de director.

Pavel Năstase, PSD, conduce destinele Învățământului între 4 ianuarie 2017 – 28 iunie 2017. El introduce posibilitatea ca foștii directori, numiți politic, să poată fi numiți din nou pe funcții, cu mandat temporar.

În 29 iunie 2017, Pop revine în funcția de ministru al Educației, unde va rămâne până pe 29 ianuarie 2018, de data asta din partea PSD. Introduce manualele editurii unice.

Din 29 ianuarie 2018 și până pe 27 septembrie 2018 vine ministru Valentin Popa de la PSD. El pune în practică planul lansat de Pop privind realizarea tuturor manualelor de editura unică a statului, trecând peste deciziile nefavorabile date de Curtea Constituțională și în lipsa unei legislații care să îi permită acest monopol.

Din 16 noiembrie 2018 revine la conducerea Ministerului Educației Ecaterina Andronescu, care va ocupa această funcție până pe 2 august 2019. Este demisă de Viorica Dăncilă pentru o declarație considerată deplasată în scandalul Călărași.

În locul său vine, în data de 4 noiembrie 2019, liberala Monica Anisie. În 2016, aceasta fusese secretar de stat pentru învățământul preuniversitar. Este și acum în funcție.

Se remarcă prin declarații care bulversează părinții, elevii și cadrele didactice. Este menținută în funcție după ce moțiunea simplă împotriva sa trece cu brio.

Sputnik a scris aici despre ce se petrece la Ministerul Educației și Cercetării sub conducerea Monicăi Anisie.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

298
Tagurile:
Educație, Miniștri, Elevi, BAC
Tematic
BAC 2020: Subiecte și bareme la Chimie, publicate de edu.ro
Subiecte și bareme Limba Română, bac 2020, publicate de edu.ro
BAC 2020: Subiecte și bareme la Istorie
BAC 2020: Subiecte și bareme la Matematică
BAC 2020: Subiecte și bareme la Geografie, publicate de edu.ro
BAC 2020: Subiecte și bareme socio-umane, publicate de edu.ro
BAC 2020: Subiecte și bareme la Fizică, publicate de edu.ro
BAC 2020: Subiecte și bareme la Anatomie-Biologie, publicate de edu.ro
Admitere

Admitere liceu 2020-2021: a început completarea fișelor cu opțiuni

22
Potrivit calendarului Ministerului Educației și Cercetării, astăzi a început completarea opțiunilor elevilor în fișele de înscriere pentru admiterea la liceu. Cum se face repartizarea computerizată.

BUCUREȘTI, 2 iul – Sputnik, Georgiana Arsene. Absolvenții de clasa a opta care au susținut Evaluarea Națională 2020 și au promovat-o mai au de trecut un singur hop până când vor putea răsufla liniștiți că au devenit liceeni.

Este vorba despre admiterea la licee.

Potrivit Ministerului Educației și Cercetării, începând de astăzi și până pe 8 iulie inclusiv se vor completa opțiunile în fișele de înscriere de către absolvenți și părinții acestora, asistați de diriginții claselor a opta.

Această completare poate fi făcută fie în unitatea de învățământ absolvită, fie prin intermediul unui formular transmis în format electronic.

Tot în această perioadă vor completa fișele de înscriere și absolvenții care doresc să participe la admitere într-un alt județ. Ei vor completa fișele fie la unitatea de învăţământ de provenienţă, fie vor transmite electronic opţiunile la unitatea de învăţământ absolvită sau, doar în situaţii excepţionale, la centrul special de înscriere din judeţul în care doresc să participe, informează digi24.ro.

Candidații vor completa opțiunile pe fișa de admitere în ordinea preferințelor lor.

Potrivit ghidului de admitere, pentru fiecare elev se caută prima opţiune de pe lista unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune.

În cazul elevilor cărora opțiunile exprimate în listă nu le permit să intre la liceu – fiindcă locurile au fost ocupate de cei cu medii mai mari – atunci acel școlar rămâne nerepartizat.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţională, care are o pondere de 80%, şi media generală de absolvire a claselor a V - VIII, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.

Calendarul admiterii la liceu

În perioada 2-6 iulie are loc introducerea în baza de date computerizată în aplicaţia informatică centralizată) a datelor din fişele de înscriere.

În intervalul 3-7 iunie, părinții și candidații verifică datele din fișa listată din calculator, sunt corectate eventualele greșeli și se listează din nou fișele corectate în calculator.  Se utilizează aplicația informatică centralizată.

Pe 8 iulie are loc transmiterea bazei de date de la centrele de admitere judeţene/ al municipiului Bucureşti la Centrul naţional de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operaţiunilor specifice, în aplicaţia informatică centralizată.

Pe 10 iulie se face repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a.

Dosarele de înscriere la școlile unde au fost repartizați candidații se vor depune în intervalul 13 - 20 iulie.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

22
Tagurile:
Liceu, admitere

Загрузка...
Сдача экзамена

Profesor de română cărțile pe față: așa se corectează lucrările la Evaluarea Națională

3922
(reînnoit 19:50 01.07.2020)
Cristina Tunegaru a explicat cum se desfășoară o zi de corectare la examenele naționale și susține că trebuie regândit tot procesul pentru a nu distruge vieți cu o corectură de mântuială.

BUCUREȘTI, 1 iul – Sputnik, Georgiana Arsene. Situațiile paradoxale apărute în urma contestațiilor de la Evaluarea Națională 2020, când unii elevi au primit chiar nota zece după ce, inițial, luaseră șase sunt explicate de profesorul de limbă română Cristina Tunegaru.

Aceasta spune că la 7:30 profesorii se prezintă la centrul de corectare. După multă muncă administrativă, primesc lucrările spre prânz. Se corectează în perechi, fiecare profesor știe cine este jumătatea lui. Atmosfera e de grabă, agitație, presiune și că, după ce se corectează prima mână, fiecare pereche face schimb de lucrări.

”Teoretic, fiecare profesor trebuie să corecteze și mâna a doua. Uneori, mâna a doua se concretizează în copierea borderoului de la coleg. Adică profesorul care ar trebui să dea a doua notă abia dacă se mai uită pe lucrare și are încredere totală în colegul său”, susține dascălul.

Abia apoi, după ce ambele corecturi sunt realizate, se merge la inspector pentru predarea lucrărilor. Tot atunci are loc și confruntarea. În cazul în care cei doi au corectat individual, fără să copieze borderouri, și apar diferențe mari, mai mari de un punct, inspectorul le cere să se hotărască, să decidă nota.

Interesant este că vedem chiar o complicitate a inspectorilor cu profesorilor. Primii, potrivit Cristinei Tunegaru, se retrag cu privirea și cei doi profesori modifică borderourile - scrise strategic în creion, astfel încât diferența de punctaj între cele două corecturi să fie acceptabilă. Fără să se mai uite pe lucrare, fără să discute aplicat, stabilirea notelor finale se face la masă cu inspectorul, în câteva secunde, cu radiera și creionul, direct pe borderou.

Asta înseamnă că, dacă prima mână a dat nota 6 pe o lucrare de 10 și a doua mână nici nu s-a uitat pe lucrare, nota 6 devine nota finală. Deși profesorii corectori semnează fiecare lucrare, ei nu poartă niciun fel de responsabilitate, în afară de aceea morală care poate trece în plan secund, când tot ce îți dorești e să scapi mai repede.

”Nu profesorii sunt de vină, ci întregul sistem de corectare. Trebuie să regândim tot procesul, să ne asigurăm că lucrările sunt evaluare corect și că nu distrugem vieți printr-o corectare de mântuială”, a subliniat Tunegaru.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

3922
Tagurile:
Profesor, Evaluarea Naţională
Tematic
Evaluare Națională 2020, sesiunea specială: subiecte Matematică, publicate de edu.ro
Evaluare Națională 2020 Limba maternă – subiecte și bareme, publicate de edu.ro
Evaluare Națională 2020: Au fost afișate rezultatele
Evaluare Națională 2020, sesiunea specială: subiecte la română, publicate de edu.ro
Rezultate Evaluare Națională 2020. Funeriu:”Suntem în mijlocul unui cataclism educațional”

Загрузка...
Ludovic Orban

Orban, pus la colț de propriul consilier! Premierul a pus un pariu pe care îl va pierde!

0
”Am făcut un pariu cu premierul, ministrul Economiei, al Finanțelor: starea economiei, la sfârșit de an, va arăta ceva mai prost decât prognozele destul de optimiste ale Institutului Național de Statistică”

BUCUREȘTI, 2 iul – Sputnik, Dragoș Dumitriu. Una dintre cele mai cunoscute figuri din zona managementului, deputatul Remus Borza, consilier onorific al premierului, îl pune din nou la colț pe premier.

Dacă la începutul lui aprilie Borza contesta vehement măsurile luate de Guvern în pandemie, prin care crea premisele unei crize economice grave, acum Borza critică Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică, lansat de premierul Orban.

”Au apărut critici într-o anumită parte a eşichierului politic cu privire la Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică, un proiect foarte ambițios al Guvernului Orban”, spune Borza, arătând că principala critică ”constă în lipsa lui de susținere, de finanțare”.

Borza spune că nu ar ”chiar atât de categoric, pentru că 100 miliarde euro, aceasta e valoarea programului, reprezintă o sumă rezonabilă și finanțabilă”. Dar, după această primă apreciere nici entuziastă, dar nici pesimistă, Borza îl trezește la realitatea dură pe Orban!

”Evident că nu o să mai avem 4,1 la sută creștere economică, deci implicit nu o să avem un PIB de 1.130 miliarde lei”, subliniază Borza. ”În urmă cu două luni, Guvernul, în plină pandemie, a venit cu o nouă prognoză, vorbim de o contracție de 1,9 la sută, înseamnă implicit un PIB mai mic decât cel înregistrat anul trecut”.

Ce crede Borza despre contracția economică? Într-un interviu acordat DC News, Remus Borza a dezvăluit că a făcut un pariu cu Orban și alți miniștri. 

”Am făcut un pariu cu premierul, ministrul Economiei, al Finanțelor: starea economiei, la sfârșit de an, va arăta ceva mai prost decât prognozele destul de optimiste ale Institutului Național de Statistică”, a spus Borza, detaliind: ”Probabil, vom avea o contracție economică de 4,5 la sută, adică o creștere economică negativă”.

Iar la trimestrul II ”vom avea o contracție economică chiar de 15 %”, a dezvăluit Remus Borza pariul făcut cu Orban.

Precizăm că, pe 30 iunie, Florin Cîțu aprecia contracţia economică la final de an la 2,2% din Produsul Intern Brut. Comentariile sunt de prisos.

Reamintim că, în aprilie, Borza arunca în aer acțiunea Guvernului în pandemie: ”Măsurile disproporționate de distanțare socială și de suspendare sau încetare a unor activități economice raportate la amploarea pandemiei (incomparabil mult mai redusă decât in alte state) vor genera o criza economică cu efecte sociale dramatice”.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
Ludovic Orban
Tematic
Orban promite un dublu cincinal cu realizări mărețe, dar vrea un deceniu la guvernare
Orban, criticat dur: fondul de investiții de la PSD nu era bun, dar la PNL devine bun
Manifestarea lui Orban, un succes ca… plictiseală, un eșec pentru ideea de ”Plan economic”
Teodorovici nu iartă pe nimeni: nici pe Orban, nici pe Ciolacu!

Загрузка...