Ludovic Orban și Monica Anisie

Orban o somează pe Anisie pe tema școlilor. Reacția părinților

3320
(reînnoit 10:42 26.06.2020)
Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar, Iulian Cristache, reacționează după ce premierul Ludovic Orban a adresat ministrului Educației o solicitare… electorală.

BUCUREȘTI, 26 iun – Sputnik, Georgiana Arsene. Premierul Ludovic Orban a șocat o țară întreagă după ce a adresat ministrului Educației și Cercetării, Monica Anisie, o solicitare legată de unitățile de învățământ. 

Cu numai 3 luni înainte de începerea școlii în context pandemic, Orban i-a cerut Monicăi Anisie să se aplece cu mai multă seriozitate asupra solicitărilor autorităților locale privitoare la acordul pe care trebuie să îl dea demnitarul de la Educație astfel încât anumite clădiri în care au funcționat școli, dar în care nu mai funcționează unități de învățământ să fie folosite în alte scopuri.

Premierul a subliniat că foarte multe autorități locale au proiecte de centre, de diferite investiții și că ei pot folosi aceste clădiri, aceste active.

”Cred că trebuie să analizați cu mare seriozitate toate solicitările autorităților locale pentru că este necesar să nu mai ținem active pe care n-avem capacitatea să le administrăm și care nu sunt folositoare pentru că nu mai există în momentul de față populație școlară. Da?”, a subliniat Orban.

În schimb, premierul nu a făcut nici o referire la clădirile pe care primarii și consiliile locale trebuie să le pună la dispoziția școlii începând cu luna septembrie, astfel încât procesul educativ să se poată desfășura cu un număr mai mic de elevi în clasă, așa cum cer normele Ministerului Sănătății, notează edupedu.ro.

Nu a existat, însă, nici un moment – de la începutul pandemiei și până acum – în care premierul Orban să fi adresat autorităților locale vreo solicitare de a veni în sprijinul copiilor din comunitățile pe care le administrează, în așa fel încât orele de curs să se desfășoare în spații gestionate de autoritățile locale.

Părinții, în schimb, au fost consternați de declarația premierului Ludovic Orban.

”Domnul prim ministru nu știe legea? Cum să dai drumul… așa? Dacă se vor întoarce cei din diaspora, ce vom face? În loc să optimizăm numărul de elevi de la clasă, noi dăm clădirile… cui? Miroase a ceva interese…”, a scris Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preunviersitar pe pagina sa de Facebook.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

3320
Admitere

Admitere liceu 2020-2021: a început completarea fișelor cu opțiuni

24
Potrivit calendarului Ministerului Educației și Cercetării, astăzi a început completarea opțiunilor elevilor în fișele de înscriere pentru admiterea la liceu. Cum se face repartizarea computerizată.

BUCUREȘTI, 2 iul – Sputnik, Georgiana Arsene. Absolvenții de clasa a opta care au susținut Evaluarea Națională 2020 și au promovat-o mai au de trecut un singur hop până când vor putea răsufla liniștiți că au devenit liceeni.

Este vorba despre admiterea la licee.

Potrivit Ministerului Educației și Cercetării, începând de astăzi și până pe 8 iulie inclusiv se vor completa opțiunile în fișele de înscriere de către absolvenți și părinții acestora, asistați de diriginții claselor a opta.

Această completare poate fi făcută fie în unitatea de învățământ absolvită, fie prin intermediul unui formular transmis în format electronic.

Tot în această perioadă vor completa fișele de înscriere și absolvenții care doresc să participe la admitere într-un alt județ. Ei vor completa fișele fie la unitatea de învăţământ de provenienţă, fie vor transmite electronic opţiunile la unitatea de învăţământ absolvită sau, doar în situaţii excepţionale, la centrul special de înscriere din judeţul în care doresc să participe, informează digi24.ro.

Candidații vor completa opțiunile pe fișa de admitere în ordinea preferințelor lor.

Potrivit ghidului de admitere, pentru fiecare elev se caută prima opţiune de pe lista unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune.

În cazul elevilor cărora opțiunile exprimate în listă nu le permit să intre la liceu – fiindcă locurile au fost ocupate de cei cu medii mai mari – atunci acel școlar rămâne nerepartizat.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţională, care are o pondere de 80%, şi media generală de absolvire a claselor a V - VIII, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.

Calendarul admiterii la liceu

În perioada 2-6 iulie are loc introducerea în baza de date computerizată în aplicaţia informatică centralizată) a datelor din fişele de înscriere.

În intervalul 3-7 iunie, părinții și candidații verifică datele din fișa listată din calculator, sunt corectate eventualele greșeli și se listează din nou fișele corectate în calculator.  Se utilizează aplicația informatică centralizată.

Pe 8 iulie are loc transmiterea bazei de date de la centrele de admitere judeţene/ al municipiului Bucureşti la Centrul naţional de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operaţiunilor specifice, în aplicaţia informatică centralizată.

Pe 10 iulie se face repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a.

Dosarele de înscriere la școlile unde au fost repartizați candidații se vor depune în intervalul 13 - 20 iulie.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

24
Tagurile:
Liceu, admitere

Загрузка...
Сдача экзамена

Profesor de română cărțile pe față: așa se corectează lucrările la Evaluarea Națională

3927
(reînnoit 19:50 01.07.2020)
Cristina Tunegaru a explicat cum se desfășoară o zi de corectare la examenele naționale și susține că trebuie regândit tot procesul pentru a nu distruge vieți cu o corectură de mântuială.

BUCUREȘTI, 1 iul – Sputnik, Georgiana Arsene. Situațiile paradoxale apărute în urma contestațiilor de la Evaluarea Națională 2020, când unii elevi au primit chiar nota zece după ce, inițial, luaseră șase sunt explicate de profesorul de limbă română Cristina Tunegaru.

Aceasta spune că la 7:30 profesorii se prezintă la centrul de corectare. După multă muncă administrativă, primesc lucrările spre prânz. Se corectează în perechi, fiecare profesor știe cine este jumătatea lui. Atmosfera e de grabă, agitație, presiune și că, după ce se corectează prima mână, fiecare pereche face schimb de lucrări.

”Teoretic, fiecare profesor trebuie să corecteze și mâna a doua. Uneori, mâna a doua se concretizează în copierea borderoului de la coleg. Adică profesorul care ar trebui să dea a doua notă abia dacă se mai uită pe lucrare și are încredere totală în colegul său”, susține dascălul.

Abia apoi, după ce ambele corecturi sunt realizate, se merge la inspector pentru predarea lucrărilor. Tot atunci are loc și confruntarea. În cazul în care cei doi au corectat individual, fără să copieze borderouri, și apar diferențe mari, mai mari de un punct, inspectorul le cere să se hotărască, să decidă nota.

Interesant este că vedem chiar o complicitate a inspectorilor cu profesorilor. Primii, potrivit Cristinei Tunegaru, se retrag cu privirea și cei doi profesori modifică borderourile - scrise strategic în creion, astfel încât diferența de punctaj între cele două corecturi să fie acceptabilă. Fără să se mai uite pe lucrare, fără să discute aplicat, stabilirea notelor finale se face la masă cu inspectorul, în câteva secunde, cu radiera și creionul, direct pe borderou.

Asta înseamnă că, dacă prima mână a dat nota 6 pe o lucrare de 10 și a doua mână nici nu s-a uitat pe lucrare, nota 6 devine nota finală. Deși profesorii corectori semnează fiecare lucrare, ei nu poartă niciun fel de responsabilitate, în afară de aceea morală care poate trece în plan secund, când tot ce îți dorești e să scapi mai repede.

”Nu profesorii sunt de vină, ci întregul sistem de corectare. Trebuie să regândim tot procesul, să ne asigurăm că lucrările sunt evaluare corect și că nu distrugem vieți printr-o corectare de mântuială”, a subliniat Tunegaru.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

3927
Tagurile:
Profesor, Evaluarea Naţională
Tematic
Evaluare Națională 2020, sesiunea specială: subiecte Matematică, publicate de edu.ro
Evaluare Națională 2020 Limba maternă – subiecte și bareme, publicate de edu.ro
Evaluare Națională 2020: Au fost afișate rezultatele
Evaluare Națională 2020, sesiunea specială: subiecte la română, publicate de edu.ro
Rezultate Evaluare Națională 2020. Funeriu:”Suntem în mijlocul unui cataclism educațional”

Загрузка...
Ludovic Orban

Orban, pus la colț de propriul consilier! Premierul a pus un pariu pe care îl va pierde!

0
”Am făcut un pariu cu premierul, ministrul Economiei, al Finanțelor: starea economiei, la sfârșit de an, va arăta ceva mai prost decât prognozele destul de optimiste ale Institutului Național de Statistică”

BUCUREȘTI, 2 iul – Sputnik, Dragoș Dumitriu. Una dintre cele mai cunoscute figuri din zona managementului, deputatul Remus Borza, consilier onorific al premierului, îl pune din nou la colț pe premier.

Dacă la începutul lui aprilie Borza contesta vehement măsurile luate de Guvern în pandemie, prin care crea premisele unei crize economice grave, acum Borza critică Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică, lansat de premierul Orban.

”Au apărut critici într-o anumită parte a eşichierului politic cu privire la Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică, un proiect foarte ambițios al Guvernului Orban”, spune Borza, arătând că principala critică ”constă în lipsa lui de susținere, de finanțare”.

Borza spune că nu ar ”chiar atât de categoric, pentru că 100 miliarde euro, aceasta e valoarea programului, reprezintă o sumă rezonabilă și finanțabilă”. Dar, după această primă apreciere nici entuziastă, dar nici pesimistă, Borza îl trezește la realitatea dură pe Orban!

”Evident că nu o să mai avem 4,1 la sută creștere economică, deci implicit nu o să avem un PIB de 1.130 miliarde lei”, subliniază Borza. ”În urmă cu două luni, Guvernul, în plină pandemie, a venit cu o nouă prognoză, vorbim de o contracție de 1,9 la sută, înseamnă implicit un PIB mai mic decât cel înregistrat anul trecut”.

Ce crede Borza despre contracția economică? Într-un interviu acordat DC News, Remus Borza a dezvăluit că a făcut un pariu cu Orban și alți miniștri. 

”Am făcut un pariu cu premierul, ministrul Economiei, al Finanțelor: starea economiei, la sfârșit de an, va arăta ceva mai prost decât prognozele destul de optimiste ale Institutului Național de Statistică”, a spus Borza, detaliind: ”Probabil, vom avea o contracție economică de 4,5 la sută, adică o creștere economică negativă”.

Iar la trimestrul II ”vom avea o contracție economică chiar de 15 %”, a dezvăluit Remus Borza pariul făcut cu Orban.

Precizăm că, pe 30 iunie, Florin Cîțu aprecia contracţia economică la final de an la 2,2% din Produsul Intern Brut. Comentariile sunt de prisos.

Reamintim că, în aprilie, Borza arunca în aer acțiunea Guvernului în pandemie: ”Măsurile disproporționate de distanțare socială și de suspendare sau încetare a unor activități economice raportate la amploarea pandemiei (incomparabil mult mai redusă decât in alte state) vor genera o criza economică cu efecte sociale dramatice”.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
Ludovic Orban
Tematic
Orban promite un dublu cincinal cu realizări mărețe, dar vrea un deceniu la guvernare
Orban, criticat dur: fondul de investiții de la PSD nu era bun, dar la PNL devine bun
Manifestarea lui Orban, un succes ca… plictiseală, un eșec pentru ideea de ”Plan economic”
Teodorovici nu iartă pe nimeni: nici pe Orban, nici pe Ciolacu!

Загрузка...