Clase primare. Imagine simbol

Înscriere clasa pregătitoare 2020: anunț de ultimă oră de la Ministerul Educației

4881
A fost publicat în Monitorul Oficial Ordinul ministrului Anisie privind modificarea și completarea Calendarului și a metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021.

BUCUREȘTI, 15 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Ministerul Educației și Cercetării a dat publicității calendarul înscrierilor în învățământul primar pentru anul școlar 2020-2021.

Astfel, copiii ce împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2020, inclusiv, pot fi înscriși în clasa pregătitoare, în conformitate cu prevederile Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, până în  data de 7 iulie.

În acest caz, părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal poate să completeze cererea-tip de înscriere online sau să o descarce din aplicația informatică, să o completeze și să o transmită la unitatea de învățământ, împreună cu documentele doveditoare și cu o declarație-tip pe proprie răspundere, cu privire la veridicitatea datelor și informațiilor completate. Transmiterea documentelor la unitatea de învățământ se poate face  pe e-mail sau prin poștă. Părintele are posibilitatea să decidă dacă depune direct la unitatea de învățământ cererea-tip de înscriere, respectiv documentele doveditoare.

Ca această cerere tip să fie validate, Comisia de înscriere din școală compară datele completate în cererea-tip cu documentele transmise.

Copiii care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie - 31 decembrie 2020, inclusiv, pot fi înscriși în clasa pregătitoare tot până în data de 7 iulie, la solicitarea scrisă a părinților/tutorilor legal instituiți/împuterniciților legali.

În situația în care copilul a frecventat grădinița în anul școlar curent, părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal completează cererea-tip adresată unității de învățământ cu nivel preșcolar pe care copilul a frecventat-o, pe care o poate trimite pe e-mail, prin poștă sau pe care o poate depune direct la sediul unității școlare (grădiniță). Unitatea de învățământ cu nivel preșcolar eliberează recomandarea de înscriere în clasa pregătitoare sau de înscriere în grupa mare. Recomandarea eliberată de către unitatea de învățământ se comunică în scris, după caz, pe e-mail/prin poștă, cu confirmare de primire, sau este înmânată direct părintelui/tutorelui legal instituit/reprezentantului legal, informează edu.ro.

Dacă, însă, copilul nu a frecventat grădinița sau s-a întors din străinătate,  părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal completează cererea-tip adresată CJRAE/CMBRAE, pe care o poate trimite pe e-mail, prin poștă sau pe care o poate depune direct la sediul instituției menționate. În urma unei programări la sediul CJRAE/CMBRAE, respectiv a evaluării dezvoltării copilului, se eliberează recomandarea de înscriere în clasa pregătitoare sau de înscriere în grupa mare. Recomandarea eliberată de CMBRAE/CJRAE se comunică în scris, după caz, pe e-mail/prin poștă, cu confirmare de primire, sau este înmânată direct părintelui/tutorelui legal instituit/reprezentantului legal. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat.

După obținerea recomandării de înscriere în clasa pregătitoare, părintele/tutorele legal instituit/reprezentantul legal poate să completeze cererea-tip de înscriere online sau să o descarce din aplicația informatică, să o completeze și să o trimită la unitatea de învățământ, împreună cu documentele doveditoare, inclusiv cu recomandarea înscrierii în clasa pregătitoare și declarația-tip pe proprie răspunde, cu privire la veridicitatea datelor și informațiilor completate. Aceste documente se vor transmite fie pe e-mail sau  prin poștă, fie se vor depune direct la unitatea de învățământ, după caz.

Pentru a putea valida cererea-tip, Comisia de înscriere din școală compară datele completate în cererea–tip cu documentele transmise.

În situația în care părintele optează pentru depunerea cererii-tip și a documentelor de înscriere în clasa pregătitoare direct la unitatea de învățământ, validarea înscrierii se realizează de către un membru al Comisiei de înscriere din unitatea de învățământ, în prezența părintelui.

După încheierea perioadei de completare și validare a cererilor-tip de înscriere, cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare se face în două etape succesive.

Prima etapă se desfășoară în intervalul 8 - 20 iulie, în care repartizarea copiilor se face pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse de părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali, folosind aplicația informatică și în baza deciziilor consiliilor de administrație ale unităților de învățământ, luate în urma aplicării criteriilor de departajare pentru copiii din alte circumscripții școlare;

A doua etapă este programat în perioada 21 - 31 iulie, în care este asigurată înscrierea, pe locurile libere, a copiilor care nu au participat la prima etapă sau nu au fost distribuiți, din diferite motive, conform procedurii elaborate de inspectoratul școlar județean/ISMB.

În perioada 1 - 4 septembrie sunt prevăzute centralizarea și soluționarea, de către inspectoratele școlare, a cererilor părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ. De asemenea, inspectoratele școlare vor soluționa orice alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul superior al copilului.

În situația transmiterii documentelor pe e-mail, prin poștă, cu confirmare de primire, documentele care au stat la baza înscrierii în clasa pregătitoare vor fi solicitate și în format fizic,  în termen de maximum două săptămâni de la începerea cursurilor.

Părinții trebuie să știe că toate unitățile de învățământ au obligația de a oferi informații referitoare la procedura de înscriere a copiilor în învățământul primar, indiferent dacă părinții fac parte sau nu din circumscripția respectivă.

4881
Tematic
Școala online: preferințele și nevoile profesorilor
”Școala Altfel”: nota MEC prin care profesorii trebuie să se… ”orienteze”
Ce se întâmplă cu școala din toamnă? Anisie, declarație care pune pe gânduri
Ultima oră: precizări MEC despre programul profesorilor la școală și salarii
Examen

Titularizare 2020. Profesor: ”Să rămână toți pensionarii care își iau prelungire”

1612
(reînnoit 14:38 30.05.2020)
Un cadru didactic a scris, cu indignare, pe Facebook, un mesaj în care atrage atenția că apar anumite nereguli în ceea ce privește posturile scoase la concurs pentru examenul de titularizare 2020.

BUCUREȘTI, 30 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Apropierea examenului de titularizare 2020 scoate la iveală probleme care apar în fiecare an, referitoare la posturile scoase la concurs de unitățile de învățământ.

O profesoară a scris pe Facebook un mesaj plin de indignare, afirmând că, până zilele trecute, și-a făcut speranțe că unul din cele 5 locuri titularizabile din județul său poate fi ocupat de ea. Însă, în ultimul moment, posturile ”s-au evaporat”.

Dascălul se declară dezamăgit și fără speranță, afimând că nu poate să aibă speranțe, în condițiile în care, de 5 ani, este suplinitor care a participat an de an la examenul de titularizare obținând note peste 8.

”Sunt extrem de dezamăgită și renunț la învățământ... Să rămână toți pensionarii care își iau prelungire și persoanele care s-au titularizat - cu gloata - cu note de 5-6 sau cu articolul 253. Mie una mi-a ajuns cu atâta bătaie de joc!!!”, a scris dascălul.

Cadrul didactic spune că a ajuns la capătul puterilor și că a irosit 3 ani de facultate, 4 de mastere și 5 ani de învățământ ”pentru o umilință ca asta”.

Nu este singurul dascăl care ridică problema pensionarilor preferați de sistemul de învățământ în detrimentul tinerilor dascăli.

Marian Hotca, profesor pentru învățământ primar scrie, într-o postare de pe pagina sa de Facebook, că tinerii absolvenți cu notă bună la titularizare rămân fără posturi sau lucrează ca suplinitori necalificați. Amănunte despre subiect găsiți aici.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

1612
Tagurile:
Profesor, Titularizare 2020
Tematic
Titularizare 2020: ce se întâmplă cu proba scrisă (surse)
Titularizare 2020: Pop anunță modificări pentru calificați
Titularizare, definitivat, grade didactice: modificările, în Monitorul Oficial

Загрузка...
Examen

Bacalaureat 2020: metodologia de recunoaştere şi echivalare a nivelurilor de competență

313
Ministerul Educației și Cercetării a transmis un comunicat în care este prezentată metodologia de echivalare şi recunoaștere a nivelurilor de competență la probele de evaluare ale examenului național de bacalaureat, sesiunea 2020.

BUCUREŞTI, 29 mai – Sputnik, Doina Crainic. A fost aprobată metodologia specifică de echivalare/recunoaștere a nivelurilor de competență la probele de evaluare a competențelor lingvistice și digitale din cadrul examenului național de Bacalaureat (2020), în perioada 11 - 17 iunie 2020.

Potrivit documentului publicat de Ministerul Educației și Cercetării, nivelul de competență lingvistică de comunicare orală în limba română/în limba maternă se stabilește în urma echivalării cu media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor anuale obținute de candidat pe parcursul învățământului liceal, la disciplina Limba și literatura română/Limba și literatura maternă.

Astfel, prin recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la disciplina Limba și literatura română/Limba și literatura maternă, din clasa a IX-a până în clasa a XII-a, candidaților li se acordă următoarele niveluri de competență lingvistică de comunicare orală în limba română/în limba maternă:

·utilizator mediu: pentru media cuprinsă între 5 și 6,99;

·utilizator avansat: pentru media cuprinsă între 7 și 8,49;

·utilizator experimentat: pentru media cuprinsă între 8,50 și 10.

În ceea ce priveşte nivelul de competență lingvistică într-o limbă de circulație internațională din cadrul probei C, aceasta se stabilește prin echivalarea nivelului de competență lingvistică cu media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor anuale obținute de candidat pe parcursul învățământului liceal, la limba modernă de circulație internațională aleasă pentru susținerea probei.

Media aritmetică a mediilor anuale obținute de candidat se calculează pe baza mediilor anuale la limba modernă de circulație internațională din anii școlari în care candidatul a studiat această disciplină, pe parcursul învățământului liceal.

Grila cuprinzând nivelurile de la A1 la B2, prevăzute în Cadrul european comun de referință pentru limbi, potrivit căreia se acordă nivelul unic de competență, este următoarea:

·calificativul A1: pentru media cuprinsă între 5 și 5,99;

·calificativul A2: pentru media cuprinsă între 6 și 6,99;

·calificativul B1: pentru media cuprinsă între 7 și 8,49;

·calificativul B2: pentru media cuprinsă între 8,5 și 10.

De asemenea, nivelul de competență digitală din cadrul probei D se stabilește calculând un punctaj de la 5 la 10 pe baza mediei aritmetice, fără rotunjire, a mediilor anuale obținute de acesta la disciplina tehnologia informației și a comunicațiilor în clasele a IX-a, respectiv a X-a.

Astfel, nivelul de competență digitală se acordă conform următoarei grile:

·utilizator începător: pentru media cuprinsă între 5 și 5,99;

·utilizator de nivel mediu: pentru media cuprinsă între 6 și 6,99;

·utilizator avansat: pentru media cuprinsă între 7 și 8,49;

·utilizator experimentat: pentru media cuprinsă între 8,50 și 10.

În privinţa candidaţilor care nu au studiat disciplina Tehnologia informației și a comunicațiilor sau echivalente, aceştia vor susține proba de evaluare a competențelor digitale (proba D) în baza Procedurii Centrului Național de Examinare și Evaluare nr. 177/2019 pentru organizarea și desfășurarea probei de evaluare a competențelor digitale (proba D).

Ministerul Educaţiei mai precizează că, în cazul candidaților care au promovat, pe parcursul învățământului preuniversitar, examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine, aceştia au dreptul la recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la aceste examene cu proba de evaluare a competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională studiată pe parcursul învățământului liceal - proba C.

De asemenea, candidații care au promovat, pe parcursul învățământului preuniversitar, examene cu recunoaștere europeană pentru certificarea competențelor digitale au dreptul la recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la aceste examene cu proba de evaluare a competențelor digitale - proba D.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

313
Tagurile:
competență candidați, BAC
Tematic
BAC 2020, anunţ important: posibilitatea ca probele orale să se desfășoare online
Programe bac și Evaluare Națională 2020: anunțul Ministerului Educației
Bac 2020: profesor, despre autorii ce ar putea fi scoși de la Limba Română
Evaluare Națională și Bac 2020: Ministrul Sănătății anunț important
Evaluare Națională și Bac 2020: Hăncescu, FSLI, soluții de susținere a examenelor

Загрузка...

În Moldova se nasc tot mai puțini copii, iar fiecare al cincilea e bolnav

0
(reînnoit 16:01 30.05.2020)
În ultimii ani, în țara noastră se nasc tot mai puțini copii. Asta arată un raport al Biroului Național de Statistică.

CHIȘINĂU, 30 mai - Sputnik. Raportul Biroului Național de Statistică arată că anul trecut în Moldova s-au născut 32 de mii de bebeluşi, dintre care 52 la sută au fost băieţi.

Cifra este cu 7,8 la sută mai mică decât în 2018. Dacă analizăm datele din ultimii ani, cei mai mulți copii au venit pe lume în 2015, mai exact 14,5 micuți la o mie de locuitori. De atunci însă rata natalității este în scădere.

În 2017 au fost 13,4 bebeluşi la o mie de locuitori, în 2018 - 13, iar anul trecut s-au înregistrat 12,2 nou-născuţi la o mie de locuitori. 

În același timp, s-a diminuat ponderea copiilor născuți în afara căsătoriei. Nivelul natalității extraconjugale în anul 2019 a constituit 19,3%. Adică, aproape fiecare al cincilea copil s-a născut în afara căsătoriei. Cei mai mulți au fost la sate - 22,2%, iar la orașe rata este de 14,9 la sută.

Statistica mai arată că în anul 2019 circa 6,7 mii de copii s-au născut bolnavi ori s-au îmbolnăvit, ceea ce a reprezentat 20,6% din numărul copiilor nou-născuți.

La începutul acestui an, numărul copiilor în Republica Moldova constituia peste 583 de mii. Astfel, aproape fiecare a cincea persoană avea o vârstă de până la 18 ani. 

Anterior, mai mulți experți au declarat că în țara noastră se nasc tot mai puțini copii și au menționat că în anul 2050 o treime din populația Moldovei o vor constitui bătrânii. Studiile sociologilor arată că o situație demografică normală se constituie atunci când la fiecare zece femei revin 21 de copii, cu condiția că populația nu ar emigra. Evident, pentru Moldova acest lucru nu este real în prezent.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
Moldova, Copii
Tematic
Întrebare justă: ”Ce să faci cu 31 de copii mascați într-o sală de clasă cu o educatoare?”
Ministerul Sănătății: ”Malformaţiile şi viciile genetice, a 3-a cauză de deces la copii”
Avertizare UNICEF: Covid-19 ar putea ucide indirect până la 6.000 de copii pe zi în 6 luni
Raluca Turcan, anunțul momentului: se dau bani pentru copii
Avertisment ONU: sute de mii de copii ar putea muri din cauza crizei provocate de pandemie

Загрузка...