Examen

Adevărul despre cursurile online. Câți elevi au avut, de fapt, contact cu profesorii lor

1555
(reînnoit 20:46 12.05.2020)
Un studiu SuperTeach a scos la iveală faptul că această perioadă, în care școlile sunt închise, iar cursurile se desfășoară online, că părinții au o atitudine pozitivă cu privire la acest tip de educație.

BUCUREȘTI, 12 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Pandemia de coronavirus a făcut ca educația să se desfășoare doar online, pentru evitarea răspândirii virusului. Astfel, totul a fost regândit, numai că, fiind o situație nouă, toată lumea a fost luată pe nepregătite.

Un studiu SuperTeach a evidențiat ce părere au părinții despre educația online. Astfel, 71% dintre părinți consideră că sistemul educațional trebuie să fie pregătit din punct de vedere digital pentru situațiile excepționale - ninsori masive, epidemii, în timp ce 40% susțin predarea online combinată cu predarea în clasă.

De asemenea, sondajul a arătat și greutățile cu care se confruntă părinții în această perioadă în care unitățile de învățământ sunt închise. Mai exact, ei trebuie să își adapteze programul la nevoile copilului și la găsirea unor metode de a ține micuții ocupați.

Sondajul a fost realizat în perioada 3-7 mai 2020. El evidențiază că 35% din părinții chestionați sunt de părere că predarea online ar trebui introdusă în totalitate în procesul educațional.

Un procent semnificativ al părinților participanți la sondaj – 53% - este de părere că instrumentele online ar trebui folosite de-acum înainte în coordonarea lucrului în echipă pentru realizarea proiectelor.

De asemenea, 49% dintre părinți susțin utilizarea instrumentelor digitale în coordonarea temelor – alocare și încărcare teme, proiecte, 45% – în procesul de predare, unde nu există profesori calificați pentru anumite specialități, iar 43% – în comunicarea între profesori și elevi.

De asemenea, 72% dintre părinți au păstrat legătura cu profesorii pe grupurile de discuție online, iar 28,5% au primit informări pe mail, Whatsapp sau alte platforme.

Întrebați dacă li s-a schimbat părerea despre profesorii copiilor lor în ultimele două luni, 58.8% dintre părinți au declarat că părerea lor a rămas neschimbată, iar 17% au spus că aceasta s-a îmbunătățit semnificativ, ceea ce confirmă că părinții apreciază eforturile profesorilor în a se adapta în educația digitală, informează sparknews.ro .

Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 3847 de părinți din aproape toate județele țării. Dintre aceștia, 73,3% sunt din mediul urban.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

1555
Tagurile:
Profesori, Elevi, Cursuri
Tematic
Cursuri online: probleme mari pentru Anisie, Avocatul Poporului a intrat pe fir
Cursuri online: Anisie, precizări despre cazurile în care nu s-au realizat lecțiile
Cursuri online: profesorii trebuie să afle ce spun elevii și părinții
Cursuri online, acuzații grave: ”Profesorii și directorii își fac propriile reguli!”
Cursuri online. Profesor:”Ministerul Educației nu a investit nimic în perfecționarea mea!”
examen

Titularizare 2020: calendarul examenului, publicat în Monitorul Oficial

190
Profesorii trebuie să știe că, în Monitorul Oficial, au fost publicate regulile de mobilitate pentru dascăli, dar și calendarul cu termene pe care fiecare unitate de învățământ și fiecare cadru didactic trebuie să le urmeze.

BUCUREȘTI, 27 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Dascălii care s-au înscris la examenul de titularizare 2020 intră, deja, în febra examenului, pentru că timpul rămas până la proba scrisă este scurt.

Proba scrisă la titularizare are loc pe 15 iulie. Versiunea nu a fost modificată comparativ cu versiunile anterioare ale calendarului examenului național.

Calendarul examenului național de titularizare 2020

Până la 27 mai 2020 se va face modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, dacă acestea au promovat examenul de definitivat și concursul național de titularizare cu nota/media de cel puțin 7 - șapte, în condițiile Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare și dacă postul este vacant:

a) depunerea, înregistrarea cererilor, însoțite de documentele justificative, la secretariatele unităților de învățământ, analizarea cererilor în consiliile de administrație ale unităților de învățământ și comunicarea acordului/refuzului motivat privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului;

b) transmiterea listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acordul/refuzul consiliilor de administrație ale unităților de învățământ privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei la inspectoratele școlare.

c) verificarea listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acordul/refuzul consiliilor de administrație ale unităților de învățământ privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei de către comisia de mobilitate constituită la nivelul inspectoratului școlar, înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și remedierea eventualelor abateri constatate de inspectoratul școlar;

Până la 28 mai 2020

d) soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar și validarea listelor finale cuprinzând cadrele didactice pentru care se propune modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

Termen: 29 mai 2020

e) emiterea și comunicarea deciziilor privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei.

Perioada: 29 mai-9 iunie 2020

10) Pretransferul la cerere al personalului didactic titular. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare- învățare-evaluare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră:

a) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete;

Termen: 29 mai 2020

b) transmiterea prin poșta electronică, la unitățile de învățământ, a cererilor însoțite de buletin/carte de identitate/adeverință de identitate, documente doveditoare privind schimbarea numelui, dacă este cazul, de către cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare-învățare-evaluare completă, conform deciziilor de repartizare pe post/catedră și solicită modificarea repartizării;

Perioada: 29 mai-3 iunie 2020

c) depunerea, la inspectoratele școlare, a cererilor, însoțite de documentele menționate în acestea, de către:

(i) cadrele didactice care solicită pretransfer prin schimb de posturi/catedre, respectiv pretransfer la cerere;

(ii) cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare-învățare-evaluare completă, conform deciziilor de repartizare pe post/catedră și solicită modificarea repartizării;

d) verificarea și avizarea dosarelor depuse de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului școlar;

Perioada: 29 mai-4 iunie 2020

e) Afișarea, la avizierul și pe pagina web a inspectoratului școlar, a:

(i) listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au solicitat modificarea repartizării, cu precizarea următoarelor informații: studiile, postul didactic/catedra pe care sunt angajate, localitatea de domiciliu, rezultatele obținute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate la care au participat, gradul didactic, nota/media obținută la gradul didactic, media de departajare calculată conform anexei nr. 15, media obținută la examenul de licență/absolvire a studiilor, respectiv media obținută la examenul de bacalaureat pentru absolvenții liceelor pedagogice, avizele și atestatele dobândite, calificativele obținute în ultimii 2 ani școlari încheiați și calificativul parțial în anul școlar în curs și sancțiunile disciplinare în ultimii 2 ani școlari încheiați sau pe parcursul anului școlar în curs;

(ii) listei cu punctajele cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer, cu precizarea studiilor, gradelor didactice, avizelor și atestatelor acestor cadre didactice, rezultatelor obținute la probele practice, unităților de învățământ la care sunt titulare aceste cadre didactice, precum și a posturilor didactice/catedrelor pe care aceste cadre didactice sunt titulare, localității de domiciliu și a altor date relevante, conform datelor înregistrate în sistemul informatic;

Termen: 5 iunie 2020

f) înregistrarea contestațiilor cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer, la punctajele acordate;

g) organizarea și desfășurarea probelor orale eliminatorii la nivelul inspectoratului școlar și comunicarea rezultatelor;

Zilele: 5 și 9 iunie 2020

h) soluționarea contestațiilor la punctajele acordate în consiliul de administrație al inspectoratului școlar, afișarea punctajelor finale și a rezultatelor la probele orale, la sediul inspectoratului școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar;

Termen: 10 iunie 2020

i) analiza, în consiliile de administrație ale unităților de învățământ, a solicitărilor depuse de cadrele didactice și comunicarea hotărârii cu privire la emiterea/neemiterea acordului de principiu pentru modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei, cu precizarea locului stabilit în ierarhie, ca urmare a aplicării criteriilor de ierarhizare;

j) transmiterea la Ministerul Educației și Cercetării, Direcția generală învățământ preuniversitar, a situațiilor de pretransfer în vederea schimbării locului de muncă ori a felului muncii, determinată de starea de sănătate a acestora, la propunerea medicului de medicină a muncii, pentru emiterea avizului;

Termen: 5 iunie 2020

k) înregistrarea contestațiilor privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ, depuse/transmise de către cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei care solicită modificarea repartizării, la consiliile de administrație ale unităților de învățământ;

Zilele: 5 și 9 iunie 2020

Notă: Contestațiile cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer la punctajele acordate, precum și contestațiile cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei care solicită modificarea repartizării privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ pot fi transmise și prin poștă electronică până la ora 23,59 în data de 9 iunie 2020, situație în care cadrul didactic anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/adeverința de identitate. Numărul de înregistrare se comunică cadrelor didactice prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul inspectoratului școlar.

l) soluționarea contestațiilor privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei care solicită modificarea repartizării;

Termen: 10 iunie 2020

m) soluționarea în ședință de repartizare, în ordine, a:

(i) cererilor cadrelor didactice titulare, respectiv a cererilor cadrelor didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6) din metodologie, rămase cu norma didactică incompletă, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor metodologiei;

(ii) cererilor cadrelor didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluționată, prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;

(iii) cererilor de pretransfer prin schimb de posturi, precum și a cererilor de modificare a repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei prin schimb de posturi;

Termen: 11 iunie 2020

(iv) cererilor de pretransfer la cerere;

(v) cererilor privind modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei;

n) înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar cu privire la modul de soluționare a cererilor în ședințele de repartizare;

Perioada: 11-15 iunie 2020

Notă: Contestațiile cu privire la modul de soluționare a cererilor în ședințele de repartizare din perioada 11-15 iunie 2020 pot fi transmise și prin poștă electronică până la ora 23,59 în data de 15 iunie 2020, situație în care cadrul didactic anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/adeverința de identitate. Numărul de înregistrare se comunică cadrelor didactice prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul inspectoratului școlar.

o) soluționarea contestațiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar;

Termen: 16 iunie 2020

p) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate și afișarea acesteia pe pagina web și la sediile inspectoratelor școlare;

Termen: 17 iunie 2020

q) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare.

Perioada: 18-26 iunie 2020

11) Stabilirea prelungirii duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2020-2021, pentru cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, care au dobândit cel puțin definitivarea în învățământ, în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte) obținute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunile 2019 și/sau 2018, respectiv 2019, 2018, 2017 și/sau 2016 pentru învățători/institutori/profesori pentru învățământ primar, pentru finalizarea ciclului primar la aceeași clasă de elevi, conform prevederilor art. 61 din metodologie:

a) depunerea și înregistrarea, la secretariatele unităților de învățământ, a cererilor personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în vederea prelungirii duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 61 din metodologie;

Până la 9 iunie 2020

b) discutarea și analizarea cererilor depuse, precum și comunicarea, de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, inspectoratului școlar și cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 61 din metodologie;

Termen: 10 iunie 2020

c) reactualizarea dosarelor personale, la inspectoratele școlare, a cadrelor didactice care au primit acordul de principiu privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 61 din metodologie; verificarea dosarelor și a situațiilor transmise de unitățile de învățământ de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar, constituită la nivelul inspectoratului școlar;

Perioada: 10-15 iunie 2020

d) verificarea și avizarea dosarelor cadrelor didactice de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar;

Perioada: 10-16 iunie 2020

e) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluționării, în ordine, a:

(i) cererilor cadrelor didactice titulare, respectiv a cererilor cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6) din metodologie, rămase cu norma didactică incompletă pentru completarea normei didactice, conform prevederilor metodologiei;

(ii) cererilor cadrelor didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluționată, prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;

(iii) cererilor de pretransfer;

(iv) cererilor privind modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei;

(v) cererilor de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2020-2021, pentru personalul didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din metodologie.

Termen: 17 iunie 2020

f) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare.

Perioada: 18-26 iunie 2020

12) Ocuparea prin concurs național a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

a) verificarea și afișarea, la sediul inspectoratului școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar, a listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs;

Termen: 18 iunie 2020

b) înregistrarea dosarelor de înscriere a candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate la inspectoratele școlare; verificarea și avizarea dosarelor de înscriere a candidaților de către comisia județeană/a municipiului București de organizare și desfășurare a concursului;

Perioada: 18-29 iunie 2020

Notă: În perioada 18-29 iunie 2020 pot depune dosare de înscriere și cadrele didactice titulare a căror reducere de activitate se constată până la data de 28 iunie 2020.

c) afișarea pe site-ul inspectoratelor școlare a datelor de înscriere înregistrate în sistemul informatic a candidaților înscriși la concursul național;

Termen: 1 iulie 2020

d) depunerea, la inspectoratele școlare, a adeverințelor de absolvire de către absolvenții promoției 2020/absolvenții 2020 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic și corectarea datelor de înscriere înregistrate în sistemul informatic la solicitarea candidaților;

e) corectarea datelor de înscriere în sistemul informatic, la solicitarea candidaților, dacă este cazul;

f) organizarea și desfășurarea probelor orale eliminatorii la nivelul inspectoratului școlar;

Perioada: 1-9 iulie 2020

Note:

1. În perioada 1-9 iulie 2020 pot susține probe orale eliminatorii și cadrele didactice titulare aflate în reducere de activitate nesoluționată, precum și cadrele didactice titulare solicitate pentru detașare în interesul învățământului, notează edupedu.ro.

2. Candidații care observă erori în datele afișate informează, în scris, prin poștă electronică, inspectoratul școlar în vederea corectării acestora până cel târziu la data de 9 iulie 2020.

3. În mod excepțional, absolvenții promoției 2020 (ai studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverința de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică și să valideze fișa de înscriere în ziua susținerii probei scrise. Absolvenții promoției 2020 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului național numai după prezentarea adeverinței de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

g) afișarea, pe site-ul și la avizierele inspectoratelor școlare, a listei candidaților înscriși, a cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscris(e) la concursul național care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate și a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice, precum și a rezultatelor la probele orale;

Termen: 10 iulie 2020

190
Tagurile:
Monitorul Oficial, Examen, Calendar, Titularizare 2020

Загрузка...
Monica Cristina Anisie

Astăzi, deputații votează moțiunea simplă împotriva ministrului Monica Anisie

68
Zi plină pentru ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie, deoarece astăzi Camera Deputaților votează moțiunea simplă depusă împotriva demnitarului.

BUCUREȘTI, 27 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Deputații de la Pro România și PSD au inițiat o moțiune simplă împotriva ministrului Educației și Cercetării, intitulată ”Pas cu pas am ajuns în colaps educațional – PNL a creat România NeEducată”.

Cele două partide politice acuză lipsa de viziune și de strategie, care a făcut ca ”preșcolari, elevi, studenți, părinți, bunici și personal din învățământ să trăiască luni de zile în panică și nesiguranță”.

Luni, în cadrul dezbaterilor pe această moțiune, Monica Anisie a atacat miniștrii care s-au perindat la conducerea instituției.

”Dumneavoastră puteți să depuneți câte moțiuni doriți, dar nu îi scutiți pe propriii miniștri care au gestionat cel mai mult școala românească în acești ani”, a spus Anisie.

Demnitarul a catalogat acuzațiile aduse ca fiind desprinse ”dintr-o comedie”.

În ceea ce privește cercetarea, Anisie a acuzat faptul că guvernele PSD au dus înapoi acest sistem, din pricina subfinanțării, dar și a promovării unor oameni care sunt de părere că domeniul cercetării poate fi tratat ca și cel al politicii.

În opinia sa, proiectele în domeniul științific ale României au stagnat, iar altele, cum ar fi laserul de la Măgurele, au fost puse în pericol prin nefinanțare.

68
Tagurile:
moțiune simplă, Monica Anisie

Загрузка...