Monica Anisie

Propunerile lui Anisie pentru copiii cu părinți peste 65 de ani

592
(reînnoit 13:14 10.05.2020)
Ministrul Educației, Monica Anisie spune că a discutat cu secretarul de stat Raed Arafat ca și profesorii de peste 65 de ani și elevii care au părinți de peste 65 de ani să poată veni la școală pentru pregătirea examenelor de Evaluarea Națională și Bacalaureat.

BUCUREȘTI, 10 mai - Sputnik, Marius Holdean. Au început controversele pe propunerile INSP privind măsurile de adoptat din 15 mai când expiră situația de urgență și se intră în starea de alertă.

Astfel, în privința elevilor care au părinți în vârstă de peste 65 de ani și care, potrivit propunerilor INSP, ar trebui să nu aibă acces la cursurile de pregătire pentru examene, Anisie a fost de altă părere:

”Nu este adevărat că au interzis la școală. INSP a făcut o propunere, care poate fi îmbunătățită. Noi vom propune ca și aceștia să poată veni la școală, dacă părinții lor decid că nu prezintă un risc. Va fi decizia părinților, ei vor evalua situația de sănătate din familie. Dacă, totuși, aceștia se află într-o situație de risc, elevii vor continua învățarea, fie online, fie prin teleșcoală, fie cu ajutorul testelor de antrenament” a declarat Anisie pentru site-ul educațieprivată.ro. 

Ministrul Educației a reacționat astfel la propunerile Institutului Național de Sănătate Publică privind normele metodologice de aplicare a restricțiilor de după încheierea stării de urgență. În planul propus de INSP se prevede ca elevii și profesorii cu afecțiuni cronice sau care locuiesc cu bolnavi cronici ori cu persoane peste 65 de ani să aibă accesul interzis la școală în perioada în care se vor desfășura pregătirile pentru examenele naționale de Bacalaureat și Evaluarea Națională.

În setul de 9 recomandări al INSP există și această interdicție, valabilă pentru perioada redeschiderii școlilor, între 2 și 12 iunie 2020:

„La activitățile de pregătire este interzisă participarea elevilor și a personalului didactic sau auxiliar care suferă de afecțiuni cronice, locuiesc împreună cu persoane ce suferă de astfel de afecțiuni sau persoane cu vârsta de peste 65 de ani.”

”Elevii prevăzuți la punctul 2 vor benefica de o formă de pregătire alternativă,” specifică regulamentul.

Propunerile INSP sunt însă în dezbatere publică și pot fi modificate, iar discuțiile pe seama lor au început deja, deci este de așteptat că vor suferi modificări până vor deveni oficiale.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

592
Tagurile:
Părinți, Copii, Monica Anisie
Tematic
Anisie, anunțul momentului: profesorii vor fi trimiși la cursuri!
Elevii, reacție la promisiunile Monicăi Anisie. Ce i-au transmis
Anisie, făcută de râs de elevi înainte de întâlnirea cu Iohannis: ”Doamna De-la-toamnă”
Anisie, reacție uluitoare – se spală pe mâini de ce a promis!
Monica Anisie, lămuriri esențiale despre încheierea mediilor acolo unde sunt probleme

În atenția profesorilor: cum se încheie mediile în anul școlar 2019-2020

48
Ministerul Educației și Cercetării a precizat că, pentru semestrul al II-lea, nu se vor mai susține lucrările scrise – tezele, iar mediile vor fi încheiate cu minimim două calificative/note.

BUCUREȘTI, 27 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării informează că sunt prevăzute 8 situații în care pot fi încheiate mediile elevilor.

Astfel: dacă elevul are cel puțin două note în semestrul al II-lea, dar activitatea sa on-line nu poate fi valorificată, atunci situația școlară semestrială se poate încheia doar cu aceste două calificative/note.

În cazul în care elevul are cel puțin două calificative/note în semestrul al II-lea și i se poate valorifica activitatea on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia și cu mai mult de două calificative/note.

În situația în care elevul are doar o notă în semestrul al II-lea și nu i se poate valorifica activitatea desfășurată on-line, atunci a doua notă va fi considerată nota care reprezintă media elevului din primul semestru.

Reprezentanții MEC spun că, dacă elevul are doar un calificativ/o notă în semestrul al II-lea și i se poate valorifica activitatea desfășurată on-line, atunci situația sa școlară semestrială se poate încheia cu cel puțin două note.

Dacă elevul nu are niciun calificativ/nici o notă în semestrul al II-lea și nu i se poate valorifica activitatea on-line, atunci media semestrului I devine media anuală.

Dacă elevul nu are nici o notă în semestrul al II-lea și i se poate valorifica activitatea on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia cu cel puțin două note, informează Ministerul Educației și Cercetării.

Ce se întâmplă dacă media primului semestru este mai mică decât 5 și nu poate fi valorificată activitatea on-line? Ei bine, atunci cadrul didactic decide împreună cu elevul/părintele/susținătorul legal data la care acesta poate susține o lucrare scrisă/un proiect prin care să fie notat, iar nota la această evaluare devine media anuală.

În schimb, dacă media primului semestru este mai mică decât 5 și se poate valorifica activitatea on-line, atunci media semestrului al II-lea poate fi încheiată cu cel puțin două note.

Valorificarea activității on-line prin prin calificativ/notă se face cu acordul elevului sau cu acordul părintelui/susținătorului legal, atrage atenția MEC.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

48

Загрузка...
Camelia Gavrilă

Gavrilă, discurs fulminant în Parlament!Susține necesitatea responsabilității în educație!

68
Deputatul Camelia Gavrilă spune că moțiunea simplă împotriva Monicăi Anisie este o opțiune pentru o viziune critică, pentru competență și responsabilitate în educație.

BUCUREȘTI, 27 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Zi încărcată pentru ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie. Și aceasta pentru că astăzi se votează moțiunea simplă împotriva sa.

Deputatul social democrat Camelia Gavrilă spune că, astfel, s-a pus în dezbatere situația complexă și gravă din învățământul preuniversitar, determinată de suspendarea cursurilor, de întârzierea măsurilor clare orientate spre organizarea activităților didactice, educaționale, a managementului unităților școlare.

”Aceste aspecte sunt agravate de sincopele și ezitările decizionale, de contradicții și imperfecțiuni, de confuzia generală percepută cu îngrijorare de către elevi, părinți, profesori și comunități. La fel de problematică a fost abordarea procesului de predare-învățare-evaluare în sistem online, prin desfășurarea inegală, neunitară a activităților, fără proceduri și soluții specifice, accentuând decalajele, vulnerabilitățile unor categorii deja dezavantajate, accesul inegal la educație digitală, fără măsuri complementare clare, ferme, în sprijinul familiilor în care nu există echipamente electronice sau conexiune la internet”, a subliniat Camelia Gavrilă.

De asemenea, această moțiune, dincolo de sancțiunea simbolică a votului, a deschis contextual dialogului, al analizei măsurilor liberale în domeniul educației, al competenței echipei ministeriale în condițiile unor greșeli, amânări și imperfecțiuni ”inacceptabile”.

Deputatul precizează că a susținut, în demersul său, nevoia de ”competență și consecvență managerială”.

În momente de criză, așa cum este și cel pe care îl traversăm, este nevoie, a adăugat Camelia Gavrilă, de intervenții prompte, dar și de strategii de evaluare a riscurilor, de organizare eficientă pe termen mediu a activităților și a etapelor calendarului din domeniul educației – examene naționale, bacalaureat, evaluare națională, testări, concursuri pentru profesori, definitivare în învățământ, cursuri de formare continuă a cadrelor didactice pe teme metodice de actualitate, pregătiri pentru deschiderea anului școlar următor, programe sociale, dotări cu echipamente electronice în sprijinul dezvoltării competențelor digitale.

”În educație, mai mult decât în orice alt domeniu, este nevoie de responsabilitate, de analize temeinice și reacții eficiente, de viziune și strategie adaptată fiecărei etape”, a subliniat Camelia Gavrilă.

68
Tagurile:
Monica Anisie

Загрузка...
Doctor

Mărturia şocantă a unui medic internat - „Ne încuiau cu cheia. Eşti închis ca la detenţie”

0
O doamnă medic, care a fost internată după ce s-a infectat cu coronavirus, face mărturii cutremurătoare cu privire la modul cum sunt ţinuţi în spital pacienţii asimptomatici. Aceasta povesteşte cum a trecut prin această experienţă.

BUCUREŞTI, 27 mai – Sputnik, Doina Crainic. Medicul povesteşte că a intrat în contact cu un caz confirmat la serviciu şi că, înainte de internare, a avut cefalee două zile. Însă, atunci când s-a internat, a devenit complet asimptomatică. Ea povesteşte că s-a conformat legii care îi obligă pe cei asimptomatici să intre în spital, deşi „nu-i normal ce se întâmplă”.

„Ne închideau cu cheia, închideau uşa efectiv cu cheia şi apoi intră cineva seară, o doamnă asistentă, întreba dacă e în regulă, undeva la 8.00 – 9.00. Până dimineaţă nu mai intră nimeni. Şi nici nu există buton de panică sau ceva. Era un număr, numărul spitalului şi trebuia să formezi un interior şi răspundea doamna asistentă dacă aveai o problemă. Dar, vă daţi seama că poate să îţi fie rău să nu mai poţi să mai suni”, a povestit medicul, la digi24

Ea a mai spus că nu este normal ca pacienţii să fie încuiaţi şi că a resimţit internarea „ca pe o detenţie”. Medicul a povestit că se îngrijora cu privire la faptul că ar putea dura şi două luni până când testele vor ieşi pozitive, aşa cum s-a întâmplat şi la alţi pacienţi asimptomatici, care au stat internaţi în spital. „Sunt foarte mulţi care au stat şi 6 săptămâni şi două luni”, a precizat ea.

Drept tratament, i s-a dat cinci zile Plachenil, iar paracetamol şi vitamine nu a luat, întrucât nu avea simptome.

„Asta practic e ceea ce este cel mai greu de suportat, faptul că ai senzaţia că ai făcut ceva rău şi eşti ţinut efectiv închis ca la detenţie. Medicii care ne-au îngrijit, practic, nu au nicio vină. Provocarea lor e că au ajuns în momentul ăsta, nici măcar să mai fie medici”, a mai spus medicul.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
doctor
Tematic
OMS: șanse mici unui nou val COVID-19 puternic – dar următoarele săptămâni vor fi critice
În Rusia s-au efectuat primele teste ale vaccinului împotriva COVID-19
Când va începe testarea clinică a vaccinului împotriva COVID-19 în Rusia

Загрузка...