Grădiniță

Înscriere grădiniță: Ministerul Educației, anunț pentru părinți

2698
Reprezentanții Ministerului Educației spun că înscrierile la grădiniță se pot face și online, iar părinții vor depune dosarele la unitățile de învățământ respectând normele de distanțare socială.

BUCUREȘTI, 2 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Epidemia de coronavirus face ca înscrierile la grădiniță pentru anul 2020-2021 să se amâne.

La această dată, în anii anteriori exista un calendar al înscrierilor. Acum, însă, părinții nu au nici o veste de la Ministerul Educației.

Prima etapă a înscrierilor în grădiniţe trebuia să înceapă în luna mai.

În București ar trebui să fie înscriși la grădiniță peste 20.000 de copii.

Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar al Municipiului București spune că momentan a fost amânată prima etapă de înscrieri la grădinițe și se așteaptă să se vadă ce se va întâmpla după 15 mai.

”Vom afla de la minister când vor avea loc înscrierile”, a punctat Cercel.

Potrivit aceteia părinţii vor trebui să meargă să depună dosarele copiilor la unitătţile de învătăţământ.

„Vor merge părinţii să depună dosarele. Sunt mulţi care ne-au contactat deja şi ne-au întrebat ce se va întâmpla, însă nu ştim exact cum vor decurge lucrurile. Vom găsi o soluţie la înscrieri pentru a respecta normele de distanţare socială, vor veni părinţii cu măşti şi mănuşi”, a mai spus purtătorul de cuvânt al ISMB.

Înscrierile se vor putea face şi online, potrivit Ministerului Educaţiei dar încă nu a fost clarificat nici acesta aspect, cum şi când vor trimite părinţii dosarele celor mici.

 

 

2698
Tagurile:
Ministerul Educației, Grădiniță
Tematic
Firea: ”Propun închiderea școlilor și grădinițelor din București”
Anisie, despre închiderea școlilor și grădinițelor: ”Fac un apel la calm”
Experții, propunere: școli și grădinițe închise până pe 21 aprilie 2020
Părinții, nemulțumiți că li se solicită taxele la grădinițele private
Înscrieri la grădiniță și clasa pregătitoare: măsuri anunțate de MEC

În atenția profesorilor: cum se încheie mediile în anul școlar 2019-2020

48
Ministerul Educației și Cercetării a precizat că, pentru semestrul al II-lea, nu se vor mai susține lucrările scrise – tezele, iar mediile vor fi încheiate cu minimim două calificative/note.

BUCUREȘTI, 27 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării informează că sunt prevăzute 8 situații în care pot fi încheiate mediile elevilor.

Astfel: dacă elevul are cel puțin două note în semestrul al II-lea, dar activitatea sa on-line nu poate fi valorificată, atunci situația școlară semestrială se poate încheia doar cu aceste două calificative/note.

În cazul în care elevul are cel puțin două calificative/note în semestrul al II-lea și i se poate valorifica activitatea on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia și cu mai mult de două calificative/note.

În situația în care elevul are doar o notă în semestrul al II-lea și nu i se poate valorifica activitatea desfășurată on-line, atunci a doua notă va fi considerată nota care reprezintă media elevului din primul semestru.

Reprezentanții MEC spun că, dacă elevul are doar un calificativ/o notă în semestrul al II-lea și i se poate valorifica activitatea desfășurată on-line, atunci situația sa școlară semestrială se poate încheia cu cel puțin două note.

Dacă elevul nu are niciun calificativ/nici o notă în semestrul al II-lea și nu i se poate valorifica activitatea on-line, atunci media semestrului I devine media anuală.

Dacă elevul nu are nici o notă în semestrul al II-lea și i se poate valorifica activitatea on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia cu cel puțin două note, informează Ministerul Educației și Cercetării.

Ce se întâmplă dacă media primului semestru este mai mică decât 5 și nu poate fi valorificată activitatea on-line? Ei bine, atunci cadrul didactic decide împreună cu elevul/părintele/susținătorul legal data la care acesta poate susține o lucrare scrisă/un proiect prin care să fie notat, iar nota la această evaluare devine media anuală.

În schimb, dacă media primului semestru este mai mică decât 5 și se poate valorifica activitatea on-line, atunci media semestrului al II-lea poate fi încheiată cu cel puțin două note.

Valorificarea activității on-line prin prin calificativ/notă se face cu acordul elevului sau cu acordul părintelui/susținătorului legal, atrage atenția MEC.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

48

Загрузка...
Camelia Gavrilă

Gavrilă, discurs fulminant în Parlament!Susține necesitatea responsabilității în educație!

68
Deputatul Camelia Gavrilă spune că moțiunea simplă împotriva Monicăi Anisie este o opțiune pentru o viziune critică, pentru competență și responsabilitate în educație.

BUCUREȘTI, 27 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Zi încărcată pentru ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie. Și aceasta pentru că astăzi se votează moțiunea simplă împotriva sa.

Deputatul social democrat Camelia Gavrilă spune că, astfel, s-a pus în dezbatere situația complexă și gravă din învățământul preuniversitar, determinată de suspendarea cursurilor, de întârzierea măsurilor clare orientate spre organizarea activităților didactice, educaționale, a managementului unităților școlare.

”Aceste aspecte sunt agravate de sincopele și ezitările decizionale, de contradicții și imperfecțiuni, de confuzia generală percepută cu îngrijorare de către elevi, părinți, profesori și comunități. La fel de problematică a fost abordarea procesului de predare-învățare-evaluare în sistem online, prin desfășurarea inegală, neunitară a activităților, fără proceduri și soluții specifice, accentuând decalajele, vulnerabilitățile unor categorii deja dezavantajate, accesul inegal la educație digitală, fără măsuri complementare clare, ferme, în sprijinul familiilor în care nu există echipamente electronice sau conexiune la internet”, a subliniat Camelia Gavrilă.

De asemenea, această moțiune, dincolo de sancțiunea simbolică a votului, a deschis contextual dialogului, al analizei măsurilor liberale în domeniul educației, al competenței echipei ministeriale în condițiile unor greșeli, amânări și imperfecțiuni ”inacceptabile”.

Deputatul precizează că a susținut, în demersul său, nevoia de ”competență și consecvență managerială”.

În momente de criză, așa cum este și cel pe care îl traversăm, este nevoie, a adăugat Camelia Gavrilă, de intervenții prompte, dar și de strategii de evaluare a riscurilor, de organizare eficientă pe termen mediu a activităților și a etapelor calendarului din domeniul educației – examene naționale, bacalaureat, evaluare națională, testări, concursuri pentru profesori, definitivare în învățământ, cursuri de formare continuă a cadrelor didactice pe teme metodice de actualitate, pregătiri pentru deschiderea anului școlar următor, programe sociale, dotări cu echipamente electronice în sprijinul dezvoltării competențelor digitale.

”În educație, mai mult decât în orice alt domeniu, este nevoie de responsabilitate, de analize temeinice și reacții eficiente, de viziune și strategie adaptată fiecărei etape”, a subliniat Camelia Gavrilă.

68
Tagurile:
Monica Anisie

Загрузка...
Doctor

Mărturia şocantă a unui medic internat - „Ne încuiau cu cheia. Eşti închis ca la detenţie”

0
O doamnă medic, care a fost internată după ce s-a infectat cu coronavirus, face mărturii cutremurătoare cu privire la modul cum sunt ţinuţi în spital pacienţii asimptomatici. Aceasta povesteşte cum a trecut prin această experienţă.

BUCUREŞTI, 27 mai – Sputnik, Doina Crainic. Medicul povesteşte că a intrat în contact cu un caz confirmat la serviciu şi că, înainte de internare, a avut cefalee două zile. Însă, atunci când s-a internat, a devenit complet asimptomatică. Ea povesteşte că s-a conformat legii care îi obligă pe cei asimptomatici să intre în spital, deşi „nu-i normal ce se întâmplă”.

„Ne închideau cu cheia, închideau uşa efectiv cu cheia şi apoi intră cineva seară, o doamnă asistentă, întreba dacă e în regulă, undeva la 8.00 – 9.00. Până dimineaţă nu mai intră nimeni. Şi nici nu există buton de panică sau ceva. Era un număr, numărul spitalului şi trebuia să formezi un interior şi răspundea doamna asistentă dacă aveai o problemă. Dar, vă daţi seama că poate să îţi fie rău să nu mai poţi să mai suni”, a povestit medicul, la digi24

Ea a mai spus că nu este normal ca pacienţii să fie încuiaţi şi că a resimţit internarea „ca pe o detenţie”. Medicul a povestit că se îngrijora cu privire la faptul că ar putea dura şi două luni până când testele vor ieşi pozitive, aşa cum s-a întâmplat şi la alţi pacienţi asimptomatici, care au stat internaţi în spital. „Sunt foarte mulţi care au stat şi 6 săptămâni şi două luni”, a precizat ea.

Drept tratament, i s-a dat cinci zile Plachenil, iar paracetamol şi vitamine nu a luat, întrucât nu avea simptome.

„Asta practic e ceea ce este cel mai greu de suportat, faptul că ai senzaţia că ai făcut ceva rău şi eşti ţinut efectiv închis ca la detenţie. Medicii care ne-au îngrijit, practic, nu au nicio vină. Provocarea lor e că au ajuns în momentul ăsta, nici măcar să mai fie medici”, a mai spus medicul.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
doctor
Tematic
OMS: șanse mici unui nou val COVID-19 puternic – dar următoarele săptămâni vor fi critice
În Rusia s-au efectuat primele teste ale vaccinului împotriva COVID-19
Când va începe testarea clinică a vaccinului împotriva COVID-19 în Rusia

Загрузка...