Cursuri online. Profesor:”Ministerul Educației nu a investit nimic în perfecționarea mea!”

5992
(reînnoit 15:39 01.05.2020)
Marian Hotca reacționează, după ce Ministerul Educației și Cercetării a aglomerat și mai mult profesorii, solicitându-le tot felul de situații, inclusive cele referitoare la device-urile pe care le dețin pentru realizarea cursurilor online.

BUCUREȘTI, 1 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Situația din învățământ, generată de obligativitatea cursurilor online, fierbe.

Marian Hotca, un profesor pentru învățământ primar din Maramureș, pune punctul pe ”i” și scrie un mesaj foarte dur către ministrul Monica Anisie. Dascălul reacționeză după ce MEC a cerut cadrelor didactice și elevilor să spună dacă au device-uri pentru realizarea și participarea la cursurile online.

Dascălul îi recomandă demnitarului să nu fie prea curios și să îl pună să completeze tot felul de chestionare ”inutile” şi tabele cu ce aplicații folosește în predarea online sau dacă folosesc tabletă, telefon sau calculator.

”Dacă e atât de curioasă, o poftesc să mă spioneze la uşă cu toate televiziunile! Ministerul Educației nu a investit nimic în perfecționarea mea!Dacă am vrut cursuri de perfecționare sau masterate, mi le-am plătit din banii mei. Nu mi-a dat bani nici de tabletă, nici de calculator, nici de telefon performant! Când mi-a da un leu pentru astfel de dispozitive, atunci să-şi permită să-mi dea să-i completez toate chestionarele şi toate tabelele din lume!”, i-a transmis Marian Hotca.

Acesta spune că MEC nu i-a dat bani să-și cumpere nici măcar un creion și se îmtrebă, pe bună dreptate, de ce MEC face inventarul bunurile personale ale profesorilor și elevilor. Mai mult, Hotca declară chiar că se simte hărțuit să fie întrebat ce are acasă și precizează că este sătul de toate hârtiile şi tabelele doamnei ministru.

”Nu bine termin ceva, vine altceva pe țeavă! Dacă îmi pică internetul sau se ia curentul, cum mai fac școală online cu elevii? Tot stau cu frica în sân să nu se întâmple asta, având în vedere că locuiesc într-o zonă destul de izolată!”, a punctat profesorul.

Reamintim că potrivit unui ordin al Monicăi Anisie, cursurile online sunt obligatorii. Elevii au contestat acest lucru în repetate rânduri, dar fără success.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

5992
Tagurile:
Ministerul Educației, Profesor
Tematic
Sindicaliștii din Educație vor examene ca în Republica Moldova
Propunere în educație: ”O soluție ar fi modificarea Programului ”Euro 200”
Șomaj tehnic. Sindicaliștii din Educație, apel către Guvernul Orban
Scandal în educație, document controversat: Lui Anisie i se cere să se delimiteze de el
Orele de educație pentru viață: Patriarhia Română a militat pentru caracterul opțional
Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române

Ioan Aurel Pop, despre școala online: ”am constatat ușor ineficiența ei”

105
Președintele Academiei Române susține că, de când cu pandemia, ne bâlbâim și în privința educației și contestă ideea unora potrivit căreia lecțiile online ar reprezenta o soluție salvatoare și unică.

BUCUREȘTI, 7 aug – Sputnik. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române se întreabă, pe bună dreptate, dacă există viață civilizată și demnă, trăită în comunitate, fără educație. Acesta susține că, de când a început pandemia, ”ne cam bâlbâim și în privința educației și nu este chiar de mirare”.

Școala online, care este, pentru mulți, soluția unică și salvatoare, pentru alții este și aducătoare de profit.

În opinia sa, școala online este doar o soluție de avarie, provizorie, până la depășirea situației. Pop nu neagă însă și aspectele pozitive dobândite de la această experiență.

Cu toate acestea, școala generalizată online nu poate să fie decât temporară, iar aspectul temporar trebuie relevat mereu. Mai mult, susține sursa citată, nu se cuvine să creăm o psihoză din care să reiasă că această criză va însemna de-acum normalitatea.

Și aceasta pentru că a sugera sau a spune direct că școala online sau „hibridă” va fi permanentă de-acum încolo și că această soluție este foarte bună ”înseamnă a semăna vânt”.

”Școala online este alternativa impusă și necesară în acest moment. Am făcut școală în afara școlii din martie 2020 încoace și am constatat ușor ineficiența ei. Dovada cea mai palpabilă este faptul că materia „predată” în acele luni păcătoase nu a devenit materie de examen nicăieri, în nicio împrejurare. Guvernul a făcut bine prevăzând trei „scenarii”, dar deopotrivă guvernul și noi trebuie să tindem spre aplicarea soluției firești”, subliniază președintele Academiei Române.

Acesta subliniază că este nevoie de o structură specială a materiilor pentru perioada de pandemie și că, dacă trebuie redus numărul de ore și chiar de discipline școlare, atunci trebuie procedat în consecință, dar să fie pentru un timp limitat.

Pop este de părere că problemele școlii românești nu constau atât în numărul excesiv de mare de ore pe săptămână, în condițiile în care părinții sunt tot mai ocupați cu serviciul și nu mai sunt dispuși să le lege copiilor lor cheia de gât. Problema reală o constituie supraîncărcarea programelor școlare.

Acesta militează pentru ca școala să se facă în mod clasic, prin interacțiune.  

”Altminteri, pentru oameni, școala trebuie să fie umană, iar pentru roboți, robotizată. Există scenarii ale literaturii de anticipație care păreau de-a dreptul fantastice și care, unele, s-au adeverit. Dacă oamenii vor deveni cândva roboți sau dacă roboții vor domina lumea umană, cu oameni transformați în sclavi, în mecanisme fără voință, educația – câtă va mai fi – se va face, probabil, în chip integral, cu aparate artificiale”, a punctat președintele Academiei Române

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

105
Tagurile:
online, școală, Ioan Aurel Pop

Загрузка...
Protest al reprezentanților grădinițelor private

Învățământ preșcolar: cum se aplică la grădinițe cele trei scenarii (DOCUMENT)

3318
Începerea noului an școlar se va face, așa după cum a anunțat deja președintele Klaus Iohannis, în limita a trei scenarii posibile, generate de pandemia de coronavirus.

BUCUREȘTI, 7 aug – Sputnik. Profesorii încă nu sunt lămuriți cum anume se va desfășura noul an școlar, în condiții speciale, mai ales că explicațiile primite de la oficialii din Educație sunt, de cele mai multe ori, insuficiente.

Sputnik a intrat în posesia unui document referitor la scenariile pentru școli stabilite în funcție de risc scăzut, mediu, crescut și major.

Astfel, pentru învățământ preșcolar, în cazul scenariului – risc redus - intrarea se va face prin mai multe uși de acces, eșalonat, la intervale orare stabilite în funcție de zone sau de clădiri.

Vor exista trasee prestabilite la intrare și se va păstra distanța de un metru între copii.

În cazul scenariului risc mediu, regulile sunt ca în scenariul anterior.

La cel de – risc crescut - ar putea veni la grădiniță jumătate din efectivul de copii, prin rotație la 1-2 săptămâni.

Scenarii Scoli Confidential by DO on Scribd

Acum se va face triajul epidemiologic la intrarea în unitatea de învățământ. Se impune verificarea stării de sănătate, măsurarea temperaturii, iar prezența persoanelor terțiare în învățământul școlar este interzisă.

În toate scenariile, masca va fi obligatorie numai pentru cadrele didactice.

De asemenea, va exista o sală specială pentru izolarea copiilor care prezintă simptome pe durata programului, până la sosirea părinților.

Nu se acceptă jucăriile de acasă și se încearcă repartizarea individuală a celor din grădiniță, pe cât posibil.

De asemenea, schimbul de obiecte personale este interzis.

În cazul scenariului ultim, se face predarea online.

Vor fi eliminate activitățile care implică formarea unor grupuri care duc la reducerea distanței între copii. Astfel, serbările nu se vor mai desfășura.

În cazul ultimului scenariu, serbările se vor desfășura online.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

3318
Tagurile:
școală

Загрузка...
Supermarket

Ce băutură alcoolică ne ajută depășim COVID-19

0
(reînnoit 19:01 07.08.2020)
Cercetătorii din Canada au aflat ce băutură alcoolică poate ajuta la depășirea efectelor negative ale COVID-19.

CHIȘINĂU, 7 aug – Sputnik. Savanții din Canada au ajuns la concluzia că un consum moderat al vinului roșu și alb poate contribui la diminuarea impactului negativ al coronavirusului asupra organismului.

Vinul conține antioxidantul resveratrol, care poate atenua cursul COVID-19, potrivit unui studiu realizat de Universitatea Laval (Quebec, Canada).

Coronavirusul perturbă funcționarea proteinei ACE2, prezentă în țesuturile plămânilor, inimii, rinichilor, creierului și care este una vitală. Resveratrol contribuie la sporirea concentrației de ACE2 și în acest fel reduce severitatea sindromului de detresă respiratorie acută (ARDS) care însoțește COVID-19.

În plus, antioxidantul poate suprima celulele sistemului imunitar prin reducerea cantității de citokine. Odată ce ARDS este provocat inclusiv de o reacție imună excesivă, resveratrolul ar putea să aibă o influență benefică suplimentară în cazul unor astfel de complicații.

Resveratrolul se conține nu doar în vin, dar și în struguri de viță de vie, coacăză și arahide, fistic, cacao, zmeură.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
vin, alcool, coronavirus
Tematic
Coronavirus România, 4 august: 55.241 (+1.232) de persoane infectate, 2.480 (+48) decese
Coronavirus în România: 1 309 noi cazuri de infectare
Coronavirus în România, 6 august: + 1345 cazuri de infectare, + 45 decese
S-a descoperit punctul slab al coronavirusului - detalii
Coronavirus în România, 7 august: 59.273 (+1378) persoane infectate, 2616 (+50) decese

Загрузка...