Romaniuc: ”Ce facem cu copiii care nu au participat la activitățile de învățare online?”

10678
(reînnoit 18:03 28.04.2020)
Fostul inspector școlar general susține că nu se știe care vor fi efectele acestei perioade de izolare asupra psihicului, emoției, dar și asupra dispoziției pentru învățare a elevilor.

BUCUREȘTI, 28 apr – Sputnik, Georgiana Arsene. Declarația de ieri a președintelui Klaus Iohannis, potrivit căreia școlile se vor redeschide abia în septembrie, stârnește reacții.

Una dintre acestea vine de la Liliana Romaniuc, fost inspector școlar general de Iași, care spune că elevii, copiii și studenții vor reveni în sălile de clasă sau de curs după o jumătate de an de stat acasă.

În timp ce studenții, care sunt adulți, se vor descurca, pentru elevi, lucrurile stau diferit. Și aceasta pentru că nu se știe care vor fi efectele acestei perioade de izolare asupra psihicului, dar și în ceea ce privește dispoziția lor pentru învățare.

”Sincer, înclin să cred că nu vor fi dintre cele pozitive. Uitându-mă către alte sisteme educaționale, observ că se încearcă variante de readucere graduală și riguros supravegheată a elevilor la școală. Nu toți, nu deodată”, a punctat Romaniuc.

Fostul inspector școlar general spune că sunt variante de aducere a copiilor la școală pe perioada vacanței de vară, tocmai pentru a evita despărțirea de școală pentru o perioadă atât de lungă. În ceea ce ne privește, nu avem toate școlile la fel, nu avem același grad de contaminare în toate regiunile și comunitățile, motiv pentru care ar fi de preferat, poate, o abordare contextuală.

Acesta ar putea fi și un pas către acordarea autonomiei școlilor.

În opinia sursei citate, nu se poate vorbi acum de descentralizare.

”Am vorbit și am pilotat în perioada 2004 - 2012. Apoi am aruncat la coș toți anii în care am învățat cum să facem niște lucruri. Acum ar fi un bun moment să dăm autonomie școlilor, acolo unde se poate. Se poate în multe școli și județe. Și, ufff, ce facem cu copiii care nu au participat la activitățile de învățare online din această perioadă? Ce facem cu cei care nu au nici un fel de resurse, condiții și susținere din partea familiei? Mi se pare total nerealist să credem că vom recupara în toamnă”, a subliniat Liliana Romaniuc.

Aceasta a punctat că recuperarea va fi pentru cei care au participat, au resurse și susținere din partea familiei. Romaniuc a adăugat că știe că e riscant, complicat, dar s-a întrebat dacă avem curajul să încercăm, măcar acolo unde se poate, oare din toamnă va fi sigur peste tot ?

Reamintim că unitățile de învățământ sunt închise, măsura fiind luată cu scopul limitării răspândirii coronaviruslui.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

10678
Tagurile:
Cursuri
Tematic
Cursuri online, acuzații grave: ”Profesorii și directorii își fac propriile reguli!”
Cursuri online. Președintele ARACIP, semnal de alarmă, problemă gravă
Anisie, despre profesorii care nu fac cursuri online – riscă sancțiuni?
Cursuri online: profesorii trebuie să afle ce spun elevii și părinții
Cursuri online: Anisie, precizări despre cazurile în care nu s-au realizat lecțiile
Один день ученика в пандемии

Cererea pentru activități remediale: aveți grijă cum completați!

78
Părinții elevilor care doresc ca aceștia să participe la activitățile remediale organizate în cadrul Programului național pilot de tip ”Școala după școală“, trebuie să completeze o cerere ce poate fi descărcată de pe site-ul Sputnik.

BUCUREȘTI, 1 mart – Sputnik. Unitățile de învățământ din România primesc deja cererile din partea părinților elevilor pentru ca aceștia să participe la activitățile de educație remedială organizate în cadrul Programului național pilot de tip ”Școala după școală”.

În data de 4 martie 2021, școlile vor trimite inspectoratelor datele cu elevii eligibili pentru a participa la acest program, precum și date privind opțiunile cu privire la organizarea activităților remediale la nivelul unității de învățământ.

Cererea pentru participarea copiilor la orele remediale poate fi descărcată de aici.

Elevii și părinții lor vor completa numele, domiciliul, actul de identitate cu care se legitimează, clasa, școala și localitatea.

Ei vor trebui să încercuiască unul din motivele solicitării participării la acest tip de activități educative.

În primul rând, este vorba despre elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispun de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet.

În al doilea rând, pot cere participarea la aceste ore elevii care se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau au situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină.

De asemenea, pot participa la aceste activități elevii care demonstrează necesitatea prin rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare.

”Mă angajez să asigur participarea elevului _ la activitățile de educație remedială organizate în cadrul Programului național pilot de tip ”Școala după școală“, conform programului aprobat și colaborând cu conducerea unității de învățământ în acest sens”, este un alt câmp ce trebuie completat și prin care părintele își ia un angajament față de unitatea de învățământ.
78
Tagurile:
Părinți, Elevi
Tematic
Turcan a făcut anunțul: program pentru școli, demarat
Redeschidere școli 2021: Cîmpeanu trece la amenințări
Moraru dă cărțile pe față: adevărul despre distanțarea fizică din școli

Загрузка...
Ion Creangă

Nu știu alții cum sunt… dar eu întorc la Ion Creangă

121
Autorul ”Amintirilor din copilărie” vedea lumina zilei, potrivit propriilor afirmații, în prima zi a lunii martie, în anul 1837. La aproape două secole de atunci, scrierile sale sunt la fel de vii.

Prima zi a lunii martie marchează nu doar începutul primăverii, ci și ziua când – potrivit propriilor mărturisiri – s-a născut scriitorul Ion Creangă, în anul 1837.

Despre sine, autorul spunea, cu modestie, dar și cu umor – că a fost și el în lumea asta ”o bucată de humă însuflețită din Humulești, care nici frumos până la 20 de ani, nici cuminte până la 30 și nici bogat până la 40” nu s-a făcut.

Nică a lui Ștefan a Petrei, așa cum se descrie el în celebrele ”Amintiri din copilărie”, povestește, învățam noi la orele de Limbă și Literatură Română, ”copilăria copilului universal”.

Dincolo de acest clișeu, trebuie să stăm și să reflectăm: ce înseamnă copilăria pentru Creangă, ce înseamnă ea pentru noi și ce reprezintă pentru copiii noștri? Aparent, sunt lumi diferite, însă toate au un numitor comun: pofta de viață, jocurile și jucăriile – adaptate timpului, năzdrăvăniile specifice vârstei lipsite de griji.

Paradoxal, la aproape două secole de la nașterea sa, Ion Creangă este mai actual ca oricând. Și trebuie să fie așa, pentru a nu ne pierde specificul, fibra națională, specificul sufletului nostru.

Piața de carte din România, manualele școlare sunt efectiv asaltate de scriitori străini. Profesorii par să se jeneze să mai recomande ca lectură un Creangă, un Sadoveanu sau un Ispirescu, în schimb, îi îndeamnă pe cei mici să citească Mircea Cărtărescu sau Roald Dahl.

Profesorul de Limba Română Cristina Tunegaru chiar se războia cu Eminescu sau Creangă.

”Subsemnata, profesoară de română, declar că nu respect, în mod premeditat, programa școlară de limba română, asemenea unui element dușmănos: nu citesc cu elevii mei poeziile de Eminescu, ”Amintirile" lui Creangă”, spunea aceasta.

Dacă refuzăm clasicii literaturii române, vom ajunge în situația dramatică de a ne întreba: Cine suntem noi? De unde venim?

Iar răspunsurile vor fi simple ridicări din umeri.

Nu știu alții cum sunt… dar eu mă întorc la Creangă, ca la o oază de normalitate, de firesc, de simplu și de autentic. Mă întorc la Creangă pentru a mă regăsi pe mine, ca român, în tot acest proces de ștergere a identității noastre.

 

121
Tagurile:
Ion Creangă

Загрузка...
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu chairs the weekly cabinet meeting at the Prime Minister's office in Jerusalem, Sunday, April 15, 2018

Situație tensionată între Iran și Israel după explozia de la bordul unei nave israeliene

0
(reînnoit 14:50 01.03.2021)
Între Iran și Israel a început un schimb dur de acuzații după ce săptămâna trecută a avut loc o explozie la bordul unei nave israeliene aflate în Golful Oman, însă nici ripostele armate nu au întârziat să apară.

BRUXELLES, 1 mar – Sputnik. Reacția premierului Benjamin Netanyahu după explozia de la bordul navei israeliene a fost de a acuza Teheranul că se află în spatele incidentului. Explozia a avut loc joi pe nava MV Helios Ray, care plecase din portul saudit Dammam cu destinaţia Singapore. Deflagraţia a cauzat două găuri mari în pereţii navei.

Iranul a respins însă astăzi acuzaţiile lansate de premierul israelian: ''Respingem ferm această acuzaţie'', a spus Saeed Khatibzadeh, purtător de cuvânt al Ministerului de Externe iranian.

''Securitatea Golfului Persic este extrem de importantă pentru Iran şi nu le vom permite (israelienilor) să răspândească teamă în regiune prin asemenea acuzaţii. Regimul sionist ştie foarte bine că răspunsul nostru la chestiunile de securitate este mereu ferm şi precis'', a continuat reprezentantul diplomaţiei iraniene, adăugând că Israelul este sursa instabilităţii din regiune.

Dar disputa dintre cele două state nu pare a se opri la declarații. Benjamin Netanyahu a declarat pentru postul de radio Kan nu doar că el consideră Iranul responsabil pentru explozie, ci și că Israelul va riposta.

''Ştiţi care este politica mea. Iranul este cel mai mare inamic al Israelului. Sunt decis să ne apărăm. Îi lovim (pe iranieni) peste tot în regiune'', a amenințat Netanyahu.

Postul de radio Kan a precizat că interviul cu premierul Benjamin Netanyahu fusese înregistrat duminică noaptea, înainte ca Siria să acuze Israelul de lansarea unor rachete asupra părţii de sud a Damascului. Israelul nu a confirmat informaţia, dar anterior a anunţat că lansează frecvent acţiuni militare împotriva transporturilor iraniene de arme din interiorul Siriei.

Calendarul atacurilor cu rachete asupra Siriei indică însă o legătură cu explozia de la bordul navei israeliene, semn că Israelul a trecut la ripostă.

Nici Iranul nu se lasă mai prejos, el promițând din luna noiembrie că va da un răspuns ''calculat'' la uciderea unui expert de-ai săi în domeniul nuclear, de care a acuzat Israelul. Desigur că Guvernul israelian a respins aceste acuzaţii, așa cum și Iranul a respins acum acuzațiile Israelului referitoare la explozia de pe navă.

În continuare, este de așteptat că ostilitățile vor continua între părțile aflate în conflict, deocamdată însă sunt doar lovituri chirurgicale care nu iau proporții grave.

0
Tagurile:
Israel, Iran, Benjamin Netanyahu
Tematic
Lavrov: Rusia nu se va amesteca în relațiile dintre SUA și Iran
Asasinat în Iran – posibilă catastrofă internațională!
Discuții între Iran și Agenţia Internaţională pentru Energie Atomică

Загрузка...