Senatul a decis: ce se întâmplă cu învățământul online

1309
Legea Educației Naționale nr.1/2011 modificată de Senat prevede că învățământul preșcolar, școlar, preuniversitar și universitar se poate face online pe toată perioada stării de urgență sau de asediu.

BUCUREȘTI, 16 apr – Sputnik, Georgiana Arsene. Proiectul de lege a fost inițiat de un grup de senatori PSD și viza inițial stabilirea modului de notare a elevilor prin modificarea articolului 71 din Legea Educației Naționale nr. 1/2011, dar aceste prevederi au fost eliminate printr-un amendament adoptat în Comisia de Învățământ și însușit de plenul Senatului.

Fostul ministru al Educației Naționale, senatorul Liviu Marian Pop, nota, ieri, pe pagina sa de Facebook, că senatorii PNL au votat împotrivă, dar că proiectul a trecut cu 102 voturi pentru.

Au fost votate mai multe prevederi, printre care cea referitoare la faptul că, în situaţia în care se instituie starea de urgenţă sau starea de asediu, potrivit prevederilor constituţionale, activităţile desfăşurate în învăţământul preşcolar şi şcolar se pot desfăşura şi online, pentru asigurarea exercitării dreptului fundamental la învăţătură. Pentru învăţământul preuniversitar, Ministerul Educaţiei şi Cercetării elaborează metodologia derulării activităţilor în unităţile de învăţământ în sistem online, care cuprinde precizările necesare astfel încât să se asigure desfăşurarea activităţilor în cele mai bune condiţii”, se arată în articolul 251, alin.(2) introdus în Legea Educaţiei Naţionale.

Acest proiect de modificare și completare a LEN mai prevede că, în situaţia în care se instituie starea de urgenţă sau starea de asediu, activităţile desfăşurate în învăţământul universitar se pot desfăşura şi online pentru asigurarea exercitării dreptului fundamental la învăţătură. Instituţiile de învăţământ universitar elaborează, în baza autonomiei universitare şi cu asumarea răspunderii publice, propria metodologie a derulării activităţilor desfăşurate în universitate în sistem online, aprobată şi de Senatul universitar.

Senatorii PSD, USR și UDMR s-au pronunțat în favoarea proiectului, iar acum, actul normativ pleacă spre promulgare la președintele Klaus Iohannis.

1309
Tagurile:
învățământ, online, Cursuri
Один день ученика в пандемии

Cererea pentru activități remediale: aveți grijă cum completați!

72
Părinții elevilor care doresc ca aceștia să participe la activitățile remediale organizate în cadrul Programului național pilot de tip ”Școala după școală“, trebuie să completeze o cerere ce poate fi descărcată de pe site-ul Sputnik.

BUCUREȘTI, 1 mart – Sputnik. Unitățile de învățământ din România primesc deja cererile din partea părinților elevilor pentru ca aceștia să participe la activitățile de educație remedială organizate în cadrul Programului național pilot de tip ”Școala după școală”.

În data de 4 martie 2021, școlile vor trimite inspectoratelor datele cu elevii eligibili pentru a participa la acest program, precum și date privind opțiunile cu privire la organizarea activităților remediale la nivelul unității de învățământ.

Cererea pentru participarea copiilor la orele remediale poate fi descărcată de aici.

Elevii și părinții lor vor completa numele, domiciliul, actul de identitate cu care se legitimează, clasa, școala și localitatea.

Ei vor trebui să încercuiască unul din motivele solicitării participării la acest tip de activități educative.

În primul rând, este vorba despre elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispun de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet.

În al doilea rând, pot cere participarea la aceste ore elevii care se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau au situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină.

De asemenea, pot participa la aceste activități elevii care demonstrează necesitatea prin rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare.

”Mă angajez să asigur participarea elevului _ la activitățile de educație remedială organizate în cadrul Programului național pilot de tip ”Școala după școală“, conform programului aprobat și colaborând cu conducerea unității de învățământ în acest sens”, este un alt câmp ce trebuie completat și prin care părintele își ia un angajament față de unitatea de învățământ.
72
Tagurile:
Părinți, Elevi
Tematic
Turcan a făcut anunțul: program pentru școli, demarat
Redeschidere școli 2021: Cîmpeanu trece la amenințări
Moraru dă cărțile pe față: adevărul despre distanțarea fizică din școli

Загрузка...
Ion Creangă

Nu știu alții cum sunt… dar eu întorc la Ion Creangă

116
Autorul ”Amintirilor din copilărie” vedea lumina zilei, potrivit propriilor afirmații, în prima zi a lunii martie, în anul 1837. La aproape două secole de atunci, scrierile sale sunt la fel de vii.

Prima zi a lunii martie marchează nu doar începutul primăverii, ci și ziua când – potrivit propriilor mărturisiri – s-a născut scriitorul Ion Creangă, în anul 1837.

Despre sine, autorul spunea, cu modestie, dar și cu umor – că a fost și el în lumea asta ”o bucată de humă însuflețită din Humulești, care nici frumos până la 20 de ani, nici cuminte până la 30 și nici bogat până la 40” nu s-a făcut.

Nică a lui Ștefan a Petrei, așa cum se descrie el în celebrele ”Amintiri din copilărie”, povestește, învățam noi la orele de Limbă și Literatură Română, ”copilăria copilului universal”.

Dincolo de acest clișeu, trebuie să stăm și să reflectăm: ce înseamnă copilăria pentru Creangă, ce înseamnă ea pentru noi și ce reprezintă pentru copiii noștri? Aparent, sunt lumi diferite, însă toate au un numitor comun: pofta de viață, jocurile și jucăriile – adaptate timpului, năzdrăvăniile specifice vârstei lipsite de griji.

Paradoxal, la aproape două secole de la nașterea sa, Ion Creangă este mai actual ca oricând. Și trebuie să fie așa, pentru a nu ne pierde specificul, fibra națională, specificul sufletului nostru.

Piața de carte din România, manualele școlare sunt efectiv asaltate de scriitori străini. Profesorii par să se jeneze să mai recomande ca lectură un Creangă, un Sadoveanu sau un Ispirescu, în schimb, îi îndeamnă pe cei mici să citească Mircea Cărtărescu sau Roald Dahl.

Profesorul de Limba Română Cristina Tunegaru chiar se războia cu Eminescu sau Creangă.

”Subsemnata, profesoară de română, declar că nu respect, în mod premeditat, programa școlară de limba română, asemenea unui element dușmănos: nu citesc cu elevii mei poeziile de Eminescu, ”Amintirile" lui Creangă”, spunea aceasta.

Dacă refuzăm clasicii literaturii române, vom ajunge în situația dramatică de a ne întreba: Cine suntem noi? De unde venim?

Iar răspunsurile vor fi simple ridicări din umeri.

Nu știu alții cum sunt… dar eu mă întorc la Creangă, ca la o oază de normalitate, de firesc, de simplu și de autentic. Mă întorc la Creangă pentru a mă regăsi pe mine, ca român, în tot acest proces de ștergere a identității noastre.

 

116
Tagurile:
Ion Creangă

Загрузка...

Ultima oră: Sarkozy, condamnat la 3 ani

0
(reînnoit 15:12 01.03.2021)
Fostul președinte al Franței a fost condamnat la trei ani, dintre care doi ani - cu suspendare. E primul șef de stat francez condamnat cu executare.

Fostul președinte al Franței, Nicolas Sarcozy a fost condamnat la trei ani, dintre care 2 ani - cu suspendare.

ȘTIRE ÎN PROCES DE ACTUALIZARE

0
Tematic
Sarkozy, la Moscova: „Rusia este din nou o putere mondială”
Sarkozy riscă din nou să ajungă după gratii. Ce acuzații i se aduc
Sarkozy „Occidentul este în declin”, „Africa și Europa au destine unite”

Загрузка...