Monica Anisie

BAC și Evaluare Națională 2020: Anisie, despre susținerea examenelor

999
Ministrul Educației și Cercetării a precizat că reluarea cursurilor în unitățile de învățământ vor fi reluate în funcție de evoluția pandemiei, precum și de măsurile luate de Comitetul pentru Situații Speciale de Urgență. Ce se întâmplă cu examenele naționale.

BUCUREȘTI, 7 apr – Sputnik, Georgiana Arsene. Monica Anisie a explicat că examenele de Bacalaureat și Evaluare Națională ar putea avea loc în luna iulie.

Единый государственный экзамен по русскому языку
© Sputnik / Александр Вильф

În funcție de data la care se vor relua cursurile, probele scrise ale Evaluării Naționale și a examenului de Bacalaureat ar putea fi organizate în luna iulie. Programa de examen pentru Evaluarea Națională și examenul de Bacalaureat nu va cuprinde materia aferentă semestrului al II-lea.

”Conform informărilor primite de la Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, am emis și un ordin de ministru prin care am anulat simulările examenelor naționale evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, dar și olimpiadele și concursurile școlare”, a precizat ministrul Educației și Cercetării.

Sesiunea specială a Evaluării Naționale și a examenului de bacalaureat pentru olimpici va fi, de asemenea, anulată.

Situația școlară a elevilor se va încheia cu minimum două note la care se adaugă nota din teză, acolo unde este cazul. Subiectele pentru tezele de pe semestrul al II-lea vor fi concepute doar din ceea ce s-a studiat până la data de 11 martie 2020.

Calendarele pentru înscrierea în clasa pregătitoare, înscrierea la grădiniță, calendarul privind mobilitatea personalului didactic vor fi decalate și anunțate imediat ce va fi stabilită data reînceperii cursurilor.

”Vom elabora și cadrul normativ privind activitățile suport, fie în regim online, fie prin alte mijloace de comunicare”, a subliniat Monica Anisie.
999
Tagurile:
Monica Anisie, Evaluarea Naţională, BAC
Tematic
Despre Anisie, teleșcoală și tablete: „Mii de copii n-au ce mânca, n-au curent electric”
Anisie, despre profesorii care nu fac cursuri online – riscă sancțiuni?
Cursuri online: Anisie, precizări despre cazurile în care nu s-au realizat lecțiile
Anisie: ”Cu toții ne-am dori acum să știm cu certitudine când vom reveni în sala de clasă”
Ultima oră: Anisie, informații despre structura anului școlar în curs

În atenția profesorilor: cum se încheie mediile în anul școlar 2019-2020

46
Ministerul Educației și Cercetării a precizat că, pentru semestrul al II-lea, nu se vor mai susține lucrările scrise – tezele, iar mediile vor fi încheiate cu minimim două calificative/note.

BUCUREȘTI, 27 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării informează că sunt prevăzute 8 situații în care pot fi încheiate mediile elevilor.

Astfel: dacă elevul are cel puțin două note în semestrul al II-lea, dar activitatea sa on-line nu poate fi valorificată, atunci situația școlară semestrială se poate încheia doar cu aceste două calificative/note.

În cazul în care elevul are cel puțin două calificative/note în semestrul al II-lea și i se poate valorifica activitatea on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia și cu mai mult de două calificative/note.

În situația în care elevul are doar o notă în semestrul al II-lea și nu i se poate valorifica activitatea desfășurată on-line, atunci a doua notă va fi considerată nota care reprezintă media elevului din primul semestru.

Reprezentanții MEC spun că, dacă elevul are doar un calificativ/o notă în semestrul al II-lea și i se poate valorifica activitatea desfășurată on-line, atunci situația sa școlară semestrială se poate încheia cu cel puțin două note.

Dacă elevul nu are niciun calificativ/nici o notă în semestrul al II-lea și nu i se poate valorifica activitatea on-line, atunci media semestrului I devine media anuală.

Dacă elevul nu are nici o notă în semestrul al II-lea și i se poate valorifica activitatea on-line, atunci situația școlară semestrială se poate încheia cu cel puțin două note, informează Ministerul Educației și Cercetării.

Ce se întâmplă dacă media primului semestru este mai mică decât 5 și nu poate fi valorificată activitatea on-line? Ei bine, atunci cadrul didactic decide împreună cu elevul/părintele/susținătorul legal data la care acesta poate susține o lucrare scrisă/un proiect prin care să fie notat, iar nota la această evaluare devine media anuală.

În schimb, dacă media primului semestru este mai mică decât 5 și se poate valorifica activitatea on-line, atunci media semestrului al II-lea poate fi încheiată cu cel puțin două note.

Valorificarea activității on-line prin prin calificativ/notă se face cu acordul elevului sau cu acordul părintelui/susținătorului legal, atrage atenția MEC.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

46

Загрузка...
Camelia Gavrilă

Gavrilă, discurs fulminant în Parlament!Susține necesitatea responsabilității în educație!

68
Deputatul Camelia Gavrilă spune că moțiunea simplă împotriva Monicăi Anisie este o opțiune pentru o viziune critică, pentru competență și responsabilitate în educație.

BUCUREȘTI, 27 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Zi încărcată pentru ministrul Educației și Cercetării, Monica Anisie. Și aceasta pentru că astăzi se votează moțiunea simplă împotriva sa.

Deputatul social democrat Camelia Gavrilă spune că, astfel, s-a pus în dezbatere situația complexă și gravă din învățământul preuniversitar, determinată de suspendarea cursurilor, de întârzierea măsurilor clare orientate spre organizarea activităților didactice, educaționale, a managementului unităților școlare.

”Aceste aspecte sunt agravate de sincopele și ezitările decizionale, de contradicții și imperfecțiuni, de confuzia generală percepută cu îngrijorare de către elevi, părinți, profesori și comunități. La fel de problematică a fost abordarea procesului de predare-învățare-evaluare în sistem online, prin desfășurarea inegală, neunitară a activităților, fără proceduri și soluții specifice, accentuând decalajele, vulnerabilitățile unor categorii deja dezavantajate, accesul inegal la educație digitală, fără măsuri complementare clare, ferme, în sprijinul familiilor în care nu există echipamente electronice sau conexiune la internet”, a subliniat Camelia Gavrilă.

De asemenea, această moțiune, dincolo de sancțiunea simbolică a votului, a deschis contextual dialogului, al analizei măsurilor liberale în domeniul educației, al competenței echipei ministeriale în condițiile unor greșeli, amânări și imperfecțiuni ”inacceptabile”.

Deputatul precizează că a susținut, în demersul său, nevoia de ”competență și consecvență managerială”.

În momente de criză, așa cum este și cel pe care îl traversăm, este nevoie, a adăugat Camelia Gavrilă, de intervenții prompte, dar și de strategii de evaluare a riscurilor, de organizare eficientă pe termen mediu a activităților și a etapelor calendarului din domeniul educației – examene naționale, bacalaureat, evaluare națională, testări, concursuri pentru profesori, definitivare în învățământ, cursuri de formare continuă a cadrelor didactice pe teme metodice de actualitate, pregătiri pentru deschiderea anului școlar următor, programe sociale, dotări cu echipamente electronice în sprijinul dezvoltării competențelor digitale.

”În educație, mai mult decât în orice alt domeniu, este nevoie de responsabilitate, de analize temeinice și reacții eficiente, de viziune și strategie adaptată fiecărei etape”, a subliniat Camelia Gavrilă.

68
Tagurile:
Monica Anisie

Загрузка...
Doctor

Mărturia şocantă a unui medic internat - „Ne încuiau cu cheia. Eşti închis ca la detenţie”

0
O doamnă medic, care a fost internată după ce s-a infectat cu coronavirus, face mărturii cutremurătoare cu privire la modul cum sunt ţinuţi în spital pacienţii asimptomatici. Aceasta povesteşte cum a trecut prin această experienţă.

BUCUREŞTI, 27 mai – Sputnik, Doina Crainic. Medicul povesteşte că a intrat în contact cu un caz confirmat la serviciu şi că, înainte de internare, a avut cefalee două zile. Însă, atunci când s-a internat, a devenit complet asimptomatică. Ea povesteşte că s-a conformat legii care îi obligă pe cei asimptomatici să intre în spital, deşi „nu-i normal ce se întâmplă”.

„Ne închideau cu cheia, închideau uşa efectiv cu cheia şi apoi intră cineva seară, o doamnă asistentă, întreba dacă e în regulă, undeva la 8.00 – 9.00. Până dimineaţă nu mai intră nimeni. Şi nici nu există buton de panică sau ceva. Era un număr, numărul spitalului şi trebuia să formezi un interior şi răspundea doamna asistentă dacă aveai o problemă. Dar, vă daţi seama că poate să îţi fie rău să nu mai poţi să mai suni”, a povestit medicul, la digi24

Ea a mai spus că nu este normal ca pacienţii să fie încuiaţi şi că a resimţit internarea „ca pe o detenţie”. Medicul a povestit că se îngrijora cu privire la faptul că ar putea dura şi două luni până când testele vor ieşi pozitive, aşa cum s-a întâmplat şi la alţi pacienţi asimptomatici, care au stat internaţi în spital. „Sunt foarte mulţi care au stat şi 6 săptămâni şi două luni”, a precizat ea.

Drept tratament, i s-a dat cinci zile Plachenil, iar paracetamol şi vitamine nu a luat, întrucât nu avea simptome.

„Asta practic e ceea ce este cel mai greu de suportat, faptul că ai senzaţia că ai făcut ceva rău şi eşti ţinut efectiv închis ca la detenţie. Medicii care ne-au îngrijit, practic, nu au nicio vină. Provocarea lor e că au ajuns în momentul ăsta, nici măcar să mai fie medici”, a mai spus medicul.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
doctor
Tematic
OMS: șanse mici unui nou val COVID-19 puternic – dar următoarele săptămâni vor fi critice
În Rusia s-au efectuat primele teste ale vaccinului împotriva COVID-19
Când va începe testarea clinică a vaccinului împotriva COVID-19 în Rusia

Загрузка...