A child using a tablet

Lecții online: părinții, apel la inspectorii școlari generali

4193
Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar – face un apel către toți părinții. Ce le solicită.

BUCUREȘTI, 19 mart – Sputnik, Georgiana Arsene. Liderul FNAP spune că, actualul context nu este unul favorabil învățării, motiv pentru care le solicită părinților să se implice la nivelul unităților de învățământ.

Mai exact, aceștia sunt rugați să interacționeze cu directorii de școli și cu părinții care sunt președinți de clase.

”Întrebați-i dacă profesorii de la clasele respective și-au manifestat dorința de a le preda prin metode alternative. Exercitați-vă si respectați-vă rolul / rolurile pe care vi le-ați asumat... atunci când ați fost aleși sau numiți (sic!)”, a scris Cristache.

Acesta susține că primește mesaje de la părinți care îi spun că ai lor copii nu au făcut lecții în on-line sau alta formă de comunicare de la distanță.

”Profesorii sunt plătiți 100%. Au recomandarea, personal cred că și obligația cel puțin din punct de vedere moral, să interacționeze cu elevii”, a adăugat liderul FNAP.

Acesta a precizat că trebuie să le mulțumim acelor profesori care într-adevăr își fac meseria, fiindcă sunt adevărate modele pentru elevi.

”Domnilor directori, respectați-vă statutul. Cereți profesorilor să respecte recomandarea MEC. Domnilor inspectori școlari generali, cereți directorilor să-și respecte fișa postului. Dragi părinți, rugați-vă copiii să stea-n case și să reacționeze la apelurile profesorilor de la clasă”, a punctat Cristache.

Acesta a adăugat că, dacă sunt școli care nu înțeleg că trebuie să-și facă datoria, roagă părinții  să posteze pe pagina sa de Facebook cu litere mari... numele școlilor care nu fac aceste lecții.

”Barem să le facem reclamă”, a încheiat liderul FNAP.

4193
Tagurile:
elevi, Profesori, lecție, online
Justiție

Fost ministru al Educației, condamnat: închisoare cu executare

144
Cristian Adomniței a fost condamnat la 3 ani și 2 luni de închisoare cu executare în dosarul Albumul. Tribunalul Iași a pronunțat astăzi, 27 noiembrie 2020, primele sentințe în acest dosar. Decizia nu este definitivă.

BUCUREȘTI, 27 nov – Sputnik. Situație cel puțin neplăcută pentru Educația din România, după ce fostul ministru Cristian Adomniței, care a ocupat și funcția de șef al Consiliului Județean Iași, a fost condamnat la 3 ani și 2 luni de închisoare cu executare în dosarul ”Albumul”.

În dosar au mai fost condamnate Teodora Jinga – 4 ani și 4 luni de închisoare cu executare, Carmen Irimescu, tot 4 ani și 4 luni de închisoare cu executare, precum și Letiția Popa, 4 ani și 7 luni de închisoare cu executare.

Decizia nu este definitivă.

Firma Laser Co a fost amendată penal cu suma de 105.000 de lei. Decizia a fost dată în prima instanță și poate fi contestată cu apel, scrie ziare.com.

Dosarul ”Albumul”, poveste veche

Acest dosar a început în iulie 2015, fiind acum tot pe rolul primei instanțe de judecată, scrie bzi.ro.

Din diverse motive, procesul penal al lui Cristian Adomniței a mers din amânare în amânare.

În data de 3 iulie 2015, inculpații au fost trimiși în judecată de procurorii anticorupție.

Cristian Adomniței a fost acuzat de anchetatorii DNA de favorizarea făptuitorului și fals intelectual. Toată povestea de la Consiliul Județean Iași, unde Adomniței era președinte, a pornit de la un contract încheiat în data de 27 septembrie 2013 cu firma Laser Co SRL. Pentru suma de 340.000 de lei, prestatorul trebuia să promoveze imaginea Iașiului.

Vorbim despre promovare prin intermediul unor materiale tipărite, precum broșuri, calendare, hărți, mape de prezentare, pixuri, albume, fotografii etc.

Problema apare abia doi ani mai târziu, în februarie 2015, când angajații din cadrul Serviciului de Audit descoperă că nu au fost predate materiale în valoare de peste 200.000 de lei.

Potrivit procurorilor DNA, Cristian Adomniței ar fi încercat să mușamalizeze anumite nereguli, notează bzi.ro.

Procurorii DNA spun că în perioada martie-aprilie 2015, Cristian Adomniței, în calitate de președinte al Consiliului Județean Iași și de ordonator principal de credite, ”cu intenție directă, le-a ajutat pe inculpatele Teodora Jinga și Carmen Ingrid Irimescu, în urma unei înțelegeri prealabile cu acestea, pentru a se evita descoperirea infracțiunilor pe care acestea le comiseseră și tragerea lor la răspundere penală”.

De asemenea, procurorii menționează că, în contextul misiunii de audit declanșat cu privire la executarea acestui contract, Adomniței a făcut demersuri menite să amâne finalizarea misiunii de audit, să creeze aparența că toate materialele prevăzute în contract fuseseră predate în termenul stabilit, inclusiv faptul că 948 de albume fuseseră restituite firmei pentru a fi modificate și să creeze timpul necesar pentru ca societatea ”inculpatei Popa Letiția Elena să realizeze și să predea efectiv albumele pe care nu le predase niciodată CJ”.

Demersurile s-ar fi concretizat prin exercitarea, de către Adomniței, a unor acte de intimidare repetate împotriva auditorilor, pe care i-ar fi pus în ipostaze umilitoare. Mai exact, le-ar fi reproșat modalitatea de efectuare a auditului, precum și faptul că s-au deplasat la firma administrată de Letiția Elena Popa fără acordul lui.

Județul Iași s-a constituit parte civilă în procesul penal cu suma de 391.955 de lei. Aceasta este valoarea prejudiciului cauzat.

144
Tematic
Iohannis vrea cu orice preț educație sexuală în școli
MEC: Calendarul sesiunilor online „Educația Continuă”
Expert educațional, sfaturi pentru educatoare în pandemie

Загрузка...
Детский сад

Expert educațional, sfaturi pentru educatoare în pandemie

96
(reînnoit 12:09 27.11.2020)
Oana Moraru spune că, în această perioadă, se pierde enorm abilitatea de cooperare și colaborare a copiilor. De asemenea, a expus câteva sugestii atât pentru educatoare, dar și pentru părinții preșcolarilor pentru a putea trece cu bine peste această perioadă grea.

BUCUREȘTI, 27 nov – Sputnik. Învățământul online reprezintă o provocare nu doar pentru profesori și elevi, ci și pentru preșcolari.

Școală
© Sputnik / Виталий Аньков

Expertul educațional Oana Moraru spune că, în această perioadă, se pierde abilitatea de cooperare și colaborare a copiilor. Mai mult, aceasta a expus câteva sugestii pentru educatoare în relația cu copiii și mai ales cu părinții acestora care îi pot ajuta pe aceștia să continue dezvoltarea preșcolară care se face în mod normal la gradiniță.

Moraru a explicat că primul indice după care ne evaluăm copiii se referă la răspunsul adaptativ al acestora la grădiniță din septembrie, când s-au întâlnit cu educatoarele și colegii.

Mai exact: au avut o adaptare lentă, rapidă, au stat deoparte, s-au raportat la educatoare ori și-au căutat un partener de joacă, au mâncat din prima, au dormit ușor?

”Asta ca să surprindem împreună cu familia, cu voi părinții să spunem, care este gradul lui de flexibilitate și cum prognozăm noi pe termen lung capacitatea copilului de a face față schimbării”, spune Moraru.

Motivul îl reprezintă faptul că, până la vârsta de 6 ani, răspunsul organismului față de schimbare, mediu nou, societate este foarte onest.

Nivelul de anxietate al copilului crește în cazul învățământului online. Sunt copii care nu se pot ” conecta deloc pentru că nu pot trece de ecran”.

Al doilea indice este raportarea copilului la autoritate, dacă ascultă, dacă răspunde la ”nu”, dacă înțelege restricțiile, comenzile, tranzacțiile, când este chemat de la joacă la activitate și de la activitate la joacă care este răspunsul lui?

Moraru subliniază că părinții îi spun că micuții nu ascultă acasă când vine vorba de predarea online, că este greu să-și facă fișele trimise de educatoare.

Așa că mulți părinți doresc să știe cum pot obține acea rutină pe care educatoarea reușește să o fixeze la grădiniță.  

”Și noi de regulă, educatoarele, trimitem un document părinților la începutul predării online, de fapt îl trimitem aproape în fiecare zi, în care îi sfătuim cum să-și așeze biroul copilului, câte materiale trebuie să-i pun alături, că trebuie să-l lase singur, cum trebuie să-i răspund atunci când se destabilizează, pleacă de la masă și așa mai departe”, subliniază Moraru.

Moraru sfătuiește educatoare ca, în cazul în care au părinți care vorbesc despre ”aberanta educație online”, cadrele didactice să trimită o scrisoare părinților la începutul fiecărei săptămâni cu informații și sfaturi despre cum ar putea asigura copilului mediul de lucru acasă și cum ar putea regla cu el autoritatea asta formală, socială. 

”Deci în primele două ore, dimineața să zicem, de la 9 la 11, el trebuie să rămână în activitate și trebuie să respecte invitația educatoarei. Părintele trebuie să-și exercite atunci un alt tip de autoritate decât o facem noi la clasă, cu toată grupa de copii. Adică trebuie să aibă o atitudine un pic mai formală cu copilul: “iată, aici lucrăm; iată, aici își face mami treaba; iată, aici îți faci tu, acestea sunt materialele tale, uite am sunat educatoarea, vorbești cu ea la telefon”, a explicat expertul educațional.

Copilul, acasă, nu înțelege de ce trebuie să separeu comportamentul de trântit în pat, jucat și țipat cu comportamentul în care este atent la un ecran.

La grădiniță în perioada preșcolară unul dintre indici arată că educatoarele construiesc în copil reacția lui față de limite, de lucruri care sunt permise social, de lucruri care sunt nepermise. Și asta se face într-o mulțime de activități live, față în față, în care copiii se uită unul în ochii celuilalt și văd reacțiile emoționale ale educatoarelor, ale colegilor, mai explică Moraru.

Din păcate, în online nu înțeleg aceste reacții emoționale, trebuie preluate de părinți, iar părinții trebuie instruiți o facă.

96
Tagurile:
educatoare, Grădinițe
Tematic
Mai multe școli și grădinițe trec de mâine la regim online
Reguli noi pentru grădinițe, începând cu 14 septembrie
Părinții cer MEC schimbarea regulilor în grădinițe

Загрузка...
Test de sânge

Test de sânge revoluționar - va detecta 50 de tipuri de cancer

0
(reînnoit 23:13 27.11.2020)
Serviciul Național de Sănătate (NHS) din Regatul Unit a anunțat vineri că studiile pentru un test de sânge revoluționar dezvoltat de compania americană Graal, test care ar putea identifica 50 de tipuri de cancer, vor începe în Marea Britanie la mijlocul anului 2021.

BUCUREŞTI, 27 nov – Sputnik. Potrivit declarației NHS, noul test de sânge Galleri, dezvoltat de compania GRAIL, oferă o oportunitate semnificativă de a detecta tipuri de cancere în stadiu incipient printr-un simplu test de sânge. La studiu vor participa 165.000 de pacienți într-un prim acord mondial încheiat de NHS din Marea Britanie, potrivit Sputnik News.

Cercetările preliminare au constatat că testul, care verifică modificările moleculare ale sângelui, poate detecta cancerul de gât, ovarian, pancreatic, de esofag și alte tipuri de cancer dificil de diagnosticat în stadiile incipiente.

„Dacă programul NHS va arăta ca testul funcţionează conform aşteptarilor şi pentru persoanele fără simptome, va fi lansat pentru a deveni disponibil pe scară largă”, a subliniat NHS.

Reacționând la anunț, prim-ministrul britanic Boris Johnson a scris pe Twitter că este o „descoperire extrem de promițătoare care ar putea transforma modul în care diagnosticăm și tratăm cancerul, [o boală] care cauzează prea multe morţi premature”.

​Studiul-pilot va include 140.000 de persoane cu vârste cuprinse între 50 și 79 de ani fără simptome de cancer și alte 25.000 de persoane cu posibile simptome de cancer pentru a-și accelera diagnosticul, iar primele rezultate sunt așteptate până în 2023.

0
Tagurile:
cancer
Tematic
Modalitate care determină tratamentul împotriva cancerului
Modalitate de a detecta cancerul după ochi
Experți: Aceste lămâi din magazine ne pot îmbolnăvi de cancer
Ruşii: diagnosticarea cancerului cu o picătură de sânge
Aceste două alimente pot cauza cancer - oncolog rus

Загрузка...