Școala

Inspecțiile școlare: ce propun sindicaliștii din Educație, discuții cu Anisie

1443
Reprezentanții Federației Sindicatelor Libere din Învățământ spun că apreciază receptivitatea ministrului Educației de a demara procedurile necesare pentru a fi rezolvată problema debirocratizării activității cadrelor didactice.

BUCUREȘTI, 26 nov – Sputnik, Georgiana Arsene. Sindicaliștii din Educație speră ca din anul școlar viitor să nu mai existe problema birocratică.

”În data de 24 octombrie a.c., într-o discuție purtată cu actualul ministru al educației, doamna Monica Anisie, conducerea F.S.L.I. a atras atenția că una dintre cele mai așteptate măsuri pe care ar trebui să le ia viitorul ministru al educației este cea legată de reducerea birocrației din sistemul de învățământ preuniversitar, principalele persoane afectate de acest flagel fiind cadrele didactice”, informează FSLI pe pagina sa de Facebook

Sindicaliștii susțin că dascălii sunt pur și simplu sufocați de tot felul de rapoarte, referate și alte hârtii pe care trebuie să le întocmească, fără ca acestea să aducă plus-valoare în activitatea la clasă, ba din contră li s-a redus timpul de pregătire profesională absolut necesară pentru creșterea performanței în activitatea cu elevii.

Reprezentanții FSLI își pun speranța în actualul ministru, mai ales că vine din mediul preuniversitar și, deci, cunoaște realitățile sistemului.

În opinia lor, o altă măsură care trebuie luată, la pachet cu cea legată de debirocratizare este cea care privește regândirea inspecției școlare.

”Inspectorii din M.E.C. sau din inspectoratele școlare când vor verifica modul cum se desfășoară actul didactic din unitățile inspectate nu trebuie să analizeze teancurile de hârtii înghesuite pe rafturile din cabinetele directorilor, ci trebuie să vadă care este activitatea efectivă la clasă”, mai precizează sindicaliștii.

Reprezentanții FSLI au adăugat că au ferma convingere că în sistemul de învățământ din România sunt cadre didactice performante și au cerut MEC ca dascălii să fie lăsați să își arate valoarea fără să fie sufocați cu lucruri inutile.

1443
Tagurile:
Ministerul Educației, Inspectori școlari, Sindicate
Tematic
Inspectorii școlari generali, umiliți: ”Unii dintre dumneavoastră vă considerați Zei”
Învățătoarele, în vizorul inspectorului școlar general: ”Multe fac asta”
Inspector școlar, propunere pentru noul șef al MEN: salarizare diferențiată a profesorilor
Un caz #FărăApărare la Suceava? Inspectoratul și școala se spală pe mâini?
Inspectorii școlari, în vizorul ministrului Educației. Ce se întâmplă
Fost inspector școlar general, dezvăluiri despre discuțiile din cancelarie
Fostul inspector școlar general de București, mesaj pentru dascăli după demitere
Angajată a inspectoratului școlar din Alexandria, tâlhărită, poliția, în alertă
Copil în lacrimi, învățătoarea a demisionat. Reacția Inspectoratului Școlar
Monica Cristina Anisie

Anisie, mesaj pentru directorii de școli: Se anunță schimbări

818
Președintele Comisiei pentru învățământ, tineret și sport din Senatul României a dat asigurări că va continua Campania strategică națională de prevenire și combatere a bullyingului începută în 2007. Ce se va întâmpla în școli.

BUCUREȘTI, 26 feb – Sputnik, Georgiana Arsene. Monica Anisie, fostul ministru al Educației, acum președinte al Comisiei pentru învăţământ, tineret şi sport din Senatul României spune că va continua Campania strategică națională de prevenire și combatere a bullyingului începută în 2007, în parteneriat cu toate instituțiile reprezentative la nivel național, care sunt implicate în soluționarea problematicii bullyingului.

Este vorba despre Ministerul Educației și Cercetării, Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții - ANDPDCA, Poliția Română – Serviciul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din Poliţia Capitalei, CMBRAE, Colegiul Psihologilor, Consiliul Naţional al Elevilor, Asociația Părinților Isteți, Itsy Bitsy.

Fostul ministru al Educației spune că problema bullyingului în rândul copiilor trebuie tratată cu maximă seriozitate. Și aceasta pentru că un copil care nu se dezvoltă într-un mediu armonios începând din învățământul preșcolar până la liceu inclusiv riscă să fie afectat din punct de vedere al performanței școlare și nu va putea deveni un adult autonom, echilibrat și sănătos psiho-emoțional.

Din acest motiv, toți cei implicați – părinți, cadre didactice, consilieri școlari, personal auxiliar, polițiști, elevi – trebuie să colaboreze între ei și să se raporteze la niște reguli comune, acceptate de către toți. Toți aceștia trebuie, de asemenea, să respecte procedurile legale de intervenție în situațiile de violență psihologică.

”În acest sens, doresc să le amintesc tuturor directorilor de unități de învățământ preuniversitar să actualizeze Regulamentul de Ordine Interioară și să implementeze normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 221/2019, prin care este prevenit și combătut bullyingul în spațiile destinate învățământului”, a transmis Monica Anisie.

Președintele Comisiei pentru învăţământ, tineret şi sport din Senatul României a subliniat că aceste norme au fost aprobate în mandatul său de ministru, prin OMEC nr 4343/27.05.2020, publicat în Monitorul Oficial din 10 iunie 2020, intrând în vigoare odată cu publicarea sa.

De asemenea, a completat Anisie, fiecare unitate de învățământ va introduce în Regulamentul de ordine Interioară – ROI - obiectivul ”școală cu toleranță zero la violență”.

”În acord cu profesorii, elevii și părinții acestora, unitățile de învățământ stabilesc măsurile aplicabile în cazul unui comportament inadecvat, imoral sau necolegial al unor copii față de alți copii”, a punctat Anisie.

818
Tagurile:
școală, director, Monica Anisie

Загрузка...
Liliana Romaniuc

Consilierul lui Cîmpeanu: ”Lecțiile nu vor mai fi la fel”

1160
(reînnoit 16:05 25.02.2021)
Liliana Romaniuc susține că învățarea trebuie să fie obiectivul central al fiecărei lecții, iar profesorul trebuie să aibă în minte, atunci când face proiectarea didactică, învățarea pentru toți școlarii din clasă.

BUCUREȘTI, 25 feb – Sputnik. Consilierul ministrului Educației, Liliana Romaniuc, susține că învățarea trebuie să fie obiectivul central al oricărei lecții și a subliniat că nu se referă doar la conținuturi, ci și la deprinderi, atitudini, comportamente.

În opinia sa, profesorii trebuie să devină proiectanți ai învățării, iar povestea cu proiectarea didactică sau proiectarea lecției trebuie înlocuită cu paradigma ”learning design” sau proiectarea învățării. Altfel spus, din primul moment al lecției și până la ultimul, profesorul trebuie să aibă în minte învățarea pentru toți elevii din clasă.

”Asta înseamnă că lecțiile nu vor mai fi la fel. Lecția va lua forma și consistența grupului de elevi cu care profesorul lucrează. În funcție de nivel, nevoi, context, profesorul va realiza designul învățării pentru elevi, pentru ca ei să învețe”, a scris Liliana Romaniuc pe pagina sa de Facebook.

Consilierul ministrului Sorin Cîmpeanu a subliniat că nu este vorba doar de conținuturi, ci și de metode, instrumente, resurse, strategii și forme de evaluare.

De asemenea, oficialul din Ministerul Educației, care are și o bogată experiență didactică și de control – să nu uităm că a ocupat funcția de inspector școlar general al județului Iași – a punctat că, în multe dintre demersurile pedagogice, unele foarte bune, se uită esențialul. Mai exact, este vorba despre învățare.

”Obiectivele sunt necesare, dar procesul este cel care face diferența!”, a atras atenția Liliana Romaniuc.
Liliana Romaniuc
Liliana Romaniuc

Cu alte cuvinte, oficialul subliniază că profesorul trebuie să aibă o viziune plenară, să nu se lase limitat de obiectivele pe care și le formulează și să aibă permanent în vedere că învățarea nu se referă strict la conținuturi – să explice, să numere, să compare etc – ci și la deprinderi. Ori, formarea deprinderilor și aptitudinilor este un demers complicat și complex, el necesitând o bună cunoaștere nu doar a didacticii, ci și a particularităților individuale și de vârstă ale elevilor.

1160
Tagurile:
Sorin Cîmpeanu
Tematic
Cîmpeanu, anunț despre vaccinarea personalului din învățământ
Cîmpeanu, control fulger la Inspectoratul București
Educatoare, mesaj cutremurător pentru Cîmpeanu: a spus tot!

Загрузка...
Ceausescu Marian

Șoc total: ministrul USR Drulă a fugit de ”Ceaușescu”, care l-a făcut praf!

0
Premieră: venit să-și facă imagine, ministrul USR al Transporturilor a fugit mâncând pământul de întrebările lui Marian Ceaușescu! Protestatarul l-a făcut praf!

BUCUREȘTI, 26 feb – Sputnik. Invitat într-o emisiune la B1TV unde a primit numai întrebări ”ridicate la plasă”, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a fost așteptat la ieșire de protestatarul Marian Țivilic Moroșanu, zis ”Ceausescu”.

Ei bine, la locul întâlnirii, pe Calea Victoriei, s-a petrecut o scenă uluitoare – ministrul USR, partidul născut din protestele anti-PSD, a fugit de… protestatarul #REZIST mai ceva decât oricare… pesedist!

Mai mult, Drulă nici măcar nu i-a răspuns la salut lui ”Ceaușescu” și s-a suit în elegantul jeep care îl aștepta (ilegal!) pe Calea Victoriei, trăgând repede portiera și ascuzându-se în spatele geamurilor negre! 

Evident, ”Ceaușescu” a fost șocat de atitudinea ministrului USR, dar și-a revenit imediat și l-a făcut praf! Așa cum merita, de altfel!...

În filmare se vede cum, chiar de la început, ”Ceaușescu” a remarcat că ministrul a venit la televiziune nu pentru a vorbi despre realizări și probleme reale, ci pentru a-și face imagine!

”Niciun prim-ministru, președinte sau alți politicieni nu și-au permis să vină cu fotograf personal la B1”, scrie Ceaușescu. ”Deputatul usr Cătălin Drulă este primul dintre miniștri care vine la B1 cu fotograf personal după el, non stop plătit din bugetul statului oare?! Îi place să fie mereu fotografiat”.

Revoltat, protestarul a strigat după ministrul USR: ”Păi nu scapi tu de mine, băăăă!”

”Surpriză, ministrul Drulă, ministrul Transporturilor, de la USR, a fugit de mine!”, a comentat Ceaușescu, arătând că voia sa-i pună mai multe întrebări, printre care una foarte interesantă: ”De ce cumpărăm trenuri moderne, dar nu reparăm infrastructura?”.

Sigur, ”Ceaușescu” nu l-a insultat pe Drulă ața cum o face cu ”pesediștii”, dar concluzia lui este clară: ”Cătălin Drulă din păcate demonstrează ca atuncea când ajungi in funcția de ministru devii stăpân, dar iți pierzi omenia”.

Am reținut și un comentariu interesant de la postare, al unui anume Nelu Suciu, adresat deputatului Emanuel Ungureanu: ”Ce să înțelegem d-le Emanuel Ungureanu, toți o apă și un pământ cum spun unii. Drulă a ajuns prin votul nostru ministru, iar acum a devenit arogant?”.

0
Tagurile:
USR

Загрузка...