Săftoiu: ”Nu există nici o legătură între funcția ocupată la MEC și fosta mea funcție”

452
Claudiu Săftoiu, proaspăt consilier al ministrului Educației și Cercetării pe partea de comunicare, a explicat, exclusiv pentru Sputnik, ce anume îl califică în această funcție.

BUCUREȘTI, 15 nov – Sputnik, Georgiana Arsene. Fost director al Serviciului de Informații Externe, Claudiu Săftoiu ocupă, în acest moment, funcția de consilier comunicare la Cabinetului ministrului Educației și Cercetării.

Sputnik a trimis o solicitare Biroului de Presă al Ministerului Educației și Cercetării prin care a întrebat ce anume îl recomandă pe Claudiu Săftoiu pentru funcția de consilier al ministrului Educației, Monica Anisie și, de asemenea, care vor fi principalele sale îndatoriri.

Claudiu Săftoiu a trimis un răspuns complet Agenției de Presă Sputnik în care explică motivele pentru care a fost numit consilier al Monicăi Anisie.

Acesta a explicat că această funcție presupune competențe de comunicare instituțională și inter-instituțională, cunoașterea mediului de presă, precum și a relațiilor dintre presă și alte instituții, experiență în redactarea comunicatelor de presă, a informărilor și documentărilor, a discursurilor și punctajelor solicitate de ministru sau în numele ministerului pentru diverse evenimente.

Consilierul pe comunicare al Monicăi Anisie a precizat că este absolvent al Facultății de Litere a Universității București, are o experiență practică îndelungată în presa centrală, precum și o cunoaștere a instituțiilor românești, ca urmare a îndeplinirii unor demnități de stat, de-a lungul timpului.

Experiența de jurnalist, de trainer pentru jurnaliști și comunicatori instituționali, de comentator și comunicator, prin sutele de apariții în mass-media, la televiziune și radio, precum și în presa scrisă, de-a lungul a peste 15 ani, reprezintă elemente de CV personal care au fost avute în vedere exclusiv și au prevalat, în ocuparea funcției de consilier comunicare, a mai completat sursa citată.

În anul 2007, a fost votat de Parlamentul României, ca director civil al Serviciului de Informații Externe - SIE.

Mai mult, interesul pentru relația civil-militară și pentru domeniul securității naționale și internaționale este, a adăugat Săftoiu, o constantă a studiilor sale și ”face parte exclusiv din bagajul meu de cultură generală”.

De asemenea, ca jurnalist el continuă să publice editoriale ce abordează teme de politică externă și de securitate internațională.

Claudiu Săftoiu este doctorand în ”Informații și Securitate Națională” la Universitatea de Apărare ”Carol I”, unde pregătește o teză de doctorat privind rolul comunicării în criza de securitate națională.

”În concluzie, nu există nici o legătură între funcția ocupată la Ministerul Educației și Cercetării și fosta mea funcție în domeniul securității naționale, ca director civil al SIE. Angajarea la Cabinetul ministrului a ținut cont exclusiv de experiența mea în domeniile jurnalismului și comunicării”, a transmis Claudiu Săftoiu.

452
Tagurile:
Săftoiu, Ministerul Educației
Tematic
Monica Anisie, propusă la Educație, a primit aviz favorabil în Parlament
Alegeri turul 2: ce vor sindicaliștii din Educație de la Dăncilă și Iohannis
Mandatul Monicăi Anisie la Educație, misiune aproape imposibilă?
Radu Szekely

Szekely: ”Alternativa pe care am încurajat-o: descentralizarea”

108
(reînnoit 13:01 26.10.2020)
Expertul educațional și, totodată, fost consilier al ministrului Educației Ecaterina Andronescu, a explicat, în contextul în care tot mai multe școli trec în scenariul roșu, că alternativa online-ului este descentralizarea pentru o mai bună organizare.

BUCUREȘTI, 26 oct – Sputnik. Radu Szekely, fostul consilier al ministrului Educației Ecaterina Andronescu susține că închiderea școlilor este cea mai bună soluție dintre multe opțiuni proaste pe care le avem la dispoziție.

În opinia sa se puteau pregăti mai multe alternative dacă exista o descentralizare reală la nivelul instituțiilor de învățământ.

Radu Szekely a explicat că unitățile școlare nu au libertatea să se poată organiza singure și de a găsi soluții în funcție de propriile resurse ca să asigure protecție sanitară elevilor și cadrelor didactice.

”Alternativa pe care eu am încurajat-o este descentralizarea până la nivel de școală a deciziei privind modul de organizare a cursurilor. Adică fiecare director de școală, cu susținerea consiliului de administrație, ar avea posibilitatea să decidă care este modalitatea în care poate furniza educație în cele mai bune condiții pedagogice și în cele mai sigure condiții sanitare - nu 100% sigure, că așa ceva nu există, dar cele mai sigure posibil”, susține Szekely.

În cazul în care există spații suficiente pentru a menține distanțarea și a lucra cu grupe mai mici, și dacă există toate condițiile sanitare corespunzătoare prevăzute de lege - măști, dozatoare cu dezinfectanți, personal medical, poate că directorul și-ar asuma să continue școala în spațiul fizic, nu virtual, pentru că, din punct de vedere pedagogic, ar fi mai bine.

Pe de altă parte, mai spune expertul educațional, ar încuraja directorii și Consiliile de Administrație să găsească soluții alternative mai adaptate situației din școala respectivă. Și aceasta fiindcă varianta online li prezența fizică nu reprezintă unicele alternative.

Mai exact, poate că unii ar găsi potrivit să organizeze învățarea la distanță - pentru că, de fapt, despre asta este vorba, iar mediul online este doar o manifestare a învățării la distanță - deci să organizeze învățarea la distanță folosind metode clasice, cum ar fi materiale de studiu trimise și returnate săptămânal cu Poșta Română, gratuit sau înregistrări video scurte trimise de profesori pe whatsapp și răspunsuri trimise la fel sau prin poștă, convorbiri telefonice unu la unu cu profesori, folosirea radiourilor locale pentru ore.

”Știu că poate sună amuzant pentru anul 2020, dar orice soluție realistă care sprijină educația ar trebui folosită, nu să ne cramponăm în așteptarea unor panacee. Adică ar trebui să lăsăm oamenii din sistem să gândească creativ și să aplice soluțiile pe care simt că le stăpânesc și cu care cred ei că își pot face cel mai bine meseria”, a adăugat Radu Szekely.

Acesta subliniază că discursul a mers mereu spre online, spre platforme complexe, pe care mulți nu le stăpânesc, și unde nu știu să își facă meseria. Și aceasta fiindcă mulți nu au avut ocazia să învețe, iar pedagogia digitală nu se poate învăța peste noapte.

108
Tagurile:
Descentralizare
Tematic
Szekely, despre incertitudinea de ce va fi în toamnă: ”Putem vorbi de risc de abandon”
Szekely, despre sistemul finlandez și răspuns neașteptat pentru un fost șef MEN
Szekely, fostul consilier al Ecaterinei Andronescu, noul ministru al Educației?

Загрузка...
Oana Moraru

Moraru, avertisment: sunt vizați preșcolarii și școlarii mici

35
(reînnoit 13:00 26.10.2020)
Expertul educațional atrage atenția că școlile și grădinițele au fost închise fără să se calculeze termenele pe termen lung pentru copii și societate.

BUCUREȘTI, 26 oct – Sputnik. Mutarea cursurilor exclusiv online atrage după sine o serie de probleme, în special pentru preșcolari și pentru școlarii mici.

Ученики во время урока знаний в школе
© Sputnik / Александр Кряжев

Expertul educațional Oana Moraru subliniază că la preșcolari și școlarii mici, vârsta biologică e dramatic împletită cu dezvoltarea unor abilități cognitive și socio-emoționale.

Asta înseamnă că, dacă un individ a trecut de un anumit prag al vârstei și nu are competența specifică lui, e mai greu apoi să o recupereze altfel decât prin intervenție pedagogică expresă.

Copiii mici care stau acum acasă nu pierd doar o literă-două sau o poezie de memorat.

”Pierd acele pietre de hotar ale formării intelectuale, fizice și emoționale care greu se mai recuperează după ce a trecut o fereastră de oportunitate neuro-biologică. (…) Noi am închis grădinițe și școli primare fără să calculăm pierderile pe termen lung pentru copii și societate”, spune Oana Moraru.

Aceasta nu neagă existența pericolului infectărilor cu noul coronavirus, însă atrage atenția că acum este nevoie să gândim toți nuanțat și strategic.

Moraru mai precizează că la clasele preșcolare și primare nu au existat focare și că nu există niciun exemplu de școală în care copiii sub 6-10 ani s-au infectat unul de la altul, necontrolat.

”Avem câteva statistici grosiere, între 0 și 18 ani, de la începutul pandemiei. Nimic analitic, nimic studiat și aplicat. Copiii stau acasă și pierd timp prețios pentru că noi, adulții, nu știm cum să gestionăm mulțimile pe stradă, nu știm să purtăm măști, nu știm cum să ne organizăm aglomerările, distanțările”, adaugă expertul educațional.

În opinia sa, statul acasă al copiilor va face o tristă diferență în dezvoltarea lor, pentru că vor pierde oportunități de creștere pe care școala românească nu e pregătită să le așeze remedial în programe după întoarcerea lor în clase.

Urmarea este tragică: vom avea și mai mult analfabetism funcțional, și mai mare dezangajare școlară - pentru că vitalitatea, motivația și organizarea sănătoasă a gândirii se câștigă între 2 și 10.

35
Tagurile:
Oana Moraru, Preșcolari
Tematic
Inspectorii școlari, în vizorul ministrului Educației. Ce se întâmplă
Inspectorii școlari generali, umiliți: ”Unii dintre dumneavoastră vă considerați Zei”
Vacanță de iarnă elevi și preșcolari: când se reiau cursurile, premieră
Prima zi de școală: bucurii și emoții pentru părinți, preșcolarii se vor trezi școlari
Lecții online: părinții, apel la inspectorii școlari generali

Загрузка...
Coronavirus în Franța

Franţa: Un nou lockdown total duce la „prăbușirea economiei”

0
Într-o Franță puternic afectată de al doilea val de coronavirus, președintele MEDEF (Mouvement des entreprises de France) și-a exprimat îngrijorarea că un nou lockdown total ar provoca o „prăbușire a economiei”, iar ţara nu s-ar putea redresa.

BUCUREŞTI, 26 oct – Sputnik. Guvernul francez nu exclude posibilitatea unui nou lockdown total la nivel naţional pentru a face față celui de-al doilea val de infectări cu Covid-19. Întrebat de postul RMC, pe 26 octombrie, șeful Mouvement des Entreprises de France (MEDEF), Geoffroy Roux de Bézieux, a avertizat cu privire la prăbuşirea economiei în cazul unui lockdown total.

„Dacă ne blocăm complet ca în martie, ne îndreptăm spre o prăbușire a economiei franceze şi riscăm să nu ne mai putem redresa”, a avertizat acesta, adăugând că nu va fi vorba doar de o „recesiune de 10%” în 2020.

În timpul primului lockdown în martie, economia se descurca bine, iar „companiile au rezistat șocului”. „Dar acum organizațiile sunt slăbite (…). Piețele au o capacitate de recuperare incredibilă, dar vom intra într-o situaţie foarte, foarte grea”, a avertizat Geoffroy Roux de Bézieux, citat de Sputnik France

Găsiți un echilibru

În ciuda instituirii unui blocaj care afectează două treimi din populația Franţei, mai mulți medici și politicieni solicită tot mai mult intensificarea restricţiilor.

Potrivit lui Roux de Bézieux, faptul că situația se va agrava îngrijorează foarte mulţi oameni, care și-au redus deja cheltuielile pentru consum. Companiile sunt deja „foarte îndatorate”, a mai spus acesta.

„Dacă introducem lockdown generalizat, antreprenorii VSE și IMM-urile (întreprinderi foarte mici și mici) nu vor mai recurge la EMP”, adică la împrumuturile garantate de stat introduse pentru a sprijini companiile aflate în dificultate. „Urmează câteva luni foarte dificile, dar trebuie să mergem mai departe, căutând un echilibru între economie și sănătate”, a conchis președintele MEDEF.
0
Tagurile:
coronavirus, Franța
Тема:
Coronavirus în România, Moldova și în lume
Tematic
Franța, nou record de cazuri – Parisul, pustiu - VIDEO
Atacul terorist: Franța va expulza 231 străini radicalizați
Avertisment: risc de război civil în Franța
Record zilnic și peste un milion de cazuri COVID în Franța
Stare de urgență sanitară în Franța până la 16 februarie

Загрузка...