Clasă

Politicienilor, luați-le și viața profesorilor, atât le-a mai rămas!

3401
Comentariul senatorului liberal Florin Cîțu reflectă un mod de gândire de-a dreptul îngrozitor, care dă impresia că răul din societate e generat de beneficiile primite de bugetari.

O nouă umilință pentru profesori, dintr-un șir interminabil: comentariul liberalului Florin Cîțu ce are impresia că nenorocirea poporului român vine de la beneficiile pe care le au bugetarii, respectiv vouchere de vacanță, zile libere și tichete de masă.

Că, vorba aia, fiind plătiți din bani publici, oamenii ăștia ar fi, în opinia sa, un fel de paraziți, uitând că, la rândul său, este plătit din bani publici! Dar, cine știe din ce trecut dureros, Cîțu sare la gâtul bugetarilor.

Pe bună dreptate, Federație Sindicatelor Libere din Învățământ a reacționat, arătând că senatorul a jignit cadrele didactice și personalul care lucrează în sistemul de educație.

”În învățământ, un cadru didactic poate ajunge la un salariu de 3.000 de lei abia după 25 de ani vechime. Vi se pare mult, domnule Florin Cîțu? Noi spunem că este insuficient. Un debutant din învățământ, absolvent de studii superioare, are salariul egal cu cel al unui muncitor necalificat din sistemul privat. Vi se pare cinstit, domnule Florin Cîțu? Noi spunem că nu!”, au subliniat sindicaliștii. 

Eu cred că se poate merge mai departe. Mult mai departe, că doar vorba aia, abuzurile și corupția sunt numai în școli sau spitale.

Să nu mai fie plătiți dascălii. Deloc, dar să fie puși să achite impozite. De zile libere nici să nu mai poată fi vorba, că și așa sunt vacanțe lungi în învățământ.

Ce dacă un profesor simte că se prăbușește de oboseală după o zi plină ? Nu interesează. Politicienii – unii din ei având, din păcate, amintiri șterse din anii de școală – vor trata cu dispreț meseria de dascăl.

Cu un comunicat al sindicatelor nu se face primăvară. Dreptate, nici atât nu se poate face.

Iar ideile lui Cîțu vor prinde contur în mințile înfierbântate ale unor oameni care nu numai că nu au pic de înțelegere față de cadrele didactice, dar mai au și impresia că oamenii din școli ar fi exponenți ai corupției și abuzurilor din societatea românească.

Pe lângă palmele pe care le primesc, la propriu, unii dascăli de la părinți și/sau elevi, încă una de la un politician nu mai contează.

A cui e vina ? A profesorilor. Și spun asta fără nici o ironie, gândindu-mă la totala lipsă de solidaritate din sistem.

Am mai spus-o și repet : până când nu va exista unitate, până când profesorii nu vor conștientiza faptul că trebuie să lupte în bloc împotriva abuzurilor, asemenea derapaje vor deveni mai frecvente.

Politicienilor, demnitatea le-ați luat-o dascălilor, salariile le-ați tăiat, legile date nu îi ajută prea mult… Ce mai rămâne să le luați ? Viața ?

3401
Tagurile:
Profesori, politicieni
Один день ученика в пандемии

În atenția Ministerului Educației: prezență cumpărată de pe net

374
Un anunț de pe celebra platformă de vânzări dă speranțe elevilor care nu vor să își ”piardă” timpul la orele online, dar vor să aibă prezențe, astfel încât să nu întâmpine nici o problemă cu profesorii.

BUCUREȘTI, 21 ian – Sputnik. ”Fac prezența la orele online”. Așa sună un anunț publicat pe OLX , care dă speranțe elevilor chiulangii că vor fi la același nivel cu colegii lor conștiincioși.

Vânzătorul a pus și preț – 5 lei și, evident, un număr de telefon la care să poată fi contactat.

L-am sunat și m-am recomandat a fi o elevă de clasa a XII-a care vrea să aibă mâine niște prezențe la ore. Mai exact, mă ”interesa” să fiu prezentă la Matematică, Biologie, Geografie și Limba Franceză.

Redau mai jos dialogul cu vânzătorul de prezențe:

Georgiana Arsene: ”Mă interesează niște prezențe”

Vânzătorul: ”De la ce oră?”

Georgiana Arsene: ”De la 9-12”

Vânzătorul: ”Mâine?”

Georgiana Arsene: ”Da, mâine.”

Vânzătorul: ”Se poate. Cum funcționează la voi? Profesorii ce fac?”

Georgiana Arsene: ”Păi… unii țin camera deschisă, alții nu… E așa mai lejer, dar eu trebuie să am prezențele”

Vânzătorul: ”Asta știu. Păi, eu o să pot să fac doar din chat-ul aplicației”

Georgiana Arsene: ”Cu banii cum facem?”

Vânzătorul: ”Vă dau IBAN-ul meu. Ar fi ok?”

Mi-a mai cerut, apoi, numele – ca să știe cum intră și cui îi face prezența.

Georgiana Arsene: ”Tu cum o să faci? Îți dai seama, nu vreau să am probleme, să se prindă…”

Vânzătorul: ”N-are cum să se prindă, că eu fac schema asta cu alți colegi și merge”, mi-a dat asigurări vânzătorul.

Acesta a dorit să mai știe cam ce întrebări voi primi a doua zi ca să fie atent. Prețul ar fi mai mare, evident, pentru o oră întreagă.

Scopul acestui material nu este sancționarea vânzătorului. Dimpotrivă. Acțiunea lui ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru cei din Ministerul Educației.

Băiatul în cauză ar putea oferi multe informații despre felul în care se face școală online.

Intenția ministrului Educației de a plăti profesorii care fac ore remediale ar trebui să se bazeze și pe faptul că în România se cumpără prezențe la ore.

374
Tagurile:
Ministerul Educației
Tematic
Rezultate bac 2019, sesiunea a II-a: când se afișează primele note
Tunegaru: ”Școala s-a rupt de elevi”
Părinții: ”Domnilor profesori, respectați-vă statutul. Nu dați note după nume…”

Загрузка...
Liliana Romaniuc

Romaniuc, despre programele remediale: ce trebuie cuprindă

507
(reînnoit 09:04 20.01.2021)
Fostul inspector școlar general susține că procesul de recuperare a elevilor care nu au participat la activități de învățare este unul care solicită nu doar multă atenție, ci, mai ales, profesionalism și muncă din partea profesorilor.

BUCUREȘTI, 20 ian – Sputnik. Liliana Romaniuc a explicat, în contextul în care se discută tot mai mult despre necesitatea unor ore remediale, cum ar trebui să se deruleze procesul de recuperare pentru zeci de mii de elevi din România care nu au participat la activitățile de învățare.

Fostul inspector școlar general a identificat cel puțin patru categorii de elevi ce ar trebui incluși în procesul de recuperare.

Este vorba despre elevi care nu au participat deloc la activități de învățare, de aproape un an, elevi care au participat din când în când, elevi care au participat, dar nu au înțeles suficient de bine, nu au învățat conținuturile predate și nu au dobândit competențele prevăzute de programele analitice la nivelul optim, precum și despre elevi care au participat, au înțeles și / sau au beneficiat de sprijin suplimentar din partea părințlor, astfel încât învățarea a avut loc la un nivel bun și foarte bun.

Este evidenti că nici un program remedial, oricât de dezvoltat ar fi nu va putea acoperi toate categoriile de elevi, cel puțin nu deodată. ”Pentru început, cred că este indicat să ne focalizăm pe cei mai vulnerabili, cu nevoile de învățare cele mai mari, adică elevii din primele două categorii. Nevoile lor de învățare sunt extrem de diferite, iar acest lucru impune ca intervențiile să fie cât mai adaptate și mai personalizate”, spune Liliana Romaniuc.

Pe de altă parte, adaugă Liliana Romaniuc, este important să avem o abordare cât de cât unitară, în sensul parcurgerii câtorva pași esențiali în orice program remedial.

În primul rând, trebuie făcută o evaluare obiectivă și profesionistă a nivelului achizițiilor elevilor.

Aici poate ar fi potrivită o evaluare ”inițială” la nivel național, pentru a ști cât mai obiectiv posibil de unde plecăm.

În al doilea rând, este vorba despre planificarea conținuturilor care vor fi predate și consolidate.

Fostul inspector școlar general recomandă în acest caz o abordare obiectivă venită dinspre experții în curriculum.

”Este clar că nu va putea fi recuperată toată materia, nici nu cred că trebuie, dar selecția esențialului nu va fi deloc ușoară”, a completat Romaniuc.

În al treilea rând, vorbim despre alegerea și aplicarea metodelor și instrumentelor de învățare cele mai eficiente pentru elevii rămași în urmă. Decizia ar trebui să fie a profesorilor.

În al patrulea rând, trebuie făcută măsurarea impactului și a progresului înregistrat de fiecare copil, cu o frecvență bine stabilită.

Fostul inspector școlar general sugerează o abordare cât mai obiectivă, poate tot prin instrumente folosite de cât mai mulți profesori.

”Tot acest demers poate fi o șansă extraordinară pentru elevii noștri, de a reduce decalajul în învățare, dar și o experiență de învățare pentru profesori care ar putea testa, aplica și evalua metode și instrumente noi, dar și impactul acestora în învățare”, a completat Romaniuc.
507
Tagurile:
Profesori, școală, Liliana Romaniuc

Загрузка...
Alimente sănătoase

Studiu: lipsa acestui acid gras din organism duce la scleroză multiplă

0
(reînnoit 19:23 21.01.2021)
Oamenii de știință americani au observat o legătură între lipsa unui anumit acid gras din organism și apariția sclerozei multiple, o boală incurabilă care afectează sistemului nervos.

BUCUREŞTI, 21 ian – Sputnik. Într-un studiu publicat marți, 19 ianuarie, în revista americană Journal of Clinical Investigation, cercetătorii de la Universitatea Yale (Connecticut) au arătat că lipsa unui anumit acid gras din organism ar putea provoca o reacție anormală a sistemului imunitar, ducând la scleroză.

© Sputnik / Антон Денисов

Această boală autoimună duce la deteriorarea sau chiar distrugerea fibrelor sistemului nervos central și încă nu s-a găsit până acum un tratament. Oamenii care suferă de această boală au în comun faptul că nu au niveluri normale de acid oleic, spun cercetătorii.

O soluție simplă este disponibilă pentru a evita dezvoltarea acestei boli: consumul în cantitate suficientă de alimente bogate în acest tip de acid gras. Acesta se găsește în uleiurile pentru gătit, în carne, brânză, nuci, paste, lapte sau chiar măsline.

Potrivit studiului, lipsa acidului oleic duce la pierderea senzorilor metabolici care activează celulele T. Celulele T joacă un rol esenţial în sistemul imunitar, ajutându-l să răspundă la bolile infecțioase. Fără efectul suprimant al celulelor T, sistemul imunitar începe să atace celulele sănătoase din sistemul nervos central.

Mai mult, atunci când cercetătorii au injectat acid oleic direct în țesutul gras al pacienților cu scleroză multiplă, nivelul lor de celule T a crescut. Totuşi, ei spun că trebuie făcute mai multe cercetări pentru a confirma că acidul oleic poate salva viețile acestor pacienți.

0
Tagurile:
Studiu
Tematic
Nutriționist: Alimentul minune care întărește sistemul imunitar
Păcăleala acestor alimente „sănătoase” - nutriționist rus
Ce mâncăm de sărbători: Recomandările unui nutriționist

Загрузка...