Dăncilă, schimbări în învățământ la presiunea părinților? Ce spune premierul

8530
(reînnoit 09:13 19.08.2019)
Șefa Executivului susține că a renunțat la programul ”Merg la școală” în urma discuțiilor avute cu mai mulți părinți care i-au spus că ei au posibilități și că degeaba primesc rechizite.

BUCUREȘTI, 19 aug – Sputnik, Georgiana Arsene. Premierul Viorica Dăncilă a explicat adevăratul motiv pentru care s-a renunțat la programul ”Merg la școală”. Prin acest program, tuturor elevilor le erau oferite vouchere de 250 de lei pentru cumpărarea de cărți, rechizite, manuale dar și echipament sportiv.

Ministerul Finanțelor, dar și cel al Educației anunțaseră că nu se mai face pentru că nu a fost implementat la timp.

Viorica Dăncilă a explicat, de fapt, motivul real. Guvernul nu mai vrea să facă acest program pentru că, în opinia premierului, ”nu trebuie să le dăm tuturor (rechizite), ci copiilor din familiile defavorizate”, notează edupedu.ro

Premierul a lăsat să se înțeleagă că decizia de a opri din derulare programul ”Merg la școală” a fost luată după ce ar fi stat de vorbă cu mai mulți părinți care i-ar fi cerut, alături de alte persoane nemenționate de Dăncilă, să nu le dea rechizite pentru că ”noi avem posibilități”.

Șefa Executivului a punctat că rechizite se dau în continuare, dar că, poate, ar trebui să se dea mai mult celor care au cu adevărat nevoie de ele.

”Nu trebuie să le dăm tuturor, ci copiilor din familiile defavorizare, iar acest lucru a fost solicitat și de părinți. Am discutat cu mulți părinți, care au spus ”noi avem posibilități, degeaba ne dați nouă rechizitele, mai bine să le dăm familiilor care au într-adevăr nevoie, mai bine să ajutăm copiii din familiile defavorizate”, a declarat Dăncilă.

Discuția a avut loc în contextul rectificării bugetare de la Educație, de unde Guvernul a tăiat 1,03 miliarde de lei.

Această declarație a premierului Dăncilă se deosebește de cea făcută în urmă cu câteva zile, în ședința de Guvern, atunci când a precizat că reducerea cu aproximativ un miliard de lei la bugetul Ministerului Educației se referă în principal la programul ”Merg la școală” care nu a fost pregătit pentru a putea fi finanțat și implementat până la sfârșitul acestui an.

8530
Tagurile:
Schimbări, Părinţi, Viorica Dăncilă, învăţământul românesc
Tematic
Rectificare bugetară educație: ce se întâmplă mai departe. Avertisment
Cristache, despre școlile profesionale – ce se întâmplă acum în Educație
Ministrul Educației a decis, iată când va începe școala și când vor fi vacanțe
Un proiect de lege ”pune cruce” Educației. Învățătorii, cei mai afectați
Szekely, fostul consilier al Ecaterinei Andronescu, noul ministru al Educației?
Elevi

Romaniuc: “Numirile din pixul inspectorului general, eliminate”

7
Fostul inspector școlar general susține că, în urma discuțiilor purtate cu profesori, cu părinți și cu elevi, în legătură cu numirea directorilor, după ce li s-au încheiat mandatelor, a ajuns la câteva concluzii. Care sunt acestea.

BUCUREȘTI, 17 ian – Sputnik. Liliana Romaniuc, fost inspector școlar general și o voce importantă în mediul educațional prezintă câteva concluzii referitoare la numirea directorilor de școli după încheierea mandatelor. Aceste concluzii sunt rezultatul discuțiilor purtate cu profesori, părinți și elevi.

”Numirile din pixul inspectorului general trebuie eliminate cât mai repede posibil. Am auzit despre situații în care inspectorul general nu s-a consultat nici măcar cu adjuncții”, scrie Liliana Romaniuc.

Aceasta susține că Legea educației, din ianuarie 2011, prevedea foarte clar ce se întâmplă la finalizarea mandatului directorului: Consiliul de Administrație numește persoana care va ocupa funcția de director, până la organizarea concursului.

De asemenea, concursul pentru ocuparea funcției de director trebuie să fie organizat la nivelul școlii, de către Consiliul de Administrație - entitatea care cuprinde reprezentanții tuturor beneficiarilor direcți sau indirecți ai educației: elevi, părinți, comunitate locală, profesori. În opinia Lilianei Romaniuc, procesul trebuie să fie mai mult decât un concurs...

”Nu știu când vom ajunge la această decizie, dar e bine să începem să ne pregătim pentru ea. Asta și pentru că directorii și profesorii spun că își doresc autonomia școlilor, și e bine ca școlile să aibă autonomie”, a adăugat fostul inspector școlar general.

O altă concluzie se referă la reformarea sau transformarea din temelii a CNEME - Corpul Național al Experților în Management Educațional.

Directorii unităților de învățământ au nevoie de formare consistentă pentru a ajunge în această entitate profesională.

Romaniuc a făcut o paralelă cu Corpul Experților Contabili, structură profesională în care se intră foarte greu. Este, de asemenea, o structură cu un grad înalt de competență.

În opinia expertului, cam așa ceva ar trebui să avem și pentru directorii de școli;

Profesionalizarea managementului școlilor și reformarea/transformarea inspectoratelor sunt provocări mari, dar care, dacă sunt depășite, pot contribui la îmbunătățirea calității școlilor noastre, mai este de părere Liliana Romaniuc.

Fostul inspector școlar general și-a exprimat încrederea că se poate ajunge la acest deziderat cu răbdare, înțelepciune, profesionalism, decizii transparente, fundamentate pe studii și cu implicarea specialiștilor din educație.

”Ce a fost și ce este știm, important este să începem să privim către alte abordări. Nu peste noapte și nu fără resurse!”, a punctat Romaniuc.

Fostul inspector școlar general a reluat o idee enunțată anterior potrivit căreia un director nu trebuie să aibă mai mult de două mandate la aceeași unitate de învățământ.

7
Tagurile:
Școala

Загрузка...
Universitate

Acord de dezvoltare a schimburilor academice Rusia-România

240
Reprezentanții Centrului Rus de Știință și Cultură de la București vin cu vești excelente la început de an. Vorbim despre stabilirea unei frumoase prietenii și cooperări în plan academic între Rusia și România.

BUCUREȘTI, 16 ian – Sputnik. Semne bune anul are, deși iarna nici nue grea și nici omătul nu este mare, cum spune colindul românesc.

În schimb, începutul lui 2021 este cum nu se poate mai promițător și mai bine conturat. Și aceasta pentru că, așa cum precizează și reprezentanții Centrului Rus de Știință și Cultură de la București, în noul an s-au făcut noi prieteni.

Mai precis, este vorba despre faptul că Universitatea de Finanţe din subordinea Guvernului Federației Ruse a semnat un acord de cooperare și dezvoltare a schimburilor academice cu Academia de Studii Economice din București.

Parteneriatul școlilor de top din domeniul economiei, finanțelor și managementului din Rusia și România a fost posibil prin contribuţia Centrul rus de știință și cultură în România, informează Centrul Rus de Știință și Cultură de la București pe pagina sa de Facebook.

Academia de Studii Economice din București are o bună experiență de cooperare fructuoasă cu Universitatea Economică de Stat din Sankt Petersburg.

Academia organizează cursuri de limba rusă, la care participă peste 150 de cursanţi anual, mai adaugă sursa citată.

Academia de Studii Economice din București este liderul învățământului superior economic și de administrație publică din România și din Europa de Sud-Est, fapt confirmat de pozițiile de top pe care le deține în clasamentele universitare internaționale, se arată pe pagina ase.ro.

 

240
Tagurile:
România, Rusia
Тема:
Relațiile româno-ruse
Tematic
Concurs de fotografie ”Suflet rusesc în România”
Lansatoarele de rachete din România, un ”mesaj” pentru Rusia
De ce sistemul HIMARS e un pericol pentru România, nu Rusia
Noi oportunități economice și de afaceri Rusia - România
Mesajul de Anul Nou al Ambasadei Rusiei în România
Ambasadele Rusiei și SUA în România – unite de o veste tristă

Загрузка...