Școală

Când începe anul școlar 2019-2020: Calendarul vacanțelor

2717
(reînnoit 14:08 22.08.2019)
Anul școlar va începe în acest an pe 9 septembrie, iar vacanța elevilor nu va fi prelungită cu o săptămână, așa cum îi solicitase Viorica Dancilă fostului ministru al Educației.

BRUXELLES, 5 aug - Sputnik, Daniela Porovăț. Comisia de dialog întrunită astăzi la minister, la care au participat inspectori și reprezentanți ai părinților, a votat menținerea datei fixate acum câteva luni, respectiv 9 septembrie, pentru începerea anului școlar 2019-2020.

 Voturile au fost în unanimitate pentru ca școala să înceapă pe 9 septembrie, și nu pe 16 septembrie, așa cum propunea premierul României săptămâna trecută.

Premierul își motivase solicitarea de amânare a primei zile de școală până pe 16 septembrie printr-o cerere a operatorilor din turism, nemulțumiți de încasările din această vacanță de vară.

Decizia comisiei, ca școala să înceapă pe 9 septembrie, urmează să fie validată de ministrul interimar al Educației, Daniel Breaz.

Structura anului școlar 2019-2020 a fost stabilită astfel:

Semestrul I

Cursuri: Luni, 9 septembrie 2019 – Vineri, 20 decembrie 2019

Vacanța pentru grădinițe și clasele pregătitoare – a IV-a: 26 octombrie – 3 noiembrie 2019

Vacanța de iarnă:  Sâmbăta, 21 decembrie 2019 – Duminică, 12 ianuarie 2020

Semestrul al II-lea

Cursuri: Luni, 13 ianuarie 2020 – Vineri, 3 aprilie 2020

Vacanța de primăvară: Sâmbătă, 4 aprilie 2020 – Marți, 21 aprilie 2020

Cursuri: Miercuri, 22 aprilie 2020 – Vineri, 12 iunie 2020

Vacanța de vară:  Sâmbătă, 13 iunie 2020 – data din septembrie 2020 la care încep cursurile anului școlar 2020-2021

Ordinul prevede următoarele excepții la structura anului școlar 2019-2020:

- pentru clasele a XII-a, a XIII-a seral și frecvență redusa, anul școlar are 33 de săptămâni de cursuri și se încheie pe 29 mai 2020

- pentru clasa a VIII-a, anul școlar are 34 de săptămâni de cursuri și se încheie pe 5 iunie 2020

- pentru clasele liceale – filiera tehnologică și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are 37 de săptămâni de cursuri.

2717
Elevi

Testarea COVID la școală: secretar de stat, explicații

196
(reînnoit 19:07 17.01.2021)
Andreea Moldovan spune cum anume se va desfășura testarea COVID-19 în unitățile de învățământ din România și ce măsuri vor fi luate în cazul elevilor depistați pozitiv. Se intră sau nu în carantină?

BUCUREȘTI, 17 ian – Sputnik. Semestrul al doilea al anului școlar în curs ar putea să se desfășoare în format clasic. Acest lucru înseamnă că elevii și profesorii ar putea reveni la școală, iar orele s-ar desfășura în format fizic.

Deocamdată nu este luată o decizie finală în această privință, totul depinzând, evident, de situația epidemiologică din România. Totuși, autoritățile au anunțat o serie de măsuri pentru ca revenirea copiilor în bănci să nu constituie un risc pentru sănătatea acestora.

Secretarul de stat în Ministerul Sănătății Andreea Moldovan a explicat cum se va face în școli testarea împotriva noului coronavirus.

În situația în care un școlar este depistat pozitiv, atunci vor fi testați toți colegii acestuia.

Profesorii, împreună cu personalul din unitățile de învățământ vor fi incluși în a doua etapă a campaniei de vaccinare anti COVID-19.

Nu este obligatoriu, se vor vaccina numai cei aflați pe liste.

Medicul epidemiolog Andreea Moldovan, secretar de stat în Ministerul Sănătății, spune că se dorește să se vină cu niște instrucțiuni foarte clare privind testarea antigen în școli și că acestea sunt relevante la persoanele care au simptome sugestive pentru COVID sau la contacți. La persoanele simptomatice, senzitivitatea scade mult.

”Testarea se va face doar celor cu simptome sau contacţilor direcţi”, spune Moldovan, potrivit stirileprotv.ro.

Potrivit demnitarului, testarea ar trebui făcută în cabinetul medical școlar, întrucât vorbim despre un test care poate avea un potențial de risc. Procedura nu este una complicată, important este ce se va face apoi cu informația.

O parte din teste sunt deja în România și au fost distribuite de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. Secretarul de stat în Ministerul Sănătății a explicat că urmează să fie centralizate datele privind testele rămase și cel mai important este să existe teste suplimentare.

Testarea va fi făcută, în principiu, de personalul medical angajat al școlilor.

196
Tagurile:
COVID-19, Școala
Tematic
Rafila: ”Școlile nu trebuiau să se închidă, de fapt”
Iohannis intervine în scandalul schimbărilor directorilor de școli
Știrea zilei: Iohannis a anunțat deschiderea școlilor

Загрузка...
Elevi

Romaniuc: “Numirile din pixul inspectorului general, eliminate”

376
Fostul inspector școlar general susține că, în urma discuțiilor purtate cu profesori, cu părinți și cu elevi, în legătură cu numirea directorilor, după ce li s-au încheiat mandatelor, a ajuns la câteva concluzii. Care sunt acestea.

BUCUREȘTI, 17 ian – Sputnik. Liliana Romaniuc, fost inspector școlar general și o voce importantă în mediul educațional prezintă câteva concluzii referitoare la numirea directorilor de școli după încheierea mandatelor. Aceste concluzii sunt rezultatul discuțiilor purtate cu profesori, părinți și elevi.

”Numirile din pixul inspectorului general trebuie eliminate cât mai repede posibil. Am auzit despre situații în care inspectorul general nu s-a consultat nici măcar cu adjuncții”, scrie Liliana Romaniuc.

Aceasta susține că Legea educației, din ianuarie 2011, prevedea foarte clar ce se întâmplă la finalizarea mandatului directorului: Consiliul de Administrație numește persoana care va ocupa funcția de director, până la organizarea concursului.

De asemenea, concursul pentru ocuparea funcției de director trebuie să fie organizat la nivelul școlii, de către Consiliul de Administrație - entitatea care cuprinde reprezentanții tuturor beneficiarilor direcți sau indirecți ai educației: elevi, părinți, comunitate locală, profesori. În opinia Lilianei Romaniuc, procesul trebuie să fie mai mult decât un concurs...

”Nu știu când vom ajunge la această decizie, dar e bine să începem să ne pregătim pentru ea. Asta și pentru că directorii și profesorii spun că își doresc autonomia școlilor, și e bine ca școlile să aibă autonomie”, a adăugat fostul inspector școlar general.

O altă concluzie se referă la reformarea sau transformarea din temelii a CNEME - Corpul Național al Experților în Management Educațional.

Directorii unităților de învățământ au nevoie de formare consistentă pentru a ajunge în această entitate profesională.

Romaniuc a făcut o paralelă cu Corpul Experților Contabili, structură profesională în care se intră foarte greu. Este, de asemenea, o structură cu un grad înalt de competență.

În opinia expertului, cam așa ceva ar trebui să avem și pentru directorii de școli;

Profesionalizarea managementului școlilor și reformarea/transformarea inspectoratelor sunt provocări mari, dar care, dacă sunt depășite, pot contribui la îmbunătățirea calității școlilor noastre, mai este de părere Liliana Romaniuc.

Fostul inspector școlar general și-a exprimat încrederea că se poate ajunge la acest deziderat cu răbdare, înțelepciune, profesionalism, decizii transparente, fundamentate pe studii și cu implicarea specialiștilor din educație.

”Ce a fost și ce este știm, important este să începem să privim către alte abordări. Nu peste noapte și nu fără resurse!”, a punctat Romaniuc.

Fostul inspector școlar general a reluat o idee enunțată anterior potrivit căreia un director nu trebuie să aibă mai mult de două mandate la aceeași unitate de învățământ.

376
Tagurile:
Școala

Загрузка...
Un susținător al lui Donald Trump

Zaharova, despre cele mai frecvente întrebări din partea americanilor

0
(reînnoit 20:19 17.01.2021)
Maria Zaharova a dezvăluit care sunt cele mai frecvente întrebări pe care îi adresează americanii, susținători ai lui Trump, în rețele de socializare.

BUCUREȘTI, 17 ian – Sputnik. SUA urmăresc o politică represivă în raport cu proprii cetățeni. În ultimul timp susținătorii actualului președinte Donald Trump se interesează de modalitățile de obținere a cetățeniei rusești, a declarat purtătorul de cuvânt al MAE al Rusiei, Maria Zaharova.

“Cel mai îngrijorător este că această criză profundă, care a afectat fiecare american, vizează o țară care are celor mai mare buget al apărării... Anume SUA au introdus în practica lumii occidentale sancțiuni ilegale în calitatea lor de instrument de control al altor state. Iată de ce, reieșind din procesele care au loc acolo, reieșind  din faptul că anume această țară promovează o politică represivă în lume, iar astăzi constatăm că (promovează o politică represivă n.r.) și în raport cu proprii cetățeni, suntem îngrijorați”, a declarat Zaharova la postul de televiziune Rossiya 1.

Potrivit ei, acum cel mai populare comentarii, pe care le primește în rețele de socializare din partea americanilor, care îl susțin pentru Trump, vizează modalitățile de obținere a cetățeniei rusești.

“Bine ați veni în realitate”, a menționat purtătorul de cuvânt al MAE.

0
Tagurile:
Donald Trump, Maria Zaharova
Tematic
Zaharova a comparat blocarea lui Trump cu o explozie nucleară
Care sunt șansele impeachmentului împotriva lui Trump
Reacția lui Dragnea după acuzația în dosarul „Donald Trump”

Загрузка...