Titularizare 2019: ce aduce nou examenul din acest an

7411
(reînnoit 17:29 15.07.2019)
Dacă Ministerul Educației Naționale dorește cu adevărat reformarea sistemului de învățământ, atunci ar trebui să pornească de la regândirea modului de angajare a profesorilor în sistem și de la creșterea calității actului educațional. Restul… sunt povești.

Într-un interviu acordat Sputnik, consilierul ministrului Educației Naționale, Radu Szekely, făcea o afirmație care, la vremea respectivă genera destule reacții.

”Titularizarea este doar un instrument de a ne obliga reciproc să lucrăm împreună întotdeauna. Se pot fideliza prin alte instrumente, cum ar fi asigurarea anumitor condiții de muncă, creșterea numărului de zile de concediu pe măsură ce avansezi în vârstă și așa mai departe. Nu cred că titularizarea este soluția”, a explicat Radu Szekely

Interesant este un alt aspect. Și anume acela că, la o săptămână distanță de la publicarea materialului, am întrebat-o pe Ecaterina Andronescu cum comentează declarația consilierului său și dacă are în plan renunțarea la acest concurs național până în 2030.

”Noi nu putem spune ce vom face mâine, dar până în 2030. Să vedem legea, ce va prevede legea, discutăm când ea va apărea public”, a precizat Ecaterina Andronescu

Subiectul trebuie analizat în profunzime, mai ales că, peste două zile, profesorii vor susține proba scrisă a examenului de titularizare.

Din discuțiile de pe grupurile dedicate examenului aflăm că posturile sunt puține, doritorii sunt mulți, sistemul pile-cunoștințe-relații este încă utilizat în sistem, iar cei care doresc să se titularizeze, deși ar avea note pentru asta, nu au cum să își ducă visul la îndeplinire fiindcă nu sunt locuri suficiente.

Problema este alta: mai este necesară titularizarea în anul 2019? Aparent, o întrebare fără noimă, însă, dacă ne uităm la rezultatele de la examenele naționale vedem că ele sunt slabe, că a fost nevoie de intervenția ministrului Educației pentru ca subiectele să fie făcute cu un grad redus de dificultate etc.

Și atunci, de ce trebuie să avem în sistem oameni care sunt angajați pe perioadă nedeterminată, oameni care nu sunt evaluați pe baza realelor competențe – să nu îmi spuneți că teancul de hârtii rezolvă problema și arată valoarea unui cadru didactic, toată lumea știe cum e cu adeverințele și diplomele – și care sunt fericiți că nu îi dă nimeni afară și mai pot profesa și după ce se pensionează?

Dinamismul de care dau dovadă elevii din ziua de azi nu se reflectă în multe cazuri în lecțiile predate la clasă. Avem profesori blazați, profesori care vin la școală să semneze condica și care nu sunt interesați de performanță. Învață? Bine. Nu învață elevul? Asta e, mergem mai departe, scriem rapoarte că s-au luat măsuri ameliorative, chiar dacă nu au nici un efect, punem ceva acolo și gata.

Examen
© Sputnik / Александр Кряжев

Ei bine, din punctul acesta de vedere, angajarea în sistemul de învățământ ar trebui regândită.

Aduce ceva nou titularizarea 2019? Nu. Probabil ceva scandaluri, postări pe Facebook, oameni nemulțumiți și cam atât.

Nu am văzut nicăieri să se pună accentul la aceste examene pe modul în care viitorul angajat va reuși să influențeze în bine un copil. Nu. Se pune accentul pe memorare, candidații cer rezolvări de subiecte pe Facebook, se plâng toți că au senzația că nu mai știu nimic.

Acesta e un barometru clar al inutilității acestui examen. Dacă Ministerul Educației Naționale dorește cu adevărat reformarea sistemului de învățământ, atunci ar trebui să pornească de la regândirea modului de angajare a profesorilor în sistem și de la creșterea calității actului educațional. Restul… sunt povești.

7411
Tagurile:
Examen, titularizare 2019
Тема:
Titularizarea 2019 (42)
Tematic
Titularizare 2019: lista posturilor titularizabile pentru fiecare județ. Concurență uriașă
Examen titularizare 2019: programe valabile pentru toate disciplinele
Titularizare 2019 – schimbări importante, profesori afectați
Școala

Vor purta profesorii mască la ore? Autoritățile, anunț de ultimă oră

43
Directorul general al Institutului de Sănătate Publică, Simona Pârvu, vine cu lămuriri privind purtatul măștii la școală atât de elevi cât și de profesori. Ce recomandări sunt pentru recreații.

BUCUREȘTI, 12 aug – Sputnik. Ghidul sanitar care va transmis școlilor – să sperăm până pe 14 septembrie – va cuprinde și prevederi referitoare la purtarea măștii atât de către elevi, cât și de cadrele didactice.

Simona Pârvu, directorul Institutului Național de Sănătate Publică, a făcut câteva precizări în legătură cu ghidul sanitar așteptat de toate unitățile de învățământ din România.

”Noi am formulat niște recomandări pe care le-am transmis mai departe. Printre acestea se numără distanțarea de un metru între bănci, purtarea măștii în recreație, dar nu și în timpul pe care îl petrec copiii în clasă”, a spus Pârvu.

În ceea ce privește numărul de copii ce revin la școală, decizia va fi luată de fiecare unitate de învățământ în parte, în funcție de numărul de elevi, de spațiu, de personalul didactic și de numărul de cazuri de infectare.

”Profesorii vor purta mască tot timpul, în clasă”, a explicat oficialul.

Pârvu este de părere că măsurile de organizare a anului școlar trebuie gândite punctat pentru fiecare unitate de învățământ în parte, iar pregătirile locale ar trebui să înceapă deja.

Așa cum ne-au obișnuit, decidenții politici se contrazic. Mai exact, declarația șefului INSP contrazice anunțul pe care l-a făcut premierul Ludovic Orban. Primul ministru a declarat că, în școli, acolo unde începe activitatea normal, va fi necesar portul măștii pentru toată lumea: elevi, personal didactic, personal didactic auxiliar.

43
Tematic
Copii dificili? Ce pot face părinții în vacanță, în absența profesorilor
MEC rezolvă perfecționarea profesorilor cu televizorul. Mesajul Monicăi Anisie
Părinții: ”Profesorii, directorii vor ști abia atunci cum să se organizeze”

Загрузка...
Școală

Părinții: ”Profesorii, directorii vor ști abia atunci cum se organizeze”

642
Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți susține că școlile și inspectoratele școlare nu au nici astăzi ghidul sanitar cu normele pe care să le aplice în fiecare sală de clasă.

BUCUREȘTI, 12 aug – Sputnik. Anul școlar 2020-2021 bate la ușă și, cu toate acestea, ghidul sanitar cu normele care trebuie aplicate de fiecare sală de clasă în parte nu a ajuns încă în școli și la inspectoratele școlare.

Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar – spune că încă se așteaptă ghidul de la Institutul Național de Sănătate Publică. Acesta a declarat că se așteaptă ca Ministerul Sănătății să îl pună în dezbatere în perioada următoare.

Asta înseamnă că ghidul va avea o formă finală abia la începutul lunii septembrie.

”Profesorii, directorii vor ști abia atunci cum să se organizeze”, a subliniat Cristache.

Acesta a explicat că s-a discutat mult despre începerea școlii, iar tunurile principale au fost puse pe reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării fiindcă se așteaptă ghidul de la INSP.

Cristache nu pricepe de ce este așa secret totul, de ce nu a fost desecretizat ghidul și că este posibil ca în această săptămână sau în următoarea, documentul să fie pus în dezbatere publică.

De altfel, ghidul sanitar reprezintă marea necunoscută pentru  organizarea efectivă a deschiderii noului an școlar. Acesta este un set de reguli de bază întocmit de Ministerul Sănătății și așteptat de primării și de școli.

Ghidul nu a fost încă publicat, la o săptămână după ce președintele Klaus Iohannis a anunțat în premieră descentralizarea deciziei privind deschiderea școlilor.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

642

Загрузка...