Examen

Bac istorie 2019: subiecte, publicate de Edu.ro

3495
(reînnoit 07:41 03.07.2019)
În cadrul examenului de bacalaureat 2019, absolvenții de liceu susțin, astăzi, examenul la proba obligatorie a profilului.

BUCUREȘTI, 3 iul – Sputnik, Georgiana Arsene. Este a treia zi de emoții pentru candidații înscriși la examenul de bacalaureat 2019. Astăzi, elevii vor susține proba obligatorie a profilului.

Examen
© Sputnik / Виталий Аньков

Aceasta va începe la ora 9.00. Pentru rezolvarea subiectelor, elevii au la dispoziție trei ore.

Tinerii care au terminat profilul umanist sau filiera vocațională dau examenul la istorie.

Subiectele de la examenul de istorie au fost concepute de Ministerul Educației prin Centrul Național de Evaluare și Examinare din subordinea sa.

Modelele orientative de subiecte/biletele de examen/pachetele de fișiere pentru examenul național de Bacalaureat au fost concepute în acord cu programele în vigoare ale examenului, astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea de analiză, sinteză, generalizare şi abstractizare. De asemenea, acestea vizează cuprinderea echilibrată a materiei studiate, solicitând deopotrivă demonstrarea eficientă a competenţelor și încadrarea în timpul de lucru prevăzut de metodologie, informează edu.ro

Modelele de subiecte la istorie pot fi descărcate de aici

Puteţi vedea pe Sputnik, tot AICI, începând cu ora 15.00, subiectele pe care elevii le-au avut de rezolvat în cadrul probei de astăzi a examenului de bacalaureat şi baremele de corectare, imediat ce acestea vor fi făcute publice de Edu.ro.

Iată subiectele şi baremele pentru examenele anterioare:

- Proba E.a) Limba și literatura română - 15:00 01.07.2019

- Proba E.a) Limba și literatura română rezervă - 17:00 01.07.2019

- Proba E.b) Limba și literatura maternă, Cultura și civilizație spaniolă, DNL - 15:00 26.06.2019

3495
Tagurile:
barem, Subiecte, Istorie, BAC, bacalaureat 2019
Тема:
BAC 2020: calendar, subiecte, bareme (76)
Tematic
Rezultate BAC 2019: Date preliminare ale sesiunii de bază
Modele subiecte română bac 2019 – real și uman
Bac română 2019, proba scrisă – subiecte, publicate de Edu.ro
Bac română 2019: bareme de notare, profil uman și real
Bac limba maternă 2019, proba scrisă – subiecte, publicate de Edu.ro
BAC limba maternă 2019 – bareme de notare
Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române

Ioan Aurel Pop, despre școala online: ”am constatat ușor ineficiența ei”

21
Președintele Academiei Române susține că, de când cu pandemia, ne bâlbâim și în privința educației și contestă ideea unora potrivit căreia lecțiile online ar reprezenta o soluție salvatoare și unică.

BUCUREȘTI, 7 aug – Sputnik. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române se întreabă, pe bună dreptate, dacă există viață civilizată și demnă, trăită în comunitate, fără educație. Acesta susține că, de când a început pandemia, ”ne cam bâlbâim și în privința educației și nu este chiar de mirare”.

Școala online, care este, pentru mulți, soluția unică și salvatoare, pentru alții este și aducătoare de profit.

În opinia sa, școala online este doar o soluție de avarie, provizorie, până la depășirea situației. Pop nu neagă însă și aspectele pozitive dobândite de la această experiență.

Cu toate acestea, școala generalizată online nu poate să fie decât temporară, iar aspectul temporar trebuie relevat mereu. Mai mult, susține sursa citată, nu se cuvine să creăm o psihoză din care să reiasă că această criză va însemna de-acum normalitatea.

Și aceasta pentru că a sugera sau a spune direct că școala online sau „hibridă” va fi permanentă de-acum încolo și că această soluție este foarte bună ”înseamnă a semăna vânt”.

”Școala online este alternativa impusă și necesară în acest moment. Am făcut școală în afara școlii din martie 2020 încoace și am constatat ușor ineficiența ei. Dovada cea mai palpabilă este faptul că materia „predată” în acele luni păcătoase nu a devenit materie de examen nicăieri, în nicio împrejurare. Guvernul a făcut bine prevăzând trei „scenarii”, dar deopotrivă guvernul și noi trebuie să tindem spre aplicarea soluției firești”, subliniază președintele Academiei Române.

Acesta subliniază că este nevoie de o structură specială a materiilor pentru perioada de pandemie și că, dacă trebuie redus numărul de ore și chiar de discipline școlare, atunci trebuie procedat în consecință, dar să fie pentru un timp limitat.

Pop este de părere că problemele școlii românești nu constau atât în numărul excesiv de mare de ore pe săptămână, în condițiile în care părinții sunt tot mai ocupați cu serviciul și nu mai sunt dispuși să le lege copiilor lor cheia de gât. Problema reală o constituie supraîncărcarea programelor școlare.

Acesta militează pentru ca școala să se facă în mod clasic, prin interacțiune.  

”Altminteri, pentru oameni, școala trebuie să fie umană, iar pentru roboți, robotizată. Există scenarii ale literaturii de anticipație care păreau de-a dreptul fantastice și care, unele, s-au adeverit. Dacă oamenii vor deveni cândva roboți sau dacă roboții vor domina lumea umană, cu oameni transformați în sclavi, în mecanisme fără voință, educația – câtă va mai fi – se va face, probabil, în chip integral, cu aparate artificiale”, a punctat președintele Academiei Române

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

21
Tagurile:
online, școală, Ioan Aurel Pop

Загрузка...
Protest al reprezentanților grădinițelor private

Învățământ preșcolar: cum se aplică la grădinițe cele trei scenarii (DOCUMENT)

752
Începerea noului an școlar se va face, așa după cum a anunțat deja președintele Klaus Iohannis, în limita a trei scenarii posibile, generate de pandemia de coronavirus.

BUCUREȘTI, 7 aug – Sputnik. Profesorii încă nu sunt lămuriți cum anume se va desfășura noul an școlar, în condiții speciale, mai ales că explicațiile primite de la oficialii din Educație sunt, de cele mai multe ori, insuficiente.

Sputnik a intrat în posesia unui document referitor la scenariile pentru școli stabilite în funcție de risc scăzut, mediu, crescut și major.

Astfel, pentru învățământ preșcolar, în cazul scenariului – risc redus - intrarea se va face prin mai multe uși de acces, eșalonat, la intervale orare stabilite în funcție de zone sau de clădiri.

Vor exista trasee prestabilite la intrare și se va păstra distanța de un metru între copii.

În cazul scenariului risc mediu, regulile sunt ca în scenariul anterior.

La cel de – risc crescut - ar putea veni la grădiniță jumătate din efectivul de copii, prin rotație la 1-2 săptămâni.

Scenarii Scoli Confidential by DO on Scribd

Acum se va face triajul epidemiologic la intrarea în unitatea de învățământ. Se impune verificarea stării de sănătate, măsurarea temperaturii, iar prezența persoanelor terțiare în învățământul școlar este interzisă.

În toate scenariile, masca va fi obligatorie numai pentru cadrele didactice.

De asemenea, va exista o sală specială pentru izolarea copiilor care prezintă simptome pe durata programului, până la sosirea părinților.

Nu se acceptă jucăriile de acasă și se încearcă repartizarea individuală a celor din grădiniță, pe cât posibil.

De asemenea, schimbul de obiecte personale este interzis.

În cazul scenariului ultim, se face predarea online.

Vor fi eliminate activitățile care implică formarea unor grupuri care duc la reducerea distanței între copii. Astfel, serbările nu se vor mai desfășura.

În cazul ultimului scenariu, serbările se vor desfășura online.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

752
Tagurile:
școală

Загрузка...