Examen

Evaluare Națională 2019 lista centrelor de examen din București

159
Potrivit Calendarului Evaluării Naționale 2019, absolvenții clasei a VIII-a vor susține prima probă, cea scrisă la Limba și Literatură Română, în data de 18 iunie.

BUCUREȘTI, 12 iun – Sputnik, Georgiana Arsene. Inspectoratul Școlar al Municipiului București a dat publicității lista centrelor din fiecare sector în parte, unde vor fi susținute probele din cadrul Evaluării Naționale 2019, de către absolvenții clasei a VIII-a.

În total, sunt 205 de asemenea centre de examen.

Astfel, în sectorul 1 sunt 41 de centre de examen, în sectorul 2 sunt 42 de centre, în sectorul 3 sunt 35 de centre, în sectorul 4 – 28 de centre, în sectorul 5 – 27 de centre, iar în sectorul 6 – 32 de centre.

Lista centrelor de examen poate fi consultată pe ismb.edu.ro

Calendar Evaluare Națională 2019

Peste numai șase zile, absolvenții claselor a opta din România vor susține proba de Limba și Literatura Română. Acest examen va dura două ore, începând cu ora 9.00.

Examenul va avea loc în săli de clasă supravegheate video și audio.

Următoarea probă scrisă, cea de Matematică, se va desfășura în data de 20 iunie, iar ultima probă, de Limba şi Literatura Maternă - pentru elevii care au studiat această disciplină este programată în data de 21 iunie, informează edu.ro

Data de 25 iunie 2019 se anunță a fi una încărcată de emoție atât pentru elevi, cât și pentru părinți. Și aceasta fiindcă atunci se afișează primele rezultate. Totul se va face până la ora 12.00. Procedura este urmată de înregistrarea contestațiilor, în intervalul orar 14.00-20.00.

Examenul se va încheia sâmbătă, 29 iunie, cu afișarea rezultatelor finale.

Ulterior afișării rezultatelor, în perioada 3 - 7 iulie, absolvenţii clasei a VIII-a și părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, vor completa opţiunile din fişele de înscriere pentru admiterea la liceu. Vor parcurge aceeași procedură și absolvenţii clasei a VIII-a care doresc să fie admiși în licee din alt judeţ.

Verificarea de către părinţi şi candidaţi a fișelor, corectarea greşelilor în baza de date computerizată şi listarea fişelor corectate din calculator sunt prevăzute în intervalul 4  - 8 iulie.

159
Tagurile:
Evaluarea Naţională
Тема:
Evaluare Națională 2019: calendar, subiecte, rezultate
Учительница русского языка, литературы

Părinții, scenarii propuse Guvernului pentru noul an școlar

15
(reînnoit 20:02 06.07.2020)
Federația Națională a Asociațiilor de Părinți a trimis grupului interministerial care dezbate condițiile în care se vor redeschide unitățile de învățământ din toamnă mai multe scenarii.

BUCUREȘTI, 6 iul – Sputnik, Georgiana Arsene. Situația noului an școlar este un subiect în plină dezbatere la nivelul Ministerul Educației și Cercetării.

Federația Națională a Asociațiilor de Părinți s-a implicat în acest proces și a trimis grupului interministerial care dezbate condițiile în care se vor redeschide din toamnă școlile din România trei scenarii, în funcție de evoluția pandemiei COVID-19.

Primul scenariu este cel mai optimist, acesta referindu-se la prezența fizică a copiilor la școală în proporție de 100%. Programul ar urma să fie cel normal.

Scenariul al doilea presupune ca elevii să meargă și la școală, dar să facă și lecții online. Proporția este de 50-50%.

El presupune împărțirea claselor și a grupelor în două grupe, cu alternarea două săptămâni prezența fizică la şcoală, cu doua săptămâni online. În acest caz, ora să fie de minimum 45 de minute, precizează edupedu.ro.

La clasele primare va fi necesară prezența fizică la școală, deoarece copiii nu se pot adapta la predarea online şi nu are cine să le faciliteze prezenţa la acest gen de predare.

Elevii, obligați să aibă camerele deschise

FNAP cere Executivului ca lecțiile să fie transmise live obligatoiu, iar copiii să poată pune întrebări și să răspundă în cadrul predării online.

De asemenea, biblioteca virtuală trebuie să fie gata, , cu resurse educaţionale deschise așa cum prevede de 9 ani articolul 70 din Legea educației.

Potrivit părinților, programele școlare trebuie să fie adaptate mediului online și să existe manuale digitale interactive. De asemenea, aceștia doresc să existe obligativitatea evaluării ȋn mediul online fără a se solicita acceptul părintelui/reprezentantului legal, obligativitatea ca elevii să fie prezenţi la orele online, obligativitatea ca elevii să ţină tot timpul camerele video deschide ȋn timpul orelor online. În cazul în care elevul nu are camera deschisă, atunci el trebuie să fie declarat absent de la ora respectivă.

Elevii din anii terminali ar urma să susţină fizic simularea examenelor. Ei mai vor să le fie puse la dispoziție elevilor, încă din primul semestru, modelele de subiecte.

Planul prevede ca profesorii să-şi desfăşoare activitatea didactică în școli și grădinițe - în scenariile: 50/50% sau chiar şi 100% online, mai notează sursa citată.

Ultimul scenariu prevede ca școala să se facă exclusiv online. Este scenariul pe care FNAP nu îl agreează.

”Se aplică scenariul 2 prezentat mai sus – programe adaptate, profesori pregătiţi să predea online, dotare cu aparatură/internet”, precizează Federația.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

15
Tagurile:
Anul școlar, Guvern, Părinți
Tematic
Iohannis își bate joc de părinți și copii, dar și de educatoare și învățătoare
Propunerile lui Anisie pentru copiii cu părinți peste 65 de ani
Moraru, despre părinți: ”Pentru mulți, făcutul temelor a devenit luptă de putere acasă”
Alexandru, anunțul așteptat de părinți: ce se întâmplă cu grădinițele
Guvernul, informație de ultimă oră pentru părinți – Ordonanță de Urgență!
Scenarii pentru anul școlar 2020-2021. Anisie, precizări importante

Загрузка...
Școală

Definitivat și grade didactice 2020: MEC a publicat modificările

1793
Reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării au dat publicității un ghid pentru cadrele didactice în care sunt cuprinse modificările făcute recent pentru mobilitatea profesorilor și etapele concursului de Titularizare 2020.

BUCUREȘTI, 6 iul – Sputnik, Georgiana Arsene. Pandemia de COVID-19 a determinat apariția unor modificări la procedurile pentru mobilitatea cadrelor didactice.

 Proba scrisă a concursului național de Titularizare 2020 se va susține în data de 29 iulie 2020. Se vor respecta toate măsurile igienico-sanitare. În data de 9 iulie va debuta înscrierea la concurs, după cum a anunțat Monica Anisie, ministrul Educației.

Repartizarea candidaților se va face în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă.

Pentru titularizarea cadrelor didactice este nevoie de minimum nota 7.

Proba de interviu a fost eliminată pentru candidații care doresc să ocupe un post în regim de ”plata cu ora”.

Proba practică și inspecția la clasă nu se vor mai susține, fiind eliminate - pentru anul în curs - prin OUG nr. 70/2020. În schimb, candidații care au studiat într-o altă limbă decât cea în care urmează să se realizeze predarea vor susține și o probă de limbă care va fi evaluată cu calificativul „Admis/Respins”.

O altă modificare prevede că documentele de înscriere pentru mobilitate, cât și depunerea contestațiilor pot fi transmise și on-line. Totodată, ședințele de repartizare a posturilor se pot desfășura și on-line.

Transferul consimțit și pretransferul între unitățile de învățământ au fost eliminate prin ordonanță de urgență. Aceste etape se vor realiza prin repartizare organizată de către inspectoratele școlare.

Etapele de transfer consimțit și de pretransfer la cererea personalului didactic au fost modificate astfel: cadrele didactice își vor depune dosarul de înscriere pentru această etapă la inspectoratele școlare, iar acestea vor organiza repartizarea candidaților, informează edu.ro.

Modelele de subiecte pentru titularizare 2020 pot fi accesate aici.

Definitivat 2020

Proba scrisă a examenului de definitivare în învățământ se va susține în data de 22 iulie 2020. Numărul maxim al candidaților repartizați în săli este de 10/

În sesiunea 2020, nota obținută la examen se calculează după formula: ND=(2NI+NP+7NS)/10.

* ND - nota de la definitivat

* NI - nota de la inspecție (respectiv cea mai mare dintre notele la cele două inspecții de specialitate obținute de candidatul care a susținut ambele inspecții)

* NP - nota pentru portofoliu

NS - nota la probă scrisă (toate notele fiind obținute de candidat în sesiunea de examen curentă).

Nota minimă de promovare a examenului este 8.

Pentru candidații înscriși la examen în sesiunea 2020, perioada suspendării cursurilor se consideră vechime la catedră. 

Resurse: ordinul de ministru nr. 4.300/21.05.2020 privind completarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a examenului naţional de definitivare în învăţământ, aprobată prin ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 5.211/2018.

Modelele de subiecte, împreună cu baremele acestora, pot fi consultate aici.

Gradul II

Participarea la examenul din august 2020 nu este condiționată de susținerea inspecției speciale.

Detalii privind modificările/adaptările metodologice referitoare la organizarea examenului urmează a fi publicate. Se va respecta principiul egalității de șanse, în contextul menținerii obiectivului ministerului de asigurare a calității educației.

Organizarea oricărui examen scris, în contextul pandemic actual, se va face  cu respectarea condițiilor speciale de distanțare socială și de securitate sanitară, în conformitate cu prevederile  documentelor legislative speciale  instituite în România, pentru combaterea riscului de infecție cu Coronavirus SARS-CoV-2.

Gradul I

În anul școlar 2019-2020 inspecția specială nu se mai susține.

Nota de promovare a gradului didactic I este, conform metodologiei formării continue - ordinul de ministru nr. 5.561/2011, nota acordată de comisie la susținerea lucrării metodico-științifice. Inspecția specială are rol de probă eliminatorie.

Profesorii care doresc să obțină gradul didactic I, prin echivalare, pe baza titlului ştiinţific de doctor, au posibilitatea să inițieze procedura de echivalare, potrivit prevederilor legale în domeniu și în acord cu precizările specifice generate de particularitățile anului școlar 2019-2020.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

1793
Tagurile:
modificări, Profesori, definitivat

Загрузка...

A fost identificat mecanismul ce distruge celulele creierului în cazul bolii Parkinson

0
(reînnoit 20:03 06.07.2020)
Cercetătorii suedezi au identificat mecanismul care permite urmărirea proceselor celulare și cu ajutorul lor au văzut cum proteina alfa sinucleină, numită și proteina Parkinson, distruge membranele celulare, ceea ce duce la moartea celulelor creierului.

BUCUREȘTI, 06 iul Sputnik. Oamenii de știință suedezi au dezvoltat o nouă metodă pentru vizualizare a proceselor celulare și cu ajutorul căreia au reuşit să observe cum proteina alfa sinucleină, numită și proteina Parkinson, distruge membranele celulare, ceea ce duce la moartea celulelor creierului. Rezultatele studiului au fost publicate în revista Proceedings of the National Academy of Sciences, transmite RIA.

Boala Parkinson este o afecțiune incurabilă în care neuronii - celulele nervoase - sunt distruse treptat, iar funcțiile creierului sunt afectate.

La pacienții cu sindromul Parkinson, în creier sunt prezente grupuri de alfa-sinucleină,

„La pacienţii cu sindromul Parkinson în creier există o acumulare de alfa sinucleină – “proteina Parkinson”. Oamenii de știință au sugerat că amiloizii alfa-sinucleinici afectează mitocondriile - stațiile energetice ale celulelor creierului, însă mecanismul acestei afecțiuni nu era cunoscut.

Amiloidele reprezintă grupuri de proteine ​​colectate în fibre lungi, cu o structură bine ordonată. Formarea lor stă la baza multor afecțiuni neurodegenerative, în special, pot distruge membranele mitocondriale.

Pentru a înțelege mecanismul molecular al degenerării neuronale, biologilor de la Universitatea Chalmers din Tehnologia din Suedia a recurs la o nouă metodă, care permite studierea cantități minuscule de molecule biologice, fără utilizarea markerilor fluorescenți, care adesea influenţează reacțiile observate, mai ales atunci când se lucrează cu proteine ​​mici, cum ar fi alfa sinucleină.

Pentru a imita membranele găsite în celule, cercetătorii au folosit capsule lipidice asemănătoare membranelor - organele mici intracelulare, cum ar fi veziculele. Unele dintre vezicule sunt compuse din lipide, care se găsesc adesea în veziculele sinaptice, în timp ce altele conțin lipide asociate cu membranele mitocondriale.

Biologii au descoperit că, factorul decisiv este componența lipidă a membrane - proteina Parkinson se alipește cu ambele tipuri de bule, dar apar schimbări ale structurii doar în mitocondriile asemănătoare, ce sau deformat asimetric si din ele s-a scurs componența.

"Am dezvoltat o metodă suficient de sensibilă care ne permite să observăm cum interacționează sinucleina alfa cu veziculele model individuale. În studiul nostru, am observat că alfa sinucleina se leagă și distruge membranele asemănătoare mitocondriilor, dar nu afectează membranele veziculelor asemănătoare sinapticului." spune unuia dintre autorii studiului prezentat, într-un comunicat de presă al universității, Pernilla Wittung-Stafshede, profesor de biologie chimică, „Diferențele chimice dintre cele două lipide folosite sunt foarte mici, dar am observat în continuare că sinucleina alfa a acționat asupra anumitor vezicule în mod diferit ".

Metoda dezvoltată de autori a făcut posibilă observarea procesului de deteriorare care are loc la concentrații nanomolare foarte mici de alfa sinucleină, în care substanța este prezentă doar sub formă de monomeri - proteine ​​neagregate.

"O concentrație atât de scăzută de proteine ​​era dificil de studiat înainte", continuă Wittung-Staffed. "Reacțiile descoperite pot contribui decisiv la lupta împotriva bolii".

În următoarea etapă, cercetătorii intenționează să studieze mutațiile alfa-sinucleine asociate cu boala Parkinson și să afle detaliile veziculelor lipidice care sunt mai asemănătoare cu membranele celulare.

„De asemenea, vrem să facem o analiză cantitativă pentru a înțelege la un nivel mecanism modul în care proteinele individuale care se colectează pe suprafața membranei pot fi dăunătoare”, spune un alt autor al studiului, profesor al Departamentului de Fizică, Fredrik Höök.

Oamenii de știință cred că compoziția chimică a lipidelor nu este singurul factor determinant. În opinia lor, ar trebui să existe și diferențe macroscopice între cele două tipuri de membrane.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
maladia parkinson
Tematic
Pentru părinți: dependența de smartphone provoacă "dezechilibre" în creier
Alertă la cel mai mare spital de copii din țară: medici, depistați cu coronavirus
Studiu alarmant: Modificările chimice în creier produse de dependența de telefon
Studiu alarmant: Modificările chimice în creier produse de dependența de telefon
Să-i zici din vioară când ești operat pe creier? Inimaginabil, dar posibil. VIDEO
Tătaru, scandal monstru: a numit în fruntea unui mare spital… un patron de pompe funebre!

Загрузка...