Școala

Ultima oră se închid școlile joi și vineri? Decizia Inspectoratului Școlar

3878
(reînnoit 15:23 28.05.2019)
Unitățile de învățământ din municipiul București pot să decidă dacă suspendă și joi orele de curs, cu aprobarea consiliilor de administrație.

BUCUREȘTI, 28 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. La București, ca urmare a vizitei Sanctității Sale, Papa Francisc, din data de 31 mai 2019, adică vineri, Comandamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Primăriei Municipiului București, împreună cu Ministerul Educației Naționale și Inspectoratul Școlar al Municipiului București au propus suspendarea orelor de curs în toate unitățile de învățământ preuniversitar, atât de stat, cât și particular, pentru ultima zi a lunii mai.

Decizia vine după ce au existat consultări comune între aceste instituții.

De altfel, vineri, primarul general al municipiului București, Gabriela Firea, propusese suspendarea cursurilor.

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a precizat că unitățile de învățământ din Capitală pot decide dacă suspendă și joi cursurile.

"Pentru organizarea în condiţii de siguranţă a acţiunii, unităţile de învăţământ au posibilitatea de a analiza oportunitatea suspendării orelor de curs şi în data de 30 mai 2019, cu aprobarea Consiliilor de Administraţie. Aceste unităţi vor informa în scris Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti până miercuri, 29 mai 2019", precizează sursa citată

Inspectoratul Școlar al Municipiului București menționează că mâine, la ora 12.00, va afișa pe site-ul instituției, la adresa www.ismb.edu.ro lista nominală a școlilor care își vor suspenda cursurile și joi, 30 mai 2019.

Până mâine, la ora 10.00, școlile trebuie să informeze în acest sens Inspectoratul Școlar al Municipiului București cu privire la decizia luată referitor la suspendarea cursurilor în data de 30 mai.

Reamintim că Papa Francisc va vizita România în perioada 31 mai – 2 iunie 2019.

3878
Tagurile:
inspectoratul școlar, școli, Papa Francisc
Școală

Criteriile de acordare a gradațiilor de merit în 2021

113
Ordinul și Metodologia privind acordarea gradației de merit au fost publicate în Monitorul Oficial, împreună cu graficul desfăurării concursului pentru acordarea acestor gradații de merit, sesiunea 2021.

BUCUREȘTI, 10 mai – Sputnik. Profesorii care doresc să îi depună dosarele în vederea obținerii gradațiilor de merit trebuie să știe că ordiul și metodologia privind acordarea gradației de merit au fost deja publicate în Monitorul Oficial.

Prin acest act normativ se aprobă Metodologia şi criteriile privind acordarea gradaţiei de merit personalului didactic din învăţământul preuniversitar de stat în sesiunea 2021, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. 

La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 3.307/2020 pentru aprobarea Metodologiei și criteriilor privind acordarea gradației de merit personalului didactic din învățământul preuniversitar de stat în sesiunea 2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 27 februarie 2020, cu modificările ulterioare.

Criterii pentru acordarea gradaţiei de merit

Art. 6, alin. (1) prevede că, pentru acordarea gradaţiei de merit, inspectoratul şcolar evaluează activitatea candidaţilor înscrişi, inclusă în fişa de (auto)evaluare, susţinută prin documente doveditoare, din perioada 1 septembrie 2015 - 31 august 2020 sau pentru perioadele corespunzătoare conform art. 5 alin. (3).

Examen
© Sputnik / Александр Кряжев

Această fișă, în baza căreia se realizează (auto)evaluarea se elaborează ţinându-se seama de criteriile generale care trebuie îndeplinite de candidat, pe baza fişelor sintetice de (auto)evaluare prezentate în anexele nr. 6 - 10.

Pentru personalul didactic de predare şi personalul didactic de conducere, îndrumare şi control, criteriile generale pe care candidatul trebuie să le îndeplinească sunt:

1. Criteriul activităţilor complexe cu valoare instructiv-educativă;

2. Criteriul privind performanţe deosebite în inovarea didactică/management educațional;

3. Criteriul privind activităţile extracurriculare şi implicarea în proiecte (inclusiv proiecte cu finanţare europeană nerambursabilă: Erasmus+, POSDRU, POCU, transfrontaliere, Banca Mondială şi altele similare)/programe de formare profesională;

4. Criteriul privind contribuţia la dezvoltarea instituţională.

Punctajul se aplică în mod unitar pentru toate funcţiile didactice, respectându-se criteriile/subcriteriile şi punctajele maxime, acolo unde acestea sunt menţionate în fişele sintetice de (auto)evaluare prezentate în anexele nr. 6 - 10.

În baza punctajelor, stabilite în mod unitar, se elaborează câte o grilă de evaluare specifică fiecărei categorii de candidaţi: a) educatori/institutori/profesori pentru învăţământul preşcolar;

b) învăţători/institutori/profesori pentru învăţământul primar;

c) profesori;

d) maiştri-instructori/profesori pentru instruire practică;

e) cadre didactice din învăţământul vocaţional, din cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

f) cadre didactice din învăţământul special;

g) cadre didactice din centrele judeţene de resurse şi de asistenţă educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională;

h) personal didactic de conducere, îndrumare şi control;

i) personal didactic auxiliar.

De asemenea, se elaborează grile de evaluare distincte pentru fiecare funcţie didactică auxiliară prevăzută în Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Legea-cadru nr. 153/2017 şi Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi al ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 3058/943/2018 privind reglementarea funcţiilor cu statut de personal didactic auxiliar care nu se regăsesc în anexa I Familia ocupaţională de funcţii bugetare "Învăţământ" la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

La rândul lor, inspectoratele şcolare pot elabora şi aplica proceduri specifice privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor din etapele concursului, cu respectarea strictă a prevederilor prezentei metodologii.

Defalcarea punctajului maxim şi elaborarea grilei specifice de evaluare sunt de competenţa comisiei paritare de la nivelul inspectoratului şcolar. În cadrul criteriilor generale prevăzute la art. 6, subcriteriilor şi punctajelor maxime prevăzute în fişele sintetice de (auto)evaluare prezentate în anexele nr. 6 - 10, comisia paritară poate stabili şi alte activităţi - de exemplu: activitatea dovedită în calitate de coordonator al claselor bilingve, activitatea dovedită în calitate de profesor documentarist, profesor de discipline nonlingvistice în liceele cu secţii bilingve francofone, activitatea sindicală etc.

Pentru acordarea gradaţiei de merit este necesar un punctaj de minimum 75 puncte, se arată în Ordinul ministrului educației nr. 3.749/2021 pentru aprobarea Metodologiei și criteriilor privind acordarea gradației de merit personalului didactic din învățământul preuniversitar de stat în sesiunea 2021.

113
Tematic
Ultima oră: MEC, despre înscrierea la pregătitoare și gradațiile de merit
Gradație de merit 2020: schimbări majore, anunțate de MEC
Calendarul concursurilor pentru gradația de merit. Schimbări importante

Загрузка...
Elevi

Cristache cărțile pe față: se mai revine sau nu fizic la școală?

117
(reînnoit 12:18 07.05.2021)
Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți a vorbit despre feedback-ul primit de la părinți și chiar de la profesori după aceste prime două zile de școală, subliniind că toți copiii s-au săturat de stat acasă.

BUCUREȘTI, 7 mai – Sputnik. Miercuri, 5 mai 2021, s-au reluat cursurile, după o vacanță de primăvară destul de lungă, de o lună de zile.

Care este atmosfera după această perioadă de stat acasă și ce spun părinții și profesorii despre faptul că încă se fac ore online am aflat de la președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar Iulian Cristache, care a explicat situația, într-o discuție telefonică purtată cu corespondentul Sputnik România.

”În general, părinții și copiii s-au săturat de stat acasă. Chiar dacă sunt tabere pe rețelele de socializare, sunt părinți care sunt porniți și cred că dacă le-aș întreba copiii, în familie, cred că. nu ar fi de acord cu ei. Dar asta e, asta înseamnă democrație. Asta nu înseamnă că Ministerul Educației nu trebuie să vină cu o politică și care să încurajeze întoarcerea la școală, bineînțeles ținând cont de toate regulile igienico-sanitare pe care trebuie să le respectăm la nivelul unităților de învățământ”, a subliniat Iulian Cristache.

Acesta a adăugat că, potrivit sondajelor realizate încă de anul trecut, părinții spun, în mare măsură, că au încredere în condițiile igienico-sanitare din unitățile de învățământ.

În ceea ce privește distanțarea fizică, Cristache recunoaște că ea nu poate fi respectată nici de adulți, nici de copii. Acesta a dat ca exemplu faptul că distanțarea fizică nu se respectă nici în mijloacele de transport în comun, nici la locul de muncă.

Se va mai reveni fizic la coală în acest an, exceptând, desigur, grădinițele și clasele care deja fac ore în format fizic?

Preedintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți a explicat că Ministerul Educației a calculat foarte bine procesul venirii copiilor la școală și că decizia ca elevii din ciclul primar să facă ore în format clasic ss-a luat ținându-se seama de faptul că părinții lor riscau să își piardă locurile de muncă.

Nu aveau cu cine lăsa copiii, sunt familii monoparentale care nu puteau obține nici măcar indemnizația, fiindcă aceasta se obține în momentul în care se decretează scenariul roșu.

Sunt șanse să revină toți copiii la școală, în format fizic, până la finalul anului școlar 2020-2021?

”Teoretic da, practic, nu. Și nici eu parcă nu m-aș grăbi cu elevii de clasele V-VII și IX-XI, pentru că mai mult s-ar crea vâlvă. După două săptămâni se face analiza, probabil că analiza va dura cel puțin o săptămână, pe urmă, discuții la nivelul celor două ministere (Ministerul Educației și Ministerul Sănătății – nota Georgiana Arsene) deci ne apropiem de sfârșitul lunii mai. Pentru trei săptămâni sau patru săptămâni să creezi o undă de șoc sau de discuții contradictorii între cele două Ministere nu cred că merită și cred că va trebui să ne pregătim pentru noul an școlar foarte bine”, a declarat Iulian Cristache.

117
Tagurile:
Școală
Tematic
Românii din regiunea Odesa cer în instanță revenirea la limba română în școli
Grădinițe și școli închise: dă statul părinților bani pentru bone?
Ultima oră: indiferent de scenariu, aceste școli vor funcționa cu prezență fizică

Загрузка...
IPS Teodosie, arhiepiscop al Tomisului

Replică unui cunoscut preot la atacul contra IPS Teodosie

0
(reînnoit 07:23 11.05.2021)
În urma atacurilor și criticilor aduse IPS Teodosie vine o excelentă replică, potrivită cu epoca „respectării drepturilor”

BUCUREȘTI, 11 mai – Sputnik. Comentariile arhiepiscopului Teodosie bazate pe textele Vechi Testamentare au generat o adevărată furtună în opinia publică. Mai mulți ”apărători ai drepturilor omului”, evident necunoscători ai Scripturii l-au atacat pe înaltul prelat, inclusiv la Consiliul Discriminării. 

Acestora le răspunde inspirat preotul și ziaristul Eugen Tănăsescu, purtător de cuvânt al Arhiepiscopiei Tomisului.

”Ce scandal pentru că IPS Teodosie a citat din Biblie. Dacă se apuca de satiră tip Charlie Hebdo era mai bine???”, scrie Eugen Tănăsescu.

Într-adevăr, preotul punctează excelent – pentru că revista în cauză a jignit în cel mai abject mod cele mai sacre figuri ale religiilor și cele mai înalte valori ale credințelor. Dar, în cazul lor, aceeași zonă progresistă a spus că e ”drept la opinie” și ”libertate a presei”.

Într-un sens apropiat, Eugen Tănăsescu a folosit o un joc de cuvinte: ”"Biserica e Evul Mediu" Așa crede cine trăiește în Evul Media”.

Pe de altă parte, în cazul declarației președintelui CNCD, Tănăsescu comentează: ”Șeful CNCD crede că și preoții trebuie să accepte directivele ideologice ale Statului”  - și apropie atitudinea lui Asztalos Csaba de aceea a unui ”#komisar” – evident, cu referire la comisarii poporului, din perioada de început al URSS.

De fapt, președintele CNCD, Csaba Asztalos, a încercat să nuanțeze ideea verificării reclamațiilor depuse contra IPS Teodosie, dar înțelesul intențiilor sale este oricum ambiguu.

„Ceea ce vom analiza noi în această speță și în oricare alta de acest gen este contextul în care s-a făcut declarația, conținutul, scopul – dacă a fost sau nu o intenție de a aduce o atingere demnității anumitor categorii de persoane – și, desigur, calitatea celui care a făcut declarația, pentru că vorbim despre un formator de opinie, care influențează comportamente din societate”, a declarat Asztalos Csaba, subliniind că ”nu va analiza și nici nu va sancționa ceva ce ar putea fi, în acest caz, o interpretare a credinței”.

Da fapt, IPS Teodosie a explicat, conform Bibliei, de ce nu este discriminatorie interdicția femeilor de a ocupa funcțiile importante în Biserică: ”Ea nu poate fi perpetuu într-o rugăciune, pentru că are condiţia slăbiciunilor sale. Cum să fie discriminare? Aceasta este femeia. Ea a început păcatul”.

”Ea a început păcatul şi iată, se află cu această neputinţă pentru că ne spune Sfântul Ioan Gură de Aur că dacă n-ar fi fost păcatul, nu astfel s-ar fi înmulţit neamul omenesc, ci prin puterea cuvintelor dumnezeieşti care le-a zis înainte de păcat: creşteţi şi vă înmulţiţi şi stăpâniţi Pământul. Ei nu îşi cunoşteau intimităţile înainte de păcat, erau îmbrăcaţi în har strămoşii noştri şi atunci luaţi ceea ce v-am spus, femeii i s-a spus ’În dureri vei naşte fii’. Dacă nu păcătuia, nu ar fi născut în dureri”, a spus IPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului.
0
Tagurile:
CNCD, Atac, Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie

Загрузка...