Elevi la școală în timpul orelor

Fost ministru al educației, declarație șoc: ”Nu dori fiu acum elev”

493
Liviu Marian Pop spune, într-o postare de pe blogul personal, că programul de lucru al unui copil este extenuant, acesta ajungând să lucreze chiar 11 ore pe zi.

BUCUREȘTI, 5 mart – Sputnik, Georgiana Arsene. Reacție neașteptată a fostului ministru al Educației Naționale, Liviu Marian Pop, care susține că temele în exces omoară cheful pentru școală. Cu acest prilej, fostul ministru a precizat că nu și-ar dori să fie elev.

”Nu aș dori acum să fiu elev, dintr-un singur motiv: mi se pare de neconceput ca un copil să muncească 11 ore pe zi! Aproape în fiecare zi!”, a scris Liviu Marian Pop pe blogul personal

Acesta a propus un schimb de roluri care să ofere o perspectivă obiectivă asupra unei zile de școală: ore până la 13.00, 14.00 sau 15.00, iar apoi teme până noaptea târziu.

Un calcul simplu ne dovedește că acest program devenit, din păcate, unul obișnuit, depășește cu mult numărul de ore din Codul Muncii pentru un adult.

Elevii ar trebui să învețe din plăcere

”Și să nu uităm nici o clipă că în această rutină sunt antrenați aproape toți elevii din România. Toți elevii care ar trebui să meargă din plăcere la școală și să învețe din plăcere.”, a explicat Pop.

Senatorul PSD a adăugat că se pare, însă, că munca forțată a luat locul plăcerii de a descoperi, de a trăi într-o comunitate școlară în care copiii ar trebui să se simtă ocrotiți, încurajați și valorizați.

În anul 2016 a apărut Ordinul 5893, care reglementează regimul temelor pentru acasă. Articolul 3 din acest Ordin prevede faptul că, în cazul învățământului primar, timpul alocat temelor pentru acasă să nu depășească o oră, iar pentru învățământul gimnazial timpul alocat va fi de maxim 2 ore.

În timpul vacanțelor nu se vor da teme elevilor din ciclul primar și gimnazial.

Din păcate, acest ordin este încălcat, elevii primind teme chiar și în timpul unei vacanțe de numai o săptămână.

„Supradoza” de teme omoară, încet, dar sigur, interesul elevilor pentru școală. „Supradoza” de teme împiedică practicarea unui sport, dezvoltarea personală a elevilor, pregătirea lor pentru viață”, a scris Pop.

Fostul  ministru este de părere că nevoia de performanță poate să justifice starea generală a copiilor obosiți și  încărcați, în fiecare zi, ”de un efort nefiresc, devenit aproape inuman”.

493
Tagurile:
Ministrul Educației, Elev, Şcoală, Educaţie

Загрузка...