Examene

Schimbări majore la Evaluarea Naţională şi BAC se prevede introducerea grilelor

133
În acest an, testarea-pilot se face încă din acest an la simularea pentru clasele a VII-a şi a XI-a – cum argumentează secretarul de stat Florian Lixandru propunerea.

BUCUREŞTI, 13 feb – Sputnik, Georgiana Arsene. Noi schimbări pentru elevi – aşa poate fi caracterizată următoarea perioadă, când vor debuta şi simulările pentru examenele naţionale.

Elevii de clasa a VII-a şi cei de clasa a XI-a care susţin simulările în luna martie vor avea, pentru examenul de matematică, o nouă structură pentru subiecte.

Ministerul Educaţiei a propus în proiectele de ordin pentru organizarea simulării ca minimum 30% din subiectele de la matematică să fie sub formă de teste grilă (itemi obiectivi), precizează hotnews.ro

Florian Lixandru, secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar, spune că, pentru anul şcolar viitor se doreşte introducerea, la matematică, a subiectelor de cel puţin 30% sub formă de itemi obiectivi.

Asta înseamnă că itemii obiectivi pot fi sub formă de întrebare cu mai multe răspunsuri posibile la cele trei subiecte.

"În urma discuţiilor de vara trecută, când au zis că nu sunt pregătiţi, vrem să-i obişnuim pe elevii de clasa a VII-a şi pe cei de clasa a XI-a cu noua structură a subiectelor. Aplicăm aceeaşi programă şcolară. Numai itemii subiectivi o să aibă pondere mai mare", a spus oficialul.

Elevii, însă, nu sunt de acord cu pilotarea subiectelor de anul acesta şi spun că acest lucru s-ar fi putut face doar în câteva unităţi de învăţământ, pentru început.

Calendarul simulării Evaluării Naţionale 2019

În data de 11 martie 2019, elevii vor susţine proba scrisă la Limba şi literatura română, a doua zi, proba la Matematică. În data de 13martie este programată proba scrisă de Limba şi literatura maternă.

Afișarea rezultatelor la evaluare națională 2019 se va face pe 22 martie 2019.

Calendar SIMULARE BAC 2019 

În data de 18 martie 2019 este planificată Proba E) a) – probă scrisă – Limba şi literatura română.

Potrivit calendarului, în 19 martie 2019, elevii susţin Proba E) b) – probă scrisă – Limba şi literatura maternă 

Pe 20 martie 2019 este Proba E) c) – probă scrisă – proba obligatorie a profilului.

În data de 21 martie 2019 - Proba E) d) – probă scrisă – proba la alegere a profilului şi specializării- se organizează numai pentru elevii clasei a XII-a 

Afișarea rezultatelor la simularea bacalaureatului 2019 se va face pe 29 martie 2019.

133
Tagurile:
examinare, examene, Elevi, Schimbări, BAC, Evaluarea Naţională
Тема:
Evaluare națională 2019 clasa 2: calendar, barem corectare, rezultate (17)
Elevi

Romaniuc: “Numirile din pixul inspectorului general, eliminate”

11
Fostul inspector școlar general susține că, în urma discuțiilor purtate cu profesori, cu părinți și cu elevi, în legătură cu numirea directorilor, după ce li s-au încheiat mandatelor, a ajuns la câteva concluzii. Care sunt acestea.

BUCUREȘTI, 17 ian – Sputnik. Liliana Romaniuc, fost inspector școlar general și o voce importantă în mediul educațional prezintă câteva concluzii referitoare la numirea directorilor de școli după încheierea mandatelor. Aceste concluzii sunt rezultatul discuțiilor purtate cu profesori, părinți și elevi.

”Numirile din pixul inspectorului general trebuie eliminate cât mai repede posibil. Am auzit despre situații în care inspectorul general nu s-a consultat nici măcar cu adjuncții”, scrie Liliana Romaniuc.

Aceasta susține că Legea educației, din ianuarie 2011, prevedea foarte clar ce se întâmplă la finalizarea mandatului directorului: Consiliul de Administrație numește persoana care va ocupa funcția de director, până la organizarea concursului.

De asemenea, concursul pentru ocuparea funcției de director trebuie să fie organizat la nivelul școlii, de către Consiliul de Administrație - entitatea care cuprinde reprezentanții tuturor beneficiarilor direcți sau indirecți ai educației: elevi, părinți, comunitate locală, profesori. În opinia Lilianei Romaniuc, procesul trebuie să fie mai mult decât un concurs...

”Nu știu când vom ajunge la această decizie, dar e bine să începem să ne pregătim pentru ea. Asta și pentru că directorii și profesorii spun că își doresc autonomia școlilor, și e bine ca școlile să aibă autonomie”, a adăugat fostul inspector școlar general.

O altă concluzie se referă la reformarea sau transformarea din temelii a CNEME - Corpul Național al Experților în Management Educațional.

Directorii unităților de învățământ au nevoie de formare consistentă pentru a ajunge în această entitate profesională.

Romaniuc a făcut o paralelă cu Corpul Experților Contabili, structură profesională în care se intră foarte greu. Este, de asemenea, o structură cu un grad înalt de competență.

În opinia expertului, cam așa ceva ar trebui să avem și pentru directorii de școli;

Profesionalizarea managementului școlilor și reformarea/transformarea inspectoratelor sunt provocări mari, dar care, dacă sunt depășite, pot contribui la îmbunătățirea calității școlilor noastre, mai este de părere Liliana Romaniuc.

Fostul inspector școlar general și-a exprimat încrederea că se poate ajunge la acest deziderat cu răbdare, înțelepciune, profesionalism, decizii transparente, fundamentate pe studii și cu implicarea specialiștilor din educație.

”Ce a fost și ce este știm, important este să începem să privim către alte abordări. Nu peste noapte și nu fără resurse!”, a punctat Romaniuc.

Fostul inspector școlar general a reluat o idee enunțată anterior potrivit căreia un director nu trebuie să aibă mai mult de două mandate la aceeași unitate de învățământ.

11
Tagurile:
Școala

Загрузка...
Universitate

Acord de dezvoltare a schimburilor academice Rusia-România

240
Reprezentanții Centrului Rus de Știință și Cultură de la București vin cu vești excelente la început de an. Vorbim despre stabilirea unei frumoase prietenii și cooperări în plan academic între Rusia și România.

BUCUREȘTI, 16 ian – Sputnik. Semne bune anul are, deși iarna nici nue grea și nici omătul nu este mare, cum spune colindul românesc.

În schimb, începutul lui 2021 este cum nu se poate mai promițător și mai bine conturat. Și aceasta pentru că, așa cum precizează și reprezentanții Centrului Rus de Știință și Cultură de la București, în noul an s-au făcut noi prieteni.

Mai precis, este vorba despre faptul că Universitatea de Finanţe din subordinea Guvernului Federației Ruse a semnat un acord de cooperare și dezvoltare a schimburilor academice cu Academia de Studii Economice din București.

Parteneriatul școlilor de top din domeniul economiei, finanțelor și managementului din Rusia și România a fost posibil prin contribuţia Centrul rus de știință și cultură în România, informează Centrul Rus de Știință și Cultură de la București pe pagina sa de Facebook.

Academia de Studii Economice din București are o bună experiență de cooperare fructuoasă cu Universitatea Economică de Stat din Sankt Petersburg.

Academia organizează cursuri de limba rusă, la care participă peste 150 de cursanţi anual, mai adaugă sursa citată.

Academia de Studii Economice din București este liderul învățământului superior economic și de administrație publică din România și din Europa de Sud-Est, fapt confirmat de pozițiile de top pe care le deține în clasamentele universitare internaționale, se arată pe pagina ase.ro.

 

240
Tagurile:
România, Rusia
Тема:
Relațiile româno-ruse
Tematic
Concurs de fotografie ”Suflet rusesc în România”
Lansatoarele de rachete din România, un ”mesaj” pentru Rusia
De ce sistemul HIMARS e un pericol pentru România, nu Rusia
Noi oportunități economice și de afaceri Rusia - România
Mesajul de Anul Nou al Ambasadei Rusiei în România
Ambasadele Rusiei și SUA în România – unite de o veste tristă

Загрузка...