Şcoală

Inspector şcolar: „Profesorii sunt plafonaţi, funcţionează în paradigme depăşite”

3494
(reînnoit 07:36 13.02.2019)
Liliana Romaniuc, preşedintele Asociaţiei Române de Literaţie, spune că, în cazul directorilor de şcoli situaţia este şi mai gravă – cine este vinovat.

BUCUREŞTI, 13 feb – Sputnik, Georgiana Arsene. Dascălul Liliana Romaniuc, fost inspector şcolar general al judeţului Iaşi şi, totodată, preşedintele Asociaţiei Române de Literaţie spune că, după ce a vizitat o unitate şcolară s-a convins, o dată în plus, că profesorii au nevoie de o altă abordare.

„Sunt stresaţi, îngropaţi în birocraţie, mai ales directorii. Aceștia pierd esențialul funcției lor - aceea de a fi sprijin și încurajare pentru profesori, pentru ca învățarea să devină o realitate în fiecare clasă, la fiecare oră, pentru fiecare elev. Profesorii sunt plafonați, funcționează în paradigme depășite și, mai nou, total bulversați, ca să nu spun altceva...și mă abțin să nu spun! Prea multe fronturi deschise la minister, fără legătură între ele și fără să abordeze problemele de fond ale sistemului. Continuăm să peticim!”, a scris profesorul Romaniuc pe pagina sa de Facebook

Aceasta spune că nu îi iese din minte „circul” din comisia ce l-a audiat pe Guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu şi că nu mai are resurse emoţionale pentru impostură, aroganţă şi incompetenţă.

„Vreau un sistem educațional normal, echitabil, fără minciună și impostură, fără ghioceală în fața șefilor. Un sistem cu profesori demni, care să învețe și să predea pentru copii, ca aceștia să învețe și ei, să crească frumos și echilibrat”, a explicat fostul inspector şcolar general.

Pe lângă toate acestea, Romaniuc îşi mai doreşte un sistem cu şefi competenţi şi conectaţi la lumea de azi, nu la tradiţiile de acum 100 de ani, care să fie la dispoziţia celor care îi plătesc.Partea superioară a formularului

Toate acestea reprezintă normalitatea, declaraţia sa neavând nici o legătură cu politicul.

3494
Tagurile:
Profesori
Tematic
Ioan Aurel Pop: „Ajung în şcoli oameni fără chemare, uneori fără studii de specialitate”
Andronescu: Profesorii din preuniversitar să fie evaluaţi din 10 în 10 ani
Ilea, lider FNAP Bucureşti, experienţă neplăcută cu copilul la o şcoală „de top”

Загрузка...