Elevi la școală în timpul orelor

Profesorii nu vor rămâne peste program pentru orele remediale fără a fi plătiţi

109
Profesorul Liliana Romaniuc a identificat provocările anului 2019 pentru educaţie, plecând de la ce doreşte să facă sau să schimbe noua conducere a Ministerului Educaţiei Naţionale.

BUCUREŞTI, 13 ian – Sputnik, Georgiana Arsene. „În mod clar se vorbeşte mai mult despre educaţie decât până acum, datorită prezenţei în spaţiul public a ministrului educaţiei – este un lucru bun”, crede Liliana Romaniuc, preşedintele Asociaţiei Române de Literaţie.

Aceasta precizează că revenirea la manualele alternative reprezintă o măsură bună, fiind absolut necesară şi a prezentat, într-o postare d epe pagina sa de Facebook, provocările din educaţie ale acestui an prin prisma a ceea ce doreşte să facă sau să schimbe Ecaterina Andronescu.

Problema toaletelor şi a apei curente în şcoli pare să fie şi în atenţia noului ministru, deşi acesta nu a dat un termen de rezolvare şi nici sursele de finanţare.

Orele remediale, fără bani

Un subiect fierbinte îl reprezintă, însă, cel legat de orele remediale şi care a ridicat mai mute întrebări la care Andronescu nu a dat până acum un răspuns.

În primul rând, subliniază Romaniuc, pentru copiii ce vor rămâne peste program trebuie asigurată cel puţin o gustare, dacă nu o masă. „Nu este imposibil, dar cine şi cu ce resurse va face acest lucru?”, a punctat dascălul

Un semnal de alarmă în legătură cu orele remediale l-a tras şi blogul În prima linie

„De ce credem că profesorii care nu au reuşit la clasă, cu aceşti copii, vor reuşi în orele remediale?”, a punctat Romaniuc.

Aceasta a adăugat că problema nu e atât de mult legată de conţinuturi, cât de modul în care sunt predate ele, de relaţia pe care un dascăl o stabileşte cu copiii, de felul în care omul de la catedră reuşeşte să îşi facă lecţia atractivă.

Un aspect deloc de neglijat îl reprezintă plata profesorilor pentru aceste ore.

„Dacă credem că profesorii vor rămâne peste program pentru orele remediale, fără a fi plătiţi, ne înşelăm, iar povestea cu completarea orelor pentru cei cărora li se reduce catedra nu e o soluţie. Sindicatele ne pot spune mai multe! Problema nu este uşoară, dar se pot găsi soluţii, dacă sunt sesizaţi şi cei care, în mod direct, lucrează în comunităţile vulnerabile”, a punctat sursa citată.

Romaniuc este de părere că problemele de fond ale sistemului nu sunt prezentate în mod explicit şi nici nu sunt urmate de posibile soluţii care se vor încerca. Este vorba despre problema analfabetismului funcţional, despre faptul că testările internaţionale sunt ocolite, despre faptul că nu se spune nimic despre descentralizare etc.

109

Загрузка...