A teacher monitors (C) as High school students at the Charlemagne High School (Lycee Charlemagne) in Paris

Învăţământul, fără buget pentru 2019 Guvernul, solicitat amâne aprobarea lui

492
(reînnoit 09:07 13.12.2018)
Consiliul Naţional al Elevilor acuză numeroase probleme în funcţionarea Consiliului Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Preuniversitar – forul care trebuie să stabilească un cost standard per elev.

BUCUREŞTI, 13 dec – Sputnik, Georgiana Arsene. Cu alte cuvine, elevii precizează că nu poate fi stabilit bugetul pentru învăţământul preuniversitar, atâta timp cât CNFIP nu a stabilit care este costul standard per elev.

Petru Apostoaia, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, a vorbit despre o lipsă de transparenţă şi despre ignorarea în totalitate a nevoilor elevilor şi cadrelor didactice, precum şi despre rolul „total decorativ” al CNFIP din ultimii ani în finanţarea învăţământului preuniversitar.

“Având în vedere modificări ale elementelor care stau la baza costului standard per elev/preșcolar, Consiliul Național al Elevilor solicită amânarea aprobării bugetului de stat pentru anul 2019, conștientizarea necesității respectării procedurilor”, precizează Consiliul Elevilor, potrivit edupedu.ro

Pentru anul viitor, elevii spun că vor desfăşura o serie de analize care să ajute la determinarea necesităţilor reale şi susţin că vor solicita CNFIP să îşi desfăşoare şedinţele în timp util, astfel încât finanţarea să urmărească elevul şi şcoala, nu invers.

Apostoaia spune că elevii s-au săturat de lipsa de transparenţă, de ignorarea totală a nevoilor reale ale elevilor şi cadrelor didactice, de rolul total decorativ al CNFIP din ultimii ani şi de modul defectuos în care se face finanţarea învăţământului preuniversitar.

„Nu putem închide ochii atunci când există nereguli în sistem, aceasta este singura cale prin care putem asigura un act instructiv-educativ de calitate. Politizarea şcolilor şi transferul practicilor incorecte din zona politică în zona învăţământului sunt unele dintre cauzele principale ale stării precare ale sistemului, care privează milioane de cetăţeni ai României de o educaţie de calitate”, a punctat Apostoaia.

492

Загрузка...