Elevi

Fenomen extrem de grav, se întâmplă în şcoli autorităţile, depăşite de situaţie

698
Bullying-ul se manifestă atât în spaţiul virtual, cât şi în viaţa reală, acolo unde tot mai mulţi elevi cad pradă acestui fenomen.

BUCUREŞTI, 8 nov – Sputnik, Georgiana Arsene. Nu este numai o hârjoneală, ci un fenomen cu urmări dintre cele mai grave – aceasta poate fi ideea bullying-ului, fenomen îngrijorător care promovează un comportament violent în rândul copiilor.

Deşi nu s-au împlinit încă trei luni de la debutul anului şcolar 2018-2019, în şcolile româneşti acest fenomen se manifestă din plin, existând situaţii nu doar de hărţuire între copii, ci se înregistrează şi victime din rândul cadrelor didactice, fapt care arată că sistemul nu poate face acestor noi provocări şi trebuie găsite şi implementate politici de descurajare a acestor manifestări.

În fiecare an, poliţiştii desfăşoară activităţi în şcoli pentru prevenirea şi recunoaşterea acestui fenomen. La rândul lor, psihologii trag un semnal de alarmă în privinţa amplorii luate de acest fenomen.

Fenomenul există de multă vreme

Gina Pop, şef Birou de Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului Judeţan de Poliţie Cluj spune că România doar a împrumutat termenii de „bullying” şi „ciber-bullying” şi că fenomenul există de multă vreme.

„Desfăşurăm activităţi cu copii de toate vârstele, începând chiar de la clasa I sau pregătitoare, pentru că din păcate acest fenomen este prezent în anumite forme şi la clasele mici, pregătitoare mergând până la clase mari, de liceu. Noi desfăşurăm aceste activităţi de prevenire în funcţie de solicitările pe care le avem din partea şcolilor”, a explicat Pop, potrivit monitorulcj.ro, adăugând că elevii trebuie să înţeleagă că bullying-ul nu este o stare de normalitate.

Consecinţele acestui comportament sunt dezastruoase. Organizaţia Salvaţi Copiii precizează că în zece minute un copil poate să îşi piardă încrederea în sine şi ceilalţi, iar consecinţele pe termen lung asupra dezvoltării emoţionale şi integrării sociale să fie extrem de grave.

Aceeaşi organizaţie punctează şi felul în care se manifestă acest fenomen.

„În recreaţie sunt umilit. În recreaţie sunt batjocorit. În recreaţie sunt luat la şuturi. În recreaţie îmi sunt luate temele, ochelarii, banii de buzunar şi curajul. Desfiinţaţi recreaţiile, că-n recreaţie nu-i de joacă!”, se arată pe pagina Salvaţi Copiii

Număr dublu de violenţe în şcolile din Bucureşti

Printre măsurile de combatere a fenomenului propuse de Salvaţi Copiii se numără promovarea de proceduri şi politici clare de intervenţie specifică în situaţie de bullying, în colaborare cu Ministerul Educaţiei.

Dar viaţa bate filmul, pentru că în şcoli situaţia se întrăutăţeşte. Şi aceasta pentru că, aşa cum preciza şi Sputnik, numărul violenţelor în şcolile din Capitală s-a dublat comparativ cu anul şcolar 2016-2017.

Revista Tribuna Învăţământului menţionează că, dacă analizăm fenomenul din perspectiva ultimilor 1520 de ani, observăm că „violenţa manifestată în rândul populaţiei şcolare a cunoscut o diversificare majoră a formelor de manifestare şi a cauzelor ce au luat prin surprindere managementul învăţământului românesc”.

Managementul învăţământului românesc nu a fost luat prin surprindere, ci a fost depăşit de situaţie, pentru că nu s-a reformat aşa cum ar fi trebuit, pentru că a fost victima ideilor fiecărui ministru care s-a perindat la cârma Ministerului Educaţiei Naţionale. Nu este de mirare că acum fenomenul este scăpat de sub control, pentru că elevii au mai multe drepturi decât obligaţii, pentru că dascălii nu au nici un mijloc real de constrângere şi sancţionare a comportamentelor deviante. Nota scăzută nu mai sperie pe nimeni, ameninţarea cu exmatricularea se transformă în subiect de scandal televizat şi iată cum nu învaţă nimeni nimic, fenomenul ia amploare, iar dascălilor li se pune piciorul pe cap…

698

Загрузка...