Profesor și elevi

Sistemul de învăţământ îşi bate joc de elevi - se poate face ceva?

999
(reînnoit 16:49 26.09.2018)
Experţii în educaţie din ţara noastră recunosc că problemele grave cu care se confruntă sistemul nu duc la nimic bun - în acelaşi timp, programa de învăţământ scoate ore vitale din orar.

BUCUREŞTI, 24 sept — Sputnik, Georgiana Arsene. Manuale pline cu greşeli, şcoli în care practica darului este împământenită, părinţi disperaţi, dar şi distrugerea fondului generaţiilor viitoare prin reducerea numărului de ore de istorie din orarul elevilor — iată, pe scurt, cum se prezintă învăţământul românesc în toamna anului 2018.

O radiografie gri, care nu prevesteşte nimic bun. O recunosc chiar experţii în educaţie, care spun că neajunsurile din sistem conturează tabloul sumbru al situaţiei. Ce înseamnă asta? Că sistemul de învăţământ îşi bate joc de elevi. Şi de profesori, deopotrivă, pentru că şi ei trebuie să se adapteze tuturor „inovaţiilor" venite de la MEN.

Daniela Vişoianu, preşedintele Coaliţiei pentru Educaţie, declară că putem spune că ne-am bătut joc de copii timp de 30 de ani şi că avem două variate: fie continuăm batjocura încă vreo două decenii, fie acesta este momentul critic în care ne uităm la copii ca la averea noastră cea mai mare.

Neajunsurile sistemului educațional din România au adus atât părinții, cât și experții în educație, în punctul de fierbere. Şi aceasta vedem adevărate bătălii pentru ca un elev să ajungă la o anumită învăţătoare în clasă, vedem cum părinţii apelează la fel şi fel de trucuri ca să facă rost de viza de flotant necesară înscrierii micuţului la o anumită şcoală, dar şi cum aceeaşi părinţi merg cu darul.

Daniela Vişoianu spune, citată de digi24.ro, că, dacă într-o unitate de învăţământ nu s-ar primi deloc cadouri, „nu am ajunge într-un scandal că un profesor a primit un anumit cadou, pentru că în cultura şcolii nu există acest lucru".

Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi — Învăţământ Preuniversitar, a explicat că moda cadourilor a ajuns la un nivel atât de ridicat încât sumele strânse în acest scop sunt de-a dreptul fabuloase. Mai exact, vorbim de un fond de cadouri de şase, şapte sau chiar opt mii de lei.

Elevii sunt principalele victime ale sistemului de învăţământ. Şi aceasta fiindcă anul şcolar care abia a început a pornit cu stângul — cărţile de pe care ar trebui să înveţe şcolarii sunt pline cu greşeli.

„Povestea manualelor e încă o oglindă în care se vede clar ce nu ştie sistemul să facă. Şi sistemul transmite foarte clar: „bă, nouă nu ne plac geşelile. Noi le penalizăm, le sancţionăm, nu le considerăm o oportunitate de învăţare". Pentru că dacă profesorii spuneau „am greşit", transmiteau un semnal, da, greşeala este omenească, este posibilă, hai să vedem cum nu mai greşim atât de grav data viitoare", a precizat Vişoianu.

Din nefericire, nu doar informaţiile greşite din manuale reprezintă o problemă, ci şi greutatea ghiozdanului, precum şi afacerea auxiliarelor, comandate masiv de unii profesori.

Lipsa avizelor de securitate la incendiu sau a celor sanitare este o problemă ce durează de ani de zile. Nerezolvată. Sper, însă, să nu devină… nerezolvabilă.

Dincolo de toate aceste nereguli — termen mult prea blând pentru dezastrul din sistem — reducerea numărului orelor de istorie este o altă problemă. De ce? Nu se doreşte un orar mai „aerisit" pentru elevi?

Într-un interviu acordat în urmă cu câteva luni cotidianului Evenimentul Zilei, academicianul Ioan Aurel Pop preciza că, din păcate, lumea crede că, pentru a moderniza curriculum-ul, este nevoie de nevoie de materii noi. Acest lucru este greşit, a explicat profesorul, pentru că a învăţa despre trecut înseamnă a învăţa despre viaţă.

„A învăţa despre ceva ce s-a petrecut în trecut nu înseamnă că înveţi despre nişte lucruri moarte, ci despre viaţă, iar viaţa înseamnă dimensiunile acestea pe care le ştim noi: trecut, prezent şi viitor", a explicat academicianul Ioan Aurel Pop.

Istoricul Gabriel Moisa a precizat că România se află, alături de Albania, în Europa, pe ultimul loc în ceea ce înseamnă numărul de ore de istorie în curricula şcolară, „ceea ce generează o consecinţă neplăcută pentru ceea ce înseamnă spiritul identitar, cunoaşterea trecutului".

999
Tagurile:
Școală, Educație, Istorie, Elevi
Liviu Pop

Pop: ”Vor fi deblocate posturile în învățământ?”

303
(reînnoit 19:23 13.08.2020)
Senatorul social-democrat Liviu Pop, fost ministru al Educației, amintește guvernanților faptul că până la începerea anului școlar mai este fix o lună de zile și susține că, în special acum, Educația are nevoie de finanțare.

BUCUREȘTI, 13 aug – Sputnik. Începerea noului an școlar 2020-2021 devine, tot mai mult, o chestiune de zile, pentru că timpul nu mai are răbdare cu decidenții politici.

Fostul ministru al Educației, senatorul social-democrat Liviu Pop, spune că începe să creadă că actualul Guvern este ”împotriva unei Românii educate”.

Mai mult, Pop atrage atenția că Educația are nevoie, în acest an, mai mult ca oricând, de finanțare, deoarece învățământul românesc nu poate să se descurce cu finanțarea per elev/student păstrând finanțarea din anii anteriori.

Astfel, autoritățile locale au nevoie de sprijin financiar din partea Guvernului, iar unitățile administrativ-teritoriale nu au suficiente fonduri pentru a susține în condiții optime asigurarea substanțelor dezinfectante, a măștilor, a tabletelor cu internet, transportul în siguranță al copiilor, asistența medicală la cabinetele medicale, strictul necesar pentru grupurile sanitare, ș.a.m.d.

”Personalul didactic, didactic auxiliar și nedidactic este insuficient. Vor fi deblocate posturile în învățământ? Da? Nu? Repet, mai avem O lună până la debutul anului şcolar! Este târziu, domnilor! Mult prea târziu!”, a avertizat Pop.

Senatorul a subliniat, de asemenea, că subfinanțarea este problema învățământului românesc.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

303
Tagurile:
Învățământ, Liviu Pop
Tematic
Monica Pop acuză Guvernul: ne prezintă ca ”Proștii unici ai Planetei, popor de psihopați”
Pop: ”Guvernul Orban nu are un plan concret pentru începerea noului an școlar”
Ioan Aurel Pop, despre școala online: ”am constatat ușor ineficiența ei”
Atenție: Dr. Monica Pop propune SOLUȚIA salutară pentru eliminarea testelor COVID greșite!
Pop: ”MEC trebuie să renunțe anul acesta școlar la finanțarea per elev”

Загрузка...
Oana Moraru

Oana Moraru: ”Cu atât mai mult nu alege homeschooling-ul”

119
(reînnoit 16:41 13.08.2020)
Expertul educațional susține că oricine se gândește la homeschooling pentru o vreme trebuie să aleagă această variantă fără să întrebe în jur și că a merge pe un drum în afara sistemului nu se potrivește cu psihologia celui care vrea siguranță și aceea instituțională.

BUCUREȘTI, 13 aug – Sputnik. Părinții care doresc să renunțe la școala instituționalizată și să își educe copiii în sistem de homeschooling ar trebui să știe că decizia – și acțiunea în sine – nu reprezintă deloc un pas simplu.

Expertul educațional Oana Moraru susține că homeschooling-ul nu se potrivește părintelui anxios, nehotărât, grupurilor de opinie de pe Facebook, nevoii de aprobare de la stat sau de la vecini și prieteni.
Aceasta este o alegere care se face cu inspirație și credință.

Moraru spune că nu ar alege să fie sursa principală a experiențelor propriului copil, pentru că nu are încredere că este sănătos să radieze din ea toate alegerile care îi configurează celuilalt modul de operare al minții și valorile.

”Știu, acum e vorba de viață și boală, de risc și siguranță. Cu atât mai mult nu aș alege homeschooling-ul. Să iei decizii din frică, emoție și nesiguranță într-un context atât de tulbure e, de cele mai multe ori, cu atât mai toxic cu cât e mai mare iluzia că îți știi copilul sigur și neatins acasă, lângă tine”, a punctat Oana Moraru.

Expertul recunoaște că, în actuala situație, în care totul stă sub semnul pandemiei de coronavirus, nu are soluții și nici nu știe cum va fi școala din septembrie.

În schimb, în ceea ce privește homeschooling-ul, cunoaște părinți și copii care ”au înflorit” în acest sistem, dar și reversul medaliei.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

119
Tagurile:
Educație, Oana Moraru
Tematic
Iohannis cere CCR ca elevii și studenții să aibă parte de ”educație” despre transexuali
Tensiuni puternice în Educație, se prefigurează un nou scandal uriaș!
Din toamnă, elevii și profesorii vor fi din nou cobaii sistemului de educație
Iohannis vrea educație sexuală pentru copii fără acordul părinților: a sesizat CCR!
NUCLEARA din Educație: cele 4 scenarii propuse de autorități pentru revenirea la școală

Загрузка...
Alegerile prezidențiale din Belarus

CEC din Belarus a anunțat rezultatele finale ale alegerilor prezidențiale

0
Comisia Electorală Centrală din Belarus a anunțat rezultatele finale ale alegerilor prezidențiale din țară.

CHIȘINĂU, 14 aug – Sputnik. Comisia Electorală Centrală a anunțat rezultatele finale a alegerilor prezidențiale din Belarus. Astfel, președintele în exercițiu, Aleksandr Lukașenko, a obținut 80,1 la sută din voturi.

Locul doi este ocupat de Svetlana Tihanovskaia, cu 10,12 la sută din voturi. În acest fel, Lukașenko este reales în funcția de șef al statului pentru a șasea oară.

Alegerile prezidențiale s-au desfășurat duminica trecută, pe 9 august. Opoziția nu recunoaște rezultatele scrutinului, iar oponenții actului lider Belarus protestează de cinci zile în capitala țării.

0
Tagurile:
Svetlana Tihanovskaia, Aleksandr Lukașenko, Minsk, Belarus
Тема:
Proteste în Belarus
Tematic
Ministrul belarus de Interne le-a cerut scuze celor care au fost bătuți accidental
A patra noapte de proteste în Belarus: iată ce s-a întâmplat
Curtea Supremă din Belarus a publicat lista tuturor celor arestați: 566 de persoane
Polonia și țările baltice se propun mediatori în conflictul din Belarus

Загрузка...