Escuela

Asociaţiile de părinţi şi sindicatele, atac la Ministerul Educaţiei - nu i-a consultat

1060
(reînnoit 15:37 05.07.2018)
Strategia Naţională de Educaţie încinge spiritele şi scoate la iveală întrebări interesante, la care, deocamdată, ministerul nu dă nici un răspuns.

BUCUREŞTI, 5 iul — Sputnik, Georgiana Arsene. Introducerea orelor de educaţie pentru depăşirea mentalităţilor conservatoare atât pentru elevi, cât şi pentru părinţi, în unităţile de învăţământ stârneşte tot mai multe controverse, iar factorii implicaţi în acest proces susţin că Ministerul Educaţiei Naţionale nici măcar nu i-a consultat.

Aceasta este şi cea mai proaspătă situaţie, în care Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi — Învăţământ Preuniversitar, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ şi Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret" acuză faptul că „Strategia Naţională de Educaţie Parentală" a fost pusă în dezbatere publică de Ministerul Educaţiei Naţionale fără consultarea lor prealabilă. Din acest motiv, ei se consideră îndreptăţiţi să întrebe dacă este vorba cu adevărat de o strategie care să vină în sprijinul părinţilor.

Ei spun că nu vor susţine Strategia MEN şi amintesc de opunerile Academiei Române şi Patriarhiei care susţine că documentul supus dezbaterii publice nu corespunde în totalitate cu ce s-a discutat la nivelul grupului de lucru.

„Pentru noi, conceptul de familie este definit în Constituţia României, nimic mai mult sau mai puţin! Dreptul la viaţă intimă este un drept garantat de legislaţia în vigoare, în consecinţă, valorile transmise copiilor/elevilor noştri trebuie să ţină cont de propriile convingeri morale şi religioase", se arată în comunicatul Federaţie Asociaţiilor de Părinţi.

Mai mult, preşedintele organizaţiei, Iulian Cristache, precizează extrem de ferm şi de clar că Statul are obligaţia să fie neutru faţă de diferitele opţiuni, opinii şi convingeri privitoare la valorile centrale ale educaţiei şi familiei. Statul şi funcţionarii săi, se mai spune în document, nu au nici un temei prin care să se pună în poziţia de a stabili ce e bine şi ce e rău în materie de opţiuni tradiţionale sau progresiste.

„Statul are obligaţia de a se abţine de la a impune sau favoriza propriul său model ideologic", se arată în comunicat, unde semnatarii subliniază că necesitatea unui proiect naţional pentru îmbunătăţirea educaţiei copiilor noştri este de necontestat, dar Strategia conţine, din păcate, o serie de articole care ar fi necesitat o analiză riguroasă înainte de a fi dat spre dezbatere opiniei publice.

Menţionăm că tot mai mulţi români se opun acestui proiect. Până acum, Ministerul Educaţiei Naţionale nu a ieşit cu un punct de vedere pe acest subiect.

1060

Загрузка...