Gazoduct

Europa caută stocheze gaz în această vară

127
Iernile grele sunt întotdeauna o veste proastă pentru consumatorii de energie, dar o veste bună pentru cei care produc energia folosită de consumatori

BRUXELLES, 2 apr – Sputnik. Iarna aceasta nu a fost o excepție: vremea dură din Europa a golit stocurile de gaz ale Europei, iar acum exportatorii din toată lumea se pregătesc să răspundă cererii în creștere, arată RT

Inventarul gazului natural din Europa este cu 25 de miliarde de metri cubi sub nivelul acestei perioade a anului trecut. Această cantitate este egalul unei treimi din consumul anual al Germaniei. Pentru că Germania este cel mai mare consumator de gaz din Europa, este vorba de o cantitate impresionantă.

Din fericire, există de unde completa. Din Qatar și Rusia până la Australia și SUA, producătorii de gaz natural lichefiat se pregătesc să își sporească transporturile spre Europa. Iar Gazprom se pregătește să finalizeze conducta Nord Stream 2 în ciuda presiunilor sancțiunilor din partea SUA.

Equinor din Norvegia, celălalt mare exportator din Europa, după Gazprom, a arătat că se așteaptă ca cererea de gaz natural din Europa să crească cu două procente anul acesta, după ce a scăzut cu patru procente anul trecut. Compania a invocat iarna ușoară dintre 2019/2020 și pandemia ca motive ale declinului. Dar iarna aceasta a recuperat cu prisosință iernile trecute.

Europa va avea nevoie să stocheze circa 65-70 de miliarde de metri cubi de gaz natural în această vară, potrivit unui analist rus. Dacă vremea rece continuă, această cantitate va trebui sporită, a spus Sergei Kapitonov de la Skolkovo Energy Center. Acest lucru înseamnă cu 60 la sută mai mult decât a avut nevoie Europa anul trecut pentru a-și ține umplute capacitățile de stocare de gaz.

”Previziunea noastră pentru 2021 e construită pe o reîntoarcere la o cerere de încălzire medie pe perioada iernii și o recuperarea graduală a activităților comerciale și industriale”,  spus Equinor, adăugând că cererea va avea nevoie de timp până în 2022 ca să își revină la nivelurile pre-pandemie.

Orice recuperare ar fi o veste bună pentru exportatorii de gaz, mai ales dacă situația inconfortabilă a stocurilor  îi face pe europeni mai puțini pretențioși cu privire la amprenta de carbon a gazului lor. Aceste pretenții a provocat îngrijorare în industria gazului, mai ales după ce compania Engie din Franța a anulat un contract pe termen lung cu SUA pentru livrarea de gaz lichefiat din cauza emisiilor de carbon asociate procesului de producție.

Există de asemenea planurile pe termen lung ale Europei, care nu par să implice combustibilii fosili de loc, cel puțin potrivit noului Green Deal și lui Frans Timmermans. Acesta a declarat săptămâna trecută că ”combustibilul fosil nu are viitor viabil” în Europa pentru că aceasta se străduiește să ajungă la zero emisii de carbon.

Dar aceasta e pe termen lung, și chiar și Timmermans a admis că Europa va avea nevoie de combustibili fosili pentru o lungă perioadă de aici încolo. Pe termen scurt, nu doar că are nevoei de gaz, are nevoie urgentă. Și s-ar putea să plătească mai mult pentru el din cauza Asiei.

Shell, în ultima sa previziune, a spus că 75 la sută din cererea pentru gaz pe viitor va veni din Asia. Acest lucru înseamnă că prețul pentru gaz nu va mai fi stabilit în Europ chiar dacă Europa va continua să fie un consumator substanțial și pentru gaz lichefiat, și pentru cel de conductă.

Și aceasta nu este doar o previziune pe termen lung. Analiștii de la Bernstein au avertizat săptămâna aceasta că cererea pentru gaz lichefiat a rămas puternică în Asia. Acest lucru ar putea urca prețurile și mai mult, previziunea de la Bernstein fiind pentru o creștere cu 6 procente a cererii globale de gaz lichefiat, mișcat de economiile din Asia.

127
Tagurile:
gaze
Tematic
Gazprom a livrat în Europa prima partidă de “gaz verde”
Europa caută să stocheze gaz în această vară
Europa intră în “criza gazelor”: Ce înseamnă asta pentru țările CSI
Gazprom: Nord Stream 2 va fi finalizat până la sfârșitul anului 2021 - VIDEO
Intrare în magazin

Celebru economist: România e victima unui EXPERIMENT, spre deosebire de Ungaria și Polonia

617
În timp ce Ungaria sau Polonia creează o entități economice – de stat sau private - capabile să concureze pe piața internațională, România a cedat și își vinde tot

BUCUREȘTI, 8 apr – Sputnik. Cunoscutul economist și profesor universitar Cristian Socol, principal autor al programului de guvernare al PSD – Dragnea, face o scurtă radiografie a situației României:

”Resursele subsolului sunt aproape integral vândute. Parte consistentă a forței de muncă active merge la export. Pământul arabil este vândut și el în proporție ridicată. Sistemul bancar, energia, gazele, apa și celelalte infrastructuri critice sunt și ele vândute”.

Aceasta este prima parte a situației – cea care este adjudecată! Dar mai e o a doua, pe cale să se împlinească. Și anume - ”Mai sunt câteva companii super-profitabile în controlul statului român”.

”Dacă se vând și acestea, România rămâne fără nimic”, consideră Cristian Socol, numind România – ”Chile a Europei”, cu referire la modelul eșecului economic ”gestionat” de FMI în țara andină. De aceea, Socol spune ”NU experimentului libertarian” căruia România îi cade victimă!

Socol atrage atenția că, între timp, Cehia, Ungaria și Polonia ”măresc viteza de convergență și distanță economică față de noi printr-o strategie economică inteligentă - consolidarea activelor, crearea de campioni naționali sau/ și regionali”.

”România are o altă strategie - să vândă tot”, scrie Cristina Socol. Eu aș completa – România de după 2008 are „strategia” și să falimenteze tot - și să bage la pușcărie pe orice om de afaceri care se ridică… la fel ca occidentalii, cu nimic mai morali!

Argumentație în plus: Cristian Socol citează Ziarul Financiar, o analiză intitulată ”Capitalismul de stat: Franţa culege „roadele“ pandemiei, Germania încă n-a scăpat de moştenirea crizei trecute, iar Polonia îşi construieşte campioni naţionali uriaşi”.

”În Europa de Est, în Ungaria guvernul tinde să-şi ţină aproape activele corporate strategice prin intermediul oamenilor de afaceri apropiaţi partidului de guvernământ, în timp ce în Polonia statul creează campioni naţionali uriaşi”, scrie autorul analizei, jurnalistul Bogdan Cojocaru.

De asemenea, autorul subliniază că, în Polonia ”statul creează campioni economici. Spre exemplu, PKN Orlen, cea mai mare companie şi liderul în sectorul de rafinare, la care guvernul deţine peste 27% din acţiuni, preia monopolul gazelor PGNiG şi fuzionează cu concurentul mai mic Grupa Lotos, deţinut de stat”.

”De asemenea, statul deţine aproape 30% din cea mai mare bancă, PKO Bank Polski, aproape 60% din cel mai mare producător de energie, PKO Bank Polski, şi 31% din gigantul minier KGHM. Guvernul este, de asemenea, cel mai mare acţionar la Tauron şi Enea, alţi producători de energie”, scrie Cojocaru, punctând ”Varşovia îşi foloseşte campionii naţionali pentru proiecte considerate strategice precum construirea primei centrale nucleare a ţării şi dezvoltarea unui brand auto”.

Ce se poate reproșa micro-analizei lui Socol, coroborată cu ce din ”Ziarul Financiar”? Nimic… decât că nu e ”aliniată strategic”! Și că Socol a fost unul dintre principalii autori ai programului (economic) de guvernarea al PSD din 2016, considerat și de mulți adversari drept cel mai bun program național de dezvoltare. Cum s-a răspuns la acest program? Cu acel cuvânt din Piața Victoriei, adus din Suedia. Atâta a putut așa zisa ”Românie europeană”.

617
Tagurile:
economist
Tematic
Viktor Orban: Dacă Ungaria nu ar fi comandat vaccinuri din Est, am fi avut mari probleme
Budapesta: vaccinurile din Rusia au protejat tot atâtea vieți în Ungaria și Serbia
Ungaria dă peste nas Bruxelles-ului cu “pașapoartele COVID”
Ungaria, premieră europeană: prima țară UE membră în Banca Eurasiatică de Dezvoltare
Ungaria pune NATO la punct: nu vede Rusia ca o ameninţare

Загрузка...
Raluca Turcan

Turcan, deranjată de numărul mare de pensionari români

2552
Ministrul Muncii și Protecției Sociale a vorbit, în contextul discuției despre felul în care poate fi cumulată pensia cu salariul, despre faptul că, pe fond e o creștere a numărului de pensionari, ceea ce înseamnă presiune mare pe bugetul de asigurări sociale.

BUCUREȘTI, 7 apr – Sputnik. Problema cumulării pensiei cu salariul revine în atenția publică, iar ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, spune că la privat nu poate fi interzis acest lucru.

Turcan spune că, potrivit cifrelor, sunt 4 milioane de pensionari în sistemul public, 107.000 de pensionari anticipat cu penalizare sau fără, plus aproximativ 900.000 de beneficiar de pensie de invaliditate au de urmaș. Dintre toți aceștia, peste 200.000, după momentul pensionării, optează să lucreze.

”Provocarea noastră este să creștem și să impulsionăm viața activă. Cifrele pe fond nu arată bine, avem o creștere a numărului de persoane care intră în pensie, avem o scădere a natalității, avem deja niște semnale de creștere a șomajului, pentru că se resimt efectele pandemiei. Ca o primă soluție trebuie să impulsionăm viața activă”, a explicat Raluca Turcan potrivit digi24.ro.

În opinia sa, creșterea numărului de pensionari reprezintă o presiune pe bugetul de asigurări sociale și încă una foarte mare, iar ”sustenabilitatea sistemului de pensie este șubredă”.

Tocmai de aceea trebuie crescută rata de ocupare a forței de muncă fiindcă, la un moment dat, se pierde controlul asupra economiei și puterea de cumpărare a pensiei scade.

Ministrul Muncii și Protecției Sociale spune că îi va convinge pe români să aleagă ori salariul ori pensia.

Turcan a precizat că sunt 230.000 de oameni peste vârsta legală de pensionare care aleg să se reangajeze.

”Și atunci le spunem să rămână mai mult în câmpul muncii și salariile să devină mai atractive, fie că vorbim de privat, fie de stat”, a punctat demnitarul.
2552
Tagurile:
Raluca Turcan

Загрузка...
Cum mașinile ajung la parcarea privată

Dacă ai uitat permisul acasă - Este sau nu ridicată mașina

0
(reînnoit 18:15 17.04.2021)
Deși în lege este menționat clar că orice șofer trebuie să aibă la sine permisul de conducere atunci când urcă la volan, mai sunt totuși cazuri când aceștia îl uită acasă.

CHIȘINĂU, 17 apr – Sputnik. Regulamentul Circulației Rutiere prevede expres că orice șofer este obligat să aibă asupra sa permisul de conducere atunci când urcă la volan. Șeful Serviciului Juridic al Inspectoratului Național de Securitate Publică, Veaceslav Sârbu, a explicat pentru Sputnik Moldova ce se întâmplă în cazul în care conducătorii auto sunt stopați de agenții de patrulare și nu pot prezenta carnetul de șofer. 

"Articolul 232 spune clar că, dacă un automobil este condus de către o persoană care nu are asupra sa permis de conducere ori dovadă înlocuitoare, cu drept de circulație, a permisului sau actul de înmatriculare de stat a vehiculului, sau polița de asigurare obligatorie de răspundere civilă, atunci se sancționează cu amendă de la 3 la 6 unități contravenționale, ceea ce înseamnă o amendă între 150 și 300 de lei", a precizat Veaceslav Sârbu, șeful Serviciului Juridic al Inspectoratului Național de Securitate Publică.

În același timp, reprezentantul poliției susține că se fac și excepții de la acestă prevedere. Astfel, în cazul în care șoferul dispune de permis de conducere, dar l-a uitat acasă sau în alt loc, agentul de patrulare verifică prin sistemul informațional dacă persoana dispune de dreptul de a conduce mijlocul de transport sau dacă este privat de permisul de conducere, însă la fel i se aplică o amendă de la 3 la 6 unități convenționale. Mai mult, agentul de patrulare poate lua decizia ca șoferul să fie înlăturat de la volanul mașinii, iar automobilul să fie dus la o parcare specială. 

"Articolul 438 îi permite agentului de patrulare să înlăture conducătorul auto de la volanul mașinii dacă nu are asupra sa documentul ce confirmă dreptul de a conduce sau a folosi vehiculul. Temei legal există și a existat mereu. Dacă agentul de patrulare, din motive tehnice, nu poate verifica prin sistemul informațional dacă persoana dispune de permis de conducere, șoferul este înlăturat de la volan și se chemă evacuatorul la fața locului, iar mașina este dusă la parcarea specială. În același timp, o altă normă spune că în cazul în care mașina este ridicată pe evacutor, dar șoferul are pe cineva la fața locului cu permis de conducere, persoana achită doar pentru cheltuielile suportate de evacuator că a venit la fața locului și amenda de la 3 la 6 unități convenționale. Aceleași măsuri se aplică și în condițiile în care șoferul reușește să prezinte permisul", a declarat Veaceslav Sârbu.

Totodată, omul legii a explicat de ce poza din telefon cu permisul de conducere nu este un argument în apărarea șoferilor. 

"Dacă agentul de patrulare nu poate verifica în sistemul informațional, iar conducătorul auto arată doar o poză din telefon, asta ar fi pe responsabilitatea polițistului nemijlocit, căci printr-o poză nu poți verifica dacă e veridic sau nu actul, sau dacă permisul e fals sau adevărat. De asta norma legală obligă agentul de patrulare să verifice fizic permisul de conducere", a mai spus Veaceslav Sârbu, șeful Serviciului Juridic al Inspectoratului Național de Securitate Publică.

Agentul de patrulare este cel care decide cum să aplice legea, iar șoferii care nu sunt de acord cu decizia luată, o pot contesta ulterior în instanța de judecată. Mai mult, conducătorul auto NU are dreptul să-i spună polițistului cum să procedeze, fiindcă în astfel de cazuri se mai poate alege cu o amendă. 

"Legea spune clar că sunt interzise imixtiunile în deciziile agentului de patrulare. Niciun cetățean nu are dreptul să-i spună cum să procedeze sau să-l corecteze. Imixtiunea, sub orice formă, în activitatea agentului constatator cu scopul de a împiedica exercitarea atribuţiilor funcţionale se sancţionează cu amendă de la 24 la 36 de unităţi convenţionale sau cu muncă neremunerată în folosul comunităţii de la 30 la 60 de ore",  a precizat Veaceslav Sârbu.

0
Tagurile:
mașină, permis auto
Tematic
A rămas fără permis de conducere: Primul șofer, victimă a noii legi (VIDEO)
Top sfaturi și life hack-uri pentru șoferi în timpul iernii: Cum să supraviețuim frigului
Șoferii - fără permis de conducere dacă nu achită amenzile. Noul proiect de lege

Загрузка...