Tren CFR

Ştirea zilei - Ceferiştii acuză existenţa unui plan de distrugere a căii ferate

497
Federaţia Naţională Mişcare Comercial Vagoane susţine că eroarea în care se află politicienii români va avea urmări cumplite, care „se vor deconta curând”.

BUCUREŞTI, 23 nov – Sputnik, Georgiana Arsene. „Având în vedere anunțata rectificare bugetară, Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane, cea mai mare Federație a sindicaliștilor ceferiști din România, observă cu indignare că singura constantă a industriei feroviare românești, în ultimii 15 ani, a fost lipsa cronică a finanțării”, precizează sindicaliştii într-un comunicat ce vine ca reacţie la anunţata rectificare bugetară de la Transporturi, minister care pierde nu mai puţin de 1,16 miliarde de lei.

Ceferiştii spun că rectificarea bugetară care urmează a fi aprobată compromite total continuarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii la calea ferată şi pune sub semnul întrebării plata salariilor lucrătorilor feroviari.

Cutremur în sistemul feroviar românesc

Iresponsabilitatea deciziei în sine creează premisele unui cutremur în întreg ecosistemul feroviar românesc, sunt de părere sindicaliştii, adăugând că, din motive care ţin mai degrabă de execuţia unor bugete anuale cu obiective clar electorale, investiţiile în infrastructura de transport a României şi, implicit, în calea ferată, nu au generat atenţia cuvenită celor ce conduc sau au condus România în ultimul deceniu.

„Daunele acestei abordări constante sunt unele extrem de dificil de măsurat având în vedere colosala dimensiune a degradării continue a infrastructurii feroviare și a învechirii generalizate a materialului rulant”, explică reprezentanţii Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane pe pagina de Facebook

Efectele subfinanţării

Cele două efecte esențiale ale subfinanțării au coborât în zona de avarie gradul de siguranță a circulației pe calea ferată, iar lucrătorii feroviari sunt puși în situația infernală de a găsi zilnic soluții tehnice pentru a putea permite vagoanelor și locomotivelor să iasă pe traseele lor zilnice.

Situaţia în depouri, revizii de vagoane şi în staţiile de cale ferată este cumplită, deoarece este îngrozitor de frig, în unele chiar ninge, plouă sau, vara, este o căldură înnăbuşitoare, iar piese de schimb nu mai există de foarte mulţi ani.

Referitor la execuţia bugetară a României, ceferiştii spun că este distructivă şi periculoasă, mai ales fiindcă are raţiuni electorale şi acuză factorii decidenţi că au refuzat ferm să investească responsabil într-un sector economic care, statistic, nu aduce atât de multe voturi precum alte secţiuni bugetare.

Aceştia atrag atenţia că asupra erorii în care se află omul politic din România şi spun că se va deconta curând cu o violență de neimaginat și cu un impact nimicitor pentru întreaga noastră economie.

Politicienii, autorii dezastrului

Aceasta catastrofă, la care şi-a adus contribuţia toată clasa politică din România, se va întâmpla foarte repede, spune sursa citată şi va avea efecte ireversibile pentru lucrătorii feroviari, pentru familiile lor şi pentru toată structura orizontală a industriei feroviare româneşti.

„Pe românește spus, în momentul falimentului căii ferate, faliment care se apropie incredibil de repede, cei care au decis, în locul și în numele ceferiștilor adevărați, dezastrul programatic al căii ferate, vor constata că nu se vor mai putea baza pe răbdarea și înțelegerea noastră. Sub nici o formă, în nici un fel de context!”, au încheiat sindicaliştii.

497

Загрузка...