Siderurgie

Destinul tragic al Uzinei 1 Mai buldozerele şterg orice urmă a sa

244
(reînnoit 16:31 12.10.2018)
Acum a început demolarea mai multor hale de reparaţii mecanice şi a unor birouri – se va construi un nou mall.

BUCUREŞTI, 12 oct — Sputnik, Georgiana Arsene. Înainte de 1989, Uzina 1 Mai din Ploieşti era considerată cel mai mare producător de utilaj petrolier. Tot atunci, aceasta avea aproape 18.000 de angajaţi.

Se lucra în trei schimburi, iar comenzile curgeau gârlă. Uzina era considerată cea mai mare din sud-estul Europei.

Poate şi pentru că rezultatele erau de excepţie, de 23 august, coloanele de participanţi la defilare se formau de aici. Erau atât de mulţi muncitori de 1 Mai încât, la defilare, aceştia ocupau tot Bulevardul Independenţei, povesteşte observatorulph.ro despre zilele de glorie ale uzinei.

Revoluția din Ploiești a început tot aici. Poveștile urbane spun că muncitorii aflați la primul schimb, în momentul în care au auzit ce se întâmplă în București, au oprit lucru și au încercat să iasă pe poarta fabricii.

Timpul a trecut, iar capitalismul sălbatic şi-a pus amprenta şi asupra acestui producător autohton.

După revoluţia din 89, societatea, ca multe altele din ţară, a cunoscut privatizarea. De aici a început lungul şir de probleme — datorii la bugetul de stat, insolvenţă.

În 2017 a apărut zvonul că în locul fostei uzine se va construi un mall. Timpul a dovedit că zvonul era real.

De altfel, demolarea uzinei a început deja, iar în apropiere de zona de şantier au fost montate plase de protecţie.

În zonă se pot observa mai multe utilaje, care trebuie să pună la pământ, două hale de reparații mecanice, dar și birouri de clădiri. 

Potrivit anunțului postat lângă noul șantier, autorizația a fost eliberată la finele lunii septembrie a acestui an, iar termenul de execuție este de 12 luni.

Anul acesta, Primăria Ploieşti şi-a anunţat intenţia de a elabora un Plan Urbanistic Zonal, prin care se doreşte schimbarea destinaţiei din zonă industrială în zonă comercială şi de servicii.

Explicaţia este una de-a dreptul halucinantă: „terenurile pentru care se iniţiază studiul de oportunitate sunt din punct de vedere urban şi funcşional un vestigiu al unei etape de evoluţie urbană şi economică a anilor 1850-1950, în dezacord cu evoluţiile contemporane. Schimbarea masivă, în anii 2000, a tipologiei urbane, prin înlocuirea, desfiinţarea şi înlocuirea parţială a funcşiunilor industriale, a condus la scăderea atractivităţii zonei în contradicţie cu condiţiile urbane foarte bune". La condiţii urbane foarte bune se vorbeşte despre proximitatea Bulevardului Independenţei şi Gara de Sud, accesibilitatea bună datorată mijloacelor de transport de mare capacitate în zonă, legătura facilă pietonal şi auto cu zona de sud a oraşului prin intermediul viaductului.

244
Tagurile:
1 mai, Uzina, Ploieşti, România
Tematic
Premieră la Iaşi - Consiliul Judeţean va investi într-o „fabrică de creiere"
Ai grijă ce mănânci! Iată ce au descoperit polițiștii la o fabrică de mezeluri - Video
Buzova va coace pâine pentru fanii ei: și-a cumpărat o fabrică
Cum China transformă Africa într-o „nouă fabrică a lumii”
După scandalul lactatelor, vezi ce au descoperit polițiștii la o fabrică de mezeluri
Nemții lichidează o fabrică din România, după ce au refuzat s-o vândă românilor
Tragic: se închide ultima fabrică românească de zahăr (VIDEO)
„Moscoviții mănâncă șobolani” sau cum se fabrică știri false despre Rusia
O fabrică din China a înlocuit 90% dintre muncitori cu roboţi
Premieră mondială: Rusia fabrică avionul prevăzut cu LANSATOARE de LASER
Cocaină în Coca-Cola, într-o fabrică din Franța
Explozii puternice la o fabrică de armament din Azerbaidjan (VIDEO)
Nava Solitaire

Danemarca a dat undă verde finalizării construcţiei Nord Stream 2

74
Autorităţile din Danemarca au autorizat continuarea construcţiei gazoductului Nord Stream 2 prin apele ei teritoriale.

BUCUREŞTI, 6 iul – Sputnik. Agenţia Energetică Daneză (DEA) a permis Nord Stream 2 AG să finalizeze construcţia gazoductului Nord Stream 2 în apele ei teritoriale cu utilizarea navelor cu un sistem de poziţionare prin ancorare, a anunţat regulatorul.

Acum, noile vase vor putea fi utilizate atât separat, cât și în combinaţie cu navele dotate cu un sistem de poziţionare dinamică.

Anterior, Danemarca interzisese utilizarea navelor cu poziţionare prin ancorare, pentru că acestea riscă să dea peste minele neexplodate din Marea Baltică.

Proiectul "Nord Stream 2" presupune construcția a două linii de gazoduct cu o capacitate de 55 miliarde de metri cubi de gaz care vor conecta țărmul Rusiei cu Germania prin Marea Baltică. Noua conductă va fi construită în apropiere conductei Nord Stream.

De realizarea proiectului se ocupă compania Nord Stream 2 AG. Jumătate din mijloace vor fi investite de Gazprom, restul vor fi oferite de partenerii europeni, Shall, OMV, Engie, Uniper și Wintershall.

SUA se pronunță împotriva proiectului și promovează în Europa propriul gaz lichefiat. Împotriva Nord Stream – 2 se pronunță, de asemenea, Ucraina, care are temeri că va pierde veniturile de pe urma tranzitului gazului rusesc, dar și Polonia, Letonia și Lituania.

În favoarea proiectului se pronunță Germania și Austria, interesate de livrarea sigură a gazului, precum și Norvegia, guvernul căreia deține 30 la sută din acțiunile companiei Kvaerner, unul din executorii lucrărilor de construcții.

La începutul lunii octombrie, “Gazprom” a anunțat că gazoductul a fost construit în proporție de 80 la sută. Finalizarea lucrărilor este îngreunată de faptul că Danemarca a eliberat autorizație de construcție doar la începutul lui octombrie, însă operatorul Nord Stream 2 AG poate face uz de ia nu mai devreme de 27 noiembrie din cauza perioadei de contestare. Cu toate acestea, șeful Gazprom, Alexei Miller, a declarat că pentru instalarea segmentului prin teritoriul danez vor fi necesare doar cinci săptămâni.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

74
Tagurile:
Danemarca, Nord Stream 2
Tematic
Nord Stream 2: Cum tentativa de a opri acest proiect a devenit un eșec pentru Trump
Au fost găsite metode de finalizare a construcției Nord Stream - 2
Nord Stream – 2: Germania amenință SUA cu tarife la gazul american
Schröder: Germania trebuie să se opună sancțiunilor SUA împotriva Nord Stream - 2

Загрузка...
An areal view of the Austrian petrol refinery plant OMV near Vienna

Acuze grave: OMV ”au preferat taie un combinat chimic de mărimea Doljchim”

182
Cunoscutul om de afaceri Ioan Niculae face afirmații incredibile, despre o afacere de acum 10 ani – ”afacerea Doljchim”. Ce spune despre reprezentanții OMV.

BUCUREȘTI, 6 iul – Sputnik, Georgiana Arsene. La momentul de față, în România se discută despre apariția unor noi unități chimice. Acestea vor avea ca scop valorificarea superioară a gazului.

Cunoscutul om de afaceri Ioan Niculae face o serie de afirmații de o gravitate extraordinară despre o afacere de acum zece ani, ”afacerea Doljchim”, combinatul chimic din Craiova care a fost demolat la șase ani de la privatizare.

Niculae este proprietarul grupului de firme Interagro – aflate acum în insolvență – și dorește să repornească toate combinatele chimice pe care le deține. Este vorba despre șase combinate chimice.

Afaceristul precizează că a negociat foarte mult cu austriecii de la OMV cumpărarea combinatului, dar că aceștia au făcut o mișcare de ultim moment și s-au răzgândit. Mai exact, austriecii au preferat să vândă combinatul la fier vechi, cu toate că Niculae spune că le oferise un preț mai mult decât avantajos. Este vorba despre o sumă triplă pentru preluarea combinatului.

În schimb, potrivit lui Niculae, austriecii ar fi cerut vehement ca toate utilajele care ar fi putut fi folosite ulterior în alte fabrici chimice din România, ca piese de schimb, să fie tăiate.

„Au negociat cu mine un an de zile vânzarea Doljchim Craiova. Am bătut palma, la insistențele lor, pe suma pe care au vrut ei să o obțină. Asta era joi. Miercurea viitoarea trebuia să ne întâlnim, cu toți avocații, să semnăm contractele, și marți, cu o zi înainte, m-a anunțat fostul lor director general de atunci, austriacul, că ar fi bine să ne vedem câteva minute. Am bănuit că e ceva de rău. A spus că îi e rușine, că e o treabă total neprofesionistă, dar că el este un executant, și a primit dispoziție de la Viena, de la Board, să nu îmi mai vândă mie fabrica, și să o dea la fier vechi. Prețul meu era de trei ori mai mare decât prețul cu care au vândut ei la fier vechi”, spune Niculae.

Omul de afaceri susține că, în negocierile pe care le-a avut, austriecii  au fost foarte duri în legătură cu preluarea tuturor obligațiilor de mediu și de personal.

Potrivit lui Niculae, austriecii ar fi preferat să taie un combinat chimic de mărimea Doljchim decât să îl dea unui investitor român.

La o săptămână după încheierea tratativelor cu Ioan Niculae, austriecii l-au vândut pe o sumă derizorie unei firme din Călărași, la fier vechi. În jumătate de an, combinatul trebuia să dispară, fapt care s-a și întâmplat.

Dezvăluirile lui Ioan Niculae nu se opresc aici. Potrivit acestuia, cei de la OMV au dat instrucțiuni directorului general pe Doljchim de atunci ca nici un obiect, nici un utilaj mecanic, nimic să nu fie vândut ca atare.  Totul trebuia tăiat.

Mai mult, Niculae subliniază că Interagro a oferit de trei ori și ceva mai mult decât a luat OMV pe combinat de la fier vechi. Problema austriecilor, însă, nu au fost banii, iar autoritățile nu și-au pus niciodată întrebări.

”Deci au fost sute de milioane scoase prin Doljchim, nu i-a întrebat nimeni niciodată nimic”, a spus Niculae.

La finalul lui 2009, Petrom, companie privatizată de statul român cu firma austriacă OMV în 2004, a anunțat închiderea combinatului chimic Doljchim Craiova. Acest lucru făcea parte din strategia grupului de a renunța la activitățile de chimie și petrochimie.

În 2010, combinatul este închis efectiv. Atunci, compania a ieșit de pe piața îngrășămintelor chimice. Terenul a fost ecologizat ulterior.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> 
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

182

Загрузка...
Canalul Dunăre - Marea Neagră

Portul Ismail vrea lanseze curse navale de pasageri spre România

0
(reînnoit 20:04 06.07.2020)
Portul ucrainean din Ismail vrea să lanseze curse regulate de pasageri pe Dunăre spre Tulcea, România.

BUCUREŞTI, 6 iul – Sputnik. Administraţia portului Ismail poartă negocieri cu antrenprenorii locali pentru organizarea unor curse regulate de pasageri pe Dunăre pe ruta Ismail – Tulcea, a anunţat serviciul de presă al portului.

Totodată, la iniţiativa administraţiei portuare, în reţele de socializare a fost efectuat un sondaj pentru a afla în ce măsură va fi solicitată ruta Ismail – Tulcea printre locuitorii oraşului.

“Acum se poartă discuţii cu una din structurile comerciale, care deţine câteva unităţi de vase de tonaj mic, despre organizarea transportului de pasageri spre România”, se menţioneaza în comunicatul portului.

De asemenea Ismailul mizează pe contractarea unui grant care va permite consiliului orăşenesc să realizeze proiectul “CBConnect-Trans – dezvoltarea comunicării intermodulare transfrontaliere”, care presupune construcţia unor parcări pentru navele cu tonaj mic în portul Ismail.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

0
Tagurile:
România, Dunărea, Ucraina
Tematic
Moarte la Dunăre: sute de mii de deșeuri radioactive
Cum ar putea arăta uniunea flotelor României și Ucrainei?
Serbia, lecție dată României – ne ia de sub nas șansa de a deveni un stat-cheie
O zi de mare mândrie pentru români! Aniversarea Canalului Dunăre - Marea Neagră
Crește nivelul apei în Prut: Ce se întâmplă cu barajul Costești-Stânca

Загрузка...