Autostradă

Înglodați în datorii și procese, vor ne facă autostrăzi de 1,8 mld. lei

269
(reînnoit 16:57 31.08.2018)
Un constructor cu datorii de 1,6 miliarde de lei promite lucrări de circa 1,8 miliarde de lei în infrastructura României.

BUCUREȘTI, 31 aug — Sputnik, Daniel George Nistor. Reprezentanții companiei italiene Astaldi au anunțat, într-o întâlnire cu ministrul Transporturilor, Lucian Șova, că sunt pregătiți să realizeze lucrări de minim 400 milioane de euro (1,8 mld. lei) în cursul anului 2019.

În cadrul întâlnirii "s-a discutat despre modalitățile de accelerare a investițiilor pentru finalizarea la termen a proiectelor de autostrăzi, cale ferată și metrou", informează un comunicat publicat pe pagina de Facebook a Ministerului Transporturilor

Lucian Șova a asigurat partea italiană că autoritățile române vor acționa rapid pentru facilitarea parcursului birocratic a acestor investiții, menționează documentul citat.

Proiectele importante în care este implicat constructorul italian sunt: autostrada Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureș, realizarea căii ferate Radna-Gurasada-Simeria și magistralele de metrou M4 și M5.

Cei de la Astaldi nu sunt scutiți de probleme.

În primăvara acestui an, producătorul de betoane Readymix România a cerut intrarea companiei italiene în insolvență, pentru neplata unei datorii uriașe, după cum a informat Adevarul.ro

De asemenea, Astaldi, care realizează lucrările la magistrala V de metrou, are nu mai puțin de cinci procese îndreptate împotriva Metrorex. Pretențiile italienilor s-ar cifra la câteva zeci bune de milioane de euro. Ei ar dori și extensie de timp din cauza incapacității Metrorex de a își respecta angajamentele luate prin contract, după cum au declarat surse oficiale din cadrul proiectului, pentru Digi24.ro.

Una dintre nemulțumirile italienilor privește predarea cu întârziere a unor amplasamente. Ei au blocat conturile companiei de stat pentru a o forța pe aceasta să îi plătească.

Constructorul de infrastructură mai are "meciuri" și cu alte companii din România.

În urmă cu ceva timp șeful PSD, Liviu Dragnea, menționa daune cerute de italieni companiei CFR de 71 milioane de euro. În cazul lotului 4 Sibiu Orăștie italienii au cerut plăți suplimentare de 78 milioane lei. Firma italiană a formulat claimuri și în alte cazuri. Altele au fost înaintate la Centura Pitești sau pe lotul de autostrada Fetești — Cernavodă.

Astaldi a încheiat anul trecut cu o pierdere de 57 milioane de lei și datorii de 1,6 miliarde de lei, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor Publice. În același timp, societatea are de recuperate creanțe de 1,3 miliarde de lei.

269
Tagurile:
construcție drumuri, noi contrate, datorii, procese, Astaldi, România
Tematic
Ruşii iau iniţiativa realizării Autostrăzii Mării Negre
Câți kilometri de autostradă a construit România în 2017
Un fost inculpat revine în funcție la Autostrăzi
Noi dezvăluiri din culisele construirii Autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş
Atenție șoferi: Autostrada din România care va fi gata anul acesta
Metrorex, „luat la bani mărunţi" de OLAF
Autostradă suspendată peste un sat, în România

Загрузка...