Hipermarket

Hipermarketurile distrug comerțul românesc, iar profitul pleacă în afara țării

119
(reînnoit 15:14 21.12.2017)
Dezvoltarea rețelelor de hipermarketuri a dus la dispariția a 20 mii de unități de comerț tradiționale. Peste jumătate din profitul din comerț pleacă în afara țării

BUCUREȘTI, 21 dec — Sputnik. Ascensiunea hipermarketurilor a dus la dispariția a peste 20 mii de magazine alimentare și chioșcuri, potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung, notează Ziarul Financiar.

În acest fel, în anul curent hipermarketurile au devenit cel mai popular format de magazine de unde românii își procură mâncare și produse de uz curent.

Deși, hipermarketurile reprezintă 0,2 la sută din totalul magazinelor sau 200 de unități, concentrând 16,4 la sută din venituri, ceea ce reprezintă 3,4 miliarde euro.

 „Hipermarketurile au devenit cel mai important canal de cumpărături ca valoare, depăşind magazinele mici alimentare din comerţul tradiţional. Schimbarea se datorează dezvoltării comerţului modern, cele zece reţele internaţionale şi-au dublat numărul de magazine în perioada 2013-2017", explică Marius Căluian, directorul general al companiei Vektor Marktforschung.

Potrivit lui în această perioadă numărul hipermarketurilor, supermarketurilor, magazinelor de discount, proximitate și cash & carry a crescut la peste 2 200, în timp ce comerțul tradițional a pierdut 20 mii de unități.

Conform aceluiași studiu, românii cheltuie pe produse de larg consum aproximativ 20,7 miliarde euro pe an, suma rămânând constantă în ultimii ani.

În pofida faptului că în România 99,6 la sută din comercianți sunt români, companiile străine cu o cotă-parte de 0,4% generează 56 la sută din profiturile din domeniul comerțului cu amănuntul, bani care ajung în țara de origine a retailerilor, notează Capital, care citează un studiu efectuat de Creditinfo Romania.

Potrivit studiului, doar 3 la sută din companiile românești fac față concurenței companiilor străine. Doar jumătate din profitul obținut de companiile românești este generat de acestea.

Țările care obțin cele mai mari profituri în România, depășind 2 miliarde de lei în 2016, sunt germane — 38 la sută, franceze — 10 la sută, olandeze — 7 la sută. Alte 43 de țări au un profit de sub 1 la sută.

Paradoxal, în pofida faptului că firmele străine beneficiază de cele mai mari profituri, anume firmele românești sunt cele care asigură cele mai multe locuri de muncă. Din cei 180 mii de angajați în domeniul comerțului, aproape trei sferturi activează în companii românești, în timp ce în cele străine — 30 la sută: olandeze — 13 la sută, germane — 10 la sută, iar cele franceze — 6 la sută.

Potrivit studiului, mai puțin de jumătate din cumpărături (48 la sută) sunt realizate în magazine controlate de capitalul românesc, iar peste jumătate (52 la sută), în cele cu capital străin. Din acestea, cele mai relevante sunt cele cu capital german — 21 la sută, cele cu capital olandez — 19 la sută și 11 la sută, în cele cu capital francez.

119
Tagurile:
magazine alimentare, Profit, Hipermarket, studiu, economie, Comerț, Supermarket, România
Tematic
Românilor le este frică de invazia hipermarketurilor în Republica Moldova
Declarație: Țăranii români au ajuns să-și cumpere produse la hipermarket
România, „raiul hipermarketurilor” sau cum se îmbogățește Kaufland
Alertă! Bacterie ucigașă într-un produs vândut de un mare lanţ de hipermarketuri
Hipermarketurile s-ar putea închide

Загрузка...