muncitori chinezi, poză simbol

Plan pentru aducerea de muncitori chinezi în România. Ce salarii vor avea

310
Service-urile auto din România se confruntă în prezent cu un deficit accentuat de forţă de muncă, iar Asociația Societăților de Service Auto Independente vrea aducerea în ţara noastră de muncitori chinezi, care vor putea fi plătiţi cu salarii mai mici.

BUCUREŞTI, 4 dec — Sputnik. De cinci ani, se înregistrează un deficit puternic de forţă de muncă în industria de reparații auto din România, iar creşterea numărului de înmatriculări auto face ca acest deficit să se resimtă şi mai acut.

Într-un comunicat al Asociaţiei Societăților de Service Auto Independente (ASSAI), remis Agerpres, se precizează că opt din zece service-uri auto din România lucrează sub capacitatea proiectată din cauza lipsei de personal calificat.

„România are în prezent un parc auto de peste 7,5 milioane de autovehicule, cu o vârstă medie de 14 ani, iar aceste autovehicule vechi sunt puternic uzate tehnic din cauza unei infrastructuri primitive, așa cum este cea românească, și au nevoie de intervenții dese în service", se arată în comunicat.

Cristian Muntean, președintele ASSAI, spune că angajaţii români calificaţi şi cu experienţă cer salarii mari, iar dacă nu sunt mulţumiţi, aleg să plece să muncească pentru bani mai mulţi în țări precum Olanda, Anglia, Irlanda, Italia.

Astfel, ASSAI îşi propune să iniţieze un program pilot de recrutare și relocare a 80 de persoane din Republica Populară Chineză, pentru început.

„Salariile oferite de către angajatori sunt: între 250 şi 300 de euro net pentru spălătorii auto. În acest domeniu nu este necesară experiența; între 500 şi 800 euro net pentru specialiștii cu minim trei ani de experiență din celelalte categorii: tinichigerie, vopsitorie, mecanică, electrică și diagnoză auto", a precizat președintele ASSAI.

De asemenea, vor fi asigurate suplimentar cazare și mâncare pentru muncitorii chinezi.

În România, în domeniul reparațiilor auto, deficitul de forță de muncă pregătită depășește în prezent 20.000 de persoane.

310
Tagurile:
Salarii, Muncitori chinezi, România
 Poliția de Frontieră, TIR, la punctul de trecere a hotarului

România își apără transportatorii la CJUE

41
România a atacat astăzi la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) unele prevederi europene din Pachetul Mobilitate I care sunt păguboase pentru transportatorii români

BRUXELLES, 23 oct - Sputnik. Transportatorii români au atras atenția de multă vreme asupra faptului că Pachetul Mobilitate I, adoptat de Parlamentul European, este îndreptat împotriva transportatorilor din Estul și Centrul Europei, fiind menit să împiedice piața liberă în favoarea firmelor din Vest.

Potrivit Ministerului Afacerilor Externe, Guvernul a introdus trei acțiuni în anularea "prevederilor problematice" din Pachetul Mobilitate I.

Astfel, dispozițiile actelor UE vizate de acțiunile în anulare introduse de Guvernul României vizează acele aspecte care vor avea implicații negative semnificative asupra pieței interne și vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune.

Punctele vizate sunt: interdicția efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului, obligația întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operațional al angajatorului sau la locul său de reședință, obligația întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaționale în termen de 8 săptămâni de la plecare, stabilirea de limitări suplimentare la efectuarea operațiunilor de cabotaj și instituirea unor norme specifice privind detașarea conducătorilor auto.

"Sesizarea Curții de Justiție a Uniunii Europene vine în continuarea demersurilor promovate în mod constant de către autoritățile române pentru contracararea caracterului restrictiv și disproporționat al acestor prevederi din Pachetul Mobilitate I. Precizăm totodată că Guvernul României intenționează să formuleze cereri de intervenție în acțiuni în anulare care vor fi introduse la CJUE de alte state membre UE cu interese similare", a anunțat astăzi MAE român.

România s-a opus adoptării celor trei acte legislative care constituie Pachetul Mobilitate 1, alături de celelalte 8 state membre cu interese similare în această materie (Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta și Polonia).

41
Tagurile:
România, Uniunea Europeană, Greva transportatorilor, Transportatori
Tematic
Protestul transportatorilor: Ce curse auto vor fi suspendate astăzi - LISTA
Răspuns la ”Mistrale”: Cum va fi noul transportator rusesc de elicopter
Transportatorii români acuză că se vrea distrugerea lor. Cine se face vinovat
Când Vestul se teme de Est: directivă împotriva transportatorilor români, votată în PE
Veste bună pentru transportatori: România amenință Bruxelles-ul cu un proces la CJUE!
Dezastru pentru transportatorii români: de azi intră în vigoare măsurile impuse de Vest

Загрузка...
Avocatul Gheorghe Piperea

Piperea, avertisment: ”Suntem singurii cretini care vând!”

209
Profesorul avocat Gheorghe Piperea vine un cu un avertisment concret, cu date și cifre: creșteri de prețuri, nivelul euro în ianuarie, majorarea TVA – și, mai presus de toate, o criză alimentară, cu exemple și cazuri trecute sub tăcere

BUCUREȘTI, 23 oct – Sputnik. Reputatul avocat Gheorghe Piperea publică un semnal de alarmă: România se va confrunta cu două probleme mari – creșterea TVA și o ”gravă criză alimentară”. 

Profesorul universitar de Drept privat publică informațiile ca venind ”de la un amic informat și umblat”.  

“La sfârșitul lui ianuarie euro va fi in jur de 5,15”, scrie Piperea, completând – ”dacă aveți lei e momentul să cumpărați dolari... se vor aprecia vertiginos după alegerile din USA... indiferent cine câștigă”.

Avertisment fiscal: ”Taxele locale se dublează din ianuarie”, iar ”din iunie, TVA 22%”.

Iar bomba vine în domeniul alimentar: ”Ne paște o gravă criză alimentară... multe state fac stocuri de cereale... bineînțelese nu Ro(mânia)... noi vindem!”, scrie Piperea.

Exemplu concret și actual: ”În ultimele două săptămâni, prețul porumbului a crescut pe piața internațională cam cu 2 euro pe zi... e uriaș!”, scrie avocatul, arătând că ”deja în octombrie s-a ajuns la nivelul preturilor din ianuarie... în ianuarie va începe criza majoră la cereale”.

Vineri (vinerea trecută, n.n.), prețul porumb FOB era 158 euro/tonă - azi e 178 euro/tonă, arată avocatul, atrăgând atenția că la Constanta prețul FOB pentru porumb e 187euro/tonă.

Și, exclamă avocatul – ”se vinde! Suntem singurii cretini care vând!”

”E nebunie pe piață, nu se semnează nici un contract internațional”, dezvăluie Piperea, notând că ”Toata lumea așteaptă săptămâna viitoare pragul de 200 euro/tonă”.

Iată și un exemplu de abordare responsabilă – Serbia. ”Sârbii nu vând nici un kilogram”.

”Au făcut stocuri mari pentru stat și așteaptă să explodeze prețul că ei au supraproducție. În același timp statul [sârb] subvenționează 50% din taxa de siloz pentru producători...“”, scrie Piperea.

În loc de concluzie – ”la noi merge treaba bine cu măștile, testele, împrumuturile de stat și alegerile”.

Întrebare – ce vom face în cazul în care Gheorghe Piperea are informații corecte? Vom mânca măști? Și, nota bene, avocatul Piperea e unul dintre cei care au cam avut mereu dreptate.

Am publicat această postare a avocatului și pentru că e necesar ca autoritățile să dea un răspuns – nu să treacă sub tăcere cazurile și situațiile concrete despre care vorbește reputatul universitar și om de drept.

209
Tagurile:
Gheorghe Piperea
Tematic
Piperea: ”Fritz de la Timișoara are problemuțe cu diploma”
Gheorghe Piperea – pe listele PSD: DECIZIA avocatului
Piperea fulminant: ”Protestele violente vor izbucni în 2021”

Загрузка...
Ursula von der Leyen

Critici pentru ecologia radicală a șefei Comisiei Europene

0
Presedintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, si-a atras critici dure in cadrul formatiunii germane Uniunea Crestin-Democrata (CDU) si in Partidul Popular European (PPE

BRUXELLES, 23 oct - Sputnik. Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a fost criticată chiar de politicienii din cadrul PPE și al CDU pentru ecologia ei radicală. Astfe, voci din cadrul formaţiunii germane Uniunea Creştin-Democrată (CDU), de unde provine Ursula von der Leyen, dar şi din Partidul Popular European (PPE) care a propulsat-o la șefia Comisiei Europene, arată că aceasta ar trebui să își schimbe pozițiile și să mai țină cont și de alt aspecte atunci când propune acțiuni ecologiste radiale.

Штаб-квартира Европейской комиссии
© Sputnik / Алексей Витвицкий

Eurodeputatul german Dennis Radtke, spune într-un editorial publicat în cotidianul german Die Welt că "dacă trebuie să se schimbe Europa, atunci trebuie să se schimbe şi Ursula von der Leyen".

El o atacă pe colega sa de partid arătând că în aceste luni de mandat, von der Leyen a avut puţine contribuţii pentru îmbunătăţirea situaţiilor complicate și a demonstrat că nu a schimbat nimic din stilul politic de la Berlin: titluri spontane şi/sau solemne, pentru exterior, comunicare greşită sau deficitară, prin ignorarea ideilor propriei familii politice".

Chiar dacă admite că sunt necesare proiecte precum Acordul ecologic european (Green Deal), eurodeputatul german este împotriva radicalismului ecologic care nu ține cont de proiectele creştin-democrate şi de situaţia socială şi economică.

"Aplicarea unui astfel de proiect al secolului necesită şi spirit de leadership, precum şi instinct politic, care deocamdată lipsesc. Mi-aş fi dorit ca atunci când se discută de astfel de obiective spectaculoase, să fie abordate şi temerile existenţiale ale angajaţilor din industrie, ale companiilor şi fermierilor", a adăugat acesta în editorialul său.

El și-a continuat criticile la adresa președintelui CE și în publicația Politico. "Ea aplică o agendă pur ecologică; eu nu mă opun, dar trebuie să fie un echilibru între agenda ecologică şi agenda PPE. Sunt foarte nemulţumit de această situaţie", a spus Radke.

Ursula von der Leyen ar vrea reducerea emisiilor poluante cu cel puţin 55% până în 2030, însă alţi politicieni europeni nu sunt atât de entuziasmaţi în legătură cu acest obiectiv din cauza costurilor sociale și economice pe care le presupune.

0
Tagurile:
Ursula von der Leyen, Comisia Europeană
Tematic
Câte trilioane de euro vrea Ursula Von der Leyen să investească în protecția climei
Ursula Von Der Leyen devine ”penală”: este anchetată în Germania!
Orban, întâlnire decisivă cu Ursula von der Leyen pe tema justiției, Schengen și MCV

Загрузка...