Supermarket

Trist de Ziua Națională: cum își bat joc supermarketurile de români

434
(reînnoit 16:27 01.12.2016)
Potrivit unei investigații realizate de Agrointel, supermarketurile îi păcălesc pe români într-un mod revoltător. Întrucât românii preferă să cumpere carne de porc autohtonă, mulți producători și distribuitori ai acestui aliment își prezintă marfa ca fiind românească. Investigația a dezvăluit cum stau de fapt lucrurile.

BUCUREȘTI, 1 dec — Sputnik. Revoltător este că nici autoritățile și nici măcar supermarketurile nu impun condiții stricte astfel încât cumpărătorul să fie sigur că nu este păcălit, după cum a dezvăluit investigația realizată de agrointel.ro

Potrivit unui studiu de piață realizat de iSense Solutions, peste jumătate dintre consumatorii români sunt dispuși să străbată distanțe mai mari față de domiciliu, nu doar să plătească mai mult, pentru a cumpăra produse alimentare provenite din țară, și nu unele din import. 

Carnea de porc este cel mai des cumpărată de publicul larg, iar unii producători și distribuitori ai acestui aliment trec pe ambalaj faptul că alimentul este de origine românească, deși, în realitate, acesta provine din import. Nimeni nu verifică dacă reclama este falsă. Fapt recunoscut cu jumătate de gură chiar de Ioan Ladoși, președintele Asociației Producătorilor de Carne de Porc din România. 

„Sigur, în piață se știe că se practică acest lucru. Cert este că în acest moment, din cauza etichetării care se face după bunul plac al distribuitorului sau producătorului, nu se poate verifica exact proveniența cărni. Există o trasabilitate a cărnii de porc doar de la fermă la abator, apoi drumul de la abator în magazin este în ceață", a declarat Ioan Ladoși. 

 

Datele oficiale reflectă o creșterea anuală a importurilor de carne de porc. Astfel, carnea de porc adusă de afară anul trecut a valorat 250 de milioane de euro, cu peste 5% fața de anul precedent.

434
Tagurile:
Tricolor, supermarketuri, Patriotism, Protecționism, Fermieri, România, Agricultura, România

Загрузка...