Toledo, Spania

Românii din Spania, detalii importante: cum obţineţi paşaportul simplu electronic

444
(reînnoit 16:26 21.06.2018)
Informaţii importante pentru românii care locuiesc şi muncesc în Spania. Cum vă programaţi la consulatele româneşti şi cum obţineţi paşapoartele.

BUCUREŞTI, 21 iun — Sputnik, Doina Crainic. Pentru a obţine o programare la consulatele româneşti, trebuie să accesati adresa şi să vă înscrieţi acolo. Apoi trebuie să urmaţi aceşti paşi, potrivit madrid.mae.ro

1. Alegeți serviciul consular dorit și completați datele solicitate;

2. După ce consulatul verifică și confirmă faptul că cererea este completă, acceptați programarea făcută de consulat sau alegeți o altă zi/oră;

3. Veniți la sediul consulatului, în ziua și ora programate, pentru a obține, fără o așteptare suplimentară, documentul dorit.

De asemenea, pe canalul de YouTube al Ambasadei sunt postate clipuri explicative despre procedura de înscriere și solicitare a serviciului consular.

Ridicarea pașapoartelor pentru care a fost depusă cererea anterior se face fără programare în timpul următorului program: de luni până joi, între orele 9.00-16.30, și vinerea între orele 9.00-15.30.

Termenul de eliberare a pașaportului simplu electronic este de maximum 90 de zile lucrătoare de la data depunerii cererii. În practică, pașapoartele sunt disponibile pentru ridicare după aproximativ 30 zile lucrătoare de la data depunerii cererilor.

Pentru procesarea cererii de eliberare a pașapoartelor electronice și a titlurilor de călătorie este necesară prezența obligatorie a solicitantului, inclusiv a minorilor, la sediul consulatului, pentru prelevarea amprentelor, pentru fotografie și semnătură digitală. Solicitantul trebuie să prezinte în original toate actele necesare eliberării documentelor de călătorie.

Documentele ce trebuie prezentate:

Pentru solicitarea unui pașaport simplu electronic pentru adulți, trebuie prezentate următoarele documente:
— Cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie poate fi acceptată doar dacă este însoțită de certificatul de naștere, în original;
— Pașaportul anterior, dacă este cazul;
— În cazul declarării furtului pașaportului simplu, este necesară prezentarea dovezii eliberate de organele de politie a statului de reședință cu traducerea efectuată la Consulat;
— În cazul distrugerii pașaportului simplu, se va prezenta pașaportul distrus sau deteriorat sau fragmente din acesta;
— În situația schimbării numelui, va trebui să prezentați și sentința de divorț (definitivă și irevocabilă, iar în cazul sentințelor pronunțate în Spania — recunoașterea acesteia în România), certificatul de căsătorie sau documentul din care reiese respectiva schimbare.

Se recomandă ca persoana care solicită pașaportul să fie îmbrăcată în partea superioară a corpului în culori închise sau intense, evitându-se culorile deschise sau îmbrăcămintea în carouri sau cu dungi de culoare deschisă.

Eliberarea pașaportului simplu electronic pentru cetățenii români minori cu domiciliul în România

A. Pașapoarte simple electronice pentru minorii sub 14 ani

Cererile de eliberare a pașaportului simplu pentru minorul care nu a împlinit 14 ani se formulează de către ambii părinți, părintele supraviețuitor, părintele căruia i-a fost încredințat minorul prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă sau, după caz, de reprezentantul legal;

Cererile pot fi formulate doar de către unul dintre părinți atunci când este împuternicit de către celălalt părinte prin procură specială, autentificată în țară de notarul public, iar în străinătate, de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, ori când există acordul scris al acestuia, autentificat în aceleași condiții.

Atunci când, din motive obiective, niciunul dintre părinți nu se poate prezenta la misiune/oficiu, cererile prevăzute mai sus pot fi formulate de o persoană împuternicită de către părinți prin procură specială, autentificată în țară de notarul public, iar în străinătate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, care se prezintă împreună cu minorul;

Documente necesare:
— certificatul românesc de naștere al minorului, în original;
— pașaportul anterior, dacă este cazul;
— cărțile de identitate ale părinților sau a reprezentantului legal, aflate în termen de valabilitate, în original;
— certificatul de deces, hotărârea judecătorească de încredințare a minorului rămasă definitivă și irevocabilă, în original și fotocopie, în cazul în care se prezintă doar declarația unuia dintre părinți;
— în cazul în care numele actuale ale părinților nu coincid cu cele din certificatul de naștere al minorului, va trebui să prezentați și certificatul de căsătorie, hotărârea de divorț sau documentul din care reiese respectiva schimbare

În cazul în care hotărârea de divorț a fost pronunțată în străinătate, va trebui să prezentați și hotărârea judecătorească de recunoaștere în România; dacă prin hotărârea străină autoritatea părintească este împărțită între părinți (patria potestad compartida), va fi necesar acordul ambilor părinți.

B. Pașapoarte simple electronice pentru minorii peste 14 ani

Cererile de eliberare a pașaportului simplu pentru minorul în vârsta de peste 14 ani se formulează de către minor, în prezența ambilor părinți, a părintelui supraviețuitor, a părintelui căruia i-a fost încredințat minorul prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă sau, după caz, a reprezentantului legal;

Cererile pot fi formulate doar în prezența unui singur părinte atunci când este împuternicit de către celălalt părinte prin procură specială, autentificată în țară de notarul public, iar în străinătate, de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, ori când există acordul scris al acestuia, autentificat în aceleași condiții.

Atunci când, din motive obiective, niciunul dintre părinți nu se poate prezenta la misiune/oficiu, cererile pot fi formulate în prezența unei persoane împuternicite de către părinți prin procură specială, autentificată în țară de notarul public, iar în străinătate, de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, care se prezintă împreună cu minorul.

Documente necesare:

— Cartea de identitate sau cartea de identitate provizorie, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie poate fi acceptată doar dacă este însoțită de certificatul de naștere, în original;
— Pașaportul anterior, dacă este cazul;


— Declarația autentificată a ambilor părinți, a părintelui supraviețuitor, a părintelui căruia i-a fost încredințat minorul prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă sau, după caz, a reprezentantului legal, care să ateste acordul cu privire la eliberarea unui pașaport simplu pentru minor;
— Certificatul de deces, hotărârea judecătorească de încredințare a minorului rămasă definitivă și irevocabilă, în original și fotocopie, în cazul în care se prezintă doar declarația unuia dintre părinți;
— Cărțile de identitate valabile ale părinților, în original.

În cazul în care hotărârea de divorț a fost pronunțată în străinătate, va trebui să prezentați și hotărârea judecătorească de recunoaștere în România; dacă prin hotărârea străină autoritatea părintească este împărțită (patria potestad compartida), va fi necesar acordul ambilor părinți.

Se recomandă ca minorul să fie îmbrăcat în partea superioară în culori închise sau intense, evitându-se culorile deschise sau îmbrăcămintea în carouri sau cu dungi de culoare deschisă.

444
Tagurile:
obținere, pașaport electronic, diaspora, români, Spania
Tematic
Românii din Spania: Ghidul de ajutoare sociale pentru familie şi aplicaţie cu oferte
Românii în Spania: calendarul 2018 cu zile libere, festivaluri şi sărbători legale
Românii din Spania: ajutoare nerambursabile şi locuinţe gratis. În ce condiţii
Românii investesc masiv în imobilele din Spania
(VIDEO) O româncă are toate șansele să câștige la Vocea Spaniei. Votați aici

Загрузка...