Nu încercați repetați: F-35, distrus din propria armă, daunele 2,5 milioane de dolari

1157
(reînnoit 18:10 26.03.2021)
Avionul de luptă mutirol F-35B al Corpului Marin al SUA (USMC), deasupra poligonului «Yuma Range» din Arizona, a fost distrus cu propria împușcătură.

Cel mai nou, scump și inutil avion de vânătoare al SUA, F-35 Lightning II, impresionează observatorii cu cele mai incredibile ”eșecuri” și ”aventuri”, subliniind superioritatea excepțională a tehnologiilor americane în domeniul vânzărilor de echipamente militare imperfecte. Uneori, avionul ”invizibil” se uimește pe sine însuși.

Avionul de luptă mutirol F-35B al Corpului Marin al SUA (USMC), deasupra poligonului «Yuma Range» din Arizona, a fost lovit de propria împușcătură, când proiectilul de fragmentare a explodat imediat după ce a ieșit din țeava tunului aviatic. Avionul a suferit daune semnificative la nivelul fuzelajului. Pilotul nu a fost rănit, dar cu greu a reușit să întoarcă F-35B la baza aeriană. Conform estimărilor prealabile, daunele sunt de peste 2,5 milioane de dolari. Povestea este ciudată, aproape incredibilă.

Configurația avionului F-35B pentru infanteria marină este echipată cu un tun aviatic GAU-22/A Gatling (GPU-9/A), cu calibrul de 25 mm, care este situat în partea de jos a corpului aeronavei. Deasupra poligonului «Yuma Range», au fost folosite proiectile semi-perforante de fragmentare explozivă, incendiar-trasoare PGU-32/B SAPHEI-T. De obicei, explozibilul din ele se activează cu o mică întârziere atunci când lovește ținta. Reprezentantul oficial al Corpului Marin, căpitanul Andrew Wood, a declarat că este în curs de desfășurare o anchetă, printre ipoteze – proiectil de proastă calitate, care a ajuns întâmplător în arsenalul avionului de vânătoare. Oricum ar fi, incidentul de ”clasă A” din luna martie confirmă natura complexă a problemelor și primitivitatea tehnologică a avioanelor F-35.

Dezvoltat de Lockheed Martin, avionul de luptă multirol discret și multifuncțional de a ”cincea generație” F-35 Lightning II este bine vizibil pe radarele unui posibil inamic high-tech, este sortit din start eșecului în lupta cu avioanele de vânătoare mai rapide și mai manevrabile de generația 4+ și nu a demonstrat niciodată, într-o atmosferă de luptă, o eficiență ridicată în ceea ce privește distrugerea țintelor terestre. Defectele fundamentale de construcție ale F-35 sunt într-atât de semnificative și de neeliminat încât Pentagonul, în 20 de ani de la primul zbor în octombrie 2000, așa și nu a autorizat niciodată producția de masă a modificărilor F-35A (pentru Forțele Aeriene), F-35V (pentru Corpul Marin), F-35C (pentru Marină). Nu este o coincidență faptul că aliații europeni ai Statelor Unite se străduiesc, sub orice pretext posibil, să refuze achiziționarea avioanelor de vânătoare scumpe și inutile. De exemplu, în martie, Regatul Unit a redus cu 65% comenzile pentru F-35V ”din cauza crizei economice”.

Catastrofă din cauza ”amețelilor”

Spre deosebire de țările europene, Japonia continuă să asambleze avioanele de vânătoare F-35A la fabrica Mitsubishi Heavy Industrie din Nagoya, ceea ce oferă un câștig minim de preț în comparație cu primirea mașinilor gata asamblate din Statele Unite. Un avion ”japonez” F-35 costă 86,3 milioane de dolari, un avion american original – 86,76 milioane de dolari. Sunt comandate doar 147 de aeronave pentru o sumă de aproximativ 13 miliarde de dolari. În același timp, Statele Unite nu au oferit Japoniei accesul la unele tehnologii sensibile ale avionului F-35, iar forțele aeriene japoneze de autoapărare sunt nevoite uneori să sacrifice reputația piloților lor pentru a ”salva fața” avionului ”invizibil” american.

În primăvara anului 2019, în timpul unui zbor de antrenament, în apropierea bazei aeriene Misawa, unul dintre cele patru avioane japoneze F-35A, la o viteză mai mare de 1000 km pe oră, a căzut în Oceanul Pacific. Pilotul experimentat, maiorul Akinori Hosomi, din anumite motive, nu a putut să se catapulteze sau să semnaleze primejdia. Avionul de vânătoare pur și simplu a dispărut. Mai târziu, au găsit locul catastrofei, resturile aeronavei și parțial – rămășițele pilotului. F-35A Lightning II era distrus într-atât, încât a fost extrem de dificil să se afle cauzele catastrofei. Cu atât mai paradoxală a fost declarația oficială a Forțelor Aeriene japoneze: accidentul a fost cauzat de amețelile pilotului. Cel mai incredibil fenomen din orice armată a lumii – pilotul unui avion de vânătoare suferă de amețeli. Pe de altă parte, în multe țări există deseori probleme cu supercomputerul de la bordul avionului F-35.

În mai 2020, avionul de luptă multirol F-35A din componența celei de-a 58-a escadrile a Forțelor Aeriene ale SUA s-a prăbușit în timpul zborului de antrenament, în apropierea bazei Eglin din Florida. Pilotul a supraviețuit și a informat despre faptul că a pierdut controlul asupra avionului de vânătoare. Mașină este capricioasă. De asemenea, există și opinia că cabina și dispozitivele de comandă de la bordul avionului F-35 ar fi ”prea high-tech” pentru pilot. Cât face doar casca de zbor ”de realitate suplimentată” (de 400 de mii de dolari).

În ciuda presiunii din partea Lockheed Martin, Pentagonul, în ianuarie 2021, a amânat din nou, pentru o perioadă nedeterminată, lansarea în masă a producției avioanelor ”invizibile” F-35 – din cauza problemelor tehnice ale aeronavei. Rezistența dură a Forțelor Aeriene ale SUA continuă din 2017 și este de înțeles. Avionul este periculos pentru a fi exploatat chiar și pe timp de pace (anterior a fost prezentată lista incompletă a catastrofelor F-35). Avantajele virtuale ale avioanelor F-35 nu rezistă la întâlnirea cu realitatea dură – la viteze mari, aeronava începe să se dezmembreze, iar acum este considerată o aeronavă subsonică, cu posibilitatea de a efectua accelerații supersonice pe termen scurt – conform pașaportului.

Eșec sistemic

Costul fiecărei aeronave pentru Forțele Aeriene ale SUA este redus la 80 de milioane de dolari și totuși Pentagonul continuă să critice F-35 pentru ”siguranța dubioasă, cerințele de întreținere foarte ridicate și costurile de operare mari”. În ciuda faptului că avionul de luptă multirol este declarat gata pentru luptă și a intrat în arsenalul Forțelor Aeriene ale SUA în 2014, el este încă ”foarte departe de a fi gata pentru luptele de mare intensitate”, și ”este puțin probabil ca va fi gata înainte de 2025”. Poate că, până atunci, Rusia și China vor începe să construiască avioane de vânătoare de-a șasea generație. Vă reamintesc că avionul ”monstru-invizibil” F-35 (transportator de perspectivă de arme nucleare) a fost creat anume pentru capacitățile militare și teritoriile vaste ale Federației Ruse și ale Republicii Populare Chineze. În toamna anului trecut, Statele Unite au numit F-35 principala armă a NATO împotriva Rusiei.

Potrivit Pentagonului, aproximativ două treimi din parcul american de avioanelor F-35 este incapabilă să zboare din cauza problemelor legate de motorul F135. Mai exact, doar 36% de ”fulgere” sunt gata să zboare. Catastrofa conceptuală, sistemică, tehnologică și logistică a celui mai scump program de armament din istoria mondială F-35 Joint Strike Fighter, cu un cost total de peste 1,7 trilioane, este agravată de o lipsă de finanțare – nu ajung doar 10 miliarde de dolari. Iar timpul este în defavoarea ”invizibilului”.

Inferioritatea avionului F-35 a devenit evidentă încă în 2008, în cadrul simulării computerizate a ”războiului din strâmtoarea Taiwan” al analiștilor RAND – John Stillion și Harold Perdue (ex-piloți militari cu experiență de luptă). ”Fulgerele» americane au pierdut de două ori bătălia multi-etapă în fața avioanelor de vânătoare chineze de a patra generație (F-35 au fost complet distruse). Analiștii au demonstrat că noul avion de luptă multirol nu este capabil să reziste aeronavelor moderne ale unui posibil inamic și va juca doar un rol minor: ”Este inferior în ceea ce privește accelerarea, viteza verticală, posibilitățile. De asemenea, are o viteză maximală mică. Nu poate ataca în planurile verticale”. Acest fapt nu a oprit realizarea proiectului global, patologic și cu un cost de trilioane de dolari.

Dorința inițială a americanilor de a obține – contrar legilor fizicii – trei aeronave într-una (simplă pentru Forțele Aeriene, bazată pe transportoare pentru Marină, cu decolare și aterizare verticală pentru Corpul infanteriei marine) condamnă F-35 Lightning II la o continuare a ”aventurilor” pe timp de pace și la înfrângere în cazul unui conflict militar cu un adversar high-tech. Promovarea insistentă a avioanelor ”invizibile” în țările aliate promite cel puțin evitarea pierderilor financiare. Continuarea va urma.

1157
Tagurile:
Avioane, F-35
Tematic
Modernizarea F-35 ca urmare a unei reputații îndoielnice
De ce SUA au amânat din nou producția în serie a modelului F-35
Noile probleme ale F-35: Ce nu este în regulă cu avionul de luptă american
Militari din Moldova și SUA la JCET-2021

Exercițiile trupelor speciale ale Moldovei și SUA la ce-i trebuie asta Chișinăului?

309
Exercițiile unităților cu destinație specială din Moldova, România și SUA în preajma Transnistriei sunt cu adresă exactă și riscă să destabilizeze regiunea.

O singură operațiune diversionistă “de succes” la arsenalul din Cobasna poate avea niște urmări similare cu bombardamentele americane de la Hiroshima și Nagasaki.

La poligonul din Bulboaca al Armatei Naționale a Republicii Moldova, începând cu 23 martie, se desfășoară exerciții comune JCET-2021 (Joint Combined Exchange Training) ale unităților cu destinație specială din Moldova, România și SUA. Din partea Moldovei participă batalionul cu destinație specială “Fulger” (a nu se confunda cu brigada de poliție cu același nume). Militarii din cele trei state vor îndeplini exerciții speciale și de tragere, parașutare, exersarea elementelor de tactică. Obiectivul declarat este “instruirea comună și schimbul de experiență între soldații trupelor speciale moldovenești, române și americane”.

Exerciții similar JCET-2021 au avut loc pe 15 februarie – 5 martie în localitatea Predeal din România. Oaspeții din Moldova (batalion Fulger) au fost găzduiți de batalionul 52 al Forțelor de operațiuni speciale Băneasa-Otopeni ale României.

Militarii din cele două state au îndeplinit o serie de sarcini specific pentru unitățile speciale, inclusiv trageri complexe pe un poligon care imită construcții urbane. În scenariul din martie a JCET-2021 americanii au lipsit, chiar dacă “franciza” Joint Combined Exchange Training (programul de pregătire a trupelor speciale din lumea a treia) aparține anume Pentagonului.

Probabil, cele 19 zile ale primei etape JCET-2021 pe teritoriul românesc au fost considerate insuficiente pentru realizarea întregului plan al exercițiilor. În orice caz, exercițiile trilaterale în Moldova nu arată atât a antrenament, cât a misiune de recunoaștere a unui viitor teatru de acțiuni militare. A se observa că trupele speciale militare sunt create nu pentru lupte defensive pe propriul pământ sau teritoriul aliaților, ci pentru recunoaștere și diversiuni pe teritoriul inamicului. Probabil, prin această specializare și orientare spre acțiuni militare concrete poate fi explicată lipsa “rangerilor” americani în episodul românesc al JCET-2021 (acolo nu există un inamic real) și prezența lor îndelungată pe poligonul moldovenesc Bulboaca din preajma Transnistriei.

Unde va lovi “Fulgerul”

“SUA instruiesc trupele speciale moldovenești împotriva Tiraspolului”, astfel de titluri au apărut în presa din Moldova.

Se știe că Batalion moldovenesc cu destinație specială ”Fulger” a fost înființat în noiembrie 1992 pentru realizarea unor sarcini concrete: operațiuni speciale, misiuni de recunoaștere și distrugere a obiectivelor strategice ale inamicului, operațiuni contrateroriste și psihologice. Aceasta este cea mai bine pregătită unitate a Armatei Naționale a Republicii Moldova. Militarii au participat și la exercițiile NATO. Menționăm că în decurs a trei decenii, batalionul Fulger a rămas fidel sistemului american de instruire. Dar sarcinile trupelor speciale moldovenești ar putea fi definite în cu totul altă parte decât la Chișinău.

Potrivit acordului militar dintre Republica Moldova și România din 27 iunie 2013, pe teritoriul țării se pot afla pe un timp nelimitat trupe românești (anterior și jandarmeria română a obținut un astfel de drept). Acordul a creat o bază pentru schimburi de informații cu caracter militar, organizarea unor exerciții comune, crearea unui comandament comun, controlul asupra spațiului aerian, operațiuni comune de menținere a păcii. Parlamentul Republicii Moldova a ratificat documentul în iunie 2017. În acest fel, neutră conform Constituției, Moldova ar putea ajunge „sub umbrela” NATO în cazul unor “dezordini” reale sau orchestrate. Ipotetic, ”instaurarea ordinii în Transnistria” este posibilă tehnologic cu participarea forțelor Ministerului Apărării Naționale și Ministerului Afacerilor Interne a României și cu asistența altor țări NATO (să ne amintim de cazul Iugoslaviei).

Serghei Reabkov
© Sputnik / Александр Натрускин

Interesul Bucureștiului este destul de transparent – “înghițirea” Moldovei a devenit o idee obsesivă din momentul în care președintele României, Traian Băsescu, (2004-2014) a declarat că nu va recunoaște niciodată frontiera cu Moldova, stabilită după cel De-Al Doilea Război Mondial (Tratatul de Pace de la Paris din 1947). Doar trupele rusești de menținere a păcii din Transnistria împiedică destabilizarea sistemului de securitate regional. Ce înseamnă acest lucru pentru Chișinău?

Începând cu anul 2018, trupele speciale americane au desfășurat sute de exerciții similare în 70 de state, cu participarea a 5000 de militari SUA.

Ținta prioritară a Joint Combined Exchange Training este un antrenament pentru forțele Alianței pe poligoanele acelor țări, unde sunt posibile acțiuni militare.

Militari ai armatei SUA și avioane militare americane
© Sputnik / Евгений Биятов

Comandantul Forțelor de operațiuni speciale ale SUA (SOCOM), generalul Richard Clarke, declarase încă în 2019 că programul JCET va avea o importanță cheie pentru susținerea forțelor militare americane și ale aliaților într-un potențial conflict cu Rusia. Pe acest fundal global, interesele statelor mici pot fi neglijate.

Anterior, revista americană The Atlantic a relatată că “forțele americane de operațiuni speciale acționează peste tot” și chiar “vor substitui gândirea strategică”. Ele sunt responsabili pentru cea mai mare parte a acțiunilor militare în punctele geografice real sau potențial problematice din întreaga lume “concurând la limita conflictului”. Cu forțele a 75 de mii de specialiști, SOCOM cuprinde astăzi peste 80 de state.

Moartea comandantului militar iranian Qasem Soleimani în Irak este opera SOCOM, însă cea mai mare parte a operațiunilor sunt secrete. Secretomania patologică a partenerilor mai mari și imprevizibilitatea deciziilor Washingtonului sunt extreme de periculoase. Până la un anumit moment, Chișinăul ar putea nici să nu bănuiască faptul că teritoriul și interesele naționale ale Moldovei sunt utilizate în interesele unei sau altei operațiuni a Pentagonului sau NATO. De altfel, o singură diversiune “de succes” a unor trupe speciale (moldovenești, românești sau americane) în preajma  arsenalului de la Cobasna este suficientă pentru ca acolo sî apară o groapă de mărimea unui crater de pe Lună – toată Moldova va avea de suferit.

309
Tagurile:
Moldova, SUA, Exerciții militare

Загрузка...

Dragoarele din fiberglass "vor nimici" orice blocadă

409
(reînnoit 18:00 09.04.2021)
Consolidarea Flotei Baltice reprezintă răspunsul rusesc la extinderea în regiune a activității militare NATO: dragorul maritim de bază de tip "Alexandrit" nu are analogi în lume.

Noile nave și tehnologiile înalte asigură Marinei Federației Ruse o superioritate militară pe mare. Un exemplu convingător – dragoarele unice ale proiectului 12700 "Alexandrit" cu un corp nemagnetic din fiberglass și cu drone robotizate anti-mină la bord.

Ministerul Apărării al Federației Ruse a decis să doteze Flota Baltică cu cel mai recent dragor al proiectului 12700 "Alexandrit". Anul viitor, își vor începe serviciul alte trei nave similare – "Piotr Iliicev", "Anatolii Șlemov" și "Lev Cernavin". A început formarea echipajelor. Instruirea specialiștilor va fi organizată conform celor mai moderne programe, cu luarea în considerare a gradului ridicat de automatizare a proceselor de gestionare și exploatare a sistemelor robotizate.

Anterior, a început pregătirea navelor de apărare anti-mină a proiectului 12700 "Piotr Iliicev" și "Gheorghii Kurbatov" (primul dragor serial, creat după nava principală "Alexandr Obuhov"). Dragoarele de acest tip sunt concepute pentru căutarea și distrugerea minelor în acvatoriile bazelor militare maritime la o distanță sigură pentru ele. "Alexandriții" au un corp unic (cel mai mare din lume) din fiberglass monolit, "invizibil" pentru detonatoarele magnetice. Uzina Sredne-Nevskii ar trebui să construiască, conform planului, 12 nave de apărare anti-mină ale proiectului 12700 în decurs de patru ani. Nava principală – "Alexandr Obuhov" – a intrat în componența Flotei Baltice în 2016 (Flota Mării Negre și Flota Pacificului sunt dotate cu dragoarele "Ivan Antonov", "Vladimir Emelianov", "Iakov Baleaev").

Consolidarea Flotei Baltice reprezintă răspunsul rusesc la extinderea în regiune a activității militare NATO. În cadrul exercițiilor militaro-navale ale "partenerilor" există o "blocadă" a zonei economice rusești, adică a navigabilității Federației Ruse. Bombardierele strategice americane B-52 zboară în mod regulat peste Marea Baltică, practică lovituri cu rachete în regiunea Kaliningrad și Sankt Petersburg, precum și aranjamentul minelor marine în apropierea bazei principale a Flotei Baltice a Federației Ruse (orașul Baltiisk). În condiții de luptă, dragoarele de bază trebuie să asigure desfășurarea navelor de suprafață și a submarinelor. Trebuie remarcat faptul că Marina SUA dispune de aproximativ 10 mii de mine marine de tip QuickStrike cu o rază de acțiune maximă – de la punctul unde este așezată până la 74 de km și la adâncimi de la 12 până la 61 metri.

"Fantomă" sigură

În ultimii ani, Flota Baltică a primit, în mod prioritar, mai mult de 20 de nave noi cu rachete de croazieră de înaltă precizie și cu rază mare de acțiune. În curând, cu rachete hipersonice de nouă generație. Dragoarele de bază ale proiectului 12700 – nu sunt arme mai puțin revoluționare ale Flotei.

În afară de "invizibilitatea" fiberglass-ului compozit pentru detonatoarele magnetice inamice, corpul monolitic are și alte caracteristici remarcabile: o masă de 2,5 ori mai mică și o rezistență de 1,5 ori mai mare față de corpul tradițional metalic (se folosea oțel nemagnetic). Întreținerea și repararea fiberglass-ului inovator sunt mult mai ieftine, lipsește coroziunea, breșele datorate serviciului pot fi pur și simplu "încleiate". Durata de viață, dacă se respectă toate normele de exploatare și modernizare, este aproape nelimitată.

Deplasamentul navei – 890 de tone, lungimea – 61,6 m, lățimea – 10,3 m, viteza maximă a navei atunci când funcționează concomitent toate mijloacele tehnice și de luptă prezente la bordul navei – 16 noduri, autonomia – 10 zile, echipajul – 44 de persoane. Navigare sigură până la WMO Sea State Code 7. Are la bord un complex destul de decent de arme de artilerie și rachete, precum și de navigație, echipamente radio-tehnice și de comunicații, care asigură o navigare sigură în zonele îndepărtate ale mării.

Dargorul de bază de tip "Alexandrit" nu are analogi în lume, se deosebește printr-o manevrabilitate și supraviețuire ridicată, este destinat să lupte cu tot felul de mine marine moderne, este echipat cu stații hidroacustice moderne și cu un sistem automat de control, cu diferite tipuri de traule pentru mine și drone, capabile să găsească muniții și alte obiecte periculoase la diferite adâncimi. De asemenea, este variată și gama de aparate submarine anti-mină autonome și controlate, prezente la bord.

Anterior, "Alexandriții" și roboții-vânători unici au fost testați în Marea Mediterană. În timpul manevrelor, dragorul "Ivan Antonov" a lucrat împreună cu nava de patrulare "Dmitrii Rogacev". Dragorul a detectat și neutralizat minele cu ajutorul dronelor submarine, iar fregata "Amiralul Grigorovici" a traversat raionul de-a lungul șenalului deminat și a distrus cu foc de artilerie machetele minelor ieșite la suprafață.

Navele proiectului 12700 ale Oficiului Central de Construcții Marine "Almaz"  din Sankt Petersburg întruchipează întreaga experiență de construcție și exploatare a navelor anti-mină a Uniunii Sovietice și Federației Ruse. Nu întâmplător India și o serie de alte țări se interesează de "Alexandriți".

Lupta tehnologiilor

Nici potențialul inamic nu stă pe loc. Minele și mijloacele de detectare (lichidare) a lor se află într-o rivalitate tehnologică permanentă. Astfel, Marea Baltică poate fi minată nu doar de bombardierele strategice B-52, ci și de avioanele de vânătoare multifuncționale și "invizibile" F-35A. Minele marine americane Quickstrike, menționate anterior, sunt concepute pentru a fi aruncate din aer, sunt echipate cu complexul de ghidare Joint Direct Attack Munition (JDAM) și cu un dispozitiv de detectare a țintelor submarine. Sistemul de ghidare și corecție al cursului, bazat pe semnalul GPS, permite aruncarea munițiilor de la o altitudine mare, la o distanță de zeci de kilometri de la zona de instalare. În cadrul programului Long Range Aerial Delivery of Maritime Mines, Pentagonul se așteaptă să primească mine marine unificate cu QuickStrike, cu o masă a încărcăturii de luptă de până la 907 kg și care, după lansare, planează la o distanță de peste 185 de km.

Minele contemporane sunt dotate cu motoare reactive și cu detonatoare "viclene" non-contact, care sunt sensibile la câmpurile magnetice, hidroacustice și dinamice ale navelor de suprafață și submarinelor. Atunci când detectează un obiect adecvat, ele se "dezancorează", adică, se ridică de la fundul mării pentru a nimici ținta. Mina QuickStrike explodează atunci când, în apropiere, detectează corpul metalic al unei navei, atunci când sunt detectate anumite vibrații de către senzorii seismici sau acustici (se poate programa răspunsul la "portretul acustic" al unei nave specifice). Uneori, minele marine explodează atunci când toate cele trei combinații au loc concomitent.

În interesul Marinei SUA, se dezvoltă, de asemenea, mine-torpile anti-submarin auto-transportatoare (programul Hammerhead se desfășoară până în 2023). Muniția va primi o ancoră, un sistem de control și comunicare, un sistem de detectare a submarinelor și un motor. Și se va transforma într-un robot autonom, care va transporta torpila Mk 46.

Detectarea și neutralizarea unor astfel de mine pe un teren argilos – nu este o sarcină ușoară, dar nivelul tehnologic al proiectului 12700 permite rezolvarea ei. După detectarea obiectelor periculoase, dronele submarine ale "Alexandriților" instalează pe ele încărcături explosive. În caz de necesitate, pot remorca muniția într-o porțiune de apă mai puțin adâncă sau la o distanță sigură de la comunicațiile submarine. Tactica de deminare la distanță reduce riscul echipajului la un nivel minim. Dezvoltarea tehnologiilor înalte (de mare adâncime) pentru Marina Rusiei continuă.

409
Tagurile:
Nave militare
Tematic
Putin a participat la lansarea construcției unei noi nave desant
Situație tensionată între Iran și Israel după explozia de la bordul unei nave israeliene
Flota rusă a Mării Negre monitorizează nave şi avioane NATO care participă la exerciții

Загрузка...
Protest la Haga restricții olanda lockdown coronavirus covid-19

Proteste ample în Olanda - „Poliția pentru libertate” - VIDEO

0
Mișcarea „Poliția pentru libertate” a luat naștere ca opoziție faţă de măsurile dure ale guvernului din Olanda de a limita răspândirea coronavirusului, pe care grupul le consideră o încălcare a libertăților. E formată în principal din veterani ai armatei și ai poliției.

BUCUREŞTI, 10 apr – Sputnik. În Olanda au loc astăzi manifestații în provincia Utrecht împotriva măsurilor guvernului pentru a limita răspândirea coronavirusului.

Printre organizatorii manifestaţiilor este mișcarea „Poliția pentru libertate”, care a luat naștere ca opoziție faţă de măsurile guvernului împotriva COVID-19, măsuri pe care grupul le consideră o încălcare a libertăților. Mişcarea este formată în principal din veterani ai armatei și ai poliției.

Sputnik a transmis în direct din Baarn, provincia Utrecht, unde membrii mișcării „Poliția pentru libertate” mărșăluiesc prin oraș pentru a-și exprima opoziția față de măsurile stricte legate de coronavirus.

Locuitorii din Olanda sunt obligați să lucreze de acasă, cu excepția cazului în care este imposibilă îndeplinirea îndatoririlor de la distanță, de asemenea, sunt obligaţi să respecte un interval în care este interzisă ieşirea din case pe timpul nopţii și să urmeze regulile standard privind purtarea măștii și distanțarea fizică. Anumite afaceri, în principal facilitățile de divertisment, sunt în prezent închise.

Se așteaptă ca măsurile de restricţii să rămână în vigoare până pe 20 aprilie.

0
Tagurile:
Olanda, Proteste
Тема:
Coronavirus în România, Moldova și în lume

Загрузка...