Armata SUA

Resorturi ascunse ale Globalismului

945
(reînnoit 20:07 09.03.2020)
După destrămarea URSS, în anul 1991, sistemul de relații internaționale a înregistrat o accentuată turnură către modelul liberal occidental, care a prevalat în confruntarea cu modelul socialismului estic.

Globalizarea sistemului capitalist a fost catalogată în analizele academice ca un fenomen firesc și implacabil, constituind implicit un fundament solid pentru dominația mondială a super-puterii americane. Lumea întreagă părea să se învârtă în jurul unui singur pol de civilizație, cu capitala la Washington. Și totuși, dinamica internațională pare că începe tot mai clar să se orienteze către un nou sistem de relații, cel multipolar, odată cu ridicarea hotărâtă a unor noi centre de putere, în primul rând China și Federația Rusă.

Pe acest fundal consider că pentru a înțelege mai bine confruntarea dintre „unipolaritate” și „multipolaritate” este necesară și evidențierea unor caracteristici de un nivel mai profund ale sistemului globalist, care în pofida relevanței lor nu sunt aproape deloc analizate în dezbaterile academice sau ale presei centrale vestice. În opinia mea, analiza curentă a evenimentelor, așa cum o vedem cel mai adesea în mediile politice și de informații occidentale, întreține mai degrabă un spectacol menit să creeze maselor iluzia libertății. În realitate, în lumea globalistă (care se dorește în continuare unipolară) evenimentele sunt controlate în special de forțe „subterane”, despre care autoritățile nu fac niciun fel de comentarii. Și totuși, existența sintagmei „Deep State”, cu referire la „Statul Profund” (Paralel/Subteran) din SUA este deosebit de semnificativă în acest sens. În pofida faptului că mediile oficiale vestice repudiază ideea de „Deep State” din orice discuție serioasă, mai tot omul de rând crede că această structură există cu adevărat și este decidentul real al politicilor globaliste.

Dar dacă este așa, cine ar fi totuși mai concret acest „Deep State”? Acționează doar în Statele Unite sau are o anvergură mai largă? A apărut recent sau are o istorie mai veche? Cine ar fi mai exact cei care determină mersul lucrurilor din „spatele scenei”?

Ceea ce îmi propun aici nu este să răspund explicit întrebărilor de mai sus, ci doar să indic că investigarea acestor linii este justificată de importanța problematicilor care decurg. Să evaluăm în acest sens pe scurt o serie de evenimente majore din istoria (mai mult sau mai puțin) recentă. Să utilizăm pentru aceasta punerea în oglindă a tezelor oficiale cu anti-tezele unor puncte de vedere care aduc argumente contrare.

Teză oficială: Revoluția Franceză a însemnat un pas uriaș înainte al societății occidentale către emancipare și democratizare. Anti-teza: Revoluția Franceză a fost începutul destructurării societății creștine a Europei, anihilarea ierarhiilor (în primul rând spirituale) și preluarea insidioasă a controlului instituțiilor de stat din cele mai puternice țări (Franța, Anglia, Germania, etc) de către o „elită” bogată și influentă.

Teză oficială: Revoluția Bolșevică a fost o emanație a proletariatului rus, care s-a ridicat împotriva claselor aristocrate care îl asupreau. Anti-teză: La începutul secolului al XX-lea Rusia aproape că nu avea proletariat, era încă o țară preponderent agrară. Există nenumărate dovezi bine documentate că Revoluția Bolșevică a fost pregătită în afara Rusiei și finanțată din Occident (Europa Vestică și America).

Teză oficială: În timpul Războiului Rece statele Europei vestice au îmbrățișat spontan liberalismul capitalist. Anti-teză: Conform unor documente și rezoluții ale Parlamentului Uniunii Europene și ale altor parlamente naționale, în respectiva perioadă guvernele Europei vestice au fost determinate să respingă comunismul prin strategii ale fricii și terorii puse în scenă de grupări paramilitare de tip „Gladio”, sprijinite de NATO, care înscenau atacuri teroriste înfăptuite chipurile de „comuniști”.

Teză oficială: „Războiul împotriva terorii” a fost declanșat de coaliția vestică în frunte cu SUA ca urmare a atacului unor insurgenți arabi asupra turnurilor World Trade Center din New York și asupra Pentagonului, în data de 11 septembrie 2001. Anti-teză: Multiple studii științifice scot în evidență că implozia turnurilor WTC a fost în realitate o demolare controlată. Întregul atentat a fost pus la cale de anumite servicii secrete pentru a se constitui ulterior într-un pretext pentru a declanșa o ofensivă militară devastatoare în Orientul Mijlociu.

Teză oficială: Numeroase revoluții ce au avut loc după Războiul Rece și apoi după evenimentul 9/11 au reprezentat expresia voinței populare din respectivele țări de a se elibera de un regim dictatorial, care nu respecta drepturile fundamentale ale omului. Anti-teza: Există o abundență de dovezi că revoluții din numeroase țări precum România (1989), Iugoslavia (1998), „Primăvara arabă” din țările Orientului Mijlociu (2011), „Revoluția Portocalie” din Ucraina (2013) și multe altele au fost orchestrate de unele servicii secrete vestice în colaborare cu grupări de tipul National Endowment for Democracy (NED) din SUA, Open Society (trans-națională) condusă de George Soros, sau CANVAS (Centrul pentru Aplicarea Acțiunilor și Strategiilor Non-Violente, tot o organizație trans-națională).

Teză oficială: Mass-media occidentală ne spune adevărul, respectând deontologia jurnalistică. Anti-teza: Mass-media occidentală nu doar că exercită o propagandă mincinoasă (să ne gândim de exemplu la manipulările despre activitatea devastatoare a NATO în Iugoslavia, în Irak, în Libia sau la intoxicarea ideologică împotriva Venezuelei), dar aceste fake-news sunt adoptate de o rețea mediatică internațională, care le difuzează fără crâcnire.

Teza oficială: Deciziile care se iau în cadrul unor întâlnirile precum cea a grupului Bilderberg, la care participă anual (de mai mult de 60 de ani) aproape toate personalitățile de prim rang din lumea social-politică și economică (în special occidentală) nu este necesar să fie comentate pentru marea masă a populației. Anti-teza: Omiterea luării în discuție a acestui subiect face ca oamenii să nu sesizeze că sub nasul lor se desfășoară o cutumă total anti-democratică, ce evidențiază de fapt existența unui fel de Guvern Mondial din Umbră, ce nu dă socoteală cetățenilor.

Toate aceste anti-teze pot fi (și au fost!) susținute de probe solide, care demonstrează că retoricile oficialilor occidentali au foarte mari carențe, că sunt superficiale și găunoase. Această perspectivă ne permite să reliefăm trei caracteristici de bază, mai puțin analizate, ale Globalismului, ca ideologie a Ordinii Unipolare.

  1. Este implementat prin diverse organizații trans-naționale;
  2. Se bazează pe mijloace ascunse, secrete;
  3. Operează de o lungă perioadă de timp în mod sistematic și eficient.

Apreciez ca semnificativ în acest context un fragment dintr-un discurs pe care John F. Kennedy, fost președinte al SUA, l-a rostit cu puțin timp înainte de a fi asasinat:

„Însuși cuvântul «secret» este respingător într-o societate liberă și deschisă; suntem, ca popor, în mod inerent și istoric, împotriva societăților secrete, a jurământurilor secrete și procedurilor secrete. (...) Căci ne confruntăm în întreaga lume cu o conspirație monolitică și nemiloasă care se bazează în primul rând pe mijloace ascunse pentru a-și extinde sfera de influență. (...) Pregătirile sale sunt ascunse, nu publice. Greșelile sale sunt îngropate, nu evidențiate. Dizidenții sunt făcuți să tacă, nu recunoscuți. Nicio cheltuială a sa nu este considerată prea mare, nu se tipărește niciun zvon, nu se dezvăluie niciun secret”. [1]

Să observăm în încheiere că în România ultimilor 30 de ani identificăm cu ușurință o exemplificare clară a „eficienței” cu care Sistemul Globalist își impune voința colonizatoare. Pentru spectacolul „democratic” destinat maselor, formațiunile politice s-au tot rotit la guvernare, dar indiferent cine a fost la „putere” și cine a fost în „opoziție” agenda de subjugare a țării a continuat pe același parcurs. Bineînțeles, partidele dau vina unele pe altele, dar în realitate toată clasa politică execută docilă directive venite din afara țării. „Prostimea” critică plină de obidă bietele marionete care apar la televizor, sperând inutil că înlocuirea vreunui actor va aduce o îmbunătățire a situației din țară. Fie că vorbim de privatizări, de dez-industrializare, de vânzarea pământurilor, de farsele judiciare, de falsificarea istoriei, de ingineriile sociale progresiste, de anti-patriotismul serviciilor secrete, de ignorarea defrișărilor sălbatice, de introducerea frauduloasă a vaccinării obligatorii... toți cei care ajung la „butoane” urmează exact aceleași protocoale ce conduc la efecte dezastruoase pentru țară! Este deja de prea mult timp evident că un astfel de comportament excede ipoteza incompetenței autorităților române. Dimpotrivă, aici ne confruntăm cu un plan clar de distrugere programatică!

Situația din România este departe de a fi singulară. Drame cu mult mai cutremurătoare au loc în Yemen, Venezuela, Siria sau Iran. A rămâne însă doar la analiza de suprafață a evenimentelor, ignorând resorturile subterane ale eforturilor globaliste către Unipolaritate, seamănă cu iluzia de a crede că păpușile dintr-un spectacol s-ar mișca, ar gândi și ar vorbi singure.

Referință

President John F. Kennedy, THE PRESIDENT AND THE PRESS: ADDRESS BEFORE THE AMERICAN NEWSPAPER PUBLISHERS ASSOCIATION, APRIL 27, 1961, Waldorf-Astoria Hotel, New York City, April 27, 1961, https://www.jfklibrary.org/archives/other-resources/john-f-kennedy-speeches/american-newspaper-publishers-association-19610427

945
Tagurile:
SUA, Globalizare
Tematic
Modul în care acționează Globalismul
România, între Rusia și Occident
Ce problemă are Unchiul Sam cu Iranul?
Eugen Teodorovici, Marcel Ciolacu, Gabriela Firea - PSD

Se acutizează ruptura din PSD? Nu i se răspunde lui Năstase, se pierde total inițiativa?

707
(reînnoit 20:11 23.05.2020)
PSD a luat forma unui depunător de petiții, pe modelul unui aparatcik bruxellez de tip Negrescu. Pe care psd-ist al lui Iliescu, Năstase sau chiar Dragnea și Dăncilă îi reprezintă cei care iau palme de la Zuckerman și tac?

BUCUREȘTI, 23 mai - Sputnik, Dragoș Dumitriu. De câteva zile nemulțumirile din PSD par să se acutizeze – și motivele se pot rezuma într-un singur nume: Marcel Ciolacu. Desigur, necarismaticul și prost vorbitorul lider al Camerei Deputaților nu putea declanșa de unul singur această nemulțumire din PSD – dar este la vedere – și reprezintă ”noul” PSD, care nu mai seamănă… cu nimic.

Pe scurt: nemulțumirea se manifestă la nivelul susținătorilor, care izbucnesc la diverse postări pe atotputernicele rețele de socializare.

Nemulțumirea se manifestă din ce în ce mai deschis prin mesajele unor lideri ai PSD.

Nemulțumire manifeste analiști, jurnaliști și alți observatori ai scenei politice.

Nemulțumire manifestă figurile cele mai marcante ale PSD – în primul rând Ion Iliescu, complet distanțat de formațiunea creată de el, dar și Adrian Năstase, primul președinte al PSD - și creator al primului partid modern de anvergură internațională.

Tot pe scurt, ce se reproșează PSD – Ciolacu? Simplu: că nu există!

PSD a luat forma unui depunător de petiții, pe modelul unui aparatcik bruxellez de tip Victor Negrescu. Citându-l pe colonelul Daniel Dragomir, ”Păi petiții poate să facă și Floricica-dansatoarea. Tot aia e”.

”Mă așteptam ca cel mai mare partid din România (încă), cu mii de aleși locali (care tac și se crucesc), cu sute de parlamentari (și câțiva birlici), care are și europarlamentari pe la Bruxelles (cică), are si o structură de comunicare strategică (sic), să propună ceva de substanță”, scrie Dragomir, referitor la petiția către PE privind ”drepturi egale pentru muncitorii români în UE”.

Nu e o noutate – de exemplu europarlamentarii ”de marcă” ai PSD nu a fost în stare să facă lobby împotriva numirii lui Kovesi la Parchetul European, nici măcar să-i pună întrebări în comisii! (excepție Maria Grapini, de fapt, de la Voiculescu, Claudia Țapardel și Gabriela Zoană, tinere de excepție, trase pe dreapta acum). Dar oare ce au făcut europarlamentarii când candidatul PSD a fost respins – până când s-a pierdut postul de Comisar? Nimic!

Îl menționam pe Adrian Năstase; liderul istoric face o remarcă după decizia CNCD prin care se admite formula nazistă ”Ciuma roșie”, ca atac la PSD: reprezentanți ai PSD în CNCD au votat această insultă!

”Legat de „resetarea”  PSD: PSD are în CNCD patru reprezentanți. Votul a fost de 7-1, ceea ce înseamnă că trei dintre ei au fost de acord cu utilizarea acestei formule. Deci 75%. Nu știu din ce motive” – a scris Adrian Năstase pe blogul său… acum câteva zile. De atunci, nimeni din PSD nu a spus ceva în legătură cu asta! Nu despre ce a decis CNCD (aici e o excepție, Titus Corlățean) – ci despre ce au făcut reprezentanții PSD acolo?

Nemulțumirea majoră vine, desigur, de la acceptarea a tot ce propune Iohannis – prin votul concret, nu prin niște declarații fără efect… exact ca în cazul petițiilor.

Tot nemulțumire este și față de disocierea de atitudini curajoase, patriotice – și mai ales pro-PSD! – a unor politicieni precum Liviu Pleșoianu. În schimb, nicio replică atunci când Zuckerman a atacat PSD și s-a implicat grav în politica internă! Nimic!

Ori, toate astea se văd și adâncesc nemulțumirile – și definesc o ruptură clară între electorat și cei care vor spun că-l reprezintă. Pe care psd-ist al lui Iliescu, Năstase sau chiar Dragnea și Dăncilă îi reprezintă cei care i-au palme de la Zuckerman și tac mâlc?

Dar, se pare că unii nu mai tac, ci acționează. Ieri, vineri, a avut loc o întâlnire între Marcel Ciolacu și liderii PSD din Moldova. Ori, conform presei, mai mulți lideri i-au cerut lui Marcel Ciolacu să facă un pas în spate.

Moldovenii, în frunte cu socialistul radical Dumitru Buzatu, liderul de la Vaslui, i-au spus în față lui Ciolacu că ”membrii simpli ai PSD nu se simt reprezentați de el, ca președinte al PSD, și, prin urmare, la Congresul PSD ar fi bine să nu candideze” (conform Antena 3).

Sigur, se vehiculează și variante gen Grindeanu, un alt om al Sistemului, fără reprezentativitate, fără susținere, fără rezultate. Deci, o altă variantă care duce la adâncirea faliei.

Așa că, în concluzie, din păcate cel mai mare și constant puternic curent politic de după 199o, social democrația, nu se regăsește, nu are lideri – și nici nu pare să-i caute, ci parcă să-i respingă – iar criza acestei grupări nu poate fi compensată prin sondaje de pripas.

Și, chiar dacă ar fi reale – oare nu cumva ”noul” PSD va aduce la putere oameni care, de fapt, NU au nicio legătură cu electoratul PSD? Cum deja îi vedem și la conducerea națională – și prin instituții europene. Are cineva curajul să facă o listă a actualelor figuri ale PSD  - și să vedem pe cine reprezintă și, măcar, cine îi cunoaște? Despre asta e vorba, ”europenilor” petiționari!

707
Tematic
PSD a anunțat moțiune simplă împotriva Monicăi Anisie și altor doi miniștri
Pleșoianu, război total din cauza ”expulzării lui Zuckerman” – PSD, reacție disperată!
PSD îl face de doi bani și îl provoacă pe Iohannis - ”cel mai slab premier din istorie”!
Codrin cere PSD să intervină ”Cu sau fără voia lui Ciolacu”! Reacții NUCLEARE anti-Ciolacu
Pleșoianu continuă revolta pe atitudinea din PSD – și pune tunurile pe DNA
Uluitor – Băsescu îl laudă pe Marcel Ciolacu și spune cine ar fi în spatele strategiei PSD

Загрузка...
Monica Cristina Anisie

Ce se întâmplă la MEC? Exodul de la cabinetul Monicăi Anisie

5866
(reînnoit 19:01 20.05.2020)
Pe principiul ”ce îi trebuie chelului tichie de mărgăritar”, în Ministerul Educației și Cercetării se pare că sistemul Pile, Cunoștințe și Relații înflorește și prosperă, în detrimentul oamenilor de calitate.

Învățământul românesc este într-unul din cele mai dificile momente ale sale. Tensiunile sunt la cote alarmante, profesorii sunt la limita răbdării, dar ministrul Anisie iese în continuare cu seninătate la televizor și dă indicații.

Nu intru în detalii legate de faptul că declarațiile sale anterioare referitoare la reluarea cursurilor – fizic – după 15 mai au fost contrazise ferm de președintele Iohannis arătând României, clar, cine se află, de fapt, la butoane. E drept, că, de meserie, Iohannis este, totuși, profesor…

Problemele din educație nu se rezumă la lipsa de predictibilitate, la măsuri haotice, la declarații bulversante, la absența dotărilor din școli, la personalul insuficient numeric și, în anumite cazuri, la fel de insuficient pregătit, iar lista ar putea continua.

În Ministerul Educației și Cercetării lumea ”bună” începe să plece. Acest lucru, însă, nu pare să o deranjeze pe Monica Anisie care și-a adus, așa cum spun surse bine informate, prietenele la MEC.

Că, nu-i așa, în momente delicate e bine să ai prietenii aproape. Dușmanii și mai aproape, dar asta este o altă discuție pe care, poate, o voi detalia cu alt prilej…

Ei bine, Anisie ar fi pus-o, după cum spun sursele mele, pe Daniela Bogdan, prietena și fina ei, director general la nou înființata Direcție pentru Învățământ Preuniversitar.

Despre amica ministrului Educației se vorbește că ar bloca toate proiectele și că ea ar fi de vină pentru plecarea lui Marian Staș, consilier al Monicăi Anisie, care și-a prezentat demisia într-un editorial publicat în adevarul.ro.

”Motivul instituţional al deciziei mele este distanţa, devenită inacceptabilă pentru mine, dintre clauzele contractului nostru de onoare agreate înainte de a da curs invitaţiei de a lucra împreună, şi realitatea din teren, la zi”, a explicat Staș.

Tot în acea perioadă, directorul de cabinet al Monicăi Anisie, Jean Badea, vechi colaborator al acesteia, dorea să plece din Ministerul Educației. Pentru evitarea unui scandal și la rugămintea Monicăi Anisie, Badea rămâne angajat consilier cu jumătate de normă.

Astfel, demisia lui ar fi trecut neobservată. Este clar că pentru actualul ministru al Educației contează mai mult forma decât fondul.

Noul director de cabinet al Monicăi Anisie este Marilena Nuță, care apare și ea în poze pe Facebook cu demnitarul, ca și Daniela Bogdan.

În cadrul MEC se vorbește că pe Anisie ar controla-o Daniela Bogdan, despre care se spune că face o atmosferă negativă în instituție.

De asemenea, Luminița Barcari, secretarul de stat pentru învățământul preuniversitar, este tot o prietenă a Monicăi Anisie.

Ajunsă șefă peste Educație, Anisie nu s-a complicat prea mult cu problemele sistemului – că, vorba aia, probleme-au fost și vor fi încă – ci, așa cum se aude prin MEC, a dat o pâine albă de mâncat unor prieteni și fini, angajându-i în minister și plătindu-și polițe celor care au deranjat-o în trecut, desființându-le posturile.

Așa că profesorii pot să-și ia adio că prin Ministerul Educației și Cercetării lumea e interesată de problemele lor sau ale sistemului de învățământ.

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

5866
Tagurile:
Monica Anisie
Tematic
Învățătorii, mesaj exploziv pentru Anisie: susțin că ministrul recurge la tactici
Anisie: ”Elevul să fie susținut emoțional de către profesor”
Anisie a primit o propunere-bombă de la un cunoscut senator PNP
PSD a anunțat moțiune simplă împotriva Monicăi Anisie și altor doi miniștri
Propunerile lui Anisie pentru copiii cu părinți peste 65 de ani

Загрузка...
examen

Titularizare 2020: calendarul examenului, publicat în Monitorul Oficial

0
Profesorii trebuie să știe că, în Monitorul Oficial, au fost publicate regulile de mobilitate pentru dascăli, dar și calendarul cu termene pe care fiecare unitate de învățământ și fiecare cadru didactic trebuie să le urmeze.

BUCUREȘTI, 27 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Dascălii care s-au înscris la examenul de titularizare 2020 intră, deja, în febra examenului, pentru că timpul rămas până la proba scrisă este scurt.

Proba scrisă la titularizare are loc pe 15 iulie. Versiunea nu a fost modificată comparativ cu versiunile anterioare ale calendarului examenului național.

Calendarul examenului național de titularizare 2020

Până la 27 mai 2020 se va face modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, dacă acestea au promovat examenul de definitivat și concursul național de titularizare cu nota/media de cel puțin 7 - șapte, în condițiile Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare și dacă postul este vacant:

a) depunerea, înregistrarea cererilor, însoțite de documentele justificative, la secretariatele unităților de învățământ, analizarea cererilor în consiliile de administrație ale unităților de învățământ și comunicarea acordului/refuzului motivat privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului;

b) transmiterea listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acordul/refuzul consiliilor de administrație ale unităților de învățământ privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei la inspectoratele școlare.

c) verificarea listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acordul/refuzul consiliilor de administrație ale unităților de învățământ privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei de către comisia de mobilitate constituită la nivelul inspectoratului școlar, înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și remedierea eventualelor abateri constatate de inspectoratul școlar;

Până la 28 mai 2020

d) soluționarea contestațiilor de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar și validarea listelor finale cuprinzând cadrele didactice pentru care se propune modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

Termen: 29 mai 2020

e) emiterea și comunicarea deciziilor privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei.

Perioada: 29 mai-9 iunie 2020

10) Pretransferul la cerere al personalului didactic titular. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare- învățare-evaluare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră:

a) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete;

Termen: 29 mai 2020

b) transmiterea prin poșta electronică, la unitățile de învățământ, a cererilor însoțite de buletin/carte de identitate/adeverință de identitate, documente doveditoare privind schimbarea numelui, dacă este cazul, de către cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare-învățare-evaluare completă, conform deciziilor de repartizare pe post/catedră și solicită modificarea repartizării;

Perioada: 29 mai-3 iunie 2020

c) depunerea, la inspectoratele școlare, a cererilor, însoțite de documentele menționate în acestea, de către:

(i) cadrele didactice care solicită pretransfer prin schimb de posturi/catedre, respectiv pretransfer la cerere;

(ii) cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare-învățare-evaluare completă, conform deciziilor de repartizare pe post/catedră și solicită modificarea repartizării;

d) verificarea și avizarea dosarelor depuse de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului școlar;

Perioada: 29 mai-4 iunie 2020

e) Afișarea, la avizierul și pe pagina web a inspectoratului școlar, a:

(i) listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au solicitat modificarea repartizării, cu precizarea următoarelor informații: studiile, postul didactic/catedra pe care sunt angajate, localitatea de domiciliu, rezultatele obținute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate la care au participat, gradul didactic, nota/media obținută la gradul didactic, media de departajare calculată conform anexei nr. 15, media obținută la examenul de licență/absolvire a studiilor, respectiv media obținută la examenul de bacalaureat pentru absolvenții liceelor pedagogice, avizele și atestatele dobândite, calificativele obținute în ultimii 2 ani școlari încheiați și calificativul parțial în anul școlar în curs și sancțiunile disciplinare în ultimii 2 ani școlari încheiați sau pe parcursul anului școlar în curs;

(ii) listei cu punctajele cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer, cu precizarea studiilor, gradelor didactice, avizelor și atestatelor acestor cadre didactice, rezultatelor obținute la probele practice, unităților de învățământ la care sunt titulare aceste cadre didactice, precum și a posturilor didactice/catedrelor pe care aceste cadre didactice sunt titulare, localității de domiciliu și a altor date relevante, conform datelor înregistrate în sistemul informatic;

Termen: 5 iunie 2020

f) înregistrarea contestațiilor cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer, la punctajele acordate;

g) organizarea și desfășurarea probelor orale eliminatorii la nivelul inspectoratului școlar și comunicarea rezultatelor;

Zilele: 5 și 9 iunie 2020

h) soluționarea contestațiilor la punctajele acordate în consiliul de administrație al inspectoratului școlar, afișarea punctajelor finale și a rezultatelor la probele orale, la sediul inspectoratului școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar;

Termen: 10 iunie 2020

i) analiza, în consiliile de administrație ale unităților de învățământ, a solicitărilor depuse de cadrele didactice și comunicarea hotărârii cu privire la emiterea/neemiterea acordului de principiu pentru modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei, cu precizarea locului stabilit în ierarhie, ca urmare a aplicării criteriilor de ierarhizare;

j) transmiterea la Ministerul Educației și Cercetării, Direcția generală învățământ preuniversitar, a situațiilor de pretransfer în vederea schimbării locului de muncă ori a felului muncii, determinată de starea de sănătate a acestora, la propunerea medicului de medicină a muncii, pentru emiterea avizului;

Termen: 5 iunie 2020

k) înregistrarea contestațiilor privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ, depuse/transmise de către cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei care solicită modificarea repartizării, la consiliile de administrație ale unităților de învățământ;

Zilele: 5 și 9 iunie 2020

Notă: Contestațiile cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer la punctajele acordate, precum și contestațiile cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei care solicită modificarea repartizării privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ pot fi transmise și prin poștă electronică până la ora 23,59 în data de 9 iunie 2020, situație în care cadrul didactic anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/adeverința de identitate. Numărul de înregistrare se comunică cadrelor didactice prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul inspectoratului școlar.

l) soluționarea contestațiilor privind acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei care solicită modificarea repartizării;

Termen: 10 iunie 2020

m) soluționarea în ședință de repartizare, în ordine, a:

(i) cererilor cadrelor didactice titulare, respectiv a cererilor cadrelor didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6) din metodologie, rămase cu norma didactică incompletă, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor metodologiei;

(ii) cererilor cadrelor didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluționată, prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;

(iii) cererilor de pretransfer prin schimb de posturi, precum și a cererilor de modificare a repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei prin schimb de posturi;

Termen: 11 iunie 2020

(iv) cererilor de pretransfer la cerere;

(v) cererilor privind modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei;

n) înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar cu privire la modul de soluționare a cererilor în ședințele de repartizare;

Perioada: 11-15 iunie 2020

Notă: Contestațiile cu privire la modul de soluționare a cererilor în ședințele de repartizare din perioada 11-15 iunie 2020 pot fi transmise și prin poștă electronică până la ora 23,59 în data de 15 iunie 2020, situație în care cadrul didactic anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/adeverința de identitate. Numărul de înregistrare se comunică cadrelor didactice prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul inspectoratului școlar.

o) soluționarea contestațiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar;

Termen: 16 iunie 2020

p) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate și afișarea acesteia pe pagina web și la sediile inspectoratelor școlare;

Termen: 17 iunie 2020

q) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare.

Perioada: 18-26 iunie 2020

11) Stabilirea prelungirii duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2020-2021, pentru cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, care au dobândit cel puțin definitivarea în învățământ, în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte) obținute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunile 2019 și/sau 2018, respectiv 2019, 2018, 2017 și/sau 2016 pentru învățători/institutori/profesori pentru învățământ primar, pentru finalizarea ciclului primar la aceeași clasă de elevi, conform prevederilor art. 61 din metodologie:

a) depunerea și înregistrarea, la secretariatele unităților de învățământ, a cererilor personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în vederea prelungirii duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 61 din metodologie;

Până la 9 iunie 2020

b) discutarea și analizarea cererilor depuse, precum și comunicarea, de către consiliile de administrație ale unităților de învățământ, inspectoratului școlar și cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 61 din metodologie;

Termen: 10 iunie 2020

c) reactualizarea dosarelor personale, la inspectoratele școlare, a cadrelor didactice care au primit acordul de principiu privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 61 din metodologie; verificarea dosarelor și a situațiilor transmise de unitățile de învățământ de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar, constituită la nivelul inspectoratului școlar;

Perioada: 10-15 iunie 2020

d) verificarea și avizarea dosarelor cadrelor didactice de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar;

Perioada: 10-16 iunie 2020

e) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluționării, în ordine, a:

(i) cererilor cadrelor didactice titulare, respectiv a cererilor cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6) din metodologie, rămase cu norma didactică incompletă pentru completarea normei didactice, conform prevederilor metodologiei;

(ii) cererilor cadrelor didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluționată, prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;

(iii) cererilor de pretransfer;

(iv) cererilor privind modificarea repartizării cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei;

(v) cererilor de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2020-2021, pentru personalul didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din metodologie.

Termen: 17 iunie 2020

f) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare.

Perioada: 18-26 iunie 2020

12) Ocuparea prin concurs național a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

a) verificarea și afișarea, la sediul inspectoratului școlar și pe pagina web a inspectoratului școlar, a listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs;

Termen: 18 iunie 2020

b) înregistrarea dosarelor de înscriere a candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate la inspectoratele școlare; verificarea și avizarea dosarelor de înscriere a candidaților de către comisia județeană/a municipiului București de organizare și desfășurare a concursului;

Perioada: 18-29 iunie 2020

Notă: În perioada 18-29 iunie 2020 pot depune dosare de înscriere și cadrele didactice titulare a căror reducere de activitate se constată până la data de 28 iunie 2020.

c) afișarea pe site-ul inspectoratelor școlare a datelor de înscriere înregistrate în sistemul informatic a candidaților înscriși la concursul național;

Termen: 1 iulie 2020

d) depunerea, la inspectoratele școlare, a adeverințelor de absolvire de către absolvenții promoției 2020/absolvenții 2020 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic și corectarea datelor de înscriere înregistrate în sistemul informatic la solicitarea candidaților;

e) corectarea datelor de înscriere în sistemul informatic, la solicitarea candidaților, dacă este cazul;

f) organizarea și desfășurarea probelor orale eliminatorii la nivelul inspectoratului școlar;

Perioada: 1-9 iulie 2020

Note:

1. În perioada 1-9 iulie 2020 pot susține probe orale eliminatorii și cadrele didactice titulare aflate în reducere de activitate nesoluționată, precum și cadrele didactice titulare solicitate pentru detașare în interesul învățământului, notează edupedu.ro.

2. Candidații care observă erori în datele afișate informează, în scris, prin poștă electronică, inspectoratul școlar în vederea corectării acestora până cel târziu la data de 9 iulie 2020.

3. În mod excepțional, absolvenții promoției 2020 (ai studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverința de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică și să valideze fișa de înscriere în ziua susținerii probei scrise. Absolvenții promoției 2020 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului național numai după prezentarea adeverinței de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

g) afișarea, pe site-ul și la avizierele inspectoratelor școlare, a listei candidaților înscriși, a cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscris(e) la concursul național care solicită repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate și a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice, precum și a rezultatelor la probele orale;

Termen: 10 iulie 2020

0
Tagurile:
Monitorul Oficial, Examen, Calendar, Titularizare 2020

Загрузка...