Ecaterina Andronescu

O vor regreta dascălii pe Andronescu? Ce vrea Anisie de la profesori

10388
Recentele declarații ale ministrului Educației și Cercetării, referitoare la ce ar trebui să facă un profesor la clasă, ar trebui să ridice multe semne de întrebare.

Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării, are planuri mari cu sistemul de învățământ. Aceasta a declarat că își dorește ca acest mandat să fie dedicat tinerilor, elevilor, studenților și, în felul acesta, să realizeze un mandat de succes pentru ei.

”Atunci când se iau decizii trebuie să avem în vedere ce anume este bun, ce aducem nou în sistem ca să fie o îmbunătățire a calității în educație. Eu îmi doresc să dezvoltăm premisele pentru a implementa programul România Educată deoarece în acest program au fost implicați în consultare publică mulți actori educaționali care au venit cu propuneri de îmbunătățire a sistemului de educație”, a declarat Monica Anisie

România Educată, însă, nu este un program, ci o platformă, iar ceea ce a ales ministrul Educației și Cercetării este foarte similar cu ce s-a propus în programul ”Educația ne unește”.

Mai exact, planul de acțiune al programului ”Educația ne unește” este cam același cu cel al platformei ”România Educată”. Una dintre măsuri este chiar comasarea Institutului de Științe ale Educației cu Centrul Național de Evaluare și Examinare, care a fost prevăzută în programul ”Educația ne unește”.

Procentual, cele două  - Educația ne unește și România Educată sunt similare în proporție de 95%.

Anisie își mai dorește ca profesorul să se îndrepte spre fiecare elev în parte și să îi construiască acestuia un parcurs educațional. Demnitarul a vorbit despre arta profesorului la clasă, noțiune atât de subiectivă, încât se pune întrebarea care vor fi criteriile de evaluare ale unui dascăl pentru a se vedea dacă acesta își face meseria cu talent și profesionalism.

De asemenea, Anisie respinge ideea centrării învățării pe elev și propune o ”învățare individualizată”, văzând în aceasta o implicare a cadrului didactic mai mare în relația cu elevul: ”profesorul trebuie să se îndrepte către fiecare elev în parte și să îi construiască un parcurs educațional”.

Demnitarul nu a explicat afirmația, astfel că fiecare dascăl poate înțelege ceea ce vrea.

În condițiile de față, în care vin propuneri noi în sistem – deh, ministru nou, obiceiuri noi! – se vor adapta profesorii sau vor fi la fel de bulversați de modificări ca în timpul mandatului Ecaterinei Andronescu? Sau, dimpotrivă, o vor regreta pe Ecaterina Andronescu care își prezenta ideile mai clar și mai aplicat?

Viitorul ne va arăta cum va reuși Monica Anisie să facă față provocărilor din sistemul de educație, mai ales că, la nivel înalt, se vehiculează ideea că, după alegerile prezidențiale, vom avea un Minister al Educației și Cercetării și un Minister al Învățământului Superior, la conducerea căruia ar urma să fie numit Sorin Câmpeanu, fost ministru al Educației, ca răsplată pentru eforturile depuse în campania electorală…

10388
Tagurile:
Profesori, Ecaterina Andronescu, Monica Anisie

Загрузка...