școală

Noua propunere a ministrului Educației pentru școli, imposibilă

473
Georgiana Arsene
Unitățile școlare cu pretenții din mediul urban sunt locurile în care părinții se duc în număr mare să își înscrie copiii – va reuși ministrul să schimbe această situație?

Declarația de acum două zile a Ecaterinei Andronescu, referitoare la dorința sa de a avea clase cu un număr de maxim 25 de elevi m-a pus pe gânduri. Și aceasta pentru că, la ora actuală, în condițiile în care sunt școli în care se învață în trei schimburi, în condițiile în care sunt clase cu peste 30 de elevi – 35, chiar, o asemenea propunere pare, cel puțin, hazardantă.

Andronescu a precizat că școlile din România se depopulează și că școala românească este polarizată. Mai exact, sunt școli cu performanțe foarte bune și școli slabe, iar părinții fac o presiune pe școlile bune, astfel că, la școlile bune, numărul elevilor dintr-o clasă ajunge chiar și la 35.

"Încercăm să găsim soluţii în aşa fel încât să nu mai ajungem aici. Şi am început de acum, pentru că în curând, probabil săptămâna aceasta, vom avea cifra de şcolarizare pentru anul următor aprobată, să nu mai trecem dincolo de 25 de elevi în clasă. Este o măsură care este posibilă în sistemul românesc de învăţământ şi după părerea mea este absolut necesară", a spus Ecaterina Andronescu, potrivit hotnews.ro

Din păcate, declarația demnitarului nu poate fi luată decât ca o glumă bună. Și aceasta pentru că realitatea bate orice: film, propunere ministerială, orice.

Părinții vor face mari presiuni ca să își aducă micuțul /sau micuții, după caz, la școli bune, la învățătoare bine cotate.

Școlile nu se vor ține tare, ci vor accepta. Vor înghesui cât mai mulți elevi la doamna mult lăudată. Care, așa cum se mai întâmplă, nu se dovedește a fi chiar Dumnezeu pe pământ, e altă poveste.

Însă părinții nu vor să priceapă că și școala de cartier poate fi, de multe ori, o soluție.

Sistemul vizelor de flotant va funcționa și de acum înainte, iar supraaglomerarea claselor va fi mereu o problemă.

Poate, dacă și școlile mărginașe ar fi dotate măcar cu minimul necesar iar cadrele didactice motivate, atunci și unitățile respective ar fi atrăgătoare. Dar reclama e sufletul comerțului, iar românul e cam snob, așa că el, chiar dacă are școală bună lângă casă, tot la cea lăudată merge, că e ”fiță”.

Și atunci, problema se complică. Iar soluțiile…sunt tot mai greu de găsit.

473

Загрузка...