Larisa still 03

Filmul ”Larisa” povestea unei vieți pe două continente

201
Ruxandra Cernat, președintele Asociației ArtViva, este câștigătorul concursului de scenarii din Federația Rusă, prilej cu care a realizat, alături de o echipă extraordinară, filmul de scurt metraj ”Larisa”. O poveste impresionantă, care arată că viața e surprinzătoare.

BUCUREȘTI, 21 apr – Sputnik. O poveste de viață derulată pe două continente – Europa și Asia: aceasta poate fi, în linii mari, ideea centrală a filmului de scurt metraj produs de ArtViva.

Numai că povestea filmului este una mult mai complexă, tulburătoare și neașteptată, o răsturnare de situație produsă după ce protagonista primește un telefon de la… Ambasada Rusiei.

Președintele Asociației ArtViva, Ruxandra Cernat, a vorbit exclusiv pentru Agenția de Presă Sputnik, despre acest proiect remarcabil, precum și despre clipa când vom putea viziona și noi filmul ”Larisa”.

Larisa still 01
© Screenshot / Scurt metraj ”Larisa”
Larisa still 01

Ești primul român care a câștigat concursul de scenarii din Federația Rusă. Despre ce este vorba?

Ruxandra Cernat: Împreună cu Republica Kazahstan, cu regiunea Kazan, s-a făcut un proiect prin care, în fiecare an – în 2021 va fi al treilea an – au fost atrași cineaști din întreaga lume care să participe cu un scenariu și în acest scenariu să fie o poveste care să cuprindă cumva personaje, cultura, locurile din Kazan, respectând cu strictețe anumite norme mai degrabă religioase decât culturale, având în vedere că vorbim despre o țară musulmană, Kazahstan.

Ce fel de scene nu pot fi arătate în pelicule?

Ruxandra Cernat: În filme nu se pot arăta scena intime sau că se consumă alcool etc. Iar produsul final urmează să fie un film de lung metraj de tip omnibus, deci mai multe povestiri legate sub umbrela tematică a regiunii respective, care va intra în cinematografe din toamnă. Anul acesta va intra filmul produs in primul an, deci primele zece filme făcute in Kazan. Au avut noroc că a fost înainte de pandemie și au filmat acolo, pentru că Ministerul Culturii din Federația Rusă susține acest proiect și, practic, toți cei selectați urmau să stea o săptămână acolo, cu echipa proprie si echipe locale, să scrie, să filmeze, să monteze și, după aceea ne întorceam acasă lăsând filmul pentru post producție.

Larisa still 02
© Screenshot / Scurt metraj ”Larisa”
Larisa still 02

Cum s-a făcut regizarea, ținând cont de condițiile dificile existente la nivel mondial, generate de pandemia de coronavirus?

Ruxandra Cernat: Anul trecut, am fost primul român al cărui scenariu a fost selectat și a trebuit să mă confrunt cu problema regizării prin Whatsapp și a comunicării cu o echipă de acolo în condițiile în care orice punem noi ca personaj in film nu putea să se lege cu filmarile din Kazan pentru că nu puteau călători nici măcar actorii. Tot ce însemna recuzită sau costume la fel, trebuia să găsești ideintic acolo, sau să fie și ușor de făcut și in acelasi tip aparte ca să fie firul roșu al povestii. Totul s-a facut online, să alegem actorii din Kazan, să alegem costumele, locatiile. Echipa de productie de acolo era deja prestabilita pentru noi, am avut sansa sa ne fie repartizati cei mai buni.

Care este povestea filmului tău?

Ruxandra Cernat: Eu am ales să fac cumva scenariul in doua perioada diferite - prezentul în România și trecutul, în urmă cu 32 de ani, în Kazan. Aici a fost provocarea pentru că toată echipa din kazan era tânără și se punea întrebarea cum era în anii 80 acolo, să găsească locații care existau și atunci, costumele, atitudinea. Au cautat mult prin second hand-uri… Noi am sperat până în ultima clipă, în decembrie, că vom putea pleca și filma acolo, proiectul fusese deja amanat din august de 2 ori, dar din cauza pandemiei nu s-au mai deschis granitele și atunci, în decembrie, am facut totul pe repede-înainte pentru ca trebuia închis proiectul pe anul respectiv ca finanțe cu ministerele de resort din Rusia.

Ați reușit să plecați, în cele din urmă?

Ruxandra Cernat: Totul a fost prin online, adică prin telefoane, prin Zoom, prin Whatsapp, numai așa și pe urmă pe transferuri de fișiere video și audio ce au filmat ei, ce am montat noi aici cu Dorwin Rowan. Au fost 10 proiecte. Din România am fost noi, cu filmul ”Larisa”. Au fost din Franța, din Germania, din China, din Vietnam, din Noua Zeelanda, din Nicaragua și trei proiecte rusești. Acestea 10 au fost cele alese ca să fie produse și să intre în filmul de lung metraj final care pentru Rusia înseamnă premieră în cinema in septembrie 2021. Eu am solicitat să aducem și filmul de anul trecut dar, mai ales, filmul de anul acesta care va trebui să fie cu premieră în septembrie pentru că acolo este România si sper să-l putem aduce într-o premieră exclusivă la Casa Rusă.

Larisa still 03
© Screenshot / Scurt metraj ”Larisa”
Larisa still 03

Cât a costat?

Ruxandra Cernat: Noi nu am avut acces la bugetul lor, practic ce bani au fost dați pentru cei de acolo care au fost susținuți de fondurile din Federația Rusă – practic, au fost plătiți acolo actorii, echipa de productie. Pentru noi ar fi fost acoperite toate costurile de transport, cazare si filmare in caz ca ajungeam acolo, asa a trebuit sa ma descurc cu parteneriate locale ca sa putem face totusi filmul cu care am castigat selectia. Dar si la ei au fost reduceri mari de buget. Când am auzit că numai pentru echipamentul de filmare era bugetul 150 de euro am spus ”Nu vreau să întreb mai mult”, si am trimis doar lista pentru echipa de productie de acolo, am nevoie de asta, de asta, de asta și, practic tot ce a fost pe România a fost prin asociația mea, ArtViva cu parteneriate, cu Uniunea Producătorilor UPFAR ARGOA care oferă producătorilor independenți, membri ai Uniunii, sprijin cu echipamente și am putut lua de acolo tot ce am avut nevoie pentru filmare și cu locația – Hotelul Golden Tulip de pe Calea Victoriei.

În rest, toată lumea a venit cu inima deschisă, bucuroși că putem să jucăm, să filmăm, după toată perioada asta…

Când am scris scenariul, am încercat să respectăm toate normele de siguranță. Am ales o încăpere foarte mare, nu erau decât 2 actori la cadru, în prima zi și un actor, în a doua zi, iar echipa, am fost 3 în spatele camerei, tocmai ca să nu ne complicăm nici unuia viața.

Larisa still 04
© Screenshot / Scurt metraj ”Larisa”
Larisa still 04

Care este povestea?

Ruxandra Cernat: Povestea, gândită în cele două unități de timp, este despre o tânără din România care este directoarea unui hotel. Primește un telefon de la Ambasada Rusiei că are de ridicat o scrisoare oficială. Se prezintă, ridică această scrisoare, prin care îi este anunțat că i s-a lăsat moștenire un hotel în Kazan, iar ca simbol de recunoaștere primește un cercel, ea având de la mama ei cealaltă jumătate a acestei perechi. Așa află, de fapt, despre tatăl ei care a fost un tătar pe care nu l-a cunoscut, mama ei murind la naștere, și pleacă în Federația Rusă să-și găsească rădăcinile. Ce a fost frumos este că povestindu-le celor din echipă despre proiect cu directoarea hotelului de aici am aflat că dorința ei este să primească la un moment dat moștenire un hotel de la o ruda necunoscuta, iar producătorul executiv din Rusia, colega mea Xenia Koltzova, cu care am lucrat cel mai strâns, mi-a spus că este chiar povestea vieții ei. Ea nu și-a cunoscut tatăl și dorindu-și foarte mult să ajungă la studii în Kazan, atunci când a plecat i s-a spus că are un unchi care este rectorul unei universități de lângă Kazan. Așa a ajuns, practic, să afle că de acolo este tatăl ei și să găsească întreaga familie.

Proiectul l-am gândit ca un lung metraj. Am întreaga susținere a echipei să îl și facem așa. Practic, noi ne doream să ajungem și în Kazan ca să filmăm continuarea – când Larisa ajunge acolo ce se întâmplă, cum descoperă familia, cultura, mâncarea, muzica, aromele…

Larisa still 05
© Screenshot / Scurt metraj ”Larisa”
Larisa still 05

Sunt șanse să ajungeți în acest an?

Ruxandra Cernat: Dacă se poate circula ne dorim din tot sufletul. Ideea este că, practic, cei care au sprijinit proiectul de partea rusă își doresc să facă genul acesta de proiecte. Le-a plăcut și povestea . Urmează, acum, să depun o cerere de sprijin financiar către forma de guvernare a regiunii Kazan, către ministrul de Promovare și Cultură. Este chiar doamna care a gestionat, practic, acest proiect. Se cheama ”Film in 7 zile” pentru că 7 zile trebuia să stăm acolo pentru a face filmul si a lucrat cu un coordonator pe scenariu, eu l-am avut pe Thom Palmen anul acesta. Sper să avem șanse să ajungem să filmăm. Practic, față de ce avem noi ca material, într-o săptămână, acolo, am putea filma restul, iar echipele locale vor face toată cercetarea si pregatirile de filmare până să ajungem noi, pentru că și lor le-a plăcut povestea și vor să continue.

În România când am putea vedea filmul?

Ruxandra Cernat: Eu îmi doresc să-l aducem măcar la Casa Rusă într-o vizionare, ori când vom mai avea colecțiile de filme gen ”Aripi”, din diverse țări sau poate tot așa, pe toamnă când se va lansa și în Rusia, să facem o punte de legătură… Altfel, după ce încheiem post producția va fi trimis către festivalurile de scurt metraj, pentru că va fi un film de zece minute, partea noastră, cum se spune, si catre festivalurile de lung metraj intreg proiectul ca omnibus.

Larisa still 06
© Screenshot / Scurt metraj ”Larisa”
Larisa still 06

Spune-ne, te rog, câteva lucruri și despre echipa extraordinară cu care ai colaborat…

Ruxandra Cernat: Actrița din rolul principal este o fostă colegă de facultate cu care am colaborat foarte frumos și în trecut, Sorina Ștefănescu. O puteți vedea la Nottara. Un coleg, drag și prieten, Adrian Lepădatu – el lucrează la Metropolis și a fost în cîteva reclame care au circulat și pe internet. Pentru imagine, l-am avut pe Andrei Rădulescu, un foarte bun operator și om de lumini – a făcut, practic, toate job-urile care au ținut de departamentul de imagine. Pe partea de sunet și montaj a fost Dorwin Rowan. Noi a trebuit să prezentăm filmul înainte de Crăciun, la festivitatea de închidere, ceea ce a însemnat, cu toate întârzierile, că filmul a trebuit montat în mai putin de 2 zile. Dorwin Rowan, acetsa este numele de artist si ca producator de muzica, s-a ocupat de toată partea asta de înregistrare, de sunet, de post producție de sunet, de montaj video, de colorizare. A compus, de asemenea, coloana sonoră, muzică originală pentru acest film, cu titlul ”Larisa”. Muzica se poate asculta pe toate platformele de specialitate si o puteti adauga postarilor de pe facebook sau instagram, la story. El a compus această muzică înainte ca noi să filmăm, inspirat, practic, din scenariu. Iar pe platoul de filmare inainte de a incepe intreaga echipa am ascultat piesa  ceea ce ne-a dat un vibe extraordinar pentru zilele care au urmat.

Larisa still 07
© Screenshot / Scurt metraj ”Larisa”
Larisa still 07
201
Tagurile:
poveste, Premiu, film
Тема:
Relațiile româno-ruse (281)
Tematic
Film Horror unic: DNA acuză Cinematografia – PREMII și… 34 abuzuri în serviciu!
Festivalul de film “Aripi”, regal cinematografic la București
Regal de film rusesc în București: Colecția de Aur Mosfilm
Rusia va realiza primul film în Spațiu
Cavalerul Cerului român – nicio țară nu a avut asemenea erou, niciun film nu poate reda!
Vladimir Putin

Aniversarea unei realizări excepționale a Rusiei cu Vladimir Putin în prim plan!

76
(reînnoit 16:52 15.05.2021)
Se împlinesc azi 3 ani de când Rusia, condusă de Vladimir Putin, a demonstrat lumii întregi, printr-o realizare de excepție, ce înseamnă seriozitate, putere de muncă și ingeniozitate științifică

BUCUREȘTI, 15 mai – Sputnik. Nu, nu este o exagerare – fiind inginer constructor la bază, realizarea în timp record a uriașului pod peste strâmtoarea Kerch mi se pare o realizare de excepție – poate chiar cea mai frumoasă din lume, din ultimii ani.  

Deschiderea oficială a podului Crimeea, care a conectat peninsula cu Rusia continentală peste strâmtoarea Kerch avut loc pe 15 mai 2018.

”Acest mare proiect de infrastructură a devenit un simbol al reunirii Crimeii cu Federația Rusă și a dat un impuls puternic dezvoltării socio-economice a peninsulei”, transmite Ambasada Rusiei la București.

Din punct de vedere istoric, proiectul construirii unui pod peste Strâmtoarea Kerch au fost gândite atât în Rusia imperială, cât și în timpul URSS.

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, germanii au încercat să construiască podul, contând pe folosirea Crimeii ca un cap de pod pentru o ofensivă suplimentară în Caucaz.

”După eliberarea peninsulei de către Armata Roșie, inginerii sovietici au construit un pod feroviar în 150 zile, dar în 1945 a fost distrus în timpul unui mare îngheț, de un câmp de gheață în derivă.

Actuala construcție a podului Crimeea a început în 2016 fiind un eveniment cu adevărat istoric.

”Peste 10 de mii de omeni au participat la șantierul secolului  - vânători, ecologi, arheologi, oameni de știință, constructori, ingineri, muncitori”, scrie Ambasada Rusiei, arătând că ”Problema câmpurilor de gheață în derivă din Marea Azov a fost rezolvată datorită tehnologiilor unice dezvoltate de inginerii ruși”.

Un moment special a fost, la ceremonia de deschidere a podului, participarea președintelui rus Vladimir Putin care, la volanului unui KamAZ, a condus coloanele de camioane de mare tonaj cu care s-a făcut testarea podului.

”De fapt, toată țara a muncit pentru acest obiect - acesta este un rezultat minunat care face Crimeea și legendarul Sevastopol și mai puternic, iar pe noi toți mai aproape unul de celălalt”, a declarat președintele Vladimir Putin.

Alte date tehnice și statistice

Podul are 19 km lungime – fiind cel mai lung din Europa – și este format din calea ferată și zona rutieră.

În mai 2018 a fost pusă în funcțiune doar calea rutieră. Traficul de mărfuri pe pod a fost deschis în același an în toamnă, iar trenurile de călători au fost lansate pentru prima dată în decembrie 2019.

Până în prezent, pe pod au fost trecute 14 milioane de mașini (camioane și autocare) și 3,5 mii de garnituri de tren.

În martie 2020, peste pod a fost instalată o cale ferată urbană între Kerch și Anapa, extrem de apreciată de turiști.

Ușurarea accesului în Crimeea are un continuu impact pozitiv asupra dezvoltării turismului, transportului și comerțului - sfere economice cheie care furnizează o treime din produsul brut al țării.

Iată numai un exemplu: în vacanța din luna mai a anului trecut s-a înregistrat un număr record (pentru întreaga perioadă post-sovietică) de călătorii spre peninsulă a devenit record - 520 mii de persoane în 12 zile.

76
Tagurile:
Vladimir Putin, Rusia, pod, Crimeea

Загрузка...
Bogdan Duca

Teolog, concluzii grave și provocări ”după 1 an și 2 luni de isterie covid”

133
(reînnoit 15:38 15.05.2021)
Câteva concluzii trase de teologul și politologul Bogdan Duca după această perioadă de pandemie, atât în privința statului, câr și bisericii, dar și a influenței externe

BUCUREȘTI, 15 mai – Sputnik. Apreciat pentru intervențiile sale în mass media dar și pentru inspiratele și incitantele sale postări, teologul și politologul Bogdan Duca scrie un text bazat pe întrebarea ”Ce am învățat eu după 1 an și 2 luni de isterie covid și 5 luni de vacciniadă?”.

Sunt 4 răspunsuri – sau concluzii – nu numai introspective, ci care reflectă poziția multor români care au adoptat o gândire liberă de impunerile oficiale.

Iată concluziile lui Bogdan Duca: 

1. ”Statul democratic este prizonierul corporațiilor multinaționale și practic politica e doar o anexa a intereselor acestor corporații”

2. ”Aceste corporații sunt conduse de oameni distruși psihic, lipsiți de cultură, cu viziuni totalitare, posesori ai unor averi enorme, periculos de mari”.

3. ”Creștinismul nu mai are energia să ofere o alternativă socială. Rămâne însă alternativa individuală, așa cum de fapt a lăsat Hristos”.

3. ”Nevoia de religios a oamenilor este suplinită de religia Științei, în expresia sa medicală. O religie ca toate religiile: doldora de fanatici și escroci”.

4. ”Dacă aveam unele speranțe și iluzii legate de capacitatea medicinei de a rezolva probleme, după anul acesta am o singură convingere legată de medicină: trebuie să mă feresc de spitale. Chiar și cu prețul vieții”.

Desigur, sunt concluzii grave dar, subliniem, sunt concluzii și opinii – nu sunt recomandări. Și, așa cum menționam în alte articole, Duca este un spirit constructiv, dar îi place polemica, provocarea cordială.

Ori, fiecare dintre concluzii este o provocare – adresată mai multor categorii de cititori, dar și unor instituții.

133
Tagurile:
Vaccinare, coronavirus, Bogdan Duca

Загрузка...