Репетиция военного парада

Care sunt perspectivele blocului militar Georgia–Moldova–Ucraina

444
(reînnoit 15:20 11.02.2021)
Crearea unui bloc militar între Ucraina, Georgia și Moldova este o inițiativă (idee) a Washingtonului.

Ajustările și experimentele geopolitice ale Statelor Unite în regiunea Mării Negre sunt, în mod obiectiv, limitate de potențialul insuficient al partenerilor regionali dependenți și de suveranitatea provocatoare a Turciei, care nu are niciun interes în ceea ce privește destabilizarea. Washingtonul trebuie să caute scheme nestandardizate și să atragă echipe de jucători-subcontractanți din «a treia ligă» pentru a rezolva problemele globale.

Crearea unui bloc militar între Ucraina, Georgia și Moldova este o inițiativă (idee) a Washingtonului. Ministrul ucrainean de Interne, Dmytro Kuleba, a dezvăluit săptămâna trecută detaliile conversației sale cu șeful Departamentului de Stat al SUA, Anthony Blinken. Kuleba a declarat că Kievul, cu sprijinul Washingtonului, va începe să formeze o alianță militară trilaterală, din care va face parte, pe lângă Ucraina, Georgia și Moldova. Declarațiile îndrăznețe ale liderilor de la Kiev nu provoacă, de obicei, o rezonanță semnificativă peste hotare, dar aici este vorba de un caz special – ideea a fost «dată de sus». Prin urmare, s-ar putea dovedi a fi o continuare mediată tehnologic a politicii dure a SUA față de Rusia.

Publicația poloneză wPolityce notează că președintele ucrainean, Volodymyr Zelensky, aproape imediat după «permisiunea» lui Blinken, a început să verifice disponibilitatea trupelor din Donbass și să interzică difuzarea canalelor TV «pro-ruse» (în noaptea de 3 februarie).

În data de 10 februarie, Ucraina a apelat la NATO cu o propunere provocatoare de a utiliza spațiul aerian din regiunea de informare a zborurilor (FIR) Simferopol pentru operațiunile sale. Ca și când peninsula Crimeea nu ar fi făcut parte din Rusia și nu ar fi acoperită de un sistem eșalonat de apărare antiaeriană.

Anterior a existat un proiect de lege privind politica ucraineană unificată «în perioada de tranziție», în legătură cu Donbass și Crimeea rusă. Consolidarea ulterioară a statelor «de front» (pentru început – Ucraina și Georgia) prin furnizarea de arme americane este destul de previzibilă și distructivă. La fel ca și creșterea vizibilă a prezenței militare a SUA în Marea Neagră, unde Forțele Aerospațiale Ruse și Marina Rusă distrug convențional până la doi distrugători americani pe săptămână (23 și 30 ianuarie).

Libertatea de navigație aeriană

Regiunea de informare a zborului (FIR) Simferopol (zonă de navigație aeriană) include regiunea Herson, Peninsula Crimeea și partea centrală a Mării Negre. Rutele aeriene internaționale peste Crimeea au fost interzise prin decizia Eurocontrol (Organizația Europeană pentru Siguranța Navigației Aeriene). Centrul de dispecerat Simferopol funcționează sub controlul Rusiei, dat fiind faptul că spre Crimeea zboară doar avioanele companiilor aeriene rusești și numai din partea principală a Federației Ruse. Cerul deasupra peninsulei și apele adiacente ale Mării Negre și Azov sunt protejate în mod fiabil de Forțele Aerospațiale Ruse și de Marina Rusă. Prin urmare, invitația ucraineană a aviației militare NATO de a zbura peste Crimeea este o «ingeniozitate militară» insidioasă și un vis de nerealizat al Kievului (de a lupta cu mâinile altcuiva). Proiectul este total nerealist, cu pierderi mari și cu consecințe geopolitice grave.

Andrzej Duda
© REUTERS / Slawomir Kaminski/Agencja Gazeta

«Libertatea de navigație» provocatoare (neautorizată de Rusia) a ambarcațiunilor de artilerie ucrainene în Strâmtoarea Kerci în toamna anului 2018 s-a încheiat pentru Forțele Armate ale Ucrainei cu arestarea rușinoasă a echipajelor și ambarcațiunilor. «Libertatea de navigație aeriană» pe teritoriul Rusiei s-ar putea încheia mult mai dramatic. Cred că o astfel de «creativitate» nu este convenabilă pentru NATO.

Intensificarea operațiunilor militare ale Forțelor Armate ale Ucrainei în Donbas, chiar cu sprijinul promis al Statelor Unite și la un nivel calitativ nou (în viitor – cu arme americane), va duce doar la noi victime în rândul cetățenilor ucraineni și la migrația «frontului» spre vest. Poate că Kievul a uitat că la cererea Rusiei, Miliția Populară din Donbass au oprit ofensiva în 2015 – după înfrângerea Forțelor Armate ale Ucrainei lângă Ilovaisk și Debalțeve. Rusia nu va permite niciodată represiunea (genocidul) populației vorbitoare de limbă rusă din estul Ucrainei (conform scenariului iugoslav), a declarat anterior președintele Rusiei Vladimir Putin.

În timp ce Kievul visează la o rearmare în detrimentul Statelor Unite și al Marii Britanii, la o recalificare și la lupte victorioase (acestea din urmă nu sunt garantate de standardele NATO), Rusia are un control fiabil și de înaltă tehnologie asupra aproape întregului acvatoriu al Mării Negre cu ajutorul aviației militare, sistemelor de rachete de coastă, navelor și submarinelor Marinei Ruse. Și împreună cu Belarus, «urmărește» Kievul (la aproximativ 200 de km distanță) prin intermediul noilor exerciții strategice «Zapad-2021».

Răspuns adversarului

În clasamentul global al puterii militare Global Firepowe, Polonia ocupă onorabilul loc 23. Pentagonul promite să vină în ajutorul Varșoviei în termen de cinci zile, dar simulările recente pe computer ale unui posibil conflict cu vecinii săi din est sugerează că nu va fi nimeni care să o ajute. Ținând cont de problemele logistice, de un conflict de interese între sediile militare și companiile feroviare private, transferul de cinci zile al trupelor americane în Polonia este o prognoză prea optimistă și o poziție țintă (nu toți vor ajunge vii).

Pe acest fundal realist, «separarea geografică» a Kievului și Tbilisi este descurajantă, ipoteticul bloc militar al Ucrainei (locul 25) și al Georgiei (locul 92) pare extrem de neconvingător. Moldova (locul 107, armata de 5000 de «baionete») are în general o Constituție «non-bloc». Cu toate acestea, ralierea și consolidarea statelor «de front» din Europa de Est pentru a confrunta Rusia este o sarcină strategică pentru Statele Unite, pe care o vor încerca să o rezolve în moduri diferite.

În 1992, politicianul american Paul Wolfowitz (la acea vreme, viceministru al Apărării – n.ed.) a format doctrina politicii externe a SUA: prevenirea apariției unui stat sau a unei coaliții de state în spațiul post-sovietic care ar putea contesta poziția de frunte a americanilor în lume. Conceptual, SUA și NATO încearcă să transforme spațiul post-sovietic într-o zonă slab populată unde se desfășoară conflicte militare constante (aceasta este cea mai bună garanție a securității țărilor occidentale).

444
Tagurile:
Ucraina, Moldova, Georgia
Tematic
Stepanakert: Peste 12 hectare deminate de militari ruși de menținere a păcii
Cum îi tratează pe pacienții din Karabah medicii militari ruși
Mai mulți militari NATO s-au îmbolnăvit de Covid în Letonia
Drapeaux devant le Parlement européen

Europa a găsit vinovatul pentru problemele sale

187
(reînnoit 16:03 03.03.2021)
Populația Europei, epuizată de interdicțiile de aproape un an și șederea acasă, acceptă din ce în ce mai greu argumentele autorităților conform cărora toate aceste măsuri sunt luate exclusiv pentru binele lor.

Luând cuvântul în cadrul audierilor comisiei speciale a Parlamentului European pentru intervenție străină în procesele democratice ale UE, șeful diplomației europene, Josep Borrell, a acuzat Rusia de campanie de dezinformare. Potrivit acestuia, această campanie vizează denigrarea democrației UE și slăbirea cooperării internaționale.

Borrell a scos în evidență pericolul particular al informațiilor false sau înșelătoare în condițiile pandemiei în curs de desfășurare. "Am văzut că canalele TV pro-Kremlin răspândeau afirmații despre faptul că purtarea măștilor este inutilă sau susțineau vocile anti-lockdown", a declarat el. Acum, potrivit diplomatului, în prim-plan a ieșit vaccinarea diplomației Moscovei, care, pe de o parte, încearcă să discrediteze preparatele occidentale și producătorii lor și, pe de altă parte, susțin și promovează activ vaccinurile autohtone.

Preocuparea oficialului este de înțeles. În timp ce în Rusia viața pentru majoritatea oamenilor a revenit la normal cu inconveniente minime, iar autoritățile anulează treptat restricțiile impuse din cauza pandemiei, în Europa există un val de noi înăspriri de carantină. În Finlanda, a fost introdusă starea de urgență. În Republica Cehă, datorită celei mai mari rate de îmbolnăvire din lume, locuitorilor le este interzis să părăsească zonele de reședință. În Italia restricțiile au fost, de asemenea, înăsprite.

La rândul său, populația Europei, epuizată de interdicțiile de aproape un an și șederea acasă, acceptă din ce în ce mai greu argumentele autorităților conform cărora toate aceste măsuri sunt luate exclusiv pentru binele lor.  Protestele în masă au cuprins practic întregul continent.

Situația este într-atât de dificilă, încât organizarea Europei se prăbușește în fața ochilor noștri. Republica Cehă s-a adresat Rusiei cu o rugăminte de aprovizionare cu "Sputnik V" – și aceasta este poziția convenită a președintelui și prim-ministrului țării. Slovacia a mers chiar mai departe și, în urma Ungariei, Serbiei și a altor țări, a înregistrat preparatul rus conform unei proceduri accelerate, fără a aștepta aprobarea autorității de reglementare europene. Pentru polonezi, care se confruntă, de asemenea, cu o situație foarte dificilă din cauza coronavirusului, adresarea către Rusia după ajutor este de neconceput, așa că au început negocierile cu privire la achiziționarea unui vaccin împotriva COVID-19 cu China.

Situația amintește din ce în ce mai mult situația care a avut loc exact acum un an – când Uniunea Europeană și-a demonstrat neputința completă într-o situație de urgență și membrii săi au fost nevoiți să facă față singuri crizei acute care i-a cuprins.

Diferența constă în faptul că – și acest lucru este extrem de important – atunci a existat o forță majoră la scară globală. În cursul acesteia, a devenit clar că Bruxelles-ul este, de fapt, incapabil atunci când este necesar un răspuns prompt la circumstanțe de urgență. Acest lucru, desigur, a fost o descoperire neplăcută pentru Europa, dar neputința UE în acea situație ar fi putut fi, dacă nu justificată, atunci cel puțin explicată prin surpriză extremă și, în același timp, prin natura globală a problemei apărute.

Acum situația este semnificativ diferită.

Când efectul surprizei datorat izbucnirii pandemiei s-a diminuat, Uniunea Europeană s-a trezit din nou pe cal, deoarece punctele care fuseseră considerate întotdeauna punctele sale forte au devenit din nou întrebate: planificarea strategică, organizarea proceselor complexe, acumularea și distribuirea fondurilor. În toate acțiunile recente ale autorităților europene, începând cu adoptarea unui plan fără precedent de redresare economică, se putea citi, în mod transparent, o promisiune arogantă de a arăta lumii întregi un exemplu de abordare a acestor amenințări.

Au arătat.

Rezultatul – eșecuri în domeniile cheie de acțiune. Strategia lockdown-urilor, adoptată de Europa, s-a transformat într-un fiasco, iar eticheta "catastrofă" este din ce în ce mai potrivită pentru a descrie situația privind vaccinarea populației.

În același timp, tristețea imaginii actuale este deosebit de evidentă pe fundalul unei situații mult mai prospere în țările cărora Europa intenționa să le dea o lecție în combaterea pandemiei.

Iar la bază stau deciziile eronate luate de autoritățile europene. Acest lucru dăunează reputației Uniunii Europene mult mai mult decât confuzia și inacțiunea ei, exact acum un an.

Într-o astfel de situație, încercările de acțiuni independente ale statelor est-europene devin semnificative. Ele, desigur, sunt conștiente de propria lor inferioritate în cadrul UE, precum și de faptul că sunt sortite să primească ajutor în ceea ce privește problema coronavirusului pe principiul rezidual. Drept urmare, din ce în ce mai multe țări nu mai așteaptă cu răbdare să vină rândul lor și, în schimb, încep să manifeste o activitate nesancționată de Bruxelles.

Pe fundalul Brexitului, precum și al creșterii euro-scepticismului autorităților poloneze și maghiare, extinderea listei țărilor care nu sunt înclinate să privească înapoi spre Bruxelles – chiar dacă din cauza circumstanțelor de forță majoră – pare un semn neplăcut pentru Uniunea Europeană.

În urmă cu aproape șase ani, Europa și-a organizat cu entuziasm o criză migraționională pentru ea însăși, cu ale cărei consecințe se confruntă până astăzi. Lupta împotriva pandemiei a asigurat un alt eșec major a politicii europene. Se pare că există un număr prea mare de greșeli strategice cu consecințe grave într-o perioadă de timp relativ scurtă.

Iar refuzul principial al Bruxelles-ului de a-și recunoaște propriile greșeli, punându-le pe seama intrigilor dușmanilor externi, care subminează democrația și solidaritatea europeană, garantează că aceste probleme nu vor fi ultimele.

187
Tagurile:
Europa

Загрузка...
Proteste în Piața Victoriei din București. Drapelele SUA, UE

Noi declarații șocante venite din SUA România, total colonie!

906
O consilieră trimisă special din SUA spune clar ce trebuie făcut și ce trebuie șters din memorie în materie de Justiție – un tupeu inimaginabil al americanilor

BUCUREȘTI, 3 mart – Sputnik. Apărută acum un an în peisajul românesc, Jessica Kim, rezidentul regional al SUA pentru combaterea corupției în România și Bulgaria, a ieșit la iveală puțin în perioada Trump, dar o face acum cu mult tupeu.

După ce acum două săptămâni a fost la ministrul Justiției, declarând că sprijină total desființarea SIIJ – deci încălcând nu numai voința magistraților CSM, ci însuși statul diplomatului – Jessica Kim dă acum un interviu în care face declarații șocante.

Este un interviu exclusiv acordat SpotMedia.ro, cunoscutei jurnaliste Ioana Ene Dogioiu.

După ce vorbește de cele ”peste zece programe de instruire” oferite de SUA procurorilor, anchetatorilor și judecătorilor români, ”în diferite domenii, inclusiv pentru analiza datelor financiare, investigații privind spălarea de bani și activelor offshore, tehnici speciale de anchetă în cazuri de crimă organizată și gestionarea cazurilor complexe”, Jessica Kim face mai multe afirmații sfidătoare!

Este vorba de afirmații care neagă reforma cerută de asociațiile de magistrați împotriva practicilor abuzive ale sistemului Kovesi – Coldea, susține din nou desființarea SIIJ – și, desigur, nu spune nimic de abuzurile și ilegalitățile comise de DNA, de cazurile șocante de la DNA Ploiești și din alte zone, de ”protocoalele secrete”, de dosarele făcute magistraților și de multe alte aspecte reclamate de presă sau chiar de magistrați și de organizațiile acestora!

Iată câteva dintre aceste declarații, întregul interviu îl puteți citi pe Spot Media.

”În ciuda istoricului solid în lupta anticorupție al României, încercările la care a fost supus sistemul judiciar în perioada 2017-2019 au fost dăunătoare”, spune consiliera Ambasadei, dând ca exemplu, ”măsuri controversate, precum crearea Secţiei Speciale, au avut un impact negativ asupra independenței Justiției”.

De asemenea, Kim spune că ”Atacurile constante asupra instituțiilor precum DNA, în ciuda succeselor sale, au afectat credibilitatea și moralul”.

Și, atenție – intră și Curtea Constituțională în colimator: ”Noile condiții pentru intrare în profesie, mai ales pentru parchetele specializate, au încetinit lupta împotriva corupției”.

Totuși, spune Kim, ”în recenta mea vizită, am constatat o puternică voință in favoarea statului de drept în România și pentru revenirea pe calea reformei judiciare după pașii înapoi din perioada 2017-2019”.

Evident, consiliera americană reia ideea ”rolului important al societății civile în apărarea statului de drept în România” – susținând deci acest factor perturbator care a exercitat presiuni asupra justiției și a presei, uneori cu manifestări violente și agresiuni!

Și, atenție culmea tupeului: se încearcă justificarea nivelului foarte mic a investițiilor americane în România prin… corupția încă existentă!

”Corupția, ca în multe alte țări, afectează investițiile străine directe”, spune Kim, subliniind că ”Rapoarte internaționale au arătat că, în opinia investitorilor și companiilor străine, corupția este larg răspândită în Romania, mai ales în domeniul afacerilor”.

Sigur, rămâi crucit când o asemenea afirmație vine din SUA, unde a fost ales un președinte acuzat de corupție – și care a intervenit personal în acoperirea unor fapte de corupție!

”Legi arbitrare și persistente, mai ales cele privind practicile comerciale, îngreunează succesul economic al oricărei țări”, spune Kim căinându-i pe investitorii străini care ”vor siguranță și încrederea că vor fi tratați corect și predictibil în fața legii. Statul de drept puternic este important într-o țară pentru principiul că toți oamenii și toate instituțiile sunt supuse și responsabile în fața unor legi corect aplicate”.

Obrăznicie colosală din partea reprezentantului unui stat care a cerut eliminarea ”strategică” a concurenței (China) și a pus mâna pe tot ce înseamnă furnizare militară și energetic!

Finalul este apoteotic, pentru că arată clar și cum se va face mai departe: se vor selecta lideri cu o anumită ”mentalitate”!

”Nu trebuie subestimată importanța încurajării viitoarei generații de lideri ai României să promoveze principiile statului de drept, în așa fel încât acestea să intre în mentalitatea lor și să devină sistematice în afaceri și acțiunea guvernamentală”, a declarat Jessica Kim, rezidentul regional al SUA pentru combaterea corupției în România și Bulgaria.

Așa cum comentam inițial, sunt declarații de un tupeu uluitor – pur și simplu se transmite ce trebuie făcut, dar și ce trebuie uitat! Tot ce s-a scos la iveală despre Justiție, toate abuzurile și fărădelegile pur și simplu NU există și trebuie uitate! Asta reiese din declarațiile consilierei Kim!

Se pune o singură întrebare: va lua poziție vreun partid politic din România împotriva unei asemenea atitudini? Desigur, nu mă refer la poziția de drepți!

Probabil că nu, pentru că definirea României ca o colonie este din ce în ce mai demonstrată. Atitudinea consilierei Kim este o probă în acest sens. Ironic, nu, colonia România să aibă un nou ”vătaf” sau ”instructor” pe nume… Kim! Un Kim pentru democratizarea coloniei României.

906
Tagurile:
Colonie, România, SUA, Declarații

Загрузка...
Imagine simbol

Aeroporturile avertizate nu ceară adeverințe de vaccinare

0
(reînnoit 19:36 03.03.2021)
OMS a transmis un avertisment public prin care a atras atenția aeroporturilor și altor puncte de trecere a frontiere să nu ceară adeverințe de vaccinare anti-Covid 19.

BRUXELLES, 3 mar – Sputnik. Organizaţia Mondială a Sănătăţii consideră că aeroporturile și alte puncte de trecere a frontierei nu trebuie să ceară călătorilor să fie vaccinaţi pentru a putea intra pe teritoriul unei țări, de vreme ce vaccinarea împotriva Covid-19 nu este obligatorie.

OMS a arătat de asemenea că vaccinurile anti-COVID-19 nu pot fi o cerinţă pentru a călători, având în vedere că încă nu se cunosc efectele asupra reducerii răspândirii contagierilor, perioada de imunitate pe care o conferă sau dacă protejează împotriva formelor uşoare ale bolii.

De asemenea, „a acorda prioritate acestor călători ar putea avea drept consecinţă administrarea neadecvată de doze categoriilor de risc ce pot contracta forme grave de COVID-19”, a precizat OMS.

OMS atrage chiar atenția că utilizarea „certificatelor de imunitate” de către călătorii internaţionali (indiferent dacă s-au vaccinat sau dacă au anticorpi după ce au depăşit boala) nu este recomandabilă şi nici „nu este susţinută de evidenţe ştiinţifice”.

Pe de altă parte, OMS a evidențiat că persoanele de peste 60 de ani, cele cu boli cronice şi alte grupuri de risc ar trebui să evite să călătorească în ţări cu o rată înaltă de COVID-19, deși potrivit organizaţiei, călătorii internaţionali "nu trebuie consideraţi prin natura lor cazuri suspecte de COVID-19".

0
Tagurile:
Aeroport, Vaccinare

Загрузка...