Eugen Orlando Teodorovici

Eugen Teodorovici face praf PNL, fără drept la replică!

889
(reînnoit 23:01 31.01.2021)
Fostul ministru acuză Guvernul că ”a început să ucidă la propriu viețile românilor” – și asta în condițiile unor ”bani împrumutați în valuri”

BUCUREȘTI, 31 ian – Sputnik. Fostul ministru de Finanțe și președinte executiv al PSD face o analiză a cinismului și lipsei de acțiune a guvernului – ajungând la o concluzie la care, veți vedea, nu poate exista drept la replică.  

Un text de excepție, care începe cu ceea ce s-a petrecut la finele anului trecut, la spitalul din Piatra Neamț, unde au murit 10 oameni. ”După două luni și jumătate, la Institutul Matei Balș din București, alt incendiu și alți 6 pacienți morți”.

Și, atenție la un adevăr dureros: ”Toate pe fondul unei pandemii lăsată de capul ei de către factorii de decizie ai Ministerului Sănătății și nu numai”.

Haideți să cântărim, ne invită fostul șef al Finanțelor: ”La câteva zile după tragicul eveniment de la COLECTIV, premierul Ponta demisiona”.

Mai exact, premierul, unul dintre cei mai performanți, de altfel, ”își asuma răspunderea ineficienței unor instituții și lipsei de fermitate a unor funcționari, își asuma răspunderea pentru TRAGEDIA prin care treceau familiile celor care nu s-au mai întors acasă”.

În schimb, astăzi ”avem de-a face cu două tragedii, și ambele în locuri unde oamenii se duc cu speranța că vor găsi o cale de însănătoșire, nicidecum că își vor afla sfârșitul”.

Ori, aduce aminte Teodorovici - ”Cu CINISM și maximă INDIFERENȚĂ, fostul ministru al Sănătății (Tătaru, n.n.) încerca să ne spună că suntem cu toții vinovați pentru ceea ce s-a întâmplat la Piatra Neamț”.

”Cu același cinism demn de indiferență față de semenii săi, de poporul său, ca să nu spun cu REA VOINȚĂ, conștient fiind că nu s-a făcut nimic în domeniul Sănătății cu banii împrumutați în valuri și cu zâmbete de optimism de fostul ministru al Finanțelor, actualul premier (sic!) încearcă să ne explice cât de bine a fost pus în aplicare planul roșu”, scrie Teodorovici.

Probabil că nu există comparație și asociere mai bună între cele două atitudini, ale oamenilor aceluiași partid – sub oblăduirea aceluiași președinte!

De aici vine și concluzia fostului ministru: demisia guvernului s-ar impune de la sine… dacă ar exista bun simț, cât de puțin!

”Oare o minimă decență ar impune #DEMISIA acestui guvern care a început să ucidă la propriu viețile românilor, nu doar în spitalele din București și din țară, ci și economic, printr-o moarte lentă și chinuitoare cauzată de perioadele în care va trebui să returnăm împrumuturile lipsite de orice rațiune ale unui om la fel de lipsit de rațiune”, a scris Eugen Teodorovici.
889
Tagurile:
Spitalul Matei Balș, PNL, Eugen Teodorovici
Тема:
Incendiul de la Institutul "Matei Balș" (42)
Арктические комплексы ПВО Тор-М2ДТ на базе вездехода ДТ-30 после торжественной церемонии передачи в общевойсковое соединение Северного флота на территории 726 учебного центра войсковой ПВО в городе Ейске.

"Așteptăm tehnica până în august": Americanii se pregătesc debarce în Arctica

402
(reînnoit 18:21 14.04.2021)
Statele Unite ale Americii încearcă să reducă distanța rămânerii în urmă față de Federația Rusă în Arctica.

MOSCOVA, 14 apr – Sputnik, Andrei Koț. Statele Unite încearcă să reducă distanța rămânerii în urmă față de Rusia în Arctica. Recent, Forțele terestre au încheiat un contract cu concernul Oshkosh Defense în cooperare cu compania singaporeză ST Engineering și BAE Systems pentru dezvoltarea echipamentului militar pentru Arctica. S-a descoperit că americanii pur și simplu nu au mașini moderne de acest tip, iar cele pe care le au sunt deja de mult depășite. Comandamentul se așteaptă că va experimenta noutățile deja în luna august. Despre ceea ce se cunoaște despre acestea din urmă – în materialul Sputnik.

Finalizate până în iunie

Arctica reprezintă o provocare serioasă pentru orice armată. Temperaturi ultra-scăzute, creste de presiune, banchize plutitoare, lipsa infrastructurii, logistică dificilă, noapte polară îndelungată – toate acestea complică foarte mult desfășurarea unui mare grup militar.

În timpul Războiului Rece, Statele Unite, spre deosebire de URSS, nu au acordat suficientă atenție acestei regiuni, de aceea, astăzi, Pentagonul dispune de un singur spărgător de gheață funcționabil – Polar Star. Rusia are mai mult de 40 de nave de acest tip. În plus, americanii nu au, de fapt, baze militare acolo.

De asemenea, Forțele terestre nu au suficientă tehnică, care ar fi în grad să transporte mărfuri și militari în condițiile polare extrem de grele. Singurele cap tractoare-ATV-uri adecvate pentru acest lucru – suedezele Bandvagn 206 cu două șenile, care au fost adoptate sub denumirea Small Unit Support Vehicle (SUSV). Cu toate acestea, primele mașini de acest tip au fost scoase de pe linie acum 40 de ani și de mult timp nu mai corespund cerințelor moderne.

Armata a decis să actualizeze parcul tehnicii arctice și a anunțat un concurs în cadrul programului Coldweather, All-Terrain Vehicle (CATV). Pentagonul este gata să cheltuiască pentru dezvoltarea, construirea și testarea capului tractor promițător 6,6 milioane în anul fiscal 2021 și 9,25 milioane – pentru achiziționarea a 110 unități CATV.

Parcul va fi apoi extins până la 163 de ATV-uri. Prototipurile ar trebui să fie gata până pe 14 iunie. Din august până la sfârșitul lunii decembrie – testări la poligonul din Alaska. Câștigătorul va fi determinat în anul fiscal 2022.

Patru versiuni

Se așteaptă că vor fi prezentate patru versiuni de CATV-uri. ATV-ul de uz general trebuie să fie în stare să transporte la bord cel puțin nouă soldați, fără șofer, precum și să dispună de echipamente și provizii pentru trei zile de funcționare autonomă.

Versiunea sanitară cu echipament medical este proiectată pentru doi medici, doi pacienți în poziție orizontală și patru pacienți ușor răniți. ATV-ul de comandă va fi echipat cu cele mai moderne mijloace de comunicare și gestionare a trupelor. În cele din urmă, ATV-ul cargo este destinat transportării echipamentelor militare de dimensiuni mari pe distanțe lungi.

"Aceste mașini vor putea rezolva o gamă largă de sarcini la temperaturi extrem de scăzute pe terenuri, unde alte tehnici nu pot trece", a spus jurnaliștilor ofițerul armatei Statelor Unite, Tim Goddette, responsabil pentru programul CATV. "Ele trebuie să se deplaseze cu ușurință pe gheață, să depășească obstacolele de apă, să se urce cu ușurință pe dealuri, să fie ușor de întreținut și să cheltuiască combustibil în mod economic ".

Participanții la concurs se bazează pe dezvoltările anterioare. Oshkosh și ST Engineering au luat drept bază cap tractorul Bronco 3. Această mașină se află în serviciul armatei britanice mai bine de 20 de ani și a participat la ostilitățile din Afghanistan.

Bronco 3 dispune de un blindaj anti-glonț, o turelă cu mitralieră, un fund în formă de V, care reduce daunele în cazul unei explozii miniere. ATV-ul depășește obstacolele de apă la o viteză de cinci kilometri pe oră.

BAE Systems vor propune o noutate pe baza cap tractorului Beowulf, care este în multe privințe similar cu Bronco 3 și SUSV, dar are o capacitate de încărcare mai mare.

Să o ajungă din urmă pe Rusia

În "Strategia Arctică" publicată acum o lună, americanii și-au declarat în mod deschis dorința de a stingheri în regiune pe Moscova și Beijing. Pentagonului îi provoacă o preocupare deosebită Rusia, care dispune de cea mai mare flotă de spărgători de gheață din lume, de o rețea de baze militare la latitudinile nordice și de un arsenal bogat de tehnică, capabilă să funcționeze în condiții de frig extrem fără perfecționări ulterioare.

În cadrul paradelor organizate de Ziua Victoriei participă în mod constant modificațiile arctice ale sistemelor autohtone de apărare antiaeriană: complexul cu rază mică de acțiune "Tor-M2DT", complexul "Panțir-SA", precum și versiunile speciale ale mașinilor auxiliare.

Aproape toată tehnica terestră pentru regiunea arctică este montată pe baza ATV-urilor cu două șenile DT-30 "Vityaz", care nu se tem nici de cele mai severe înghețuri (până la minus 55). Unele modificații pot traversa obstacolele de apă, fapt care, în condițiile aproape constante de formare a crestelor de presiune, crește semnificativ mobilitatea. Noile complexe "Panțir" și "Tor" protejează regiunile unde sunt bazate sistemele cu rază lungă de acțiune S-400, desfășurate în Arctica începând cu anul 2015.

Dispune de un arsenal unic și prima trupă arctică completă a Forțelor terestre – cea de-a 80-a brigadă separată de pușcă motorizată, dislocată în satul Alakurtti din regiunea Murmansk. Infanteria rezistentă la îngheț învață cum să stăpânească, în special, vehiculele cu accesibilitate ridicată în zonele mlăștinoase și înzăpezite TREKOL, care se deplasează pe roți cu anvelope enorme cu presiune ultra-scăzută. Astfel de mașini traversează inclusiv terenurile accidentate, fără a reduce din viteză.

În plus, luptătorii brigăzii 80 dispun de camioane cu tracțiune integrală "Ural" și KAMAZ, adaptate la temperaturi extrem de scăzute, snowmobilurile TTM-1901 "Berkut" cu cabină încălzită, pernoptere. De asemenea, de sănii trase de câini și reni.

În anii Marelui Război pentru Apărarea Patriei, săniile au jucat un rol important în apărarea regiunii polare. Pe câini și reni erau livrate munițiile și personalul militar la locul de muncă. Animalele pot să treacă acolo unde tehnica s-ar bloca. În plus, pentru brigada arctică, se dezvoltă modificații speciale ale tancurilor, ale mașinilor de luptă ale infanteriei și ale elicopterelor – în special Mi-8AMTSh-VA cu un sistem de încălzire a agregatelor instalației de propulsie.

402
Tagurile:
Americani, Arctica
Tematic
Bastion, apărarea de coastă a Rusiei, a lansat primele rachete supersonice în Arctica
Catastrofă climatică: consecințele globale ale emisiilor de metan din Arctica
Putin: Rusia va fi activă în Arctica... „O rachetă ajunge la Moscova în 15 min”

Загрузка...

Patrulă invizibilă: Nava submersibilă BOSS a fost dezvoltată în Rusia

546
(reînnoit 16:58 14.04.2021)
Biroul central de construcție a tehnicii marine "Rubin" a prezentat proiectul navei submersibile de patrulare "Straj", care combină virtuțile submarinului cu cele ale unei navei de suprafață.

Nivelul științific și tehnologic al industriei construcțiilor navale rusești permite abordarea soluțiilor de proiectare într-un mod nestandard. Nava de patrulare "Straj" cu funcțiile unei nave de suprafață și a unui submarin este capabilă să surprindă specialiștii diferitor țări.

Noutatea va fi exportată sub denumirea BOSS (Border and Offshore Submersible Sentry).

Biroul central de construcție a tehnicii marine "Rubin" a prezentat proiectul navei submersibile de patrulare "Straj", care combină virtuțile submarinului cu cele ale unei navei de suprafață. Prețul și dimensiunile relativ mici, caracteristicile tehnice remarcabile, fiabilitatea tradițional ridicată, posibilitatea de a plasa la bord o gamă largă de rachete și torpile (sau echipament științific) face ca BOSS-ul să fie atractiv pentru multe țări cu bugete de apărare mici.

Biroul de construcție "Rubin" – unul dintre liderii mondiali în proiectarea submarinelor – este biroul de frunte în Rusia în ceea ce privește construcția navelor submersibile, cu o experiență de 120 de ani în crearea navelor submersibile și aparatelor de clase diferite (inclusiv tehnică civilă).

La exterior, BOSS-ul seamănă cu submarinul diesel-electric al proiectului 613 – un succes constructiv, unul dintre cele mai larg răspândite și vândute submarine din lume (la fel, dezvoltat de "Rubin"). Nava submersibilă are caracteristici tehnice similare: lungimea de 60-70 de metri, în funcție de dotări, un deplasament de aproximativ 1000 de tone, un echipaj de 42 de persoane. Aceasta poate fi echipată cu rachete ghidate, cu torpile, cu drone, cu instalații de artilerie și cu ambarcațiuni mici de mare viteză pentru grupurile de inspecție. În timpul alegerii sistemelor de arme, dispozitivelor și echipamentelor, specialiștii Biroului de construcție "Rubin" s-au orientat spre modelele contemporane, verificate și seriale ale submarinelor, navelor de suprafață și avioanelor.

Potențialele ținte ale noului "nautil", în apă și la suprafață ei, pot deveni navele de război și obiectele de coastă ale unui inamic high-tech, precum și pirații mai puțin echipați, contrabandiștii, braconierii. BOSS-ul poate fi folosit în mod eficient și în calitate de navă de spionaj sau de cercetări științifice.

Cefaleea NATO

Pentru a înțelege gama de posibilități și de sarcini ale noii nave, este necesar să ne reîntoarcem la proiectul 613 (conform clasificării NATO – Whiskey). Submarinul, cu simplitatea și fiabilitatea puștii sistemului Mosin, avea un deplasament de 1347 de tone, o lungime de 76 de metri, o lățime de 6,6 metri și putea să se deplaseze la o viteză de până la 18,5 noduri, la adâncimi de până la 200 de metri. Raza maximă de acțiune la suprafață – 8500 de mile (mai mult de 15 mii de km). Armele principale: șase torpile de calibru 533 mm (patru în proră și două în pupă), care puteau fi echipate și cu focoase nucleare (muniție – 12 torpile sau 22 de mine). Autonomie – 30 de zile. Echipaj – 52 de persoane.

Proiectul 613 a fost dezvoltat pentru a fi armat cu torpile, totuși, au fost construite șase submarine modificate, armate cu rachete – după balustrada care înconjura ruful se aflau, în două containere rezistente, două rachete de croazieră P-5 cu o rază de acțiune de aproximativ 300 km (pentru a trage din poziția de suprafață în țintele de coastă).

În construcția serială a proiectului 613 se folosea pe scară largă metoda secțional-continuă (adică întregul corp al navei era împărțit în secțiuni separate și specialiștii lucrătorii, echipamentele specializate lucrau la aceeași secțiune în continuu, numai că la diferite obiecte, care erau identice), sudarea automată și controlul radiografic al cusăturilor de sudură. Flota sovietică primea câte un nou submarin o dată la cinci zile. Timp de șapte ani (1950-1957), au fost construite 215 de submarine diesel-electrice cu un deplasament mediu, care puteau, la fel de eficient, să efectueze lovituri cu torpile, să spioneze, să rezolve sarcini de aranjare a minelor, să presteze servicii operative și poziționale în regiunile unde inamicul se disloca. Despre supraviețuirea proiectului vorbește faptul că submarinele proiectului 613 au fost în uz până la sfârșitul existenței Uniunii Sovietice, adică aproape 40 de ani (în 1990, în cadrul Flotei Mării Negre, își continuau serviciul 18 submarine apte de muncă).

Submarinele multifuncționale ale proiectului 613 au fost livrate în masă peste hotare (aproximativ 40 de unități) – Forțelor navale ale Bulgariei, Cubei, Indoneziei, Egiptului, Siriei, Republicii Populare Democrate Coreene, Poloniei. Chinei i-a fost transmisă documentația tehnică și mai mult de 20 de submarine au fost construite la uzinele din Shanghai și Hankou.

Desigur, noua navă submersibilă de patrulare a moștenit calitățile principale ale proiectului 613 – durabilitatea, fiabilitatea și eficiența. În rest, BOSS-ul este copilul de înaltă tehnologie al secolului 21, cu arme calitative noi și mai puternice, cu mijloace de comunicare, navigare și hidroacustică.

Potențial

Patrularea militară clasică pe mare este o manevră îndelungată a navelor de suprafață și a submarinelor într-o anumită zonă, care sunt mereu gata de a-și ocupa poziția de luptă și de a ataca navele sau obiectele terestre ale inamicului. Desigur, prezența navelor Marinei Federației Ruse într-o anumită zonă a Oceanului Planetar, care desfășoară, la ordinul Președintelui (Guvernului), acțiuni de natură non-militară (manevre, execiții, vizite etc.) pentru a exercita presiune asupra unui alt stat (grup de state) în scopul asigurării intereselor naționale în regiunea respectivă este valabil, dar esența a ceea ce se întâmplă nu se schimbă, nava de patrulare, fiind departe de țărmurile native, îndeplinește mereu sarcina de luptă într-o stare de alertă permanentă în fața unui atac de rachete, de artilerie sau de torpile. Anume din acest motiv, Federația Rusă reacționează la apariția distrugătoarelor americane în aproprierea țărmurilor sale în Marea Negră, Bering sau Japoniei.

În Marina Rusă, până de curând, se ocupau de patrularea acvatoriilor navele de patrulare, pe când în forțele navale ale NATO – distrugătoarele de escortă, fregatele, corvetele și navele din zona de coastă. Este dificil să se pună un semn de egalitate între navele tradiționale de suprafață și submersibilul BOSS (pentru el, va fi necesară completarea tacticii de utilizare în luptă). Particularitățile exploatării noii navei ne permite să afirmăm că Biroul de construcție "Rubin" a creat un submarin hibrid.

Patrularea militară în poziție subacvatică permite supravegherea secretă a inamicului, a celor care încalcă frontiera sau a contrabandiștilor, asigură atacuri cu efect surpriză sau răspunsuri la amenințări. La adâncime, este mai ușor să se rupă de forțele inamice superioare și acolo nu există nicio furtună. Caracteristicile de suprafață reprezintă un bonus pentru echipaj, care poate respira aerul proaspăt de mare pe parcursul călătoriei și nu un produs de regenerare (ca pe submarinele clasice). Posibilitățile de studiu științific al platformei continentale ale navei submersibile de patrulare sunt mai mari decât cele a unei nave de suprafață similare. În plus, BOSS-ul poate servi drept o "clasă" de studiu relativ ieftină pentru pregătirea echipajelor și a infrastructurii de coastă – cu vizarea dezvoltării forțelor navale naționale, obținerea experienței și a submarinelor "de mărime naturală" de către țările individuale.

546
Tagurile:
Nave militare, Rusia
Tematic
Submarin american era pregătit să scufunde navele rusești din Siria în 2018
Țirkon a îndepărtat navele occidentale de țărmurile Rusiei
VIDEO: Navele rusești au ieșit în Marea Neagră, unde se îndreaptă navele SUA

Загрузка...
Pașaport UE de vaccinare împotriva COVID

Probleme cu pașaportul de vaccinare din UE

0
Pașapoartele de vaccinare, așa numitele certificate verzi, se confruntă cu riscul unui dezastru digital la nivel european din cauza lipsei de coerență în privința stocării și uniformizării datelor.

BUCUREȘTI, 15 apr – Sputnik. Mult discutatele certificate verzi sau pașapoarte de vaccinare ar trebui să fie gata până în luna iunie, ele urmând să aibă valabilitate un an.

Dar aceste documente, deja controversate,  se confruntă cu riscul unui haos „digital” în UE în privința stocării și uniformizării datelor.

Cu toate obstacolele, statele UE au căzut de acord să lanseze certificatul destinat călătoriilor pentru a redeschide turismul în această vară. Decizia a fost agreată la nivel de ambasadori și va fi negociată în detaliu luna viitoare în Parlamentul European, astfel încât până în vara anului 2021 să fie deja gata cadrul pentru acest document.

Acest certificat ar permite celor vaccinați, celor care au trecut prin boală sau celor cu test negativ de COVID să călătorească mai ușor în țările membre UE, unde de mai bine de un an industria turismului este blocată de restricții.

Parlamentul European, care trebuie să aprobe propunerea pentru a intra în vigoare, își va face cunoscută poziția spre sfârșitul acestei luni, iar negocierile finale între Parlament, ambasadorii UE și Comisia Europeană vor începe în mai.

Deocamdată, statele UE au stabilit ca durata de aplicare a reglementării privind certificatul european de sănătate destinat facilitării călătoriilor în UE să fie de un an, conform textului adoptat ieri de ambasadorii celor 27 de state ale blocului comunitar.

Propunerea iniţială a Comisiei Europene prevedea ca acest „certificat verde digital” - care ar trebui să intre în vigoare până la sfârşitul lunii iunie - să fie valabil până când Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) va declara că pandemia de COVID-19 a luat sfârşit. Dar statele membre au refuzat să depindă de un organism din afara UE, așa că au modificat această dispoziţie. Textul prevede acum ca reglementarea să se aplice timp de 12 luni de la intrarea sa în vigoare, urmând ca executivul european să facă un raport de evaluare cu trei luni înainte de sfârşitul acestei perioade.

De asemenea, au fost adăugate unele dispoziţii privind recunoaşterea certificatelor emise de ţări din afara UE, fiind vorba, în principal, de faptul că statele membre vor fi obligate să recunoască vaccinurile aprobate de UE.

Din fericire, statele au libertatea să emită certificate care să menționeze și vaccinul rusesc Sputnik sau cel chinezesc Sinovac (folosite în Ungaria, de exemplu) care sunt autorizate numai pe teritoriul acelor state, iar celelalte state membre UE urmează să decidă dacă vor accepta sau nu certificatele de vaccinare pe care sunt trecute vaccinuri ce nu sunt aprobate de autoritatea europeană.

În condiţiile în care mai multe ţări au început deja să implementeze propriile certificate, textul prevede o perioadă de tranziţie de şase săptămâni pentru ca aceste ţări să îşi poată adapta sistemul la cadrul european comun.

Unele guverne europene încearcă deja să dezvolte diverse aplicații prin intermediul cărora propriii cetățeni să facă dovada vaccinării, testării sau a faptului că au fost bolnavi și s-au vindecat de COVID-19. Scopul declarat: facilitarea călătoriilor în afara granițelor, în special pentru sezonul turistic de vară.

Problema este că nu se știe, momentan, cum vor interacționa sau dacă se vor „recunoaște” între ele toate aceste aplicații la nivelul întregii Europe, atunci când va fi cazul.

De asemenea, deși nu toate țările impun obligativitatea prezentării unui pașaport de vaccinare, acest certificat are toate șansele să fie oricum necesar, din moment ce principalele companii aeriene private îl vor cere oricum pentru a putea călători în străinătate cu avionul.

Liniile aeriene globale care formează Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA) şi-au exprimat încă de la începutul anului sprijinul faţă de crearea unor certificate de vaccinare împotriva COVID-19, cu care pasagerii să poată zbura liber prin Europa.

IATA reprezintă 290 de companii aeriene din întreaga lume. Această organizaţie dezvoltă, în acest moment, o aplicaţie numită Travel Pass care le va permite pasagerilor să descarce întreaga documentaţie care să ateste faptul că sunt vaccinaţi anti-COVID.

0
Tagurile:
Certificat de vaccinare
Tematic
Știrea dimineții: noul ”pașaport de vaccinare” și ce impune
Pașaport digital de vaccinare la nivel european
Pașaport digital numai pentru vaccinurile aprobate în UE

Загрузка...