Avion

De ce Rusia își construiește un nou „avion al apocalipsei”

790
(reînnoit 17:07 27.10.2020)
Rusia urmează să-și construiască un nou „avion al apocalipsei”, care va servi în calitate de punct de comandă aerian în cazul celui de-al treilea război mondial.

MOSCOVA, 26 oct – Sputnik, Andrei Koț. Spațios, protejat și cu o tehnologie avansată – în viitorul apropiat Forțele Armate ale Rusiei vor primi în dotare noi puncte aeriene de control în baza navei aeriene de curse lungi Il-96-400M. În Occident astfel de avioane sunt numite “avioanele apocalipsei”. În cazul declanșării celui de-al treilea război mondial, la bordul “cartierului general zburător” înalta conducere militară și politică a țării va organiza apărarea și va coordona trupele terestre, aeriene și navale. Avioanele de această clasă există doar în Rusia și SUA. Mai multe detalii despre particularitățile și sarcinile lor, aflați în materialul RIA Novosti.

Salvarea comandamentului

Relațiile între marile puteri nucleare s-au înrăutățit la maxim. Diplomații au ajuns într-un impas, părțile și-au rechemat ambasadorii. Forțele armate sunt aduse la o capacitate maximă de luptă. Bombardierele strategice se ridică în aer, submarinele nucleare cu rachete balistice ies în ocean, sistemele mobile terestre de rachetă sunt amplasate pe rutele de patrulare. Lumea a înmărmurit în așteptarea celui de-al treilea război mondial.

Din fericire, un astfel de scenariu, deocamdată, e doar o fantezie. Rusia și SUA înțeleg foarte bine că un război de proporții poate degenera în unul nuclear și provoca zeci de milioane de victime. Însă, militarii întotdeauna sunt pregătiți de cel mai rău scenariu. Ambele părți presupun că primul atac într-un astfel de conflict va decapita inamicul, îl va lipsi de o capacitate de a controla trupele și de a organiza o rezistență. Ținta principală sunt centrele militare și politice.

Într-o perioadă tensionată, conducerea Rusiei și comandamentul suprem al Forțelor Armate, vor fi transportați în mare secret pe un aerodrom militar, unde vor fi așteptați de punctele aeriene de comandă. Sarcina principală a “avioanelor apocalipsei” este evacuarea demnitarilor de rang înalt din fața atacurilor și oferirea lor condițiilor pentru controlarea apărării țării din aer. Rezistența acestor punct de comandă asigură avioanele de luptă și avioanele de realimentare. O tactică similară a fost elaborată și în SUA, în perioada războiului rece.

Mult așteptata înlocuire

În cadrul Forțelor Aerospațiale ale Rusiei există patru “avioane a apocalipsei” Il-80, construite în baza avioanelor de pasageri Il-86. Un sistem puternic de alimentare cu energie, mijloacele moderne de comunicare, condițiile de trai confortabile vor permite aflarea în aer timp de câteva zile, desigur, cu realimentări.

De predecesorul său civil, Il-80 se deosebește cu o “frunte” înaltă, cu un compartiment mare în partea frontală a fuzelajului, unde este amplasat echipamentul radioelectronic. Totodată, pe Il-80 nu există hublouri, pentru ca echipajul și pasagerii să nu orbească de pe urma unei explozii nucleare din apropiere. În partea din spate se află o antenă pe un cablu, destinată comunicării cu submarinele.

Informațiile detaliate despre Il-80 reprezintă un secret de stat. Se cunoaște doar că la bordul navei este instalat un echipament pentru dirijarea tuturor tipurilor de forțe armate, este prevăzut un loc pentru muncă și odihnă a pasagerilor, rezervoare suplimentare pentru combustibil. Avionul poate zbura de pe orice aerodrom civil sau militar, dispune de mijloace de protecție de arme de distrugere în masă și este capabil să acționeze autonom în cazul distrugerii echipamentelor sistemelor de retransmitere, comunicare și navigare de la sol sau de satelit.

Il-80 se află în exploatarea armatei peste 15 ani și s-au uzat. În afară de aceasta, avioanele de pasageri Il-86 sunt de cursă medie. Cursa maximă a acestora este până la 3800 de kilometri, ceea ce este insuficient pentru un punct de control aerian. Iată de ce s-a optat pentru Il-96-400M, în calitate de bază pentru un nou “avion al apocalipsei”: raza de acțiune acestei nave în condițiile unei încărcări maxime este de aproximativ 9 mii de kilometri.

Un hotel zburător

Forțele Armate ale SUA dispun de patru avioane E-4B Nightwatch, create în baza avionului de pasageri Boeing-747. Fiecare poate lua la bord până la 100 de persoane și se poate afla în aer până la o săptămână cu o realimentare regulată. E-4B sunt protejate de explozia nucleară și este dotat cu un echipament radioelectronic modern.

În esență, „avionul apocalipsei” american este un hotel zburător. Acolo există toate condițiile pentru o activitate autonomă pentru câteva zile – bucătărie, veceuri, zone de agrement, dormitoare, o cameră de ședință cu o masă și nouă fotolii, zona de comunicații pentru 29 de locuri, alte încăperi. Interiorul este unul extrem de confortabil, iar echipamentul este extrem de ergonomic. Probabil, anume din acest motiv primele persoane în stat din SUA preferă periodic să utilizeze E-4B pentru zboruri la distanțe lungi în diverse state, în cazul unor vizite oficiale în alte state, în locul avioanelor prezidențiale Air Force One.

Avioanele E-4B sunt mai vechi decât Il-80 rusești. Acestea au intrat în dotare în anii 70. Cu toate acestea, sunt modernizate periodic. În 2015, o parte a bordurilor au trecut prin procedura de reprogramare și modificare a echipamentului de comunicații. Avioanele au obținut accesul la internet cu o viteză înaltă, comunicații în bandă largă prin satelit, iar canalele speciale protejate cu o bandă largă. Raza de acțiune a E-4B este de 11 kilometri.

În afară de aceasta, americanii dispun de 16 avioane E-6, destinate asigurării sistemului de comunicare de rezervă cu submarinele nucleare, precum și pentru utilizarea în calitate de punct de comandă aerian al Statutului Major Unificat al Forțelor Armate ale SUA. În caz de război, aceste nave vor patrula în zona oceanelor Atlantic și Pacific, menținând legătura cu submarinele și „avionul apocalipsei” E-4B.

790
Tagurile:
Al treilea război mondial, Avion
Тема:
Industria militară rusă (153)
Tematic
Avionul rusesc de luptă Su-27 a interceptat avioane americane deasupra Mării Negre
Erevanul acuză Turcia de doborârea unui avion militar armean
VIDEO: Avionul lui Hrușciov a fost găsit în nordul Iakutiei
Sisteme S-400 Triumf

Sistemele S-400 “cuceresc” a patra țară: Ce urmează?

438
Expansiunea pașnică a sistemelor de rachetă antiaeriene S-400, de producție rusească, cuprinde noi state ale Eurasiei. După China, Turcia, India, se pregătesc că se reînarmează cu “Triumf” Forțele Aeriene ale Republicii Belarus, scrie analistul militar.

În proces de achiziție a sistemelor S-400 sunt de asemenea Irak, Qatar și Maroc (Nord-Vestul continentului african). Temeiul unei promovări de succes a sistemelor de apărare antiaeriană pe planetă este lipsa unor modele similare, caracteristicile de luptă unice.

Comandantul Forțelor Aeriene și trupelor de apărare antiaeriană ale armatei Republicii Belarus, general maiorul Igor Golub, a anunțat pe 14 ianuarie despre o reînarmare a forțelor antiaeriene cu noi sisteme S-400 „Triumf”, construite cu luarea în calcul a capacităților de luptă ale avioanelor de generația a cincea F-22 și F-35 ale Forțelor Aeriene ale SUA (NATO planifică să desfășoare sute de F-35 în Europa).

Totodată, în cadrul trupelor are loc o activitate de precontract de studiere a modului de funcționare a sistemului de misile „Panțir-S”.

Зенитный комплекс Панцирь-С1, архивное фото
© Photo : пресс-служба Западного военного округа Минобороны РФ
Panțir-S

Au fost încheiate contracte pentru livrarea elicopterelor multirol de asalt Mi-35 și celei de-a doua partide a avioanelor de luptă SU-30SM de producție rusească. În anul 2021, trupele belaruse vor primi în dotare noi radare Protivnik-G și Vostok.

Anterior, în serviciul de protecție a spațiului aerian al țării (în districtul Baranovici) a intrat complexul radar cu trei coordonate în banda S “Sopka-2”, produs în Rusia. Sancțiunile occidentului și dificultățile economice fac din Rusia un furnizor de arme fără de alternativă pentru armata belarusă.

Cerul Republicii Belarus devine un scut de nepătruns pentru orice agresor.

Trupele forțelor aeriene și antiaeriene învață să soluționeze sarcini de luptă în condiții dificile, luând în considerare experiența din Siria, Libia și Karabah de utilizarea de către inamic a rachetelor și dronelor.

Evoluție optimistă

Cooperarea tehnico-militară activă cu Rusia consolidează securitatea și suveranitatea a cincizeci de state ale lumii, inclusiv șapte state din CSI. Specialiștii străini consideră avioanele și sistemele de apărare antiaeriană de producție rusească cele mai eficiente instrumente de consolidare a capacității de apărare.

China a devenit prima țară care a achiziționat sistemele de rachetă S-400 „Triumf”.

Informațiile despre contractul ruso-chinez de livrare a două seturi de regiment ale sistemelor S-400 au apărut în noiembrie 2014. Din componența unui set fac parte: un punct de comandă mobil, două divizii de sisteme de lansare, radare și peste 120 de rachete ghidate, de două tipuri. Primele lansări de succes din „Triumf” au fost efectuate de specialiștii chinezi în decembrie 2018 și, de la o distanță de 250 de kilometri, au lovit o țintă balistică care zbura cu o viteză de 3000 de metri pe secundă. Al doilea set de sisteme S-400 a ajuns în China în decembrie 2019.

De ce SUA se tem de sistemul S-400 cumpărat de Turcia?
© Ruptly / Минобороны России / dvids

În China printre principalele avantaje ale sistemelor rusești „Triumf” sunt considerate raza lungă de acțiune de până la 400 de kilometri (fapt cu care nu se poate lăuda niciun sistem de rachetă de tip “sol-aer”), capacitatea de a distruge avioanele de cercetare ale inamicului - pentru împiedicarea orientării la țintă în timpul acțiunilor militare și a spionajului de la mari distanțe. Sistemele S-400 permit un control sigur a zonelor periferice și disputate din jurul Chinei.

Rusia și Turcia au convenit asupra livrărilor sistemelor S-400 „Triumf” în anul 2017, valoarea contractului a constituit 2,5 miliarde de dolari. Acest lucru a provocat o criză serioasă în relațiile americano-turce. Amenințând cu sancțiuni, precum și cu excluderea Turciei din programul de producție a avioanelor americane de luptă F-35, Washingtonul le-a cerut turcilor să renunțe la afacere și să se opteze exclus pentru sistemele americane Patriot. Ankara nu a cedat cerințelor ultimative ale SUA și, în vara anului 2019, a primit patru divizii a sistemelor de rachetă S-400 (primul set).

Turcia intenționează să procure cel de-al doilea set pentru a-și forma cel mai sigur și modern sistem de apărare antiaeriană pentru protejarea unor obiective importante din țară. Desfășurată în apropiere de Ankara, sistemul S-400 a reușit în cadrul testărilor să detecteze avionul de luptă F-16 Fighting Falcon la limita razei de acțiune a radarelor – peste 600 de kilometri.

Adică, în regimul serviciului de luptă, când detectarea și distrugerea țintelor aeriene se efectuează în regim automat, avioanele F-16 Fighting Falcon pot fi distruse de “Triumf” la o depărtare de 400 de kilometri de Ankara. Acordul de principiu pentru livrarea  în Turcia a setului doi a sistemelor S-400 a fost încheiat în iunie 2020.

India a încheiat un contract în valoare de 5,43 de miliarde de dolari pentru livrarea a cinci seturi de regiment a sistemului S-400 în octombrie 2018. Delhi se arată hotărât, în pofida presiunilor fără de precedent ale SUA. Potrivit publicației The Times of India, „Triumf-urile” rusești vor fi dislocate în regiunile de Vest, Nord și Est ale Indiei (luând în considerare un spectru de amenințări din partea Chinei și Pakistanului) și vor realiza o adevărată revoluție în sistemul de apărare antiaeriană al țării. Pentru instruirea în procesul de exploatare și utilizare în luptă a sistemului S-400, primul grup, format din 100 de specialiști indieni, va sosi în Rusia până la sfârșitul lui ianuarie 2021. Primul set al „Triumfurilor” urmează să intre în dotarea armatei Indiei la sfârșitul anului 2021. Toate cinci seturi ale S-400 urmează să fie livrate de Rusia până în 2025.

Perspective triumfale

Negocieri pentru achiziționarea sistemelor „Triumf” sunt purtate cu Maroc, Qatar, Irak. Anterior, de procurarea sistemului S-400 s-au arătate interesate Algeria, Egiptul, Vietnam, Arabia Saudită, în total – peste 12 state.

Cererea externă depășește oferta exportatorului (prioritară rămâne reînarmarea Forțelor Aerospațiale ale Rusiei). Însă, conform legii cu privire la contracararea inamicilor SUA prin intermediul sancțiunilor (semnată de președintele Donald Trump în august 2017) împotriva acestor state pot fi impuse sancțiuni. Însă nimic nu le va putea opri în calea spre obținerea celui mai bun sistem de apărare antiaeriană cu rază lungă de acțiune S-400.

Sistemul “Triumf” schimbă lumea. Dacă sistemele S-400 vor fi procurate, spre exemplu, de Iran, portavioanele SUA din zona Golfului Persic vor deveni niște jucării inutile. Washingtonul va fi nevoit să-și schimbe viziunea asupra lumii, să-și “reconceptualizeze stilul” și dialogul cu Iranul. Şi acest lucru deja se întâmplă în Irak.

Ambasada și bazele aeriene ale SUA în Irak sunt supuse periodic unor atacuri cu rachete. Sistemele americane de rachetă nu au făcut față respingerilor atacurilor. Obuzele lansatoarelor multiple de rachete explodează în “zona verde” a Bagdadului, fapt care a determinat SUA să-și evacueze o bună parte a personalului diplomatică și să arendeze de la irakieni sistemul de misile Panțir-S, procurat din Rusia.

Зенитный ракетный комплекс С-400 Триумф
© Sputnik / Сергей Мальгавко

Să revenim însă la S-400. Avantajele importante ale „Triumfului” sunt – vederea panoramică a radarului și flexibilitatea aplicării a patru tipuri de rachete (formarea unui sistem antiaerian cu mai multe niveluri). Utilizarea mai multor tipuri de rachete permite lovirea eficientă a țintelor hipersonice, a aviației militare, dronelor, rachetelor de croazieră, tactice și balistice în tot spectrul de altitudini – de la 5 metri, până la 30 de kilometri, la o distanță de la 400 de kilometri, până la 2 kilometri. O singură baterie a Triumfului poate avea până la 72 de rachete orientate și să tragă simultan cu ele în 36 de ținte, care zboară cu o viteză de 4800 de metri pe secundă. Sistemul S-400 poate fi integrată cu sisteme antiaeriene de mai multe tipuri (S-300, Panțir-S1, Tor-M1) și să dirijeze o rețea de mijloace antiaeriene cu diverse raze de acțiune, în orice condiții ale reacției radioelectronice.

Totodată, în anul 2021, trupele rusești vor obține sistemul revoluționar S-500, care este gata de război la altitudini de până la 200 de kilometri. Este timpul ca partenerii Rusiei în cooperarea tehnico-militară să-și ocupe iarăşi locul la coadă.

 

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

438
Tagurile:
S-400
Тема:
Industria militară rusă (153)

Загрузка...
Adrian Zuckerman, Ambasadorul SUA în România

Zuckerman, pus într-o postură penibilă de un ministru!

872
A plecat cu coada între picioare!... Dezvăluire: ambasadorul Statelor Unite în România a fost pus într-o situație jenantă de un ministru al Guvernului Cîțu, dar l-a tratat cu totală lipsă de considerație

BUCUREȘTI, 15 ian – Sputnik. Obișnuit să vină când vrea el și să dea indicații fostului ministru al Justiției Cătălin Predoiu, ambasadorul SUA, Adrian Zuckerman, a fost pus într-o situație jenantă de noul ministru, Stelian Ion.

Conform DC News, miercuri la ora 11, ambasadorul s-a dus în vizită de rămas bun la Ministerul Justiției dar… ministrul Stelian Ion ”nu a fost disponibil, reprezentantul SUA fiind primit doar de șeful său de cabinet”.

”Stelian Ion nu și-a găsit timp să-l primească pe ambasadorul Adrian Zuckerman, pentru ambasadorul Americii nu a fost disponibil decât un oarecare Dima, din cabinetul ministrului”, scrie DC News.

Mai mult, agenția lui Bogdan Chirieac consideră că ”gestul poate fi considerat un afront la adresa aliatului strategic al țării noastre, fiind fără precedent ca unei vizite la acest nivel diplomatic să îi răspundă doar un tânăr funcționar din cabinetul demnitarului”.

”Este probabil ca ministrul Renew Europe să fi gândit gestul ca pe un afront la adresa președintelui Trump, cel care l-a numit pe Adrian Zuckerman”, comentează DC News.

Dacă analizăm site-ul Ministerului Justiției, vedem o altă ciudățenie: este plin de știri și imagini cu Zuckerman și Predoiu – întâlniri, proiecte comune, idei, indicații, angajamente etc. – dar NICI O referire măcar la o întâlnire Zuckerman - Stelian Ion!

Oare să se fi ”topit” proiectele ambasadorului pentru Justiția română? Și la fel să se topească și propunerile referitoare la privatizări, căi ferate, autostrăzi?... Nu ar fi de mirare, pentru că mai toate promisiunile de proiecte și investiții SUA la noi s-au dovedit… gazoase! Mai puțin cele în care România a dat bani din greu!

Cert este că situația în care ministrul Stelian Ion l-a pus pe Zuckerman este penibilă – mai ales că acesta de abia fusese primit și firitisit de Aurescu, dar și decorat de Iohannis!

872
Tagurile:
Florin Cîţu, Adrian Zuckerman

Загрузка...
Un cargobot în Marea Bering

Un cargobot rusesc a naufragiat în Marea Neagră

0
Un cargobot rusesc a naufragiat în Marea Neagră, în apropiere de țărmul Turciei. A fost inițiată o operațiune de salvare.

BUCUREȘTI, 17 ian – Sputnik. Un cargobot a naufragiat în Marea Neagră, în apropierea de țărmul Turciei, a declarat guvernatorul provinciei Bartın, Sinan Güner.

“În zona Inkumul a provinciei noastre a naufragiat un cargobot sub pavilion rusesc. Demarăm o operațiune de salvare a celor 15 membri ai echipajului, care se află pe trei bărci de salvare”, a declarat el, fiind citat de agenția Anadolu.

Potrivit guvernatorului, nu există informații despre persoane decedate. Operațiunea de salvare este complicată de condiții meteo nefavorabile.

0
Tematic
Turcia a descoperit noi zăcăminte de gaz în Marea Neagră
Stoltenberg îndeamnă la consolidarea prezenței NATO în Marea Neagră
NATO se extinde în Marea Neagră: Va fi oare strâmtorată Rusia în Crimeea

Загрузка...