Vaccinul și maimuțele: fake-ul britanic despre fake-ul rusesc

199
(reînnoit 22:41 22.10.2020)
Presa britanică a acuzat Rusia de răspândirea unor colaje prin care ar încerca să discrediteze vaccinul dezvoltat în Regatul Unit. Ce „dovezi” au prezentat jurnaliștii.

MOSCOVA, 22 oct - Sputnik, Vladimir Kornilov. Presa britanică au scos la iveală o nouă informație despre diversiunea Rusiei împotriva umanității. Timp de câteva zile, acest eveniment a fost o știre centrală în Albion.

Vaccin, imagine simbol
© Sputnik / Николай Хижняк

Gândiți-vă doar câte probleme există acum în Marea Britanie: în țară e o situație pandemică dezastruoasă, mai multe regiuni se pronunță împotriva măsurile restrictive ale guvernului, negocierile cu Uniunea Europeană pe subiectul Brexit au intrat într-un impas, fapt care amenință cu un colaps economic în viitorul apropiat, nivelul de susținere a ideii secesiunii Scoției a ajuns la un nivel înalt, fapt care poate duce la o destrămare a țării. În aceste condiții, pe primele linii ale ziarelor britanice apare principala știre a zilei: “Nebunii Russkies anunță că vaccinul vă transformă într-un cimpanzeu”.

Practic, toate ziarele au publicat niște colaje nostime, în care poza prim-ministrului britanic, Boris Johnson a fost transformată într-un yeti, fiind însoțită de mesajul: “Îmi place vaccinul meu, al omului zăpezilor”. Făcând trimitere la o sursă oarecare, toate aceste instituții de presă au anunțat că astfel de imagini sunt elaborare și răspândite la indicația statului rus sau de oficialități ruse, în calitate de o campanie de dezinformare, în scopul compromiterii viitorul vaccine britanic împotriva coronavirusului, afirmând că aceasta ar transforma oamenii în maimuțe.

Prima sursă este ziarul The Times, care sub forma unor “investigații” a prezentat câteva materiale senzaționale pe acest subiect. Cică, imaginile au fost oferite de o persoană oarecare “implicată în campanie (de dezinformare n.r.), care este îngrijorată de daunele pe care le-ar putea provoca aceasta pentru sănătate”. Acest “anonin îngrijorat” a declarat că are o anumită tangență cu aceste imagini satirice.

Ce legătură are cu toate acestea statul rus? Această întrebare The Times a pus-o, intensigicând intriga. Pe prima pagină aceștia declară: “Nu este clar dacă această tentativă de propagandă a fost autorizată nemijlocit de Kremlin, însă există mărturii că anumiți demnitari ruși sunt implicați în organizarea ei”.

În articol astfel de informații nu sunt atât de categorice: “Campania împotriva studiilor Oxford ar putea fi legată de niște demnitari ruși. (...) Implicarea acestor persoane nu presupune neapărat faptul că Kremlinul a ordonat, aprobat sau știa de această tentativă de propagandă”.

O bună parte a cititorilor ziarului nu a primit un răspuns la princiala intrigă, titrată (că toate acestea le face Rusia) de toate ziarele. În schimb, aceștia au fost îndemnați să acceseze site-ul ziarului pentru asculta un podcast de 40 de minute pe acest subiect, care explică și demonstrează totul în detalii.

Se pare că alte instituții de presă (fie ele britanice sau americane) n-au stat prea mult pe gânduri și s-au încrezut în afirmațiile The Times, că în acel podcast există toate probele ale implicării persoanelor oficiale din Rusia la producerea unor colaje pentru rețele de socializare, care ar discredita vaccinul britanic inexistent. Iată de ce a apărut o serie de articole, în care această “campania rusească” de dezinformare este prezentată aproape ca o parte a “doctrinei militare Gherasimov”. Presa occidentală are o obsesie de a face trimiteri cu orice ocazie la strategia șefului Statului Major al Forțelor Armate al Rusiei, Valeri Gherasimov.

Вакцина против новой коронавирусной инфекции
РФПИ и Центр имени Гамалеи

Însă, dacă ascultăm podcastul celor de la The Times, constatăm: pe parcursul întregii transmisiuni sunt oferite promisiuni că “vom oferi dovezi ale implicării statului rus”. Iar când vine vorba de partea legată de organizatori, se menționează numele lui Kirill Dmitriev, directorul general al Fundației Ruse pentru Investiții Directe. Jurnaliștii ziarului discută cu “kremlinologii” de serviciu despre personalitatea lui Dmitriev, despre fundația lui și chiar dacă a fost la curent Vladimir Putin de declanșarea acestei campanii. De aici se poate presupune că The Times a reușit să descopere o urmă – acei demnitari care stau în spatele caricaturilor cu “yeti Johnson”. Apoi urmează o afirmație trăsnet: “Kirill Dmitriev nu este menționat în mărturiile de care dispunem. Nu există niciun indiciu că acesta este implicat în campania de dezinformare”. Atât. Aici urmele unor “demnitari ruși” misterioși, pe care au promis să le prezinte, dispar. Doar expertul Mark Galeotti, cunoscut prin cărțile sale superficiale despre criminalitatea din Rusia, se dă cu părerea că în spatele campaniei s-ar putea afla niște “duci și baroni de la Kremlin”. Oare asta nu e o “dovadă”?

Urmează o altă știre pe surse: cică, la un oarecare post rus de televiziune au pregătit un fake despre decesul a două persoane în timpul testărilor vaccinului britanic, însă moartea acestora ar fi ascunsă. Și, cică, acest lucru ar fi o dovadă că vaccinul este bun doar pentru maimuțe, nu pentru oameni. E adevărat că se menționează: “Deocamdată, campania nu a fost lansată. Probabil, s-a considerat că e ceva exagerat chiar și pentru o televiziune rusă”. Adică, acest lucru nu a fost făcut public nicăieri și noi nu știm de unde au scos-o autorii podcastului. Însă, urmează un “fact-checking” din partea The Times, în care „infirmă” știrea senzațională care nu există. E ceva noi în practica jurnalistică – să prezinți publicului un zvon care nu există, iar apoi să-l combați cu furie.

Cu toate acestea, într-adevăr, unul din voluntari, care a participat le testările clinice ale vaccinului companiei britanice AstraZeneca, a decedat în această săptămână în Brazilia. Acest fapt ar putea fi atribuit cu mare greu “dezinformării rusești”.

Astfel, în niciun material nu se prezintă cel puțin o faptă, care ar demonstra o anumită implicare a statului rus, persoanelor oficiale și neoficiale din Rusia în crearea colajelor satirice cu Johnson și COVID. Într-adevăr, internetul e plin cu astfel de imagini. Însă tentativele de a găsi prima sursă duc la primul număr al The Times, unde au fost publicate pentru prima data. Nu știm dacă au fost publicate undeva anterior, însă anume ziarului a lansat distribuirea lor în toată lumea.

Ei ne asigură că aceste colaje au fost publicate în două surse modeste: două britanice și una de la Bruxelles. Însă, putem găsi doar una, legată indirect cu această imagine (cu totul alta), pe site-ul EUReporter. Reiese că principalul distribuitor al astfel de colaje este anume The Times. Chiar dacă am admite că cineva vrea să discrediteze vaccinul britanic, numind-o “de maimuță”, atunci a găsit cel mai eficient și cel mai ieftin mijloc: pur și simplu, a furnizat-o redacției unui ziar britanic, prezentând-o ca “o dovadă a dezinformării rusești”. În continuare, meme au fost redistribuite în tot spațiului virtual. Un efect incredibil. Dacă lucrurile stau așa, atunci anume The Times a devenit un instrument al răspândirii dezinformării (cel mai probabil, deloc rusești).

Chiar în ciuda lipsei oricăror dovezi a implicării în toată această poveste a cuiva din Rusia, observăm o reacție furioasă din partea Londrei. Ministrul Afacerilor Externe al Marii Britanii, Dominic Raab a acuzat Moscova de discreditarea vaccinului celor de la Oxford. Nici nu ne-am mira dacă s-ar ajunge și la sancțiuni. Nici nu mai contează că însuși The Times afirmă că e puțin probabil ca cei de la Kremlin să aibă vreo atribuție la această istorie. Miniștrii britanici nu consideră necesar să citească ceva dincolo de titluri.

Cel mai important este că la întrebarea “de ce Rusia ar avea nevoie de asta?” editorialul ziarului răspunde cu simplitate: este subminată “încrederea globală față de toate vaccinele”. Însă anume Rusiei nu îi convine subminarea încrederii în vaccinare, luând în considerație faptul că este, deocamdată, singura țară din lume care dispune de un vaccin împotriva coronavirusului. Însă, cei din Occident nu sunt interesați de logică în acest caz.

Ambasada Rusiei la Londra a precizat imediat: presupunerile că statul rus ar purta o oarecare propaganda pentru subminarea încrederii în vaccinul britanic, “reprezintă în sine un exemplu de dezinformare”. A se observa, nicio rețea de socializare nu blochează aceste informații senzaționale ale presei britanice, nu declară că acestea “necesită o verificare suplimentară”. Că doar nu este vorba de scrisorile electronice ale lui Hunter Biden, care îl discreditează tatăl lui, candidatul pentru funcția de președinte al SUA. În acest caz, rețelele de socializare au acționat rapid și dur, blocând accesul la New York Post, care a îndrăznit să publice un astfel de material. Linkurile la același ziar, care a preluat “materialul senzațional” despre Rusia, vaccinuri și maimuțe, nimeni nu l-a blocat. Dacă e vorba de ruși, atunci poți publica orice acuzații absurde, fără a le verifica.

Apare o altă întrebare: de ce presa britanică are nevoie de acest scandal? Răspunsul în găsim chiar la începutul articolului. Cel puțin pentru câteva zile, publicului i-a fost distrasă atenția cele mai importante probleme ale țării, fiind direcționată spre maleficii ruși. Atunci când efectul articolului despre “vaccinul de maimuță” va expira, vor putea inventa o nouă “știre senzațională”, pe care o vor scoate pe primele pagini, cum ar fi, despre modul în care rușii au încercat să dea peste cap Olimpiada din 2020, iar serviciile britanice au reușit să dejoace acest complot. Așa își vor asigura câteva zile de scandal. Doar dacă nimeni nu le va cere să prezinte cel puțin un martor sau o probă. Sunt de prisos.

199
Tagurile:
Marea Britanie
Тема:
"Mâna Moscovei", "propaganda rusă" (84)
Sisteme S-400 Triumf

Sistemele S-400 “cuceresc” a patra țară: Ce urmează?

519
Expansiunea pașnică a sistemelor de rachetă antiaeriene S-400, de producție rusească, cuprinde noi state ale Eurasiei. După China, Turcia, India, se pregătesc că se reînarmează cu “Triumf” Forțele Aeriene ale Republicii Belarus, scrie analistul militar.

În proces de achiziție a sistemelor S-400 sunt de asemenea Irak, Qatar și Maroc (Nord-Vestul continentului african). Temeiul unei promovări de succes a sistemelor de apărare antiaeriană pe planetă este lipsa unor modele similare, caracteristicile de luptă unice.

Comandantul Forțelor Aeriene și trupelor de apărare antiaeriană ale armatei Republicii Belarus, general maiorul Igor Golub, a anunțat pe 14 ianuarie despre o reînarmare a forțelor antiaeriene cu noi sisteme S-400 „Triumf”, construite cu luarea în calcul a capacităților de luptă ale avioanelor de generația a cincea F-22 și F-35 ale Forțelor Aeriene ale SUA (NATO planifică să desfășoare sute de F-35 în Europa).

Totodată, în cadrul trupelor are loc o activitate de precontract de studiere a modului de funcționare a sistemului de misile „Panțir-S”.

Зенитный комплекс Панцирь-С1, архивное фото
© Photo : пресс-служба Западного военного округа Минобороны РФ
Panțir-S

Au fost încheiate contracte pentru livrarea elicopterelor multirol de asalt Mi-35 și celei de-a doua partide a avioanelor de luptă SU-30SM de producție rusească. În anul 2021, trupele belaruse vor primi în dotare noi radare Protivnik-G și Vostok.

Anterior, în serviciul de protecție a spațiului aerian al țării (în districtul Baranovici) a intrat complexul radar cu trei coordonate în banda S “Sopka-2”, produs în Rusia. Sancțiunile occidentului și dificultățile economice fac din Rusia un furnizor de arme fără de alternativă pentru armata belarusă.

Cerul Republicii Belarus devine un scut de nepătruns pentru orice agresor.

Trupele forțelor aeriene și antiaeriene învață să soluționeze sarcini de luptă în condiții dificile, luând în considerare experiența din Siria, Libia și Karabah de utilizarea de către inamic a rachetelor și dronelor.

Evoluție optimistă

Cooperarea tehnico-militară activă cu Rusia consolidează securitatea și suveranitatea a cincizeci de state ale lumii, inclusiv șapte state din CSI. Specialiștii străini consideră avioanele și sistemele de apărare antiaeriană de producție rusească cele mai eficiente instrumente de consolidare a capacității de apărare.

China a devenit prima țară care a achiziționat sistemele de rachetă S-400 „Triumf”.

Informațiile despre contractul ruso-chinez de livrare a două seturi de regiment ale sistemelor S-400 au apărut în noiembrie 2014. Din componența unui set fac parte: un punct de comandă mobil, două divizii de sisteme de lansare, radare și peste 120 de rachete ghidate, de două tipuri. Primele lansări de succes din „Triumf” au fost efectuate de specialiștii chinezi în decembrie 2018 și, de la o distanță de 250 de kilometri, au lovit o țintă balistică care zbura cu o viteză de 3000 de metri pe secundă. Al doilea set de sisteme S-400 a ajuns în China în decembrie 2019.

De ce SUA se tem de sistemul S-400 cumpărat de Turcia?
© Ruptly / Минобороны России / dvids

În China printre principalele avantaje ale sistemelor rusești „Triumf” sunt considerate raza lungă de acțiune de până la 400 de kilometri (fapt cu care nu se poate lăuda niciun sistem de rachetă de tip “sol-aer”), capacitatea de a distruge avioanele de cercetare ale inamicului - pentru împiedicarea orientării la țintă în timpul acțiunilor militare și a spionajului de la mari distanțe. Sistemele S-400 permit un control sigur a zonelor periferice și disputate din jurul Chinei.

Rusia și Turcia au convenit asupra livrărilor sistemelor S-400 „Triumf” în anul 2017, valoarea contractului a constituit 2,5 miliarde de dolari. Acest lucru a provocat o criză serioasă în relațiile americano-turce. Amenințând cu sancțiuni, precum și cu excluderea Turciei din programul de producție a avioanelor americane de luptă F-35, Washingtonul le-a cerut turcilor să renunțe la afacere și să se opteze exclus pentru sistemele americane Patriot. Ankara nu a cedat cerințelor ultimative ale SUA și, în vara anului 2019, a primit patru divizii a sistemelor de rachetă S-400 (primul set).

Turcia intenționează să procure cel de-al doilea set pentru a-și forma cel mai sigur și modern sistem de apărare antiaeriană pentru protejarea unor obiective importante din țară. Desfășurată în apropiere de Ankara, sistemul S-400 a reușit în cadrul testărilor să detecteze avionul de luptă F-16 Fighting Falcon la limita razei de acțiune a radarelor – peste 600 de kilometri.

Adică, în regimul serviciului de luptă, când detectarea și distrugerea țintelor aeriene se efectuează în regim automat, avioanele F-16 Fighting Falcon pot fi distruse de “Triumf” la o depărtare de 400 de kilometri de Ankara. Acordul de principiu pentru livrarea  în Turcia a setului doi a sistemelor S-400 a fost încheiat în iunie 2020.

India a încheiat un contract în valoare de 5,43 de miliarde de dolari pentru livrarea a cinci seturi de regiment a sistemului S-400 în octombrie 2018. Delhi se arată hotărât, în pofida presiunilor fără de precedent ale SUA. Potrivit publicației The Times of India, „Triumf-urile” rusești vor fi dislocate în regiunile de Vest, Nord și Est ale Indiei (luând în considerare un spectru de amenințări din partea Chinei și Pakistanului) și vor realiza o adevărată revoluție în sistemul de apărare antiaeriană al țării. Pentru instruirea în procesul de exploatare și utilizare în luptă a sistemului S-400, primul grup, format din 100 de specialiști indieni, va sosi în Rusia până la sfârșitul lui ianuarie 2021. Primul set al „Triumfurilor” urmează să intre în dotarea armatei Indiei la sfârșitul anului 2021. Toate cinci seturi ale S-400 urmează să fie livrate de Rusia până în 2025.

Perspective triumfale

Negocieri pentru achiziționarea sistemelor „Triumf” sunt purtate cu Maroc, Qatar, Irak. Anterior, de procurarea sistemului S-400 s-au arătate interesate Algeria, Egiptul, Vietnam, Arabia Saudită, în total – peste 12 state.

Cererea externă depășește oferta exportatorului (prioritară rămâne reînarmarea Forțelor Aerospațiale ale Rusiei). Însă, conform legii cu privire la contracararea inamicilor SUA prin intermediul sancțiunilor (semnată de președintele Donald Trump în august 2017) împotriva acestor state pot fi impuse sancțiuni. Însă nimic nu le va putea opri în calea spre obținerea celui mai bun sistem de apărare antiaeriană cu rază lungă de acțiune S-400.

Sistemul “Triumf” schimbă lumea. Dacă sistemele S-400 vor fi procurate, spre exemplu, de Iran, portavioanele SUA din zona Golfului Persic vor deveni niște jucării inutile. Washingtonul va fi nevoit să-și schimbe viziunea asupra lumii, să-și “reconceptualizeze stilul” și dialogul cu Iranul. Şi acest lucru deja se întâmplă în Irak.

Ambasada și bazele aeriene ale SUA în Irak sunt supuse periodic unor atacuri cu rachete. Sistemele americane de rachetă nu au făcut față respingerilor atacurilor. Obuzele lansatoarelor multiple de rachete explodează în “zona verde” a Bagdadului, fapt care a determinat SUA să-și evacueze o bună parte a personalului diplomatică și să arendeze de la irakieni sistemul de misile Panțir-S, procurat din Rusia.

Зенитный ракетный комплекс С-400 Триумф
© Sputnik / Сергей Мальгавко

Să revenim însă la S-400. Avantajele importante ale „Triumfului” sunt – vederea panoramică a radarului și flexibilitatea aplicării a patru tipuri de rachete (formarea unui sistem antiaerian cu mai multe niveluri). Utilizarea mai multor tipuri de rachete permite lovirea eficientă a țintelor hipersonice, a aviației militare, dronelor, rachetelor de croazieră, tactice și balistice în tot spectrul de altitudini – de la 5 metri, până la 30 de kilometri, la o distanță de la 400 de kilometri, până la 2 kilometri. O singură baterie a Triumfului poate avea până la 72 de rachete orientate și să tragă simultan cu ele în 36 de ținte, care zboară cu o viteză de 4800 de metri pe secundă. Sistemul S-400 poate fi integrată cu sisteme antiaeriene de mai multe tipuri (S-300, Panțir-S1, Tor-M1) și să dirijeze o rețea de mijloace antiaeriene cu diverse raze de acțiune, în orice condiții ale reacției radioelectronice.

Totodată, în anul 2021, trupele rusești vor obține sistemul revoluționar S-500, care este gata de război la altitudini de până la 200 de kilometri. Este timpul ca partenerii Rusiei în cooperarea tehnico-militară să-și ocupe iarăşi locul la coadă.

 

Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>>
Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

519
Tagurile:
S-400
Тема:
Industria militară rusă

Загрузка...
Adrian Zuckerman, Ambasadorul SUA în România

Zuckerman, pus într-o postură penibilă de un ministru!

887
A plecat cu coada între picioare!... Dezvăluire: ambasadorul Statelor Unite în România a fost pus într-o situație jenantă de un ministru al Guvernului Cîțu, dar l-a tratat cu totală lipsă de considerație

BUCUREȘTI, 15 ian – Sputnik. Obișnuit să vină când vrea el și să dea indicații fostului ministru al Justiției Cătălin Predoiu, ambasadorul SUA, Adrian Zuckerman, a fost pus într-o situație jenantă de noul ministru, Stelian Ion.

Conform DC News, miercuri la ora 11, ambasadorul s-a dus în vizită de rămas bun la Ministerul Justiției dar… ministrul Stelian Ion ”nu a fost disponibil, reprezentantul SUA fiind primit doar de șeful său de cabinet”.

”Stelian Ion nu și-a găsit timp să-l primească pe ambasadorul Adrian Zuckerman, pentru ambasadorul Americii nu a fost disponibil decât un oarecare Dima, din cabinetul ministrului”, scrie DC News.

Mai mult, agenția lui Bogdan Chirieac consideră că ”gestul poate fi considerat un afront la adresa aliatului strategic al țării noastre, fiind fără precedent ca unei vizite la acest nivel diplomatic să îi răspundă doar un tânăr funcționar din cabinetul demnitarului”.

”Este probabil ca ministrul Renew Europe să fi gândit gestul ca pe un afront la adresa președintelui Trump, cel care l-a numit pe Adrian Zuckerman”, comentează DC News.

Dacă analizăm site-ul Ministerului Justiției, vedem o altă ciudățenie: este plin de știri și imagini cu Zuckerman și Predoiu – întâlniri, proiecte comune, idei, indicații, angajamente etc. – dar NICI O referire măcar la o întâlnire Zuckerman - Stelian Ion!

Oare să se fi ”topit” proiectele ambasadorului pentru Justiția română? Și la fel să se topească și propunerile referitoare la privatizări, căi ferate, autostrăzi?... Nu ar fi de mirare, pentru că mai toate promisiunile de proiecte și investiții SUA la noi s-au dovedit… gazoase! Mai puțin cele în care România a dat bani din greu!

Cert este că situația în care ministrul Stelian Ion l-a pus pe Zuckerman este penibilă – mai ales că acesta de abia fusese primit și firitisit de Aurescu, dar și decorat de Iohannis!

887
Tagurile:
Florin Cîţu, Adrian Zuckerman

Загрузка...
Sorin Cîmpeanu

Cîmpeanu spune cât timp vor primi profesorii bani în plus

0
(reînnoit 20:53 17.01.2021)
Ministrul Educației a declarat că profesorilor le vor fi plătite orele remediale timp de 16 săptămâni, mai exact aproape tot semestrul al doilea din actualul an școlar, 2020-2021. Măsurile nu au fost încă propuse Guvernului.

BUCUREȘTI, 17 ian – Sputnik. Promisiuni fără acoperire? Așa ar putea fi considerate promisiunile ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, referitoare la plata orelor remediale din cel de-al doilea semestru al anului școlar în curs.

Deocamdată nu se știe exact nici câți bani vor primi în plus profesorii pentru orele remediale, deși Cîmpeanu înaintase valoarea de 100 de lei în spațiul public. Demnitarul a dat asigurări că vom avea câte de curând o decizie prin care să fie clar câți bani vor primi profesorii care predau ore remediale.

”Încă nu am făcut această propunere în Guvern, dar voi iniția o Ordonanță de Urgență prin care aceste lucruri la care lucrăm să fie propuse și sunt convins că vor putea fi aprobate”, a spus Cîmpeanu la hotnews.ro.

De asemenea, ministrul Educației a precizat că există acoperirea financiară identificată, fiind vorba despre un pachet mediu, de cinci ore remediale pe săptămână, vreme de 16 săptămâni.

Reamintim că semestrul al doilea debutează în data de 8 februarie 2021 și durează 17 săptămâni. Acesta se încheie pe data de 18 iunie 2021. Sunt două săptămâni de vacanță de Paște.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a subliniat că este nevoie urgentă de recuperare de către elevi a acestor pierderi înainte de examenele naționale.

În acest caz, se pune întrebarea dacă elevii vor fi chemați sâmbăta la școală pentru orele remediale.

Cîmpeanu a explicat că decizia îi va aparține profesorului, însă a precizat că se poate face o oră în plus în fiecare zi, de luni până vineri.

Programul va fi făcut de profesor numai după ce a identificat pierderile și necesarul de ore ca să acopere pierderile suferite pe parcursul procesului de predare online, împreună cu elevii, prin consultarea părinților.

Este evident că Sorin Cîmpeanu are încrede în bunele intenții ale profesorilor, însă nimeni nu poate garanta că acele ore chiar se vor derula așa cum trebuie și că profesorii se vor ține de treabă, nu vor chema copiii la școală doar pentru a încasa banii pe orele remediale…

0
Tagurile:
Sorin Cîmpeanu
Tematic
Cîmpeanu cere devotament din partea profesorilor
Refuză profesorii vaccinarea? Cîmpeanu dă explicații
Moraru: ”E liniște peste tot. Nu se mai aud abuzurile profesorilor”

Загрузка...