F-35

Noi probleme ale americanului F-35 ciocniri în aer

614
(reînnoit 16:37 04.10.2020)
Avioanele americane de generația a cincea F-35 s-au dovedit a fi extrem de costisitoare, ineficiente în luptă și cu un grad înalt de avariere.

MOSCOVA, 4 oct - Sputnik, Aleksandri Hrolenko. Bombardierul american multifuncțional F-35 continuă să-și reafirme reputația unei nave aeriene prost construite și surprinde specialiștii cu disfuncționalități incredibile și un grad înalt de avariere.

Panțir S1
© Photo : пресс-служба Западного военного округа Минобороны РФ

Institutul marinei militare al flotei navale a SUA a anunțat pe 30 septembrie că în apropierea bazei El Centru (statul California), în timpul realimentării în aer, s-au ciocnit două avioane de alimentare KC-130J și F-35B Lightning II a Corpului marinei SUA. Tehnologia realimentării sugerează că avionul de luptă s-a izbit de avionul de alimentare în pupă. După care F-35 s-a prăbușit. Pilotul a reușit să se catapulteze și acum este supus unei terapii de reabilitate la spital. Echipajul avionului-cisternă KC-130J, formar din opt militari, nu a avut de suferit, reușind să aterizeze avionul.

De regulă, se consideră că avioanele de producție americană au un grad relativ scăzut de avariere, însă, la sfârșitul primăverii și verii anului 2020, s-au prăbușit șapte avioane de luptă ale Forțelor Aeriene și Forțelor Navale ale SUA: F-35A – pe 19 mai și 9 iunie, F-22 Raptor – pe 15 mai, F-15C Eagle – pe 15 iunie, F-18F Super Hornet – 18 iunie, iar mai târziu – F-16C, care a provocat un incendiu de proporții la baza aeriana Shaw. Aceste cazuri demonstrează în mod obiectiv existența anumitor probleme în exploatarea și capacitate de luptă, chiar în cazul unor nave noi.

Avionul de luptă de generația a cincea F-35 a fost proiectat în trei versiuni: F-35A pentru forțele aeriene (cu o decolare și aterizare standard), F-25B pentru Corpul Marinei (cu o decolare scurtă și aterizare verticală), F-35C pentru forțele navale (decolare cu ajutorul catapultei portavionului și aterizarea cu aerofinisher). Această familie a avioanelor „invizibile” a pierdut în scurt timp deja trei avioane în urma catastrofelor. Reamintim, în 2019 s-a prăbușit F-35A al forțelor aeriene nipone, în 2018 avionul de vânătoare F-35B Lightning II s-a prăbușit în apropierea bazei aeriene a Corpului american al marinei Beaufort (statul Carolina de Sud), iar un F-35B a fost scos din uz, fiind afectat de un incendiu.

Paradoxul prețului și calității

Programul Joint Strike Fighter (JSF), în cadrul căruia a fost proiectat avionul de luptă F-35 Lightening II, în luna octombrie a anului trecut, a ajuns la capacitatea planificată. În legătură cu acest fapt, compania Lockheed Martin și Ministerul Apărării al SUA au dat publicității planul pe termen mediu de achiziționare a 478 de avioane F-35, dintre care 291 de avioane pentru Forțele Aeriene ale SUA, 127 nave pentru partenerii internaționali ai programului JSF, iar 60 de avioane - pentru clienți internaționali. Valoarea totală a celor 478 de unități constituie aproximativ 34 de miliarde de dolari.

Probabil, odată cu creșterea seriei, costul avionului F-35A (astăzi e la nivelul de 100 milioane de dolari) va scădea treptat, iar odată cu cea de-a 13 partidă va coborî sub 80 milioane. Însă, micșorarea prețului avionului nu garantează o sporire a calității până la nivelul tehnologic declarat al generației a cincea.

Anterior, publicația Defense News, apropiată Pentagonului, a publicat niște aprecieri foarte dure a F-35 Lightning II. Pe scurt, F-35 este un avion subsonic, capabil să accelereze pe postcombustie în cel mult un mint, iar la o viteză de peste 1 Mach, după un minut, corpul se înfierbânt, existând riscul distrugerii lui. După 1,6 Mach, avionul poate rămâne fără coadă. Odată ce viteza de croazieră a avionului de generația a cincea nu poate fi mai mică de 1,4 Mach, F-35 Lightening II a rămas “blocat” în generația a patra. Cinci handicapuri ale mașinii nu pot fi înlăturate din punct de vedere tehnologic și dau peste cap programul de producție, în valoare de peste 1,7 trilioane de dolari.

În septembrie 2020, F-35 a fost recunoscut drept unul extrem de scump pentru zboruri: programul suferă de un deficit de finanțare de 10 miliarde de dolari în următorii cinci ani. Din cauza unei “modernizări” forțate, studiile suplimentare și a proiectărilor în direcția înarmărilor, combustibilului, livrării pieselor și organizarea serviciului de mentenanță, avionul F-35 a devenit din cale afară de costisitor, chiar dacă are o exploatare mai ieftină decât F-22 Raptor.

Aici ar trebui să avem în calcul că au fost produse doar 187 de unități ale F-22, iar avioanele F-35 urmau să fie construite într-o serie de 3 mii de avioane. O astfel de cantitate de nave sunt capabile să “bombardeze” pe vreme de pace bugetele a zeci de state apropiate de Statele Unite și chiar bugetul Pentagonului. Amenințarea este cât se poate de reală pentru că 75 la sută din costul programului F-35 revine cheltuielilor de exploatare, care sunt mult mai mari decât se estima, în legătură cu cerințele înalte pentru deservirea tehnică și consumul de combustibil. Adică, menținerea capacității de luptă a F-35 este mult mai dificilă și mai scumpă decât avioanele F-16 și F-18. Deocamdată nici nu se știe dacă se merită efortul pentru că istoria utilizării în lupte și capacitatea de rezistență la un inamic cu tehnologii avansate este una egală cu zero.

Imitarea unei puteri militare

Armata americană a obținut aproximativ 15 mii de piese de schimb pentru avioanele F-35 Lightening II, care nu corespundeau cerințelor. Pentru soluționarea noilor probleme, în viitorul apropiat pentru această navă se vor aloca peste 70 de milioane de dolari. Creșterea continuă a cheltuielilor de exploatare a F-35, sporirea dependenței “consumatorului” de programul de mentenanță a firmei producătoare, turbulențe în procesul de livrare a pieselor de schimb fac acest avion unul incapabil de luptă.

Lightening pot ocoli radarele și aplica lovituri în sânul apărării inamicului doar în teorie. În realitate, toate versiunile F-35, la altitudini și viteze diferite, cu orice sisteme de arme, sunt foarte vizibile pe ecranele radarelor unui potențial inamic la o distanță maximă. Adică, nu sunt capabile să îndeplinească misiunile pentru care au fost proiectate, transformându-se în niște ținte lente și vulnerabile pe câmpul de luptă.

Se cunoaște că Iranul observă foarte bine cu ajutorul radarelor de producție rusească desfășurarea “avioanelor invizibile” americane – două escadrile F-35A în regiunea Golfului Persic și chiar două escadrile F-22 Raptor în Qatar.

Cea mai eficientă achiziție a Teheranului este considerată sistemul de apărare aeriană cu o rază lungă de acțiune S-300PMU-2, care include și niște radare puternice, sisteme de lansare a rachetelor. Destul de eficient este și sistemul desfășurat de Iran “Rezonans-NE”, care detectează și urmărește cu succes avioanele F-35 în apropierea frontierelor țării.

“Rezonans”, creat de specialiștii ruși, care au luat în calcul ultimele inovații în domeniu, este capabil să detecteze și să ofere coordonatele țintei obiectelor aerodinamice aeriene (inclusiv avioanele invizibile și rachetele hipersonice) pe o rază de până la 600 de kilometri, aflate la o înălțime de până la 100 de kilometri. Totodată, țintele balistice ajung în zona vizibilității „Rezonans-NE” la o distanță de până la 1100 de kilometri. De fapt, tot sistemul de apărare aeriană al Republicii Islamice Iran reprezintă o adevărată durere de cap pentru Pentagon, începând cu anul 2017, iată de ce nu bombardează rebelul Teheran.

614
Tagurile:
SUA, F-35 Lightning II
Tematic
SUA: Rusia are „antidotul" la avioanele americane F-22 și F-35
F-35, cele mai scumpe avioane militare din lume ajung în Europa de Est
Pilotul "nu trebuie să se gândească la ea". Noua armă F-35 zdrobește țintele
Avionul american F-35 are rădăcini rusești
Dacă SUA nu îi vor livra avioane F-35, Turcia este gata să procure Su-57 rusești
A spart un cont Tinder și a obținut informații secrete despre avionul F-35
SUA și Marea Britanie riscă să se certe din cauza F-35 - mass media
SUA vor să extindă vânzarea de avioane de luptă F-35 către România și alte state
Turcia amenință SUA: Vom găsi o alternativă la F-35
Avioanele militare americane F-35, atacate de păsările sălbatice
SUA au aprobat vânzarea către Polonia a 32 de avioane militare F-35
Noile probleme ale F-35: Ce nu este în regulă cu avionul de luptă american
Modernizarea F-35 ca urmare a unei reputații îndoielnice
Mircea Badea

Mircea Badea și Dumitrescu dezvăluie ”recordurile” lui Dâncu

337
Două aspecte uluitoare legate de Vasile Dâncu și de ceea ce face la Cluj, date în vileag de cei doi oameni de televiziune

BUCUREȘTI, 22 oct – Sputnik. Prezența lui Vasile Dâncu în fruntea PSD rămâne una dintre cele mai controversate decizii ale lui Marcel Ciolacu.

Scorurile lamentabile obținute la Clujul lui Dâncu de PSD, participarea sa la guvernul Cioloș, legăturile strânse cu Coldea și Kovesi, dar și multe altele nu îl recomandau nicidecum pentru PSD – mai ales într-o funcție atât de importantă.

Marcel Ciolacu, PSD
© Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu

Dar, iată, ies la iveală și alte aspecte – de fapt adevărate recorduri ale ciudatei activități a ”intelectualului” de la Cluj.

Astfel, Mircea Badea a sesizat că, pe primul loc pe lista de deputați la Cluj, Vasile Dâncu l-a plasat pe doctorul Patriciu Achimaș-Cadariu, întregind astfel nu numai ”spitalul” parlamentar în care Ciolacu vrea să transforme PSD – ci și un aspect mai straniu: este vorba de fostul ministru al Sănătății din guvernul Cioloș!

Remarca lui Mircea Badea ne conduce la un record: PSD bagă în parlament doi miniștri ai guvernului Cioloș, primul „Guvernul meu” – și pe care se bazează acum… USR! Dar asta nu e totul!

Patriciu Achimaș-Cadariu este ministrul împotriva căruia PSD a lansat o moțiune simplă, cerându-i demisia! 

Astfel, în 2016, PSD a inițiat moţiunea simplă ”Guvernul tehnocrat este puternic virusat! Şi frustrat! Şi nevaccinat!”, împotriva ministrului Sănătăţii… Patriciu Achimaş-Cadariu! Și, mai mult ca sigur, moțiunea respectivă a fost semnată și votată de însuși… deputatul Marcel Ciolacu!

Reamintim că, atunci, în 2016, Patriciu Achimaş Cadariu a fost acuzat de cazul grav al bebeluşilor infectaţi cu bacteria ucigaşă intraspitalicească și de scandalul dezinfectanţilor diluaţi. Iar acum este… cap de listă la Cluj, mulțumită lui Vasile Dâncu!

Un alt record al lui Dâncu a fost scos în evidență de Răzvan Dumitrescu, care nota, pe 29 septembrie, după alegerile locale, cât de evidentă este schimbarea de la Cluj!

Comparând rezultatele ”intelectualului” cu ale fostului șef al Clujului, jurnalistul Liviu Alexa, Răzvan Dumitrescu descoperea un… record de cădere:

”Liviu Alexa a lăsat după EUROPARLAMENTARE PSD Cluj la 70.000 de voturi pe județ și 33.000 pe municipiu. Cordoș (candidatul PSD la funcția de președinte al CJ Cluj) și Dâncu l-au adus la 33480 de voturi pe județ și la 7.222 pe municipiu”, scrie Dumitrescu.

Ironic, realizatorul TV comentează – ”Sigur, trebuie răbdare... Până la parlamentare cei doi au mari șanse să mai împartă la 2 scorul de acum, că se pricep bine la asta!”.

Ceva replici, Vasile Dâncu? Eventual, prin rezultate sau asumări? Sau nu se obișnuiește așa ceva pe la ”intelectualii” de la Cluj?...

337
Tagurile:
Răzvan Dumitrescu, Mircea Badea

Загрузка...
Bogdan Chirieac

Chirieac și… afacerile murdare ale lui Joe Biden în România

483
(reînnoit 07:48 22.10.2020)
România devine ținta unui scandal monstru legat de ”partenerul strategic” – și e vorba nu numai de personaje de la noi – dar și de efecte asupra statului

BUCUREȘTI, 22 oct – Sputnik. Scandalul uriaș în care este aruncată România de ”partenerul strategic” pare a fi iminent. Asta după ce și președintele SUA, Donald Trump, a confirmat că țara noastră e pe lista scurtă a celor în care Joe Biden și familia sa au făcut afaceri necurate.

Evident, afaceri impuse prin presiunile ”strategice” făcute de SUA în toți anii din urmă. Reamintim că acuzațiile privind ”banii necurați” au venit de la un oficial al Casei Albe, șeful de cabinet al lui Donald Trump, iar președintele a confirmat că a cerut ca procurorul general să investigheze informațiile.

Desigur, odată făcute publice – fapt care se va petrece în săptămânile imediat următoare, până la alegerile din SUA, de la începutul lui noiembrie – scandalul va fi unul nemaivăzut!

Bogdan Chirieac a comentat abil subiectul, încercând să evite implicarea statului – deși este evident că presiunile s-au făcut prin stat!

Nu România i-a dat bani lui ”necurați” lui Biden, ”ci niște inși din România”, spune analistul, continuând cu sarcasm – ”Sunt curios de ce i-a dat. Pentru ca persoana care i-a dat să se bucure de protecția americană? Protecție politică? Pentru ce i-a dat?”.

”Acum s-au făcut dezvăluirile… Eu cred că acolo s-au închegat niște lucruri, poate chiar dovezi, mai ales că nu s-au jucat”, spune Chirieac, dând exemplul laptopului defect al lui Hunter Biden din care ”s-au scos mail-urile de trafic de influență din Ucraina, mail-urile pe care le-au cenzurat două rețele de socializare”.

Analistul lansează și un interesant avertisment – după scandal, oficialii din SUA se vor feri să aibă de-a face cu România!

”Eu aștept cu curiozitate, dar și cu îngrijorare dezvăluirile despre posibilele afaceri de corupție în România, pentru că știți care va fi efectul? Oficialii americani se vor feri, indiferent că sunt democrați sau republicani, se vor feri să aibă de-a face cu România mult timp după acest tip de afaceri”, a declarat Bogdan Chirieac, consemneze DC News.
483
Tagurile:
Afaceri, România, Joe Biden, Bogdan Chirieac

Загрузка...
Dacia Duster

Noul Dacia Duster Pick-Up, un carosier românesc - cât costă

0
Noul model Dacia, realizat la Romturingia, va fi disponibil spre comercializare în rețeaua oficială, lansarea având loc la aproape doi ani de la primele discuții cu privire la prezența lui Duster Pick-Up în rețelele oficiale.

BUCUREȘTI, 22 oct – Sputnik. Gama oficială a SUV-ului Duster este completată cu noul Duster Pick-Up, despre care producătorii spun că impresionează prin garda sa la sol de 22,4 cm, precum și prin spațiul util al benei (portbagaj deschis – nota Georgiana Arsene).

Împreună cu motorizarea eficientă Blue dCi 115 4WD. Duster Pick-Up este un partener de încredere în special pentru activitățile profesionale unde spațiul de depozitare util este un criteriu important, se precizează pe dacia.ro.

Noul model a fost lansat de către constructorul de la Mioveni iar varianta comercială a SUV-ului poate fi comandată deja în întreaga rețea comercială Dacia, începând de astăzi, 22 octombrie 2020.

Fiindcă Duster Pick-Up provine din modelul de bază Duster, păstrează și valorile de gabarit ale acestuia.

Mașina are o benă cu lungimea de 1,65 metri, capabilă să preia o sarcină utilă de până la 500 kg, realizată din materiale compozite, pe o structură metalică.

Această versiune este disponibilă în culoarea Blanc Glacier și este echipată cu jante din aliaj de 16”.

La modelului standard, există dotări precum airbag-uri frontale și laterale pentru șofer și pasager, ABS cu repartitor electronic al forței de frânare, ESP și funcție anti-derapare, sistem de asistență la demarajul în rampă, sistem de asistență la coborârea pantei, informează stirileprotv.ro.

Zf.ro notează că lansarea noului model Dacia Pick-Up are loc la aproape doi ani de la primele discuții referitoare la prezența acestei model în rețelele oficiale.

Modelul a fost realizat de Dacia în colaborare cu Romturingia, un carosier din Câmpulung Muscel.

Cu toate că este disponibil de mulți ani în America de Sud, unde este cunoscut sub denumirea de Duster Oroch, grupul Renault nu a vrut să lanseze mașina și în Europa. Producătorii și-au motivat decizia prin volumele mici realizate pe acest segment.

Potrivit site-ului oficial, prețul modelului Duster Pick-up Comfort Blue dCi 115 4WD, de la 22.546 EUR inclusiv TVA.

 

0
Tagurile:
Dacia

Загрузка...